Het grote foto's en filmpjes topic (only renault )
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Shakedown is geweest april afgelopen jaar. Toen nog iets teveel complicaties. Later afgelopen jaar is die op Zandvoort geweest om een rondetijd neer te zetten. Trophy-R op Michelin Pilot Cup 2 banden deed 2:05 gereden door Donald Molenaar. Deze Megane deed 1:57. Zelf een rondje als passagier een 2:04 meegemaakt. Gaat wel vlot
Afstelling is niet door Henk gedaan, exacte waardes weet ik niet, heb de bankuitdraai niet gezien. Denk dat het project zijn doel wel voorbij geschoten is. Heeft allemaal wat te lang geduurd en het is qua onderdelen weinig wat je voor normaal geld kan aanschaffen.

Vind het maar matige prestaties, eerlijk gezegd.... krijg een beetje zo'n Timeattack smaak in m'n mond. (700pk met de duurste onderdelen en dan ook 2 minuten als geweldig resultaat zien....)
Een Seat Leon Copa, zoals Luco had, kan rond de 1:50 rond op Zandvoort, terwijl die technisch niet eens zo megaveel afwijkt van de straatversie.
http://www.supercarchallenge.nl/nl/seat ... pa_lr.html
Een Seat Leon Copa, zoals Luco had, kan rond de 1:50 rond op Zandvoort, terwijl die technisch niet eens zo megaveel afwijkt van de straatversie.
http://www.supercarchallenge.nl/nl/seat ... pa_lr.html
Slicks scheelt tov semi's rond de 2 seconden, maar die verschillen worden steeds kleiner.
En dit is geen SEQ-bak maar een 'opgevoerde' DSG, scheelt je misschien ook wel wat seconden, maar geen werelden.
Denk dat het alsnog wel aardig resultaat is hoor, maar voor alle moeite die erin is gestoken... tov een veel ouder SEAT productiemodel.
Kan ook wel een nog oudere E36 M3 noemen die ruim onder de 2 minuten kan (met gewoon een handbak al), maargoed dat is met RWD wel appels en peren.
En dit is geen SEQ-bak maar een 'opgevoerde' DSG, scheelt je misschien ook wel wat seconden, maar geen werelden.
Denk dat het alsnog wel aardig resultaat is hoor, maar voor alle moeite die erin is gestoken... tov een veel ouder SEAT productiemodel.
Kan ook wel een nog oudere E36 M3 noemen die ruim onder de 2 minuten kan (met gewoon een handbak al), maargoed dat is met RWD wel appels en peren.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dan vergelijk je een auto met aero package met een auto zonder aero package, dat is appels met peren vergelijken. Dat die leon super copa zo snel is met relatief weinig vermogen is voor een groot deel aan down force te danken.Steven schreef:Vind het maar matige prestaties, eerlijk gezegd.... krijg een beetje zo'n Timeattack smaak in m'n mond. (700pk met de duurste onderdelen en dan ook 2 minuten als geweldig resultaat zien....)
Een Seat Leon Copa, zoals Luco had, kan rond de 1:50 rond op Zandvoort, terwijl die technisch niet eens zo megaveel afwijkt van de straatversie.
http://www.supercarchallenge.nl/nl/seat ... pa_lr.html
(geweldig ding overigens). Optioneel was er ook een sadev sequentiele bak mogelijk op de leon, gezien er in de advertentie gesproken wordt over sequentieel vermoed ik dat die er in zit en niet de DSG.
Voor een auto zonder aero package is het een goede prestatie. Een super copa wijkt echt fors t.o.v. een straat versie alleen al door het aero package
(laat staan de verdere aanpassingen, gewichtsbesparing, onderstel (op de straat versie zitten echt geen instelbare dempers met extern reservoir etc.), sperdiff, verstelbare ARB, 6 zuiger klauwen, etc.).
8 seconden sneller als de Trophy-R is veel, dat win je niet zo maar. Voor een auto die het van mechanische grip moet hebben is onder de 2 minuten gewoon snel.
@Anthony, appels en peren idd. Een megane trophy (die met de V6) is veel sneller als een seat leon super copa maar ook dat is geen vergelijk. Een GT3 auto zal vast ook sneller zijn maar ook dat is geen vergelijk.
En een 1:57 doen ze in de Clio cup ook als snelste ronde. Die hebben vast een beter onderstel en wegen iets minder maar hebben geen 340 pk. Vooruit, slicks op de Clio maar dan vind ik het nog niet enorm indrukwekkend eerlijk gezegd.
PS, die Leon van Luco had wel een DSG bak, geen sequentiele.
PS, die Leon van Luco had wel een DSG bak, geen sequentiele.
Straatauto? Yeah right, ik heb toevallig het ding zien rijden toen Donald Molenaar ermee reed en een van de monteurs even kort gesproken die ermee bezig was. Die zelf beaamde dat t niet helemaal bracht wat het had moeten zijn ondanks alle 'specs'
Dit staat overigens los van een Megane RS als auto zelf, ik heb op Zolder, al meerijdende in 'n 996GT3, gezien hoe hard die dingen kunnen lopen. Dat scheelde luttele secondes tov die 996 terwijl in de Megane een duidelijke funrijder zat met normale streetsec met kenteken en zn werkoverhemdje nog aan
Dus wat Antoine zegt..
Dit staat overigens los van een Megane RS als auto zelf, ik heb op Zolder, al meerijdende in 'n 996GT3, gezien hoe hard die dingen kunnen lopen. Dat scheelde luttele secondes tov die 996 terwijl in de Megane een duidelijke funrijder zat met normale streetsec met kenteken en zn werkoverhemdje nog aan

Dus wat Antoine zegt..
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Geen idee of deze al eens is geplaatst, maar heb geen zin om pagina's door te gaan zitten spitten....
Buiten het feit dat het gewoon een geniale film is met, naar mijn mening, één van de (zo niet dè) beste autotesters/-journalisten...rijdt er gewoon zowaar ook nog een Renault(tje) tussen al dat geweld!
Toegegeven...helaas een iets te kleine/korte rol in de film wat ons Renault-fans betreft, maar dat is op zich begrijpelijk gezien het rijtje automobielen waar het tussen staat.... Al weet hij zich waardig staande te houden!
Meesterlijk.
Genieten.
Buiten het feit dat het gewoon een geniale film is met, naar mijn mening, één van de (zo niet dè) beste autotesters/-journalisten...rijdt er gewoon zowaar ook nog een Renault(tje) tussen al dat geweld!
Toegegeven...helaas een iets te kleine/korte rol in de film wat ons Renault-fans betreft, maar dat is op zich begrijpelijk gezien het rijtje automobielen waar het tussen staat.... Al weet hij zich waardig staande te houden!

Meesterlijk.
Genieten.

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
That's why I love Renault!!! Die geweldige recenties over de magische letters R.S.!
- NicoK
- Bestuurslid
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
- Car: Megane RS175/Clio1.2
- Locatie: Echt
Ben ik wel benieuwd hoe de meesten hier dan tegenover het fenomeen huidige versnellingsbak staan. Ik heb nog geen RS gereden. Maar, op persoonlijke noot houd ik wel van de kunst die een pookje vraagt. En hoop ik van ganser harte dat RS de Megane met een handbak uitrust. Zelfs als het een optie is. Maakt me niks uit. Als de optie er maar is.Rik Hamberg schreef:That's why I love Renault!!! Die geweldige recenties over de magische letters R.S.!
Of ben ik nu als 20-jarige degene die niet met de tijd mee wil gaan.

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Beetje een suf item, maar wel een fraaie turbo....
http://autovisie.nl/2016/06/uw-garage/v ... aar-kanon/
http://autovisie.nl/2016/06/uw-garage/v ... aar-kanon/
ja een echte r5 turbo 1 tour de Corse was het toch, super uniek en toch niet welkom
voor de gene die het bericht gelezen hadden
niet te min, hebbehebbehebbe
leuke discussie er nog onder met nog grappige linkjes!
[img]http://www.asag.sk/n/hayje/hayje12_1981_zolder.jpg[/img]

voor de gene die het bericht gelezen hadden

niet te min, hebbehebbehebbe

leuke discussie er nog onder met nog grappige linkjes!
[img]http://www.asag.sk/n/hayje/hayje12_1981_zolder.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dit is geen echte Tour de Corse, dat is gewoon echt een andere auto dan deze van Rado(Y) Het is eerder een ex cup auto.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Een tour de corse is breder, heeft lucht uitlaten aan de achterkant in de voorschermen en grote ronde lampen in de voorbumper bij mijn weten...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat is een maxi



-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Voor zover ik weet begon het bij de Cevennes (2 losse lampen in het midden), daarna Tour de Corse (2 grote ronde lampen), daarna de maxi (4 grote ronde lampen + 2 ronde in de motorkap).
Zie b.v. deze 5 Turbo die als groupe 4 auto begon en later is omgebouwd naar Tour de Corse (en daarmee de grote ronde lampen kreeg en de lucht uitlaten in de voorschermen)
https://racecarsdirect.com/Advert/Detai ... r-de-corse
of dit stukje:
http://www.automobile-sportive.com/guid ... 5turbo.php
Zie b.v. deze 5 Turbo die als groupe 4 auto begon en later is omgebouwd naar Tour de Corse (en daarmee de grote ronde lampen kreeg en de lucht uitlaten in de voorschermen)
https://racecarsdirect.com/Advert/Detai ... r-de-corse
of dit stukje:
http://www.automobile-sportive.com/guid ... 5turbo.php
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Sorry, te snel gelezen. Dacht dat je de maxi bedoelde
Machtige auto's zijn het 


-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Haha, had het wellicht als twee ronde lampen moeten formuleren dan was het wat duidelijker
zeker machtige auto's 


-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Voor alle Renault GT Turbo fans een aflevering National Geographic. Een echte tranentrekker. Zit ook nog een stuk R5 Maxi Turbo in.
https://www.youtube.com/watch?v=uQBCD17 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=uQBCD17 ... e=youtu.be
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:


Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)