
[Daniël's R5TL-T] 02-09: 2019 nog iets
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Lekkerrrr fris!! Netjes! Waarom de gaten bij de koplampen dicht?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Flinke tijd sinds ik hem voor het laatst heb gezien, wat is hij veranderd, positieve zin. Ziet er echt goed uit.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
@ Willeon:
[img]https://c1.staticflickr.com/8/7290/2725 ... 15ea_c.jpg[/img]
[img]https://c1.staticflickr.com/8/7179/2708 ... 762a_c.jpg[/img]

@Chris: Weet ik eigenlijk niet, haha..heb het met de 5 altijd gedaan en met de Clio nooit
@Erik

[img]https://c1.staticflickr.com/8/7290/2725 ... 15ea_c.jpg[/img]
[img]https://c1.staticflickr.com/8/7179/2708 ... 762a_c.jpg[/img]

@Chris: Weet ik eigenlijk niet, haha..heb het met de 5 altijd gedaan en met de Clio nooit

@Erik


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
remmen keeling! 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
*blaast stof eraf* kuch kuch
Nou na ruim een half jaar niets gedaan te hebben aan de 5 heb ik er afgelopen winter toch maar een begin aan gemaakt..lading oud ijzer naar de coater gebracht en weer gemonteerd. Onderdelen verzamelen voor de stuurinrichting..stuurbekrachtiging besloten in te bouwen, dus andere onderste kolom+huis+leidingen/reservoir etc. Nieuwe spoorstangen e.d. Andere beugel voor de dynamo & stuurpomp, nieuwe distributie gemonteerd. Ik had al nieuwe motorsteunen (moest alleen een GTX plaat hebben RV). Nieuwe draagarmen en fuseekogels. Stabi weer terug gemonteerd met Powerflex. Schroefset ook netjes gemaakt, veren daarvan zijn ook weer gecoat. Filters, bougies, rotor/verdeler, multiriem, krukas keerringen etc komt er allemaal nieuw op.
Gisteren voor de passing het blok erin gelepeld:
[img]https://c1.staticflickr.com/4/3934/3375 ... 0573_c.jpg[/img]
Volgende week nieuwe koppeling monteren en 1001 kleine dingen uitvogelen en afwerken...bedrading, koelsysteem, ic loop, hitteschilden. Dit jaar moet ie sowieso de weg op, samen met die auto die ernaast staat. Voor die staat overigens een vrijwel nieuwe C1J in opbouw, gereviseerde kop, turbo, nieuwe zuigers en bussen, nieuwe oliepomp, waterpomp, steunen etc etc.
Nou na ruim een half jaar niets gedaan te hebben aan de 5 heb ik er afgelopen winter toch maar een begin aan gemaakt..lading oud ijzer naar de coater gebracht en weer gemonteerd. Onderdelen verzamelen voor de stuurinrichting..stuurbekrachtiging besloten in te bouwen, dus andere onderste kolom+huis+leidingen/reservoir etc. Nieuwe spoorstangen e.d. Andere beugel voor de dynamo & stuurpomp, nieuwe distributie gemonteerd. Ik had al nieuwe motorsteunen (moest alleen een GTX plaat hebben RV). Nieuwe draagarmen en fuseekogels. Stabi weer terug gemonteerd met Powerflex. Schroefset ook netjes gemaakt, veren daarvan zijn ook weer gecoat. Filters, bougies, rotor/verdeler, multiriem, krukas keerringen etc komt er allemaal nieuw op.
Gisteren voor de passing het blok erin gelepeld:
[img]https://c1.staticflickr.com/4/3934/3375 ... 0573_c.jpg[/img]
Volgende week nieuwe koppeling monteren en 1001 kleine dingen uitvogelen en afwerken...bedrading, koelsysteem, ic loop, hitteschilden. Dit jaar moet ie sowieso de weg op, samen met die auto die ernaast staat. Voor die staat overigens een vrijwel nieuwe C1J in opbouw, gereviseerde kop, turbo, nieuwe zuigers en bussen, nieuwe oliepomp, waterpomp, steunen etc etc.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Ja, dat was evengoed nog een werkje om deze in te regelen. 3 Weken geleden kon ik 'm starten, 2 Weekenden terug was het rijdbaar en sinds vorig weekend loopt het perfect. Het ging mij er vooral om dat ik kon zien welke gegevens het systeem ingaan.
Ik had met het oude management een klacht gehad met koud starten en dat bleek in de draadboom te zitten. Verder vermoedde ik dat de gaskleppositiesensor niet goed was omdat soms wel en soms niet de auto stotterde bij gasgeven.
Ik had met het oude management een klacht gehad met koud starten en dat bleek in de draadboom te zitten. Verder vermoedde ik dat de gaskleppositiesensor niet goed was omdat soms wel en soms niet de auto stotterde bij gasgeven.

Ja deze leeft ergens ook nog...maar staat nu in m'n eigen garage! De RSi gaat de deur uit

Na al het verbouwen, verhuizen en inrichten van de garage ben ik sinds kort weer begonnen met de opbouw van de 5...remmerij is inmiddels weer opgefrist en aangesloten evenals ophanging, stuurinrichting, koppeling. Komende week leidingen uitmeten voor de stuurbekrachtiging en verder gaan achterop de motor...startmotor, spruitstukken etc. Zodra de turbo weer hangt kan ik een begin maken met het koelsysteem...luchtsysteem...stukje brandstof...iets met kabels. Openingsmeeting is nog ver weg


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship