Hallo!
Ik ben op zoek naar een 2 koloms hefbrug 3ton, hydraulisch op krachtstroom(die met 2 palen en een drempel ertussen). Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met bepaalde merken? Er zijn veel bruggen te vinden op internet en ook voor relatief goedkope prijzen, maar ben wel opzoek naar iets betrouwbaars want je staat er wel onder.
Ook liever geen chinees merk.
Iemand die ervaring en/of tips heeft voor bepaalde merken types bruggen?
Heb het oog opdeze brug. Iemand ervaring mee?
http://www.rp-tools.nl/2-koloms-hefbrug ... -400v.html
Alvast bedankt!
2 koloms hefbrug
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
- Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Geen ervaring met dit merk, maar mocht je de kans hebben kijk dat je de middentunnel in de vloer laat zakken.
heb met meerdere auto's al meerdere keren vast gestaan op verschillende bruggen. Puur omdat ze niet ontwikkeld zijn voor verlaagde auto's
heb met meerdere auto's al meerdere keren vast gestaan op verschillende bruggen. Puur omdat ze niet ontwikkeld zijn voor verlaagde auto's

Project: GTT Blue Sport
Als je geen chinees merk wilt, wat wil je dan met de bovenstaande?
Vrijwel alles wat je koopt in NL voor schappelijke prijzen is chinees, beter zoek je dan een 2e handse stenhøj oid. Buiten de drempel moet je ook kijken naar de stempels/armen. Bij een maar van mij kom ik makkelijk over de drempel maar kunnen de stempel icm de arm niet onder de auto...
Vrijwel alles wat je koopt in NL voor schappelijke prijzen is chinees, beter zoek je dan een 2e handse stenhøj oid. Buiten de drempel moet je ook kijken naar de stempels/armen. Bij een maar van mij kom ik makkelijk over de drempel maar kunnen de stempel icm de arm niet onder de auto...
Ik heb zelf een 2 koloms FOG brug uit 1989 en zie niet veel problemen. Bij hele lage wagens moet ik eeerst even de auto iets opkrikken met een schaarkrik om de armen er onder te zetten. Maar dat is te overkomen. Ik vind 1799 incl. btw een zeer nette prijs voor een nieuwe brug. N.a.v. je opmerking. In een brug zit een systeem, dat indien een poot van de brug achterblijft t.o.v. de ander, de brug alleen nog omlaag kan en niet meer omhoog.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
- Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant
Bedankt voor de reacties!
Waar zie jij dat het een chinees merk is? Zoals ik kan zien is het een duits merk getest in oostenrijk en zover ik weet controleren ze streng in oostenrijk.
Waar het mij het meeste omging met een chinees merk is dat er slecht tot geen onderdelen van zijn aantekomen en dit merk hefbrug heeft onderdelen in vooraad liggen
Had inderdaad al naar de stempel/arm hoogte gekeken en dit komt goed uit!tutuur schreef:Als je geen chinees merk wilt, wat wil je dan met de bovenstaande?
Vrijwel alles wat je koopt in NL voor schappelijke prijzen is chinees, beter zoek je dan een 2e handse stenhøj oid. Buiten de drempel moet je ook kijken naar de stempels/armen. Bij een maar van mij kom ik makkelijk over de drempel maar kunnen de stempel icm de arm niet onder de auto...
Waar zie jij dat het een chinees merk is? Zoals ik kan zien is het een duits merk getest in oostenrijk en zover ik weet controleren ze streng in oostenrijk.
Waar het mij het meeste omging met een chinees merk is dat er slecht tot geen onderdelen van zijn aantekomen en dit merk hefbrug heeft onderdelen in vooraad liggen
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hele lage? Ik moet mijn Mégane III Estate achter iets optillen om hem op de arm te krijgen, zo ook de Clio IV. Best lastig soms.jacques schreef:Bij hele lage wagens moet ik eeerst even de auto iets opkrikken met een schaarkrik om de armen er onder te zetten. Maar dat is te overkomen.
@job
Kijk dus even naar de minimale hoogte van de stempels.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
- Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant
Hoogte is geen probleemAdinsx schreef:[quote="jacques"
@job
Kijk dus even naar de minimale hoogte van de stempels.

Je zou eens contact kunnen opnemen met opkopers waar ik mee samenwerk, ik werk voor Explora en doe niets anders dan hefbruggen en werkplaatsequipment 
Een tel.nr. kan ik je wel per PM geven als je wilt. Minimale opnamehoogte is wel belangrijk, bruggen met een drempel hebben al vaak een iets hogere opname doordat de hefbeveiliging pas ingaat als de brug vanaf 0punt stijgt, in geval vanaf middendrempel
Een spindelbrug is ook een goed alternatief hoor, je hebt ze van FOG, ZIPPO, Stenhoj, Ravaglioli...

Een tel.nr. kan ik je wel per PM geven als je wilt. Minimale opnamehoogte is wel belangrijk, bruggen met een drempel hebben al vaak een iets hogere opname doordat de hefbeveiliging pas ingaat als de brug vanaf 0punt stijgt, in geval vanaf middendrempel
Een spindelbrug is ook een goed alternatief hoor, je hebt ze van FOG, ZIPPO, Stenhoj, Ravaglioli...
Mrtn = Maarten
Mocht je nog advies willen over een tweedehandse 2 kolomsbrug met spindel, dan kan je me mailen. Ik heb de brug zelf gerevideerd te weten nieuwe spindel, bronzen bussen, volgmoeren, aandrijving tussen linker en rechter kolom etc. Persoonlijk zou ik heel terughoudend zijn met een gebruikte brug, zeker als er problemen met de spindels/bussen zijn.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
- Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant
Bedankt allemaal voor de reacties en advies
heb een brig gevonden dus deze mag opslot



-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
- Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant
Zal nog ff duren zijn de schuur nog aan het bouwen!