Haha echt he! Bizar slechte journalistiek wat mij betreft en altijd het eeuwige phase 1 bashing terwijl weinig mensen erin gereden hebben laat staan beide vergeleken hebben op korte termijn. Ik wel en ze rijden vrijwel hetzelfde, ook op de limiet.

RenaultSport heeft daar toentertijd goede marketing verricht en hun onvrede over de samenwerking met Tom Walkinshaw racing netjes over de pers uit weten te gieten. Uiteraard word dat jarenlang overgeschreven.
Quote: Ze lossen op als sneeuw voor de zon. Ze eindigen als roesthopen in greppels en als roestvlekken tegen muurtjes

unquote.
In Nederland totaal 2 hele exemplaren gesloopt sinds 2001. Dat lijkt mee te vallen dan. Roesten ook nergens trouwens.
Eéntje afgebrand op de snelweg een paar dagen na de distributie gedaan was, de andere gecrashed. Kan zijn dat het in de UK erger is.
Ja de phase 2 had 25 pk meer vermogen maar woog ook nog eens 65 kg meer wat uiteraard onvermeld blijft.

De verhoudingen in de versnellingsbak van de Phase II zijn wel een stuk beter
als in de I. Sluit beter op elkaar aan bij snel accelereren.
Okay mini super car met dubieuze gewichtsverdeling en nul rij-assistentie klopt dan weer wel.

Scheuren in de spatborden bij blauwe exemplaren. Not, hebben ze allemaal geen last van. Phase 1 of 2.
Onderdelen waren lang voor de nieuwe Alpine al zeer schaars en bobines zijn niet gevoeliger dan bij een andere Renault. Heb er zelf in negen jaar tijd en 50.000km nog nooit 1 kapot gehad.
Tja... Wat moet je er van zeggen
