Maurice Clio R27

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
maurice

Goedemorgen!
Cliootje is nog steeds erg leuk om mee te rijden!
Af en toe wat onderhoud, maar met hulp van de mensen hier (dank JP en Daan!!) valt er goed mee te leven :biertjuh:

Nieuwste issue is het kantelen van het blok, wie heeft er tips/advies/ervaring met de powerflex rubbers?
Mijn onderste motorsteun is slecht, dus die wordt sowieso vervangen, maar welke zal ik dan gelijk nog meer vervangen?
Het mag allemaal wel stugger, maar het moet wel nog een beetje normaal blijven. Ik heb begrepen dat als je alles vervangt, de vullingen uit je tanden trillen?

Ik dacht zelf aan de (gele):
pff60-820 (lower engine mount)
pff60-822 (upper engine mount torque arm)

https://www.powerflex.co.uk/road-series ... 881/1.html

Alvast bedankt!!
PeteRS250
Car: MeganeRS265CUP
Contacteer:

Hi Maurice,
Als je nog even geduld hebt kan ik het je vertellen! Motorsteunrubber bovenop de motor is bij mijn Clio 3 CUP inmiddels vervangen, daardoor is een vreemde resonantie tussen 3.000 en 4.000 toeren verdwenen. Morgen worden de onderste steunen ook vervangen door Madeno Racing met Powerflex rubbers. Heb nu ietsje meer trilling in het stuur bij stationair, als je stuur beetpakt ist al weg. Benieuwd hoe dat straks is. Wat me gelijk opviel na vervangen van bovenste rubber is dat het gelijk al goed merkbaar is dat het gedaan is. Je merkt dat de auto directer op lijkt te pakken bij gasgeven, wat op zich ook logisch is natuurlijk. Post mijn ervaring van de week wel even als de andere er ook op zitten.

Groeten, Peter
maurice

Hoi Peter,
Dank voor de reactie!!
Ik heb gelukkig via het forum al de onderste steun kunnen regelen en ben heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn (Y)

Helaas nu ook opzoek naar een nieuw display voor het dashboard. Als het buiten koud is, is het nog wel af te lezen, maar zodra de temp boven de 18 graden komt, verdwijnen de regels in het scherm :-(
Iemand nog tips waar deze goedkoop te scoren zijn?

Dank!
tutuur
Clubsponsor

Uit ervaring kan ik zeggen dat als je ze allemaal doet het idd niet te harden is, mijn ervaring is dat de 2 genoemde prima voldoen, en dat is met een 225 motor in een Clio dus met jouw 197 motor moet het ook zeker goed komen!
maurice

Top!!

Bestel ik de pff60-822 er nog bij (Y)
Ik zal laten weten hoe het bevalt!

Dank voor de reacties!
PeteRS250
Contacteer:

Ben benieuwd dan hoe het bij mij aan gaat voelen... Ga auto vrijdag ophalen en zal het dan ff laten weten!
PeteRS250
Contacteer:

Hi Maurice, zou mijn ervaringen nog ff delen hier. Auto vrijdag opgehaald en van het weekend wat kunnen rijden. Alle rubbers zijn nu vervagen voor Powerflex, ook de aan de versnellingsbak. Auto voelt merkbaar strakker aan, reageert stuk directer bij gasgeven. Inderdaad wel wat trilling bij stationair maar prima mee te leven wat mij betreft.

Benieuwd hoe ie straks op circuit aan voelt! Op mijn beurt benieuwd naar jouw ervaringen.
maurice

Hoi Peter,
Dank voor de reactie! Toevallig gaan er bij mijn clio vandaag de onderste en bovenste in (Y)
Voorlopig hou ik het even bij deze 2, misschien in een later stadium nog de anderen.
Zodra ik weer een rondje heb kunnen rijden, laat ik het weten.
maurice

Nou, ik heb de Powerflex erin zitten en moet zeggen dat ik niet heel veel verschil merk.
Schakelen gaat misschien iets strakker en een heel klein beetje meer trillingen met stationair.

Montage was wel super simpel, goed product (Y)
PeteRS250
Contacteer:

Niet heel veel verschil maar wel beter dus uirteindelijk? Of de andere rubbers ook nog vervangen...
tutuur
Clubsponsor

Mocht je de andere ook nog willen plaatsen, ik gebruik ze niet meer dus kun je ze ook evt. 2e hands (+-2000km) kopen (Y)
maurice

De beste wensen voor 2017!!

Helaas verblijde de Clio me afgelopen week met een fraaie foutmelding:

[img]http://i227.photobucket.com/albums/dd24 ... 164710.jpg[/img]

Ik denk nu een defecte nokkenas sensor, waardoor het mengsel verstoord wordt en de lambda het dan ook niet goed vindt.

Is dit een bekend probleem bij de F4R? En zo ja, welk type sensor is aan te raden?

http://www.mister-auto.nl/fl/nokkenas-p ... g3946.html

Alvast bedankt!
tutuur
Clubsponsor

Zover ik weet geen bekend euvel, kijk eerst eens of de stekker vervuild is oid.zit aan de rechterkant onder de inlaat, dicht bij de oliepijlstok
maurice

Dank!

Dus het is deze:

[img]http://i227.photobucket.com/albums/dd24 ... G_4077.jpg[/img]

Ziet er inderdaad een beetje smutsig uit. Zal hem eens inspuiten met contactspray (Y)

Toch fijn al die parate kennis hier! Top :biertjuh:
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Kapotte nokkenas sensoren komen wel vaker voor, maar dat is vaak eerder bij een 1.6 16v. Volgensmij zijn dit wel dezelfde sensoren als die van een 1.6
Als je hem gaat vervangen, dan echt voor een originele gaan! Daar kan een mede forummer met een twingo rs wel over meepraten (0)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

*kuch* mede forummer meldt zich :D

Bij mij had de vorige eigenaar inderdaad een imitatie-sensor gestoken, stekker sloot niet goed aan, paste eigenlijk net niet. nu met originele is dat allemaal beter.

Je meldde iets over slechte motorsteun in het verleden: bij mijn twingo zat het euvel uiteindelijk in een kabelbreukje bij de stekker van de sensor, kabel zit daar behoorlijk strak. misschien slim om eerst even goed te controleren voor je een nieuwe sensor bestelt, zou zomaar voor zo'n storing kunnen zorgen.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Wat Niels zegt, die van de 2.0 is inderdaad hetzelfde als de 1.6, gek genoeg gaan ze op de 2.0 zelden stuk terwijl het bij de 1.6 nog wel eens voor komt.
maurice

Nogmaals dank voor de tips en info!

Ik ga ermee aan de slag en hou jullie op de hoogte (Y)
Plaats reactie