Thies schreef:
Ja en dit zijn geen situaties welke op het circuit/pit voorkomen ? Natuurlijk wel. En daarbij komt, een gewone schijf is niet gemaakt om snel op te warmen en af te koelen en al zeker niet voor extreme temperaturen die ontstaan door de gassen die niet tussen de blokken/schijf uit kunnen.
Nogmaals voor de Topcistarter zou ik gewoon zaken wat meer in lijn brengen. Je hoeft geen type N blokken te hebben, iets er onder en betere remvloeistof en eventueel schijven is wat ik zou doen. Er zit ook een stukje persoonlijke voorkeur bij maar ik zou zeker geen min/max verschil tussen gebruikerstypen aanraden. (dus standaard schijven vs N blokken bijvoorbeeld.
Deel 1 ben ik het niet mee eens, we rijden Renault hier, geen Audi RS product die inderdaad schijven heeft die kromtrekken na 1 keer flink remmen vanaf 200 +
Een remschijf is bedacht om warmte op te slaan en af te voeren, dat is zijn primaire taak. Daarom bestaat er ook een minimale dikte voor een remschijf waarbij ik de TS dus wel zou aanraden het te vervangen als het op is.
Een remmenupgrade is in sommige gevallen nodig waar Maarten ook op doelt, maar voor occasioneel circuitgebruik kun je prima uit de voeten met een beter remblok.
Deel 2 kan ik het op een bepaalde interpretatie wel mee eens zijn, idd. dit type is hetgeen je moet hebben...nee, probeer gewoon eens uit. Rijd je occasioneel circuit kijk dan naar een blok dat beter tegen fading kan, dat dit blok sowieso minder remt als het koud is vergeet je nu ook even voor het gemak. Want immers zal ook een Ferodo harder aangrijpen op bedrijfstemperatuur. Die is ook niet constant, geen enkel remblok overigens anders hadden we het begrip fading niet eens gekend.
Maar direct gegroefde schijven monteren, geboord etc. doet echt niet zoveel, is meer voor de looks.
@Topicstarter
Dus mooi nieuwe remblokjes monteren en opnieuw proberen.

Wil je met een bedrijf spreken dat ervaring heeft in de racerij maak dan eens een afspraak bij Veban, Jesse rijd zelf ook met een Clio time-attack en die gasten daar weten waar ze het over hebben.