ACT: Clio RS
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Even een vraagje tussendoor voor de rs kenners. Ik heb een clio 2 rs fase 1 gekocht met kapotte versnellingsbak.
Nu staat er een jc5 089 onder. Wie kan mij vertellen welke bakken uit de renault familie er nog onder kunnen gezet worden.
Alvast bedankt
Geert
Nu staat er een jc5 089 onder. Wie kan mij vertellen welke bakken uit de renault familie er nog onder kunnen gezet worden.
Alvast bedankt
Geert
hoi Geert, weer een leuk projectje? je kan de bak(boite) ook laten reviseren? dan weet je meteen af alles goed is.
de 089 is een fase1
en de fase2 variant is JC5 129 is qua ratio het zelfde.
En dat geld ook voor de 130 maar de laatste kan niet in jou auto vanwege de aansturing van de snelheidsmeter
de 089 is een fase1
en de fase2 variant is JC5 129 is qua ratio het zelfde.
En dat geld ook voor de 130 maar de laatste kan niet in jou auto vanwege de aansturing van de snelheidsmeter

- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Is er ergens een overzicht van de verschillen in de jc5 bakken?
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
Hallo rs kenners. Een vraagje collega van me rijdt een clio2 rs fase 1 . Hij heeft als probleem dat soms bij ongeveer 2000 rpm zijn gas even blijft hangen. Als hij een tikje gas geeft op dat moment valt hij gelijk weer terug naar stationaire toerental maar weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Gasklep met potmeter al vervangen. Stappenmotortje ook al vervangen maar probleem blijft erin. Graag advies van de rs kenners hier bedankt alvast
Dat doet de mijne ook soms. Bekend probleem. Het is de gasklep die blijft "hangen". Omdat er speling ontstaat aan het as waar de vlinderklep op zit is hij niet meer netjes gecentreerd en blijft hij hangen/haken. Even laten reviseren. Stuur SmokeyTheBandit een PM 

- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Bij de rs die ik gemaakt heb is dit ook, maar eerder een willekeurig toerental waar hij op blijft hangen, als ik dan met de hand de gasklep toe trek, dan gebeurt het nog dat hij niet onder de 1200tr gaat, heeft dit dezelfde oorzaak of moet ik verder zoeken?
Tijdens.het rijden als je ontkoppelt oscileert het toerental ook tussen 1500 en 2000 te.
Wie weet waar ik moet zoeken....
Tijdens.het rijden als je ontkoppelt oscileert het toerental ook tussen 1500 en 2000 te.
Wie weet waar ik moet zoeken....
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
Bedankt voor de reacties het is de auto van een collega van me. Het is alleen zo raar dattie het met 2 gaskleppen doet. Zijn eigenste ook pas nadat ik m gereinigd heb.. hij leert er wel mee leven zei hij maar t blijft raar
Abel schreef:hoi Geert, weer een leuk projectje? je kan de bak(boite) ook laten reviseren? dan weet je meteen af alles goed is.
de 089 is een fase1
en de fase2 variant is JC5 129 is qua ratio het zelfde.
En dat geld ook voor de 130 maar de laatste kan niet in jou auto vanwege de aansturing van de snelheidsmeter
Niet helemaal correct... de 129 heeft een kortere eindoverbrenging als de 089 . Dus alle versnellingen zijn +- 5% "korter" met die jc5-129
Overigens heb ik nog een goede JC5-089 in de schuur voor je Geert

- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Intussen heb ik er een jc5 onder zitten, maar niemand weet wat voor 1 het is prijs was er ook naar Rijd prima, snelheid komt prima overeen. Wat een leuk ding zo een RS!
Jammer dat ik het niet wist. Maar ik hou het in gedachten.
Jammer dat ik het niet wist. Maar ik hou het in gedachten.

Weet iemand hoe je het beste het motorblok een beetje kan reinigen?met een stoomcleaner werd me absoluut afgeraden,omdat renault blokken zeer gevoelig zijn voor elektronicaproblemen.
Nu zou het wel met remmenreiniger kunnen en een doek,is dat genoeg?moet je het dan niet alsnog afspoelen met water?en hoeveel moet je ervan gebruiken?
Alvast bedankt

Nu zou het wel met remmenreiniger kunnen en een doek,is dat genoeg?moet je het dan niet alsnog afspoelen met water?en hoeveel moet je ervan gebruiken?
Alvast bedankt


Met een stoomcleaner kan wel, een Renault is niet gevoeliger met motorbedrading dan andere auto's, zorg er dan wel voor dat na het cleanen de boel genoeg tijd krijgt om op te drogen. Zoals bij elke auto zijn stekker vol met water niet echt bevorderend
Dankje tutuur,nog een vraagje,ik wil de dopjes van de naaf eraf hebben van mijn velgen,ik wil dit gaan plastidippen.
Kun je de dopjes erzo afhalen of moeten de velgen eraf?de dopjes worden een beetje lelijk vandaar.
Kun je de dopjes erzo afhalen of moeten de velgen eraf?de dopjes worden een beetje lelijk vandaar.
Ik koop wel nieuwe naafdopjes in een de kleur die ik wil hebben,heb er al wat gezien.
Alleen is het de juiste maat?buitenmaat 60mm,klemmaat 56/56.5mm siliconen.
Zou dit de juiste zijn qua maat?en is er een manier om de oude dopjes eraf te halen zonder de velgen te verwijderen?en kun je de nieuwe er ook zo inklikken?
Alleen is het de juiste maat?buitenmaat 60mm,klemmaat 56/56.5mm siliconen.
Zou dit de juiste zijn qua maat?en is er een manier om de oude dopjes eraf te halen zonder de velgen te verwijderen?en kun je de nieuwe er ook zo inklikken?
De oude verwijderen zonder wielen er af te halen zal niet lukken zonder iets te beschadigen. De maat durf ik zo niet te zeggen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:

Maar als ik niks vind dan hoor je mij nog wel even Daan
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Renault Clio III RS
Goede avond iedereen,
Vandaag mijn winterbanden onder de RS gezet.
Er is me echter wel iets opgevallen aan de zomer/ voorbanden die zijn namelijk vrijwel kaal aan de binnenkant terwijl er voor de rest nog genoeg profiel opzit.
Ik neem aan de de auto opnieuw uitgelijnd moet nu ? Ik merk er met rijden verder niks van zowel rechtuit als in de bochten niet, behalve dat hij op wegen met spoorvorming in het asfalt wat nerveus is en van links naar rechts 'aan het zoeken is ' maar dat werd eerder als normaal bestempeld vanwege het sportieve onderstel.
Moet er verder nog ergens op gelet worden bij het uitlijnen ? Of kan ik er vanuit gaan dat de normale uitlijnspecialist ook een clio 3 ph2 RS cup goed afsteld.
Alvast bedankt voor de reacties.
Vandaag mijn winterbanden onder de RS gezet.
Er is me echter wel iets opgevallen aan de zomer/ voorbanden die zijn namelijk vrijwel kaal aan de binnenkant terwijl er voor de rest nog genoeg profiel opzit.
Ik neem aan de de auto opnieuw uitgelijnd moet nu ? Ik merk er met rijden verder niks van zowel rechtuit als in de bochten niet, behalve dat hij op wegen met spoorvorming in het asfalt wat nerveus is en van links naar rechts 'aan het zoeken is ' maar dat werd eerder als normaal bestempeld vanwege het sportieve onderstel.
Moet er verder nog ergens op gelet worden bij het uitlijnen ? Of kan ik er vanuit gaan dat de normale uitlijnspecialist ook een clio 3 ph2 RS cup goed afsteld.
Alvast bedankt voor de reacties.
Heeft niemand toevallig een schema met de afstellingen/waardes van een 3 rs cup ?srvip schreef:Goede avond iedereen,
Vandaag mijn winterbanden onder de RS gezet.
Er is me echter wel iets opgevallen aan de zomer/ voorbanden die zijn namelijk vrijwel kaal aan de binnenkant terwijl er voor de rest nog genoeg profiel opzit.
Ik neem aan de de auto opnieuw uitgelijnd moet nu ? Ik merk er met rijden verder niks van zowel rechtuit als in de bochten niet, behalve dat hij op wegen met spoorvorming in het asfalt wat nerveus is en van links naar rechts 'aan het zoeken is ' maar dat werd eerder als normaal bestempeld vanwege het sportieve onderstel.
Moet er verder nog ergens op gelet worden bij het uitlijnen ? Of kan ik er vanuit gaan dat de normale uitlijnspecialist ook een clio 3 ph2 RS cup goed afsteld.
Alvast bedankt voor de reacties.
Een goed uitlijnbedrijf http://www.steverinkbanden.nl/ Het kan ook liggen aan een versleten fuseekogel o.i.d. Een millimetertje speling in de sielophanging en de banden slijten ziender ogen.
We zijn er met RTC ook een paar keer geweest.
http://www.steverinkbanden.nl/galerij/renault/
We zijn er met RTC ook een paar keer geweest.
http://www.steverinkbanden.nl/galerij/renault/
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ok bedankt voor de reactie, maar ik denk toch dat iets dichter bij huis iets ga zoeken (z-limburg), wilde alleen even de waardes zien wat een rs cup moet hebben dan kan ik dat vergelijken.jacques schreef:Een goed uitlijnbedrijf http://www.steverinkbanden.nl/ Het kan ook liggen aan een versleten fuseekogel o.i.d. Een millimetertje speling in de sielophanging en de banden slijten ziender ogen.
We zijn er met RTC ook een paar keer geweest.
http://www.steverinkbanden.nl/galerij/renault/
Maar ik dacht indd ook al aan slijtage van het onderstel ergens, omdat ze ineens zo hard weggesleten zijn in een paar maanden tijd. Ik zal eerst eens naar de monteur gaan, kijken of hij iets kan vinden. Merk verder niks bijzonders aan de auto, behalve het ietsjes nerveus zoeken bij spoorvorming.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
naafkapjes kosten bij Renault maar €11,- gespoten en wel. meerdere gekocht in zowel antraciet als wit.Lex schreef:Doe eens een linkje van de naafdopjes Remco???
Ik ben er inmiddels weer 1 kwijt van mijn phase 1 velgen...
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Moet je voor de gein is vragen wat de RS doppen kosten 

Lex hier het linkje,ben ff tiijdje niet geweest door mijn werk.
www.naafdoppenshop.nl/c-3146686/renault/
www.naafdoppenshop.nl/c-3146686/renault/
Jongens ik heb een probleem,nu het slechter weer begint te worden hoor ik weer een klotsgeluid rechts in mijn auto,zelfde klacht als verleden jaar.
Na een kortritje stapte ik uit,deed de motorkap open en links bij het rooster onder de ruitenwisser bleef water uitdruppelen naar beneden,was ook natter dan rechts.
Ook heb ik verleden jaar een nieuwe ruit laten zetten bij carglass laten zetten,maar nu zit in de hoek de strip los op het aansluitpunt van de bovenste dakrubber.
Ik kan dat plasticding gewoon beetje erafhalen en zit niet vast,andere kant wel.
Kan het zijn dat water eronder gaat?mijn ramen zitten potdicht na een rit en na een paar uur kom ik terug.
Ook zit mijn voorruit aan de binnenkant onder de condens,maar het begint dus in die bovenhoek die loszit omdat daar ook een witte plek zit van het vocht.
Verder geen natte plekken in de auto,overal heb ik gekeken onder de matten en kofferbak e.d,achter dashboard gevoelt alles gewoon droog.
Kan zo iets kleins,zoals een rubber of strip die niet goed vast zit zulke gevolgen hebben?En kan het dan dat water zijn die ik hoor sijpelen doordat de water misschien in a styl blijft staan?
Na een kortritje stapte ik uit,deed de motorkap open en links bij het rooster onder de ruitenwisser bleef water uitdruppelen naar beneden,was ook natter dan rechts.
Ook heb ik verleden jaar een nieuwe ruit laten zetten bij carglass laten zetten,maar nu zit in de hoek de strip los op het aansluitpunt van de bovenste dakrubber.
Ik kan dat plasticding gewoon beetje erafhalen en zit niet vast,andere kant wel.
Kan het zijn dat water eronder gaat?mijn ramen zitten potdicht na een rit en na een paar uur kom ik terug.
Ook zit mijn voorruit aan de binnenkant onder de condens,maar het begint dus in die bovenhoek die loszit omdat daar ook een witte plek zit van het vocht.
Verder geen natte plekken in de auto,overal heb ik gekeken onder de matten en kofferbak e.d,achter dashboard gevoelt alles gewoon droog.
Kan zo iets kleins,zoals een rubber of strip die niet goed vast zit zulke gevolgen hebben?En kan het dan dat water zijn die ik hoor sijpelen doordat de water misschien in a styl blijft staan?
water in de a-stijl? heb je je deur al gecontroleerd? je Raam zit rondom gekit dus daar zou geen water langs moeten kunnen gaan. dat een rubber los zit gebeurt wel eens helaas. Maar lekkage bij het raam, dat moet je echt kunnen terugzien aan vocht in de auto. Voeten nat oid. Bij mijn Megane coupe ooit ook eens een nieuwe raam in laten zetten bij de dealer. Gaan we door de wasstraat opeens een straal water op mijn schoot.
hebben ze er opnieuw ingeplakt toen 


-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
De rubberen afvoerbuisjes in je parafaan zijn waarschijnlijk verstopt (bladeren e.d.).
Voor wat betreft de ruit teruggaan naar Carglass en laten controleren of montage goed is ?
Voor wat betreft de ruit teruggaan naar Carglass en laten controleren of montage goed is ?