PeetRS in de rebound

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

PeetRS schreef:JL Performance heeft mooi laswerk verricht voor een uiterst schappelijke prijs. Hij heeft een RVS backboxdelete voor me gemaakt inclusief nieuwe RVS eindtips ( rond 50 mm, op mijn verzoek).

Lekker geluidje en de fotootjes volgen.
Goeie update!
PeetRS
Contacteer:

Afbeelding
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Netjes gedaan (Y)
PeetRS
Contacteer:

Thanks!

Jerrold kan goed lassen en hij besteedt veel aandacht aan de lasnaadvoorbewerking.
PeetRS
Contacteer:

De accu van de Megane moest los ivm de laswerkzaamheden aan de einddemper.
Accu daarna weer aangesloten en de portierramen "gecalibreerd". Dat ging niet lekker bij het raam aan de bestuurderskant, want dat raam bleef keurig een centimeter of 10 open staan....gelukkig was het droog en het ritje van 30 kilometer naar huis ging prima. De volgende ochtend de accu nog eens losgekoppeld in de hoop dat het daarmee opgelost zou zijn. Nee dus! Gelukkig heb ik de Twingo nog, dus Megane in de garage gezet (regen) en met de Twingo richting werk.

Zaterdagochtend bezig geweest met het verwijderen van de deurbekleding op zoek naar de oorzaak. Alles leek in orde, het portier is ook kurkdroog aan de binnenkant en de stekkers zien er keurig uit. De boel maar weer teruggeschroefd met het plan de auto richting dealer te brengen. Ik klik de raambediening weer vast aan de stekker...werkt alles ineens weer perfect. Uitvoerig getest en weer goed bevonden. Heel typisch!
PeetRS
Contacteer:

Afgelopen weekend is de R26 gemapped door Arthur.
Oude programmatuur eruit en de nieuwe erin. Dit resulteerde in dik 260 pk en 380 nM aan de krukas. Injector dutycycle zat met de oude mapping op 97% en die staat nu op 90%.

Al met al een resultaat waar ik zeer over te spreken ben. De auto is over de hele linie merkbaar sterker en reactiever geworden dan hij al was.

Er komt nog een grotere intercooler op, die bij hogere buitentemperaturen wat beter in staat is om de inlaatluchttemp. onder controle te houden.
Plaats reactie