Na lang piekeren ga ik toch beginnen met een standaard F7P in mijn 19.
Mocht ik later echt serieus vermogen willen hebben zal ik richting turbo moeten gaan en daar wil ik eerst nog wat meer tijd voor uittrekken.
Nu zoek ik wat 2e hands blokken en kom ik veel types tegen. F7P-704 / 710 / 702. De 704 lijkt de meest recente te zijn (1995 zag ik). Mijn auto zal mogelijk de 702 hebben (1993/4) maar dit heb ik nog niet kunnen checken.
Het liefst heb ik de meest recente met ALU carter en slingshot schotten etc. Ook staat me iets bij dat de ontsteking bij de latere modellen anders is. Klopt dit?
Oftewel, wie kan bevestigen dat de 704 de meest recente is en wat de verschillen zijn met de andere typen. Niet alleen carterpanwise maar ook verder.
Thanks!
Wat is de laatste F7P motor?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De F7P-704 is de motor die in eigenlijk alle 19 16V's hoort te liggen. De F7P-710 is de motor van de 19 16S (de franse uitvoering zonder katalysator en lambdasonde. De F7P-702 ken ik niet, wel de F7P-722, dat is de Clio 16V motor.
De F7P-704 is zowel met alu als met stalen carterpan geleverd.
De F7P-704 is zowel met alu als met stalen carterpan geleverd.
Deze motor komt uit een clio 16v welke ik een tijdje heb gehad. motor liep als een zonnetje en is door de eigenaar na mij direct uitgebouwd. Deze clio motoren hebben altijd een alu carter.
https://link.marktplaats.nl/m1223014564
https://link.marktplaats.nl/m1223014564
Thanks.
Toch weet ik zeker dat er meerdere verschillen zijn tussen de diverse 704's behalve de carterpan.
De oliekoeler bijvoorbeeld. Ik heb meerdere 704's gezien waarbij er soms een hele dikke koeler, soms een hele dunne koeler en soms helemaal geen koeler tussen het blok en het oliefilter zat.
Is die koeler er juist later bijgekomen of juist afgehaald?
Ook meen ik me te herinneren dat ik ook bij een 95'er 16V een ander soort onsteking heb gezien (in de buurt van de verdelerkap zag het er anders uit).
Toch weet ik zeker dat er meerdere verschillen zijn tussen de diverse 704's behalve de carterpan.
De oliekoeler bijvoorbeeld. Ik heb meerdere 704's gezien waarbij er soms een hele dikke koeler, soms een hele dunne koeler en soms helemaal geen koeler tussen het blok en het oliefilter zat.
Is die koeler er juist later bijgekomen of juist afgehaald?
Ook meen ik me te herinneren dat ik ook bij een 95'er 16V een ander soort onsteking heb gezien (in de buurt van de verdelerkap zag het er anders uit).
Die moet wss gereviseerd worden en dat ga ik voor een tijdelijk blok niet doen.
Dit weet ik nog niet 100% zeker maar zodra ik dat wel weet, wil ik meteen naar het juiste gaan zoeken ipv dan pas gaan nadenken
Dit weet ik nog niet 100% zeker maar zodra ik dat wel weet, wil ik meteen naar het juiste gaan zoeken ipv dan pas gaan nadenken
