Ik wil ook sowieso met dynotest laten doen dan. Al was het maar om dat eens mee te maken.
Ben ook benieuwd wat hij af fabriek nog heeft na die eerste 7 jaar en 120.000 km
ACT: Chiptuning / remappen
Tunex heeft op de site staan "Hogere vermogens toenamens mogelijk in combinatie met een aangepast uitlaatsysteem"
Heb hun gevraagd waar ik dan aan moet denken en ze gaven aan dat er dan een andere downpipe en sportcat gemonteerd moet worden. Weten jullie wat dat extra zou kunnen opleveren? Is het altijd dan combi van andere downpipe en sportcat? Of is bijv alleen andere downpipe al zinvol? Heeft zo'n andere downpipe nog effect op het geluid?
Hier staat wat de chiptuning zou moeten opleveren, hij heeft af fabriek 170 pk en 270 Nm
http://www.tunex.nl/product/chiptuning- ... -0t-170pk/
Gaat wel om de 6-traps automaat, wat zou die max aankunnen?
Ik zie dat de GT met 175pk 2.0 Dci ook met deze automaat is geleverd en die heeft af fabriek al 360 Nm!
Heb hun gevraagd waar ik dan aan moet denken en ze gaven aan dat er dan een andere downpipe en sportcat gemonteerd moet worden. Weten jullie wat dat extra zou kunnen opleveren? Is het altijd dan combi van andere downpipe en sportcat? Of is bijv alleen andere downpipe al zinvol? Heeft zo'n andere downpipe nog effect op het geluid?
Hier staat wat de chiptuning zou moeten opleveren, hij heeft af fabriek 170 pk en 270 Nm
http://www.tunex.nl/product/chiptuning- ... -0t-170pk/
Gaat wel om de 6-traps automaat, wat zou die max aankunnen?
Ik zie dat de GT met 175pk 2.0 Dci ook met deze automaat is geleverd en die heeft af fabriek al 360 Nm!
Laguna III Ph2 Estate 2.0T AUT6 GT 2011
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die zes traps automaat hangt ook achter de 3.0 Dci V6 (JF613E / AJ0) en die heeft af-fabriek 550 Nm koppel, dus volgens mij kan die wel wat hebben.
Of een andere downpipe zinvol is hangt er vanaf of de huidige downpipe een restrictie vormt, indien ja heeft dit uiteraard zin anders niet (rollenbank is de manier om daar achter te komen).
Sportkat kan uiteraard zin hebben, maar je turbo / injectors moeten het ook allemaal kunnen verzetten. In het geval van de 2.0T 170 pk is je grootste restrictie injectors+turbo en zou ik niet beginnen
aan een andere downpipe/sportcat zonder daar ook iets aan te doen. Oftewel je komt van het één in het andere en hou het lekker bij een nieuwe mapping, dat brengt al een heel goed merkbaar verschil waar je ook van gaat genieten.
Of een andere downpipe zinvol is hangt er vanaf of de huidige downpipe een restrictie vormt, indien ja heeft dit uiteraard zin anders niet (rollenbank is de manier om daar achter te komen).
Sportkat kan uiteraard zin hebben, maar je turbo / injectors moeten het ook allemaal kunnen verzetten. In het geval van de 2.0T 170 pk is je grootste restrictie injectors+turbo en zou ik niet beginnen
aan een andere downpipe/sportcat zonder daar ook iets aan te doen. Oftewel je komt van het één in het andere en hou het lekker bij een nieuwe mapping, dat brengt al een heel goed merkbaar verschil waar je ook van gaat genieten.
Haha, thanks! Goed te weten dat deze automaat heel wat kan hebben
Daar kan ik wel wat mee. Ik hou het dan gewoon eerst bij alleen de remapping incl dynotest voor en na.
Ben benieuwd! Wel leuk vooruitzicht dat hij de grens van 200 pk / 300 Nm zou overgaan
Daar kan ik wel wat mee. Ik hou het dan gewoon eerst bij alleen de remapping incl dynotest voor en na.
Ben benieuwd! Wel leuk vooruitzicht dat hij de grens van 200 pk / 300 Nm zou overgaan
Laguna III Ph2 Estate 2.0T AUT6 GT 2011
Je hebt toen met mijn vorige Laguna gereden, volgens mij viel die niet tegen.larsdijkstra schreef:bij Tunex doen ze er toch een standaard mapping op, zonder specifiek naar jouw desbetreffende auto te kijken? en daarna ook een rollenbanktest? er zijn wel betere gespecialiseerde tuners, speciaal voor Renault. Weten ze hier wel wat van
Ook 120dkm (verkocht met 386dkm) mee gereden, nooit problemen gehad.
95% van de tuners in Nederland doet er een standaard mapping op......
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 6 jun 2017 17:35
Goedemiddag,
Ik heb nu inmiddels een jaar mijn Renault Megane 3 RS in het bezit.
Ik wilde hem graag laten chippen, het liefst zou ik voor de tuning bij Fastchip gaan, echter komen de dynodagen nooit goed uit.
Nu ben ik na onderzoek uitgekomen bij DVX performance in België.
Ik lees goede verhalen over dit bedrijf en behalen zij mooie resultaten volgens hun grafieken en ervaringen van andere. Ook hebben zij ervaring met de Megane 3 RS.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die er toevallig ook ervaring hebben met DVX, of een andere tuner aanraden waar ze goede ervaringen mee hebben.
Groet Mitchell
Ik heb nu inmiddels een jaar mijn Renault Megane 3 RS in het bezit.
Ik wilde hem graag laten chippen, het liefst zou ik voor de tuning bij Fastchip gaan, echter komen de dynodagen nooit goed uit.
Nu ben ik na onderzoek uitgekomen bij DVX performance in België.
Ik lees goede verhalen over dit bedrijf en behalen zij mooie resultaten volgens hun grafieken en ervaringen van andere. Ook hebben zij ervaring met de Megane 3 RS.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die er toevallig ook ervaring hebben met DVX, of een andere tuner aanraden waar ze goede ervaringen mee hebben.
Groet Mitchell
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Tutuur ff een pm sturen. Die staat hier een aantal posts boven. Die heeft meerdere Megane 3rs'sen gechipt met een mooi resultaat 
