WES-RS stelt zich voor.

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
WES-RS

Hoi iedereen, ik ben Wesley uit Noord Limburg (België) en sinds kort Renault fan geworden. Om eerlijk te zijn had ik nooit wat met Renault maar sinds begin dit jaar toch mijn eerste gekocht. Waarom? Wel, de opties/prijs verhouding lag zó goed dat het onmogelijk was om niet eens een Renault te proberen. Het is een 2006 Laguna Grand Tour 2.2dCi Sport, full full option geworden en vanaf dag één was ik onmiddellijk verkocht aan de wagen! Zo verkocht zelfs dat ik nu op zoek ben naar een tweede Renault aangezien de vrouw de Laguna ingepalmd heeft. :D Ik ben wel wat snelle wagens gewoon (Impreza WRX, Porsche) dus dacht ik nu aan een RS modelletje. Mijn oog is dan ook gevallen op de Clio II RS phase 3 (182). Maar zo'n ding vinden is wat moeilijker dan verwacht. Daarom heb ik me hier voornamelijk ook aangemeld, om mijn zoektocht wat uit te breiden, want waar kan ik beter terecht dan bij kenners en liefhebbers...? ;-) Ik kan al niet wachten tot ik even onder de indruk kan zijn van een Clio RS als dat ik was van de Laguna. Dit was dus mijn korte voorstelling, moesten jullie meer van mij of mijn wagens willen weten dan antwoord ik met plezier al jullie vragen. Groetjes WES-RS
larsdijkstra

Leuk, en welkom! Heb je :foto: van de Laguna?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Rob v/d Wetering
Car: Clio 2 rs fase 2

Welkom :grin: succes met het zoeken (Y)
Abel
Über-Spammer

Hoi Wes,

Mooie keuze, die fase 3 is een collectors item aan het worden. Maakt je kleur nog uit voor zo'n auto of is alles goed?

En als je geen kunt vinden heb je ook al andere modellen Renaults in gedachten?

clio 3, de ultime hothatch volgens velen. of misschien nog wat sneller zo als een Megane RS :D

Welkom en doe eens een Foto van je Laguna (~)
weijoclio
Car: clio

Goed keuze om een clio RS naast een dikke laguna. Ik heb zo'n zelfde set Renaults. Laguna als de maximale cruiser en de clio voor het leuke werk[img]http://i1060.photobucket.com/albums/t441/weijoclio/Mobile%20Uploads/DSC_0471_zpsdmfz0f9o.jpg[/img]
Clio 16V / Clio RS ph2 (geparkeerd)+ Laguna 2.0 DCI (reeds verkocht)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welkom Wes! Erg leuke zo'n 182, heb er zelf ook 1 gehad. :D
Bizar wat ze vandaag de dag durven te vragen... :X Koop je voor hetzelfde geld of iets meer niet liever een Clio3RS?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
WES-RS

Bedankt voor de verwelkoming.

Abel: De kleur maakt niet veel uit, aangezien ze al zo zeldzaam zijn mag ik niet teveel zeuren natuurlijk. :D Eigenlijk heb ik niet echt interesse in een ander model, ik wil echt iets kleins voor erbij, dus een Megane is alweer wat groter en is niet nodig aangezien we de Laguna al als grote wagen hebben. Sowieso is de prijs ook zeer belangrijk en Clio II's zijn makkelijk betaalbaar. Het enige waar ik nog interesse in zou hebben is een Clio II RS phase 2 ipv phase 3, moest ik geen 3 kunnen vinden...

Foto's heb ik nog niet van de Laguna aangezien we net na aankoop ervan met de verbouwingen van ons huis begonnen zijn, momenteel is deze dus al enkele maanden niet meer gewassen... (U)

weijoclio: Ziet er mooi uit die 2 samen op de oprit. (Y) Is dat een 172?

Chris: Ik weet niet wat ze voor een 182 durven vragen, heb er nog geen één te koop zie staan. :lol: Ik weet wel dat ze in Engeland spotgoedkoop zijn! Daar vind je al een heel goede met aanvaardbare kilometerstand voor £2000-2500. In de Clio III RS heb ik niet zo'n interesse, voornamelijk om de prijs.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

De laatste 182's die voorbij zijn gekomen stonden online voor bedragen tegen de 7k. Zorg dat je hem bij een particulier kan kopen, dan staan ze meestal rond de 5.

In Engeland kosten ze inderdaad veel minder. Besef wel dat als je er daar 1 koopt en je wilt hem tzt kwijt je hem hier amper kwijt kan.

Hou ons op de hoogte!
WES-RS

Op het moment is er nog niet veel op de hoogte te houden, nergens geen 182 te vinden.
In Engeland, ja daar wel. Zelfs Cup's en Trophy's zoveel als je wilt maar aan deze kant van het water... niets... :-(

Ik heb tijd genoeg in principe om te wachten tot ik iets leuks vind maar aangezien ik er mijn zinnen op gezet heb wil ik hem liever vandaag dan morgen. :D
Ik ben ook al aan het kijken voor een 172 phase 2, maar die dubbele uitlaatjes mist hij he... :~ Sowieso is een goed exemplaar vinden moeilijk. Hoge kilometerstanden en veel eigenaars doen me niet echt vertrouwen hebben in hoe er omgegaan is met de wagen. Ik heb er nu wel eentje op het oog: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr Misschien dat iemand deze kent?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Brrr,... een handelaar uit Apeldoorn...

Niet vervelend bedoeld maar de reputatie van de handelaren daar is nu niet echt geweldig...

Ik zou er die 2 uur niet voor willen rijden. ;-)
Abel
Über-Spammer

op het oog ziet die er netjes uit, je zou kunnen vragen of die een ANWB keuring mag hebben? dan weet je een stuk meer :D
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Hier staat een grijze 182:
https://www.facebook.com/autopodiumcom/
WES-RS

Niet goeds daar in Apeldoorn? Het motto gaat toch: Even Apeldoorn bellen? :D

ANWB keuring klinkt wel goed, dan heb je wat meer zekerheid. Maar om daar €200 voor gaan te betalen, dat zie ik niet direct zitten.
Dan kan je beter het risico nemen, toch zeker als je de waarde van de wagen vergelijkt met wat de keuring kost.

Bedankt Patrick, maar die is al verkocht. Ik heb nochtans contact opgenomen met de verkoper over de wagen maar heb nooit antwoord gehad. (N)
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Staar je niet blind op wat in de UK rondrijd. 2500x1.30 zit je al op 3250. Moet je hem nog ophalen, nieuwe koplampen scoren, invoeren, beetje rest bpm en keuring 150-300euro. Dan ben je dus al makkelijk 4500e onderweg en zit je met een RS met stuur aan de verkeerde kant met een rest waarde van nagenoeg de helft :~

Nettere 182'ers met tellerstanden tot 100.000miles staan de laatste tijd al voor 3000+ pond tekoop.

Tuurlijk rijden daar ook mooie exemplaren rond maar ik denk (inmiddels zat rhd rsen gezien) dat het net als hier in de benelux procentueel maar weinig is wat echt netjes is (Y)

Voordelen UK:
-ruim aanbod
-mooiere kleuren
-meer keuze uitvoeringen, 172cup 182FF, trophy,..

Nadelen UK:
-je gaat erheen voor een koop blijkt de auto stukke minder dan in de advertentie
-hoop extra gedoe buiten het ophalen
-rest waarde (grooooootste minpunt)
Racing is the best way to convert money into noise
WES-RS

Het is ook zeker niet mijn bedoeling om een wagen in de UK te gaan halen, teveel nadelen. ;-)
Ik vind het gewoon vreemd dat er daar zoooveel rondrijden en ze hier nagenoeg niet te vinden zijn.
Al zeker niet in een tof kleurtje of in een leuke uitvoering.

Er zal vroeg of laat wel iets uit de bus komen, ik ben me nu al wel stilletjes aan het neerleggen bij het feit dat ik waarschijnlijk genoegen ga moeten nemen met een 172 ipv 182.

Moest iemand nog iets weten staan, aarzel niet om het me te laten weten. Cash ligt klaar en heb goedkeuring van de vrouw. :D
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Je kan ook met veban contact opnemen die importeert er af toe is 1. Misschien kan je ook wel op bestelling wat doen ;-) ;-)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gerald schreef:Brrr,... een handelaar uit Apeldoorn...

Niet vervelend bedoeld maar de reputatie van de handelaren daar is nu niet echt geweldig...

Ik zou er die 2 uur niet voor willen rijden. ;-)
Gerald, een origineel Nederlandse auto kun je daar prima kopen. Opletten moet je in heel Nederland.

Wes, heb geduld. Ineens duikt er weer eentje op, en wat ik al zei, twijfel dan niet te lang. Let op! Er rijden ook wat 182's rond met een ander, lees 172 blok. De motorcode kun je op het blok terug vinden.
WES-RS

Ik dacht dat het blok hetzelfde was van de 172 en 182? Het enige wat anders is, is toch de inlaat en uitlaat?
Daan2D

F4R730 is ph1
F4R736 is ph2
F4R738 is ph3

Zitten wat kleine verschillen in de diverse varianten
WES-RS

Vandaag gaan kijken naar een Clio 2 RS ph2 met kenteken: 49-RN-VP
Iemand die iets weet over deze wagen...? Ik twijfel namelijk over de aankoop...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Staat ie niet in het register?
Neem anders even contact op met Patrick RS. die beheert ze. :D

EDit: Hier al eens gekeken:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 6#p2397066
Daan2D

Ghost! Ook voor patrick tot voor kort onbekend.
WES-RS

Wie is Ghost? Kan hem namelijk niet vinden in het members gedeelte.
Daan2D

:lol: Die RS is tot voor kort een ghost, nog nooit ergens eerder opgedoken (Y)
WES-RS

FAIL! :lol:

Ok dan. Nooit leuk als je weinig tot geen voorgeschiedenis kent van een wagen. :-(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als de auto verder klopt, de voorgeschiedenis en onderhoudshistorie bekend zijn hoeft het zeker geen slechte auto te zijn natuurlijk...
WES-RS

Dat is het hem net, de voorgeschiedenis is onbekend aangezien de wagen bij een handelaar staat en de onderhoudshistorie bestaat uit 3 facturen waarvan de jongste al 25.000km geleden was... :X
WES-RS

De Clio 49-RN-VP toch maar laten schieten. Was toch iets te ruw voor de prijs die ze vroegen.

Maandag afgesproken om naar 89-HG-PT te gaan kijken. De wagen staat hier in het register, maar meer dan een gespotte foto is er niet.
Denk dus niet dat de eigenaar (of één van de vorige eigenaren) hier bekend is...
WES-RS

En 89-HG-PT wordt de mijne. :smile:

Er is wel nog een beetje werk aan maar de basis is meer dan goed. (Y)

Nu zo snel mogelijk alles in orde maken zodat ik hem kan gaan halen...
Plaats reactie