Even voorstellen en advies gevraagd voor Renault Meg. II RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Gesloten
Ailko
Car: Megane II RS

He allemaal,

Mijn naam ik Ailko, 42 jaar, liefhebber van wat snellere auto's, maar zeker geen expert. Heb in het verleden een Audi S3 en Volvo R60 (laatste total loss door slippertje) gehad. Na een tijdje redelijk degelijk rijden (wat overigens goed bevalt) hoor ik graag jullie mening over het volgende.

Ik kan een Renault Megane II RS (Trophy) over laten te komen uit Spanje. Hij is van de opa van mijn vriendin geweest (specificaties volgen nog, maar toch alvast maar even jullie mening). Heb de papieren nog niet gezien, maar er tijdens bezoeken wel geregeld in mogen rijden en dat was wel een feestje! Ik mag de auto overnemen. Hij woont in Spanje, is de eerste eigenaar, en er staat 30.000 op de teller.

Is het überhaupt interessant om deze auto naar NL te halen? Stel dat opa niet veel gedaan heeft aan onderhoud, wat zijn de risico's (en evt. kosten) om de auto weer een totale beurt te geven? Is dit de moeite waard?

Hoor graag van jullie en wie weet ben ik binnenkort actief 'member' met een RS :-)
sidewalk technician
Car: Renault Clio 1.8 16V

Hoi Ailko,

leuk dat je met een II RS'je hebt kunnen sturen!

Wat betreft het importeren van de auto, kan ik kort zijn: ik kan het vervoer van Spanje naar Nederland verzorgen per auto-ambulance. Kosten zullen wel meevallen, daar kunnen we wel uit komen.
Qua onderhoud: een totale beurt voor de auto zal je geen duizenden euro's kosten. Ook dat kan ik eventueel verzorgen naar wens.
Wat je in het ergste geval mag verwachten, zijn bij zo weinig kilometers bijvoorbeeld een uitlaatdeel, remblokjes en schijven, alle vloeistoffen en filters, een motorflush kan verstandig zijn...

Wat wellicht wel verstandig is, is het vragen aan 'opa' of de auto ooit naar Renault is geweest voor software-updates en voor de startcard.
Indien je interesse hebt in het traject, kun je mij het beste bereiken via een pb.

Is de auto eigenlijk voor 'erbij', of als daily bedoeld?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

\
MOD
we gaan hier verder:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 5#p2394905

Het gaat niet om een trophy maar om een r26
Gesloten