Na redelijk wat BMW's en Audi's en een Ford te hebben gereden ,
er toch maar voor gekozen om de Franse toer op te gaan, en een Megane RS225 Phase 1 gekocht met 185000 km

en bijna Full options

Proefrit gereden en wat rijd hij lekker, dus gelijk gekocht!
(nog geen betere foto)
[img]http://i1221.photobucket.com/albums/dd467/audistefan/Car%20and%20motor/IMG_20160924_160502_zpsmmhyt2jt.jpg[/img]
staat naast onze Mini Cooper S met 208 gillende paarden (supercharger)

paar foto's van de mini

[img]http://i1221.photobucket.com/albums/dd467/audistefan/Car%20and%20motor/Lichter%202_zpsxbx0slir.jpg[/img]
[img]http://i1221.photobucket.com/albums/dd467/audistefan/DSC_1675%20medium_zps8r4wvqkj.jpg[/img]
waren wel een paar dingetjes wat hij vertelde aan de Megane Zoals:
middendemper en einddemper waren er al onderuit gehaald, echter lekt de uitlaat wel op de lassen

en de auto zit vol krassen en deukjes

bestuurders deur moest afgesteld worden had nieuwe scharnier tussen gezet omdat deze kapot was .
geen motor afdekplaat, geen accu afdekplaat, ruitensproeier kapje weg.
instap schade voorstoel.
vooruit vervangen. niet super netjes afgewerkt (binnen komt er wat schuim eruit)
echter nadat ik hem op de brug had gezet en wat grondiger inspecteerde kwam ik het volgende tegen.
*Achterschermen zijn uitgespoten op de dorpel tot halverwegen de deur (slecht gedaan en een plekje roest

Dus ik weet niet wat ik daar onder aan zal treffen

*bestuurdersdeur vervangen denk ik omdat er een andere kenteken in die raam geëtst staat.
*Lak op de motorkap is gescheurd (waarschijnlijk plamuur)
*aandrijf as aan de binnenzijde rechts is kapot en de aandrijf as kering daar lekt ook (nieuwe al binnen)
*olie lekkage/flink zweten ter hoogte van de olie filter, ik denk zelf aan de oliedruksensor (niet goed kunnen zien)
*de cabasse cd speler pakt geen cd's (krijg geen cd erin)

*koppelingspedaal is iets lam komt net niet ver genoeg omhoog voor de cruise controle.
*Boordcomputer knop op ruitenwisser hendel werkt niet.
ik ben van mening dat hij dit allemaal wist, ik was knap over de zeik omdat ik dacht dat hij mij doelbewust belazerd heeft.
hij weet hier allemaal niks vanaf zegt hij dus is het mijn woord tegen de zijne

op dat moment bij proefrit nog nagevraagd of hij schades heeft gehad of dergelijke, en dat was niet zo...
gechekt via de rdw site met kenteken opvragen en dat was dus ook niet zo!
en kon niks vinden wat er op lijkt dat hij grote schade heeft gehad .
Vergeten de onderhoudsboekje en rekeningen mee te nemen (ook niet gezien)
echter zouden deze wel aanwezig zijn, maar puur uit enthousiasme vergeten:
gebeld al een paar keer en hij zou het even zoeken en opsturen,
''hij was ze wel aan het zoeken maar kon het zo snel niet vinden ''
Te goed van vertrouwen geweest en flink genaaid

Dingen die wel een plus punt (zouden moeten) zijn:
nieuwe remmen en blokken rondom en nieuwe A merk banden.
Distributie riem vervangen ( geen bewijs)
turbo zou bij de 140K vervangen zijn. (geen bewijs)
verse olie en filters (geen bewijs)
zelf van plan om op kort termijn de:
olie en filter te vervangen,
Bougies
ashoes en kering
uitlaat lassen
nieuwe mattenset
nieuwe Xenon lampen door het knipperen(D2S) ?
inleg filter K&N of dergelijke? (iemad tips)
binnenkort een mannetje maar laten kijken voor de "schade'', ik was al langs ABC schade of dergelijke geweest in Oss en die zeiden:
oewwww... dat gaat minstens 3500 kosten zonder extra werk

dat was wel ff schrikken maar een collega had een goed adresje van een schadehersteller die in de avond uren bijklust!
en anders gaan we volgend jaar of dat jaar erop na Servië op vakantie en dan laat ik het daar wel doen
mijn familie woont daar , en mijn stiefpa kent daar weer een paar schade herstel bedrijfjes !
dus gelijk vakantie met de vrouw ervan maken!

Dus ik hoop dat ik verder geen pech ermee krijg

en ga het het beste ermee maken

Mocht iemand tips of dergelijke hebben zoals voor de xenon of radio dan hoor ik dat natuurlijk graag