verschillen downpipe f3p en f7p
verschillen downpipe f3p en f7p
Goedemiddag,
Ik ben bezig met de wederopbouw van mijn r5, maar dit keer komt er een f7p in ipv de f3p die er eerst in zat. Nu heb ik een motor van een clio 16v met het bijbehorende uitlaatspruitstuk, maar deze past niet op de downpipe van de f3p. Zou een uitlaatspruitstuk van een r19 16v wel passen? En zo ja; heeft iemand er nog eentje liggen?
Mvg
Tycho
Ik ben bezig met de wederopbouw van mijn r5, maar dit keer komt er een f7p in ipv de f3p die er eerst in zat. Nu heb ik een motor van een clio 16v met het bijbehorende uitlaatspruitstuk, maar deze past niet op de downpipe van de f3p. Zou een uitlaatspruitstuk van een r19 16v wel passen? En zo ja; heeft iemand er nog eentje liggen?
Mvg
Tycho
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
Je hebt de downpipe van de Clio nodig en misschien moet je daar nog iets aan veranderen. De downpipe van een 19 16v past er ook op en ook daar moet je misschien iets aan veranderen. Ik neem aan dat je het gietijzeren F7P spruitstuk hebt (4in2in1)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
Ja, ik heb enkel die gietijzeren, maar dat is volgens mij gewoon een 4 in 1 spruitstuk. dus dan word het zoeken naar een 16v downpipe
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
Als je deze http://carsandcoolstuff.com/wp-content/ ... nifold.jpg bedoeld, dat is een 4 in 2 in 1
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Posts: 4609
- Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
- Car: R19.R
- Location: Assen
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
Aansluiting down pipe is normaal gesproken hetzelfde tussen F3P/F7P in een 19 weliswaar.
Downpipe zelf is wel anders en aansluiting kat is 45 gedraaid bij een F3P t.o.v. een F7P.
F3P:
[img]https://www.schrottkarl-teilebilder.de/ ... 1602_1.jpg[/img]
F7P (waarbij spruitstuk toevallig wel 4-1 is en niet 4-2-1)
[img]https://www.cliosport.net/attachments/d ... pg.467871/[/img]
Als ik het even zo snel bekijk op onze grote vriend Google is de downpipe van een F3P in een R5 wel wezenlijk anders dus daar zal je problemen in zitten denk ik.
Downpipe zelf is wel anders en aansluiting kat is 45 gedraaid bij een F3P t.o.v. een F7P.
F3P:
[img]https://www.schrottkarl-teilebilder.de/ ... 1602_1.jpg[/img]
F7P (waarbij spruitstuk toevallig wel 4-1 is en niet 4-2-1)
[img]https://www.cliosport.net/attachments/d ... pg.467871/[/img]
Als ik het even zo snel bekijk op onze grote vriend Google is de downpipe van een F3P in een R5 wel wezenlijk anders dus daar zal je problemen in zitten denk ik.
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
heeft een van jullie heel mischien nog een downpipe liggen van een r19 16v of een clio 16v? de motor zit inmiddels in de auto, maar met open spruitstuk kan natuurlijk niet gereden worden
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Posts: 3934
- Joined: Wed 9 Jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Location: Oost-souburg (zeeland,NL)
- Contact:
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
Ik heb nog een compleet spruitstuk en downpipe liggen van een F7P
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
heb ik nog wel liggen
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
Ik heb inmiddels gewoon de flens aangepast van de f3p, dus hij past als het goed is. Dank voor alle hulp
-
- Posts: 5548
- Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Location: Zwolle
Re: verschillen downpipe f3p en f7p
Dit is geen F7P maar een F7R Clio Williams spruitstuk en downpipe.Maarten-Jan wrote:Aansluiting down pipe is normaal gesproken hetzelfde tussen F3P/F7P in een 19 weliswaar.
Downpipe zelf is wel anders en aansluiting kat is 45 gedraaid bij een F3P t.o.v. een F7P.
F7P (waarbij spruitstuk toevallig wel 4-1 is en niet 4-2-1)
[img]https://www.cliosport.net/attachments/d ... pg.467871/[/img]