Lex-Megane RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

[img]http://i63.tinypic.com/2pshevq.jpg[/img]
was al een naafkapje verdwenen,set imitaties op ebay gekocht en carbon gedipt.
had eigenlijk verwacht dat het er iets donkerder uit zou komen te zien,maar ach...vind dit zelf ook niet lelijk.

beetje rondkijken voor betere remmen nog steeds,maar gaat er toch echt pas in het voorjaar onder komen denk ik.
remblokken:
zullen toch wel ebc's worden denk ik,niet al te duur maar toch ook geen standaard spul.
heb met ebc rood gereden rondom op mijn 206 en dat remde toch echt wel goed.
weet alleen niet of rood nu de juiste keuze zou zijn op de rs;auto is een flink stuk zwaarder,geel lijkt mij een betere keus.
denk dat ebc geel toch echt niet onder doet tegenover een ferodo ds2500(whatever)

remslangen:
wel merk maakt geen drol uit natuurlijk,zit meer te kijken welke versie ik moet hebben.
goodridge en zo hebben allemaal andere slangen vanaf bj 2006,ook gewoon met andere bestel nr's en zo.
mij lijkt dat remslangen van een 2004 ook gewoon op een 2007 moeten passen toch?
ik heb dan een phase 1 volgens mij van januari 2006,maar dan hebben sommige fabrikanten het weer over een phase 2??

methanol injectie en een backbox chop spoken ook nog steeds door mijn hoofd >)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Ik zou ebc lekker links laten liggen aangezien op je vorige pagina een foto op het circuit is.
Brembo HC schijven met ferodo ds2500 of iets van pagid of CL, de schijven kosten nagenoeg niks dus wat je daaraan overhoud zeker in goede blokken steken (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Michel Huisman
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
Car: Mégane RS
Locatie: Brunssum
Contacteer:

EBC Yellowstuff is geen verkeerde remblok hoor. Vroeger (ok..10 jaar geleden haha) was het een ramp maar een aantal jaren geleden zijn ze sterk verbeterd.
Heb ze zelf gehad op een MR2 Turbo en een BMW en met beide reed ik op Zandvoort en de Nordschleife zonder problemen.

Er zijn natuurlijk betere remblokken maar daar betaal je vaak ook goed $$$ voor.

DS2500 is vergelijkbaar met Yellowstuff..
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mijn ervaring is toch anders met de ebc blokjes, fading en afbrokkelen vooral. Ernaa blokjes die in de racewereld worden gebruikt geprobeerd (Y) Het gaat echt niet om enorme bedragen wat het scheelt, we praten over remmen en daar valt echt wel voordeel te halen zeker als je gas gaat geven op vrijrijden oid.
Racing is the best way to convert money into noise
Psycho-tr
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 28 okt 2013 18:03
Car: clio

Mooie auto!

Hoe bevallen de cobra veren? Stug? Heb je er meer foto's van?
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik rij nu al 2 jaar met EBC Yellow Stuff, bevalt mij prima. Komt wel relatief veel remstof vanaf ivt Ferodo.

Begreep dat de importeur wat slecht te bereiken was van Ferodo, of is dat niet meer zo?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als je leuk gaat gas geven op het circuit ga dan voor het echte spul, ferodo/pagid en niet voor ebc, dat brokkelt idd af en heeft last van fading.
Leuk voor straat gebruik bij intensief circuit gebruik valt het al snel door de mand.
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Psycho-tr ik rij nu al 3 jaar met 40mm cobra veren en bevallen nog steeds goed, auto word wel stuk stugger maar ligt beter op de weg!!! En met setje spoorverbreders is het helemaal af :bang:
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

tja ferodo kan ook natuurlijk,in ieder geval bedankt voor de info alvast.

vind zelf de cobra veren ook best ok,zeker niet te stug,had zelfs wel wat stugger van mij gemogen.
zal er wel mee te maken hebben dat je ze gebruikt icm met originele veren,maar ligt zeker beter op de weg als met origineel.
mischien dat het nog iets beter voelt als je ze gaat gebruiken met gele koni's of zo,maarja dan ben je qua prijs vast alweer op weg naar een halve schroefset :lol:
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

alvast wel nieuwe schijven gekocht,national sports.
[img]http://i65.tinypic.com/2iie9ex.jpg[/img]
en mijn motorcover laten dippen,super netjes gedaan door http://www.FSB-dip.nl
is nog niet helemaal af sinds ik er nog wat stickers op wil plakken,en moet mijn olievuldop en peilstok greep nog ff in de kleur van de auto spuiten.
[img]http://i65.tinypic.com/5tov7.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Laat ferodo blokjes maar zitten met deze schijven (N)
Ik had ze op mijn clio 2 rs icm megane brembos en ds2500 blokjes.
Na 3x serieus remmen achter elkaar trokken ze al krom :(

[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/IMG_3709_zpsy06iu46f.jpg[/img]

Motorcover is wel erg dik, carbon print zo te zien?
Racing is the best way to convert money into noise
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

ah ok,bedankt voor de tip;ga ik op zoek naar zachte remblokken.
had al over mintex 1144 gelezen(of iets in die richting)en dat zou ook in de richting van ferodo moeten gaan.

ben super tevreden met de motor cover,idd carbon print.
bedrijf zit in de buurt en doet het voor de helft van de prijs waar anderen het voor doen.
ga zeker nog meer laten dippen in de toekomst
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

inmiddels Mintex 1155 remblokken besteld,is toch meer richting circuit dan de 1144.
mischien ooit nog eens rvs remslangen en betere remvloeistof maar eerst dit maar eens proberen.
binnenkort de b stijlen demonteren en laten dippen en waarschijnlijk de omlijsting onder de motorkap en mischien nog zekeringkast enz enz.

eens informeren hoe duur het gaat worden om de buts uit mijn dorpel te laten halen en mischien motorkap opnieuw laten spuiten en dat is natuurlijk een mooi excuus om een nieuwe achterspoiler te bestellen
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die motorcover ziet er wel erg strak uit Lex!

Staat de auto nu binnen ofzo? zie hem niet meer staan...
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

Mijn ouders wonen even verderop dus als het even kan staat ie overdag bij hun op de stoep of in de garage en s avonds altijd al.
Wonen niet van die hele goede chauffeurs bij mij in de straat dus daarom zet ik hem eigenlijk al helemaal apart en nooit voor de deur want dan weet ik zeker dat het fout gaat.
Spot de jouwe ook nooit meer,maar heb van Pim al gehoord wat de reden daarvan is :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die reden is al niet meer aan de orde hoor, rijdt alweer twee weken rond. Heb het druk gehad tijdens de kerst zegmaar (0)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nou lampenkap. ...up date je topic dan ff tuur
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Als je over een lampenkap begint denk ik aan hele andere dingen :D
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

bij dp engineering geweest
[img]http://i64.tinypic.com/2wrkuj5.jpg[/img]


[img]http://i63.tinypic.com/2edph8x.jpg[/img]

[img]http://i67.tinypic.com/24uypub.jpg[/img]

3 runs gemaakt,de ene net ff wat meer koppel en de andere net ff meer pk's.
ben niet helemaal thuis in deze grafieken,heb er nog 1 liggen maar dat komt op hetzelfde neer of wat dan ook haha.
ben zelf niet geheel ontevreden al zal het vast allemaal beter kunnen met een andere chiptuner.
komt er gewoon op neer dat ik er een standaard chip in heb zitten,maximale turbodruk is 1.1 bar geworden,enigste aanpassingen zijn een inlegfilter en rvs 63,5mm vanaf de kat.
ben al wel meteen aan het kijken voor een iets grotere/dikkere intercooler dat dan weer wel :D
ben niet op zoek naar vermogens van 280+pk's dus ben niet op zoek naar een joekel van een forge of air tec maar alle kleine beetjes helpen
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

Ondertussen grotere intercooler er op,remmen gemonteerd,bougies had ik een tijdje geleden al vernieuwd,r26r spoiler binnen via de dealer.
Net nieuwe achterbandjes binnen,toch op zich een goede straatband gekozen en niet echt iets voor alleen circuit sinds dit volgende winter er waarschijnlijk ook gewoon onder blijft zitten.
Al zit ik wel te denken om een setje 17inch velgen te halen en er gewoon echt slicks op te doen en daar lekker de hele zomer mee te rijden :D
Maar goed bridgestones moeten niet slecht zijn sinds mercedes en ferrari ze standaard onder hun auto's propt.
Ook een 3de hands hks blow off gemonteerd sinds dat ding uit azie niet echt super is maar wel heerlijk afblaast(als ie het doet).
Afblaasgeluid HKS is..anders..haha..maar is gewoon wel goede kwaliteit.
[img]http://i66.tinypic.com/2ynkknr.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/copbm.jpg[/img]
[img]http://i65.tinypic.com/314xzdu.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2ueoh01.jpg[/img]
[img]http://i66.tinypic.com/dyraes.jpg[/img]
Volgende stap is zo'n beetje alles onder de motorkap laten carbon dippen en ook de r26r spoiler.
B stijlen wacht ik nog even mee sinds je dan eigenlijk ook die kap om je spiegels moet laten doen en alle embleempjes en zo vind ik dan,dus voor nu alleen de spoiler en de rest komt mischien later nog wel eens.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Nog niet eerder gezien maar de auto vastgemaakt aan de dyno.
Wielen eraf dus! :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mooie updates! Zijn dit de bridgestone re050a? Die ik heb ook en bevallen op zich wel.
den1986
Berichten: 43
Lid geworden op: di 1 dec 2015 16:57
Car: megane rs 225 ph1

Zit er goed uit!!! Waar heb je de intercooler vandaan?
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

Juist zijn de re50a,had nog een tijd lopen denken aan hankook ventus maar dat is toch ook meer iets voor het circuit.
En hoorde al dat die echt niet heel super op nat waren,heb zelf ook al diverse merken gehad alleen nog geen bridgestone haha.
Wou in ieder geval geen conti's meer,die ik nu voorop heb zijn over een jaar ook wel helemaal op dus dan word het ook weer iets anders.

Intercooler komt gewoon van marktplaats,zijn dezelfde als die waar ebay.co.uk vol mee staat.
Alleen daar betaal je nog extra voor verzendkosten dus dit is de goedkoopste oplossing.
Is nog een verkoper in frankrijk die een iets groter model aan bied maar is toch gelijk wel een flink stuk duurder.
Dit is net effe een stuk groter/dikker dan standaard en dan vond ik net goed genoeg eigenlijk
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kon je die grafieken niet ff andersom op de computer krijgen, beetje lastig te zien zo :p

Je bent wel lekker bezig geweest zie ik! De hankook ventus banden zijn ook gewoon straatbanden hoor, ik heb hankook ventus v12 onder mijn Clio en die bevallen prima, ook op nat!

Lekker he, zo'n HKS, ik hoef niet anders meer!
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Mooie upgrades Lex, hoe bevalt de hks ?, ben er ook naar op zoek maar kan ze op m.p. niet gevonden krijgen.
Heb je een link voor me?.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

je moet net een beetje geluk hebben er 1 te treffen lijkt mij,2de hands vind ik ze vaak ook nog erg duur.
heb ook geen link,is zeker een 3de of 4de hands wat ik heb want is ook al een wat ouder model.
maar is wel een originele en echt goede kwaliteit.

is net wat je gewend bent of je het leuk vind klinken.
is wel iets waar 9 van de 10 impreza's en evo's mee rijden en zo :grin:
dit is wel meer een..tjiiiiip..ipv een ..whoosh..hhahaha.
imitatie forge waarmee ik begon klonk op zich wel leuk maar blies te zacht af en pas bij hogere toeren.
dat ding uit azie klonk echt geweldig,echt keihard en blies zelfs al zachtjes af als je heel rustig naar 2000 omw/min ging en dan rustig van je gas af ging.
(die dingen staan nog op marktplaats trouwens maar zijn de helft goedkoper via ebay te krijgen)
maar heb al tig keer dat ding uit elkaar moeten slopen omdat of de zuiger vast zat of de rubber ringetjes verkeerd zaten of zo.
mischien nog eens de ringetjes er in vast maken met loctite :smile:
maar denk wel dat dit een blijvertje is idd
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

Intussen zijn er rvs remslangen gemonteerd en ben gewisseld naar dot 5.1 omdat ik nog steeds remproblemen had met mijn rondjes op Zandvoort.
Net terug van een ringtrip en die problemen bleven gelukkig weg,of komt dat doordat de remmen meer tijd hebben om af te koelen op deze baan.. :(
4 rondjes kunnen doen en zal best als een oud wijf gereden hebben,meer omdat ik nog niet 100% baan kennis heb en met lijnen rijden was ik helemaal niet bezig.
Veerpootbrug ligt nog te wachten op montage en heb nog wel een paar kleine dingen die effe gemaakt moeten worden een keer.
[img]http://picturepool.racetracker.de//page ... f11192.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mooie actie foto (Y)

Windschermen ook besteld en gemonteerd zie ik ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Lekker op je eigen tempo blijven rijden op de Nordschleife, d'r valt niets te winnen, enkel te verliezen (Y)
Michel Huisman
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
Car: Mégane RS
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Ik zag je rijden (Y)
Er waren op een gegeven moment 3 orange sanguine Mégane's aanwezig uit NL.
Denk je dat je een vrij zeldzame auto/kleur/uitvoering hebt.. helaas. (0)
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

[img]https://farm8.staticflickr.com/7147/264 ... 4ab9_z.jpg[/img]
en nog een leuke foto van vrij rijden
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

Intussen al flink wat onderdelen laten dippen.
[img]http://i65.tinypic.com/2rohmhv.jpg[/img]
[img]http://i63.tinypic.com/30c8tj6.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2hywl8n.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/2dv8oex.jpg[/img]
Enigste zo'n beetje wat niet gedaan is is de ene helft van het zekeringenkastje,denk dat ik daar nog een frans vlaggetje van ga maken.
En voor het mooie moet ik eigenlijk dan nog een stuk silicone slang van mijn luchtfilter naar de turbo natuurlijk
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ziet er netjes uit! Waar heb je het laten doen?
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

[img]http://i66.tinypic.com/rhodvp.jpg[/img]
Laatst nog weer een rondje op de ring mogen doen,auto ging wel goed maar was er zelf niet echt bij om een of andere reden.
Paar keer gehad dat het esp weer in greep,bij sommige bochten ook buitenkant van de kerbs geraakt dus toen maar besloten dat ik het maar bij 1 rondje moest laten om het maar op safe te spelen.

Gedipte spoiler zit er ook al weer een tijd op en zie dat ik daar ook nog geen foto van had geplaatst.
[img]http://i63.tinypic.com/123miwp.jpg[/img]
[img]http://i63.tinypic.com/smgfao.jpg[/img]

En na lang piekeren toch besloten de uitlaat aan te laten passen voor meer geluid en mischien toch iets meer pks?
Wou juist geen open downpijp hebben vanwege circuitgebruik voornamelijk.
Oplossing-cut out systeem (Y)
[img]http://i63.tinypic.com/bevqww.jpg[/img]
Dit stuk zit net zo'n beetje onder de bestuurderstoel dus het geluid is wel hard ja :smile:
Voor je gevoel rijd het toch weer iets anders als de klep open staat,laag in de toeren voelt het langzamer aan maar eenmaal op gang lijkt het toch of de turbo sneller aan zijn maximum boost komt zeg maar.

En nu nog eens gaan brainstormen wat ik met het onderstel wil sinds ik vooral de achterkant niet echt op rails vind gaan zeg maar.
Heb foto's gezien van vrijrijden op zandvoort en daar helt dat ding toch echt flink over in sommige bochten al heeft bijna iedere auto dat natuurlijk in scherpe bochten.
*Dus ja;hele onderstel in powerflex rubbers hangen?
(zijn er voor de achterkant maar 2 trouwens dus of ik daar iets mee op schiet)
*Betere schokdempers achter?Heb koni's gezien die je in kan stellen maar alleen voordat ze gemonteerd zijn?
Zit dan niet zo'n stelschroef op maar zijn toch blijkbaar te verstellen voordat je ze monteerd.
*schroefset
tja vind het een smak geld..kan ie wel mooi nog een stukkie omlaag natuurlijk :p
Plaats reactie