Vandaag lekker bezig geweest, de bestelde onderdelen gemonteerd.
Auto aan de voorzijde verlaagd door kortere veren te monteren. Gelijk alle vier de fuseekogels, stuurkogels en spoorstokken vervangen.
Voorkant in oude situatie:
Nieuwe fuseekogels en stuurkogels gemonteerd:
En nu verlaagd:
Morgen verder met de 8. Temperatuurmeter werkend maken. Kijken hoe ik de nieuwe verstralers ga monteren, zal wel beugels moeten gaan maken. En morgen of vrijdag wordt de auto uitgelijnd.
Laatst gewijzigd door Jonh op za 15 mei 2021 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat klopt maar dat waren oude foto's van de vorige eigenaar. En op die twee foto's van mij zelf op de autoambulance en in mijn garagebox lag de kofferbak vol met onderdelen die ik van de vorige eigenaar mee kreeg. Onder andere drie reserve wielen.
Vandaag de R8 uit laten lijnen. En verder de temperatuur meter werkend gemaakt. Wijzer bleef onderin plakken dus meter uit elkaar gehaald en ingespoten met contactspray. Wijzerplaat en glas schoon gemaakt en meter weer in elkaar gezet. Met testen werkt ie weer perfect dus meter weer in dashboard gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Jonh op za 15 mei 2021 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.
toen was mechaniek, nog echt een mechaniek nu is alles zo uitgekleed dat stuk ook echt weer stuk betekent met alle kosten om te vervangen om dat je bijna laborant zijn om dat te kunnen
Vandaag een schakelaar en controlelampje voor de nieuwe verstralers in het dashboard gemonteerd en alvast de bedrading vanaf de schakelaar door het paravan naar voren gebracht . Nieuw ruitensproeier pompje gemonteerd. Dashboard weer terug gemonteerd.
En de wielmoeren waren terug van het verzinkerij dus die ook maar even gemonteerd:
Laatst gewijzigd door Jonh op za 15 mei 2021 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Een paar weken geleden heb ik een originele Franse Jaeger water temperatuur meter gevonden op marktplaats. Na deze getest te hebben heb ik hem afgelopen week ingebouwd en het dashboard weer volledig gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Jonh op za 15 mei 2021 14:38, 6 keer totaal gewijzigd.
Bij mijn weten alleen in een R8 Gordini maar zou zo maar kunnen dat ie ook in een A110 zit. Ik heb er een maand of drie naar gezocht, gevraagd advertenties op mp en op forums en diverse mailtjes verzonden naar mensen uit het Renault en Alpine wereldje.
Gisteren het dashboard nog een beetje gefinetuned. Er ontbrak een stukje fineer en daarnaast zat een barst. En aangezien een dagteller ontbreekt kan het soms handig zijn.
Laatst gewijzigd door Jonh op za 15 mei 2021 14:35, 6 keer totaal gewijzigd.
De luchtinlaat door het achterpaneel om koele lucht aan te zuigen was het volgende projectje. Dit onderdeel is van kunststof en sneuvelde nog wel eens, zo ook bij mijn R8. Iemand heeft dat in het verleden op een alternatieve manier opgelost. En dat snap ik wel, het originele onderdeel is lastig zo niet onmogelijk om te vinden.
Maar de man (Gerrit Vogel van Rendouze) die mij aan de originele chokebediening heeft geholpen bleek na enig zoeken ook een luchtinlaat voor me te hebben. Het onderdeel is onderweg naar mij.
Laatst gewijzigd door Jonh op za 15 mei 2021 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Dank je voor de tips. En een nieuw membraampje voor de acceleratiepomp is ook wel een wens.
Op de website van BCCP gekeken. Kan wel een servicekitje vinden voor een Weber 32 DIR met automatische choke maar ik heb een Weber 32 DIR 4 met handchoke uit een Renault 8S. Ik heb het idee dat de kit afgezien van het choke membraam verder wel hetzelfde is maar ik weet het niet zeker.