Mijn naam is Eeuwe Boonstra, 23 jaar jong en woonachtig in Ooststellingwerf (het oosten van Friesland). Ik volg op dit moment een avondopleiding op de IVA in Driebergen, en ben door de weeks accountmanager van beroep bij een Renault Trucks-dealer.
Dat laatstgenoemde is de reden dat ik aan het begin van mijn carrière een auto van de zaak van het mooie merk Renault kreeg. Het was een auto die samengesteld is door mijn voorganger en behoort bij mijn functie. Maar dat maakte mij niet uit, het is een bomvolle Mégane Estate GT-Line met 14% bijtelling. Daarnaast is mijn voorganger er zuinig op geweest en heeft hij er niet in gerookt. Heerlijk!
Nadat ik de auto eens grondig gepolijst had..
Met de zomersloffen er onder
Bovengenoemde Mégane is een fijne auto, maar ik mistte vermogen. Mijn laatste privé auto had 330 pk en 785 nm koppel, dus mij soms even lekker misdragen kon niet meer. Het was duidelijk; er moest iets snels bij komen. Een diesel was een no-go (thank god for 14% bijtelling, no-way dat ik weer een privéauto wou hebben), en had altijd al eens een snelle hothatch willen hebben. Golf vind ik niks, uitgezonderd een VII GTI maar die vond ik nog iets te duur en ook niet echt speciaal. Ford Focus RS te duur, ST wel aantrekkelijk maar meh, Ford.. Boerenauto's. Mazda 3 MPS, ja leuk maar blijft een Japanner (lelijke afwerking etc). Eigenlijk was ik er wel over uit, het moest een Mégane RS worden. Maar dan wél de 3, want die had ik privé ook. Leuk.
En zo geschiedde de zoektocht. Ik was er al over uit dat de auto niet meer dan 120/130 dkm mocht hebben, een cup chassis moest hebben (sperdifferentieel

Per toeval kwam op dat moment een Mégane 2 RS Trophy voorbij op Facebook. Meh, niets voor mij zo'n 2, dacht ik nog. Maar toch had deze auto mijn aandacht. Een Trophy (schaarssss), weinig kilometers en wel netjes. En natuurlijk een stuk goedkoper dan een 3, dus blijft er nog wat over op de spaarrekening. Toch maar eens heen te kijken.
De volgende dag meteen in de auto gestapt naar Bunschoten-Spakenburg. Mooie auto, reed fantastisch, alle boekjes en vele facturen er bij, koppeling was nieuw. Alleen de distributieriem moest vervangen worden (was oud), dus even onderhandeld en diezelfde avond terug naar huis gereden. Mét RS.

De vorige eigenaar heeft een aantal modificaties uitgevoerd zoals geblindeerde ramen, Cupra onderlip, MTX composet, dubbeldin radio met navigatie, subwoofer, Frans vlaggetje in de grille, alle verlichting LED gemaakt, rode remklauwen en ph2 achterlichten. Staat mij allemaal niet aan dus breng hem in de loop der tijd weer terug naar origineel (de achterlichten laat ik alleen eerst even, vind ik nog niet eens heel lelijk). Momenteel is de folie, de vlag en de lip er al af. De LED verlichting is deels vervangen (niet genoeg lampjes hier liggen, komt deze week nog wel) en de remklauwen doe ik van het winter wel. De distributieriem is vernieuwd en de MTX composet is vervangen voor een set van Kove speakers met Hertz speakers. Stuk beter! Binnenkort staat de headunit op de nominatie om vernieuwd te worden, gevolgd voor de subwoofer (op audiogebied wil ik toch iets upgraden, de rest van de auto moet terug naar origineel) Ook moet de auto nodig gepolijst worden. Later in het jaar wil ik eigenlijk de velgen opnieuw laten spuiten en de voorbumper met LV spatbord opnieuw monteren, deze zitten wat raar gemonteerd (niet mooi afgewerkt, oorzaak onbekend).
Foto's! (Heb er nog niet veel)
Een kleine impressie met wat ik hiervoor in bezit gehad heb:
- BMW 535d High Executive M-Pakket 2006 (Gekocht op mijn 22e (vond de verzekeringsmaatschappij leuk :naughty:), beest van een auto. Was her en der getuned, had ruim 330 pk en 700 nm. Was hier Porsche's en sommige Ferrari's de baas mee)
- Audi A4 Avant 1.9 TDI Business Line 2006 (K** auto, ingeruild gekregen op de Volvo. Verschrikkelijk hok, na 1 maand ingeruild opbovenstaande BMW)
- Alfa Romeo GT 1.9 16v JTD Distinctive 2004 (heerlijke auto, heb deze auto tot het laatst in bezit gehad naast de Audi en BMW)
- Volvo V70 2.4 D5 Momentum 2005 (Gekocht op mijn 21e als tussenoplossing, ben er als klein kind in opgegroeid. Fijne auto, maar mistte sportiviteit)
- Fiat Grande Punto 1.9 JTD Sport 2006 (gekocht op mijn 19e, op mijn 21e een zwaar ongeluk mee gehad. Vriend van mij vol achterin gereden met een snelheidsverschil van ruim 50km/u)
- Mazda 323F 1.5 GLX 1996 (eerste auto, door een (andere) vriend van mij total-loss gereden)
[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57F8C54E[/img]
[img]http://i123.photobucket.com/albums/o293/Eeuwe/Mazda%20323%20F/200_IMG_0188.jpg~original[/img]
Groeten!
eBoonstra