
Tuur's JS Clio R450T
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: za 29 mar 2014 15:54
Gaaf hoor! Maar kom je hier nu nog wel een gemiddelde drempel mee over?!?! 

Makkelijk, zo laag is ie ook weer niet hoor, vind ikmichael verheijen schreef:Gaaf hoor! Maar kom je hier nu nog wel een gemiddelde drempel mee over?!?!

Gelukkig verschillen smaken Adins, ik zou niet anders willen!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gelukkig wel ja. Ik ben meer van wat strakker design wielen. Niettemin, ik ga het op de openingsmeeting eens van dichterbij bekijken 

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Smoelt wel heel erg mooi zo met deze velgen en verlaging.
Als ik zo kijk staat Tuur zijn Clio ongeveer net zo hoog van de grond als mijn 19 16v, al heb ik het idee dat door de lip die van mij nog wat lager hangt met de bumper.
Maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn door het aflopende parkeerplekje.


Als ik zo kijk staat Tuur zijn Clio ongeveer net zo hoog van de grond als mijn 19 16v, al heb ik het idee dat door de lip die van mij nog wat lager hangt met de bumper.
Maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn door het aflopende parkeerplekje.
Anything worth doing is worth doing right!.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Heel dik!!
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
waanzinnig ding, kijk er naar uit deze te zien op de meet......en de safrane Bi-turbo 

Born Grippy
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Vet!
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: ma 18 feb 2013 10:01
- Contacteer:
Mooi Project Tutuur !
Dat is inderdaad wel een nadeel met zo'n vaste achteras, hoe lager de auto, hoe verder de wielen naar voren draaien.
Ach, je moet wat te verbeteren over houden he
Ach, je moet wat te verbeteren over houden he

Het zit me wel goed, ik stoor me er niet aan 

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb.....
Inmiddels staat de auto weer op de H&R schroefset, de KW schroefset deed het prima maar voor mijn 9/10 keer snelweg rijden was het toch iets teveel van het goede.
Verder is er aan de auto niet heel veel gebeurd, het exterieur is nog onveranderd gebleven op een cup splitter na:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... prvepv.jpg[/img]
Belangrijker is dat ik inmiddels druk bezig ben geweest met het tunen van de auto, de 270pk was uiteraard niet voldoende! De eerste stap was het monteren van een Megane 3 RS turbo, hiermee heb ik de auto tot 92% van de injectoren kunnen tunen voordat het écht te onveilig werd, hierbij is hij niet op de testbank geweest maar mijn gevoel zegt dat dit ergens rond de 290pk gelegen moet hebben.
Zoals de setup was:
Originele R26 motor
R26 v. bak
Enkelmassa vliegwiel met R26.R koppeling
3" downpipe
China special intercooler
Demperloos origineel uitlaatsysteem
Nu toegevoegd:
Megane 3RS turbo
630CC Siemens deka injectoren
Na vele uren/dagen/weken rondjes te hebben gereden en met afstellen bezig te zijn geweest heb ik nu de brandstofinspuiting zover dat deze op elke loadsite binnen de 5% van zijn target zit. Daarna kwam het full load tunen aan bod, vergeleken met het voorgaande is dit eigenlijk veel makkelijker!
Na wat finetunen van de turbodruk, inspuiting en voorontsteking was het vandaag tijd om hem eens op de testbank de finishing touches te geven, dit met het volgende resultaat:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... llkevy.jpg[/img]
Zoals te zien is bij 4800tpm daalt de grafiek nét een beetje in, dit werd veroorzaakt door een te hoog oplopende inlaatlucht temperatuur waardoor de ecu ontsteking begon te verlaatten, hierdoor is toch wel snel duidelijk geworden dat de chinese intercooler niet opgewassen is tegen dit geweld.
De volgende run onderin even wat minder power gegeven om het oplopen van de inlaatlucht temperatuur te voorkomen met het volgende als resultaat:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... div97k.jpg[/img]
Met een paar kleine maptweeks was de 310 nog wel mogelijk geweest maar helaas was de tijd op, hoe dan ook durf ik wel te stellen dat dit by far de sterkste Clio in Nederland is! De injectoren zit nu overigens op een fijne 70% DC in plaats van altijd maar op het randje te moeten werken bij vollast.....
Inmiddels staat de auto weer op de H&R schroefset, de KW schroefset deed het prima maar voor mijn 9/10 keer snelweg rijden was het toch iets teveel van het goede.
Verder is er aan de auto niet heel veel gebeurd, het exterieur is nog onveranderd gebleven op een cup splitter na:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... prvepv.jpg[/img]
Belangrijker is dat ik inmiddels druk bezig ben geweest met het tunen van de auto, de 270pk was uiteraard niet voldoende! De eerste stap was het monteren van een Megane 3 RS turbo, hiermee heb ik de auto tot 92% van de injectoren kunnen tunen voordat het écht te onveilig werd, hierbij is hij niet op de testbank geweest maar mijn gevoel zegt dat dit ergens rond de 290pk gelegen moet hebben.
Zoals de setup was:
Originele R26 motor
R26 v. bak
Enkelmassa vliegwiel met R26.R koppeling
3" downpipe
China special intercooler
Demperloos origineel uitlaatsysteem
Nu toegevoegd:
Megane 3RS turbo
630CC Siemens deka injectoren
Na vele uren/dagen/weken rondjes te hebben gereden en met afstellen bezig te zijn geweest heb ik nu de brandstofinspuiting zover dat deze op elke loadsite binnen de 5% van zijn target zit. Daarna kwam het full load tunen aan bod, vergeleken met het voorgaande is dit eigenlijk veel makkelijker!
Na wat finetunen van de turbodruk, inspuiting en voorontsteking was het vandaag tijd om hem eens op de testbank de finishing touches te geven, dit met het volgende resultaat:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... llkevy.jpg[/img]
Zoals te zien is bij 4800tpm daalt de grafiek nét een beetje in, dit werd veroorzaakt door een te hoog oplopende inlaatlucht temperatuur waardoor de ecu ontsteking begon te verlaatten, hierdoor is toch wel snel duidelijk geworden dat de chinese intercooler niet opgewassen is tegen dit geweld.
De volgende run onderin even wat minder power gegeven om het oplopen van de inlaatlucht temperatuur te voorkomen met het volgende als resultaat:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... div97k.jpg[/img]
Met een paar kleine maptweeks was de 310 nog wel mogelijk geweest maar helaas was de tijd op, hoe dan ook durf ik wel te stellen dat dit by far de sterkste Clio in Nederland is! De injectoren zit nu overigens op een fijne 70% DC in plaats van altijd maar op het randje te moeten werken bij vollast.....
Laatst gewijzigd door tutuur op za 26 nov 2016 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Vet zeg! Ding moet als de brandweer gaan 

-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: ma 18 feb 2013 10:01
- Contacteer:
Gaaf Tuur ! Heel veel plezier 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ge-wel-dig....een Clio RS310.
Wielspin is dat een beetje in te dammen?

Wielspin is dat een beetje in te dammen?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Bijzonder gaaf project.
Puik werk hoor!
Puik werk hoor!
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
- Car: Twingo Rs Cup
Een woord; Heerlijk!
word echt tijd om de twingo rs in te gaan ruilen!

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Zo dan... Lekker bezig Arthur!
Echt een super resultaat.. Ik ben nu al benieuwd wat de volgende stap wordt!
Ik geloof nooooit dat het hierbij blijft 



Grip gaat prima met de sper, in de tweede versnelling op warm wegdek spint hij wel maar pakt bovenin wel weer op, vanaf de 3de versnelling nooit last van wheelspin, alleen op nat wegdekArno17 schreef:Ge-wel-dig....een Clio RS310.![]()
Wielspin is dat een beetje in te dammen?

@Niels
Jij kent me té goed

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Stoplicht sprintje, zie het helemaal voor me.
Hoewel ik me ook kan voorstellen, lekker boeien omdat de uitkomst al bekend is.
Prachtig mooie combi.
Hoewel ik me ook kan voorstellen, lekker boeien omdat de uitkomst al bekend is.

Prachtig mooie combi.

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Die komt erop?
Uiteraard!
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ontzettend dikke RS!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"