RSR Clio III RS Cup 2012
Ik zal mij even voorstellen, Naam is Ron, al een jaar of 25 een petrolhead. Begonnen met een Alfa 33, nog eentje en daarna een Giulia Super. Toen de roest terminaal werd overgestapt op de VW Golf 1 GTI. Daar is het zelf samenstellen van een auto voor mij begonnen. Carrosserie kopen en verder alles zelf bij de auto zoeken en de eerste zelfbouwauto was een feit. Daarna toch weer terug naar de Italianen en een degelijke daily gaan rijden met daarnaast een leuke hobby-auto. Dit waren altijd klassieke alfa’s (GTV Bertone en weer een Giulia super) Ook een tijdje met een Alfa 156 V6 3.0 24V Madeno naast de Giulia gereden. Op een zeldzaam moment van zelfreflectie alles de deur uitgedaan en één leuke auto gekocht. Reisde met het openbaar vervoer dus het hoefde niet echt “bruikbaar” te zijn. Een BMW M3 E46 opgebouwd voor trackday’s aangeschaft. Was een geniale auto alleen niet erg handig i.v.m. de twee Sparco’s en volledige rolkooi zonder achterbank. Na een bod wat ik niet kon weigeren toch maar gegaan voor wat minder extreme ///M. Een M5 E60 V10 gekocht…….. wat een kanon. 507 PK bij 8300 toeren met een V10 was kippenvel. Alleen…….. ben best een beetje gehecht aan mijn rijbewijs en in Nederland kan je er vrij weinig mee. En een M5 is bij 120km/pu ook maar een logge grote bak waar je nu niet echt de bochten mee aanvalt. De M5 verkocht aan een liefhebber en weer terug naar mijn roots. Een klassieke Alfa erbij en een degelijke daily voor dagelijks. Na mij een half jaar te pletter te hebben verveeld in een Lexus IS250 tijdens het woon/werk verkeer begon het weer te kriebelen. Ik wilde een kleine, compacte, snelle en enigszins betrouwbare auto. Mini viel af, lees ik te veel horrorverhalen over. BMW 1 serie vind ik niet om aan te gluren. Twee Alfa’s geen optie, ik wil één betrouwbare auto…….
Ik heb altijd een zwak gehad voor de kleine snelle Renaults, De 5 GT Turbo, De Clio 16V en de Clio III RS. Dus op zoek gegaan naar de laatste. Ik wilde een Clio III RS Cup met zo min mogelijk kilometers en zo nieuw mogelijk. Wel wat duurder maar dan is het voorlopig een kwestie van tanken en af en toe nieuwe banden.
Dus naar de Renault dealer voor een mooi exemplaar. Na 10 minuten een illusie armer weer weg. Deukjes in de deuren, krassen en geoxideerde remklauwen waar de verf vanaf was. Daarna naar een zwarte Clio RS Cup uit 2012. Een uur gezocht naar aanwijzingen dat hij is overgespoten, zat namelijk geen deukje, krasje of steenslag op….. Niet kunnen vinden. De volgende dag een proefrit met deze Clio. Conclusie, kart, beleving en echt gevoel van autorijden. Der staat dus nu voor mijn deur een zwarte Clio III RS Cup, bouwjaar 2012, 45.000km gelopen. Auto is voorzien van het hoognodige: handmatige airco, radio, elektrische ramen……….. en Recaro interieur. Auto is 500 km geleden netjes voorzien van een nieuwe distributie, waterpomp en verse olie. Auto is helemaal standaard op snelle chip, racecat. en Milltek RVS-uitlaat na. Met 120km prima te doen (vind ik) Voor de lange afstanden nemen we de Seat Leon ST FR met DSG van mijn meissie wel. Voor toeren op mooie dagen kan ik ook de Giulia uit 1968 nog even pakken.
Foto’s volgen asap.
gr Ron
Ik heb altijd een zwak gehad voor de kleine snelle Renaults, De 5 GT Turbo, De Clio 16V en de Clio III RS. Dus op zoek gegaan naar de laatste. Ik wilde een Clio III RS Cup met zo min mogelijk kilometers en zo nieuw mogelijk. Wel wat duurder maar dan is het voorlopig een kwestie van tanken en af en toe nieuwe banden.
Dus naar de Renault dealer voor een mooi exemplaar. Na 10 minuten een illusie armer weer weg. Deukjes in de deuren, krassen en geoxideerde remklauwen waar de verf vanaf was. Daarna naar een zwarte Clio RS Cup uit 2012. Een uur gezocht naar aanwijzingen dat hij is overgespoten, zat namelijk geen deukje, krasje of steenslag op….. Niet kunnen vinden. De volgende dag een proefrit met deze Clio. Conclusie, kart, beleving en echt gevoel van autorijden. Der staat dus nu voor mijn deur een zwarte Clio III RS Cup, bouwjaar 2012, 45.000km gelopen. Auto is voorzien van het hoognodige: handmatige airco, radio, elektrische ramen……….. en Recaro interieur. Auto is 500 km geleden netjes voorzien van een nieuwe distributie, waterpomp en verse olie. Auto is helemaal standaard op snelle chip, racecat. en Milltek RVS-uitlaat na. Met 120km prima te doen (vind ik) Voor de lange afstanden nemen we de Seat Leon ST FR met DSG van mijn meissie wel. Voor toeren op mooie dagen kan ik ook de Giulia uit 1968 nog even pakken.
Foto’s volgen asap.
gr Ron
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Welkom
en foto's van Julia mogen ook altijd.

en foto's van Julia mogen ook altijd.

Project: GTT Blue Sport
Welkom hier, leuke auto historie! Gezien wat je in de auto zoekt weet ik zeker dat het niet tegen zal vallen, hooguit wat te kort aan vermogen maar dat maken de bochten wel weer goed 

- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Welkom, mooi historie om te lezen.
Foto's zijn inderdaad niet erg
Foto's zijn inderdaad niet erg

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Altijd al een zwak gehad voor een Giulia, zo'n gaaf model
De foto's krijg je niet kleiner, vermoedelijk kijk je op een Iphone? Dan zie je inderdaad maar de helft...

De foto's krijg je niet kleiner, vermoedelijk kijk je op een Iphone? Dan zie je inderdaad maar de helft...
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
+1tutuur schreef:Altijd al een zwak gehad voor een Giulia, zo'n gaaf model

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Mooie cup met die gele accenten. Ik rij nu een klein maandje rond met een 'luxe' III rs en hij bevalt erg goed. Ik was hem al bijna kwijt aan een rally rijder
Veel plezier en succes met de wagen.


Veel plezier en succes met de wagen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Patrick rs beheert de registers. Stuur hem maar een berichtje. Waarschijnlijk zijn het alleen wat foto's.
Project: GTT Blue Sport
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Mooie Cup 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Mooie auto. Ja sommige foto's doen het niet meer.
Pm mij even je email doen je kenteken dan kan ik je de foto's sturen.
Pm mij even je email doen je kenteken dan kan ik je de foto's sturen.
Done !
De eerste ervaringen met de Clio:
Wat een verschil met de Lexus, echt compleet tegenovergestelde, geen RWD, geen automaat, geen zware auto, geen overhellen in de bochten, geen stilte
en geen saaiheid. Zou met de RS geen 100km+ woonwerkverkeer willen doen elke dag, zeker niet met deze uitlaat. Zag op de brug dat het een rechte pijp zonder demper is met alleen een einddemper. Warm de RS eerst een kilometer of 10 op en zet hem dan op 120km/u met 3500 toeren. Hij rijdt dan het meest rustig (lees je hoort de uitlaat het minst) betrap mezelf erop dat ik regelmatig binnendoor ga, de dijken en lekkere bochten is echt een feest. Ondanks het display toch even olie gepeild, wil het zelf ook zien. Nou is die wokkelstok niet echt een succes........ dus werd in niet veel wijzer van. Zal hem maar eens een nacht laten staan.
Wat nog te doen, stoelwang bestuurder moet worden gerepareerd, zijn daar nog tips voor ? Verder eens rondkijken voor een nette set velgen met winterbanden. Verlagingen en spacers doe ik voorlopig niet, hij is prima in deze trim.
Gr Ron
De eerste ervaringen met de Clio:
Wat een verschil met de Lexus, echt compleet tegenovergestelde, geen RWD, geen automaat, geen zware auto, geen overhellen in de bochten, geen stilte

Wat nog te doen, stoelwang bestuurder moet worden gerepareerd, zijn daar nog tips voor ? Verder eens rondkijken voor een nette set velgen met winterbanden. Verlagingen en spacers doe ik voorlopig niet, hij is prima in deze trim.
Gr Ron
- NicoK
- Bestuurslid
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
- Car: Megane RS175/Clio1.2
- Locatie: Echt
http://www.bentons.nl/
Ideaal bedrijfje, mail sturen met foto's en je krijgt een eerste diagnose en een range waaraan je ongeveer moet denken qua kosten.
Ideaal bedrijfje, mail sturen met foto's en je krijgt een eerste diagnose en een range waaraan je ongeveer moet denken qua kosten.
Pracht Clio! Een echte rijders auto!
Welkom bij de club!
Welkom bij de club!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Inmiddels ook set winterbanden gevonden. Dank voor de link naar de autobekleder, ziet er goed uit. Heb ook een compleet nieuwe zitting gevonden, maar die zijn wel aan de prijs....... kijk ook nog even in de buurt, dit is 175km rijden.
Gr Ron
Gr Ron
Laatst gewijzigd door RSR op wo 12 jul 2017 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Niks te zien hier 

Heb de Clio te koop staan, ivm met verandering werkplek wil ik weer een apart 300+ pk hobby-projectje. Verandering werkplek laat nog even op zich wachten..... dus kan ik er eigenlijk nog wel even mee blijven sturen, ding stuurt heerlijk. Vandaag email naar Veban gestuurd om te vragen of ze voor mij de wang van de bestuurdersstoel kunnen repareren. Werd erg dun door slijtage en ging deze week kapot. Tevens wil ik daar de Clio laten verlagen, ik irriteer me nu al sinds ik hem heb aan het feit dat ie zo hoog op zijn poten staat. Hij mag echt wel 4cm omlaag rondom. De Clio is stug zat wat mij betreft dus een set HR veren is prima wat mij betreft. Als kers op de taart wil ik meteen een setje spacers laten plaatsen rondom, dan komen de velgen wat meer naar buiten. Dan is ie af wat mij betreft.
Vraagje van mij:
- heeft iemand ervaring/adres waar ze de wangen van de Recaro stoelen (laten)repareren ?
- welke spacers icm de standaard 17 inch velg is netjes zonder aan te lopen ?
- heeft er iemand ervaring met H&R verlagingsveren ?
Andere adressen waar ik dit kan laten doen zijn ook welkom, kan de auto makkelijk een week missen als die stoel dan ook maar gedaan wordt.
Gr Ron
Vraagje van mij:
- heeft iemand ervaring/adres waar ze de wangen van de Recaro stoelen (laten)repareren ?
- welke spacers icm de standaard 17 inch velg is netjes zonder aan te lopen ?
- heeft er iemand ervaring met H&R verlagingsveren ?
Andere adressen waar ik dit kan laten doen zijn ook welkom, kan de auto makkelijk een week missen als die stoel dan ook maar gedaan wordt.
Gr Ron
Klopt, is hier ook nog te krijgen:
http://partsrs.com/en,a425,down-seat-re ... ellow.html
Heb nu een bedrijf gemailt die thuis of op lokatie autobekleding repareerd. Heb twee opties geopperd, reparatie met dezelfde stof of aanpassen alle wangen met dezelde kleur skai. Krijg eerst een prijsopgave. Als dat allemaal 300€ + wordt kan ik altijd nog de complete zitting bestellen.
Gr Ron
http://partsrs.com/en,a425,down-seat-re ... ellow.html
Heb nu een bedrijf gemailt die thuis of op lokatie autobekleding repareerd. Heb twee opties geopperd, reparatie met dezelfde stof of aanpassen alle wangen met dezelde kleur skai. Krijg eerst een prijsopgave. Als dat allemaal 300€ + wordt kan ik altijd nog de complete zitting bestellen.
Gr Ron
Heb een tijdje zitten kijken naar een eventueel nieuwe set velgen voor de Clio. Heb een mooie OZ velg gezien die ik nog nergens onder een Clio heb gezien en ook niet kunnen vinden. Op het forum uitgeplozen dat de huidige velgen een ET van 68 hebben. De OZ velgen hebben de volgende maat: 7x17-ET45-5x108. Dat scheelt dus 23mm per velg en 4.6 cm per as. Ik wil de velgen zoiezo iets naar buiten zetten met spacers, maar kan het bedrag van een goed setje spacers ook bij een nieuwe set velgen leggen die meer naar buiten komen. Is 23mm per velg te gek of loopt het aan ? Er gaan dit voorjaar Yokohama Advan Neova banden rondom onder de Clio, maar 215-45-17.
Gr Ron
Gr Ron
https://www.velgenhuis.nl/et-waarde-i30.html
Ik heb zelf 25 mm spacers rondom op de Clio 3 Rs CUP en dat gaat prima! Met 215/45/17 (Pilot sport4/Nexen winsport) en met 225/40/18 (Contie sportcontact). Dit is dus met originele Renault wielen, ET68.
Echter vind ik het persoonlijk nèt iets teveel aan de voorkant en ik ga deze binnenkort ruilen tegen 16mm.
Succes!
Ik heb zelf 25 mm spacers rondom op de Clio 3 Rs CUP en dat gaat prima! Met 215/45/17 (Pilot sport4/Nexen winsport) en met 225/40/18 (Contie sportcontact). Dit is dus met originele Renault wielen, ET68.
Echter vind ik het persoonlijk nèt iets teveel aan de voorkant en ik ga deze binnenkort ruilen tegen 16mm.
Succes!