Tja, en dan begint het bloed opeens te kruipen...
Ik zat deze week wat de dagdromen op het werk en dacht wat na over een huwelijksreis, ik ben inmiddels 6 jaar getrouwd en heb nog niet een echte huwelijksreis gehad. Dus zat wat na te denken over bestemmingen en op een gegeven moment werd 1 bestemming 2, toen 3 en kort daarna een rondritje door Europa. Eigenlijk alles met de Megane in het achterhoofd, tot ik ergens in een dwarsstraat het gekke idee kreeg dat het ook wel mogelijk moet zijn met de GTTurbo.
En zo begon wat wilde ideeën zich om te vormen naar een plannetje.
De route: Friesland-Maagdenburg-Praag-Neuschwanstein-Hochalpenstrasse-Venetië-Monaco-Lyon-Luxemburg-Friesland. Een route van pak 'm beet 4500km. Moet te doen zijn in 9 dagen. 4-6 uur per dag in de auto en dan nog wat uurtjes rondkijken op de bestemming.
Dat is het gemakkelijke gedeelte, 2e gedeelte is de financiering. Elke plek moet worden geslapen en gegeten. Gelukkig zijn mijn vrouw en ik beide niet van dure hotels, maar waarderen we de knusse gezelligheid van een B&B, dus dat zal met een beetje zoeken ook niet een fortuin te gaan kosten.
Dan het moeilijkste; Welke auto. De voorkeur zou gaan voor de GTTurbo, maar die heeft voor het laatst zijn kilometers gereden in 2005. Het zal dus het nodige aan tijd en kosten met zich meebrengen om deze weer goed en veilig gangbaar te maken. Ik maak me hier geen illusies over. Er zullen in ieder geval nieuwe banden onder moeten, de remmen zullen moeten worden nagekeken en hoogstwaarschijnlijk gereviseerd. Daarnaast zijn er tal val rubbers en slangen die al jaren niet meer zijn gebruikt. Dus de staat hiervan moet ook goed worden onderzocht.
Het voordeel is dat ik een jaar de tijd hiervoor zou hebben. Het 2e voordeel is dat als het niet lukt; we altijd de Mégane kunnen pakken.
eerste punt op de agenda is de auto weer enigszins gangbaar te maken en dan ter voorkeuring aanbieden. Kijken wat er nodig is om de auto in ieder geval weer veilig te maken.
Tweede punt is dit te bekijken, evalueren en zien of dat realistisch is.
Daarna de auto goed onderzoeken en testen voor mogelijke problemen.
Wordt (hopelijk) vervolgd...
P.s. dit moet een verrassing tripje worden voor mijn vrouw, dus graag mondjes dicht buiten de club (dit even met het oog op bepaalde leden die ook Olijnsma's kennen...

)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD