Blauw walmen bij gaslos/uitrollen en stationar
Ik heb een JC5 gekocht voor in de GT (in de GT met kabel tbv kmteller), schakelmechanisme allemaal hetzelfde, maar er mist het mechanisme voor kmteller. Is dit vanuit de JB3 (die wordt vervangen) over te zetten?
Ik zie ook niet iets wat lijkt op een elektronisch signaal/opnemer...
Nog rekening te houden met verrassingen?
Ik zie ook niet iets wat lijkt op een elektronisch signaal/opnemer...
Nog rekening te houden met verrassingen?
Laatst gewijzigd door Mrtn op ma 9 mei 2016 13:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
Je kunt de electronische opnemer eruit trekken en de km tellerkabel er in schuiven. . Ik heb het zo gedaan met de megane JC5 bak, die nu in mijn R19 staat. Kijk maar hier http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=10
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
Volgens mij zijn die bakken er ook zonder gat voor teller kabel of opnemer.
Bij bv megane pakt hij de snelheid van abs...
Bij bv megane pakt hij de snelheid van abs...
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
de megane 1 pakt het van de baksensor,deze zit aan schutbord zijde.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
De bak die ik heb is van een nieuwere Clio of Megane diesel, ergens rondom bj 2002/2003. Ik zie geen elektronische opnemer en het gat waar normaal de kmkabel ingaat is dicht, dus geen opening...
Bak uit elkaar halen en binnenwerk + kmkabel aansturing in het oude huis over te zetten? Is dat een mogelijkheid?
Bak uit elkaar halen en binnenwerk + kmkabel aansturing in het oude huis over te zetten? Is dat een mogelijkheid?
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
ik had het zelfde probleem ik heb ook de JC5 089 in mij GT
Oplossing:
KM kabel van clio Williams met hulpstuk (dacht 40€) en tellerbak van een GTE pakken (mechanisch aansluiting op KM teller)
Oplossing:
KM kabel van clio Williams met hulpstuk (dacht 40€) en tellerbak van een GTE pakken (mechanisch aansluiting op KM teller)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Die heb ik inderdaad en inderdaad geen opening in de bak, onderin het huis is de doorvoer voor kmkabel dicht. Zal dus iets met het oude huis moeten en het oude mechanisme voor de aansturing...
Een bak kan je toch ophalen zonder dat de veertjes en lagers je om de oren springen?
Een bak kan je toch ophalen zonder dat de veertjes en lagers je om de oren springen?
Mrtn = Maarten
de jc5 kan idd niks van aansluiting hebben, ik heb mijn nieuwe nooit gebruikte bak naar reinier gebracht (canonballman) en die heeft het mechanisme voorzien in de bak, dat duurde even en kostte 350euro, de bak moet ervoor open en is dus geen klusje voor de leek (zoals ikzelf dus)
Je gaat dan wel veren en lagers om je oren krijgen. Heb genoeg gevloek gehoord van een zeker iemand op sommige momentenMrtn schreef:Die heb ik inderdaad en inderdaad geen opening in de bak, onderin het huis is de doorvoer voor kmkabel dicht. Zal dus iets met het oude huis moeten en het oude mechanisme voor de aansturing...

Mrtn schreef:Die heb ik inderdaad en inderdaad geen opening in de bak, onderin het huis is de doorvoer voor kmkabel dicht. Zal dus iets met het oude huis moeten en het oude mechanisme voor de aansturing...
Staat wel een wphb van online, wanneer je de huizen van elkaar gaat trekken moet je ff een doek om de selector shafts doen. Daar springen idd veren en kogeltjes uit.
Verder kun je dat gat gewoon uitboren, tandwielring op het diff klikken en tandwielring van de opnemer er tussen doen, opnemers van de kabel er in drukken en klaar. Heb het met mijn DCI bak op de 9 ook gedaan.
Oude jb3 er bij en het kost je niet meer dan tijd....
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Dat is geloof ik de bak die nu in mijn 19 16v hangt 
Maar dan past het nog niet direct in mijn geval, de tellerkabel aan de bak kant moest nog aardig aangepast worden.

Maar dan past het nog niet direct in mijn geval, de tellerkabel aan de bak kant moest nog aardig aangepast worden.
Anything worth doing is worth doing right!.
Helemaal vergeten te vertellen, ik moest inderdaad ook de dikte van de tellerkabel aanpassen. Het grote gat moet dus ook ruimer zegmaar
-
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
tutuur schreef:Mrtn schreef:Die heb ik inderdaad en inderdaad geen opening in de bak, onderin het huis is de doorvoer voor kmkabel dicht. Zal dus iets met het oude huis moeten en het oude mechanisme voor de aansturing...
Staat wel een wphb van online, wanneer je de huizen van elkaar gaat trekken moet je ff een doek om de selector shafts doen. Daar springen idd veren en kogeltjes uit.
Verder kun je dat gat gewoon uitboren, tandwielring op het diff klikken en tandwielring van de opnemer er tussen doen, opnemers van de kabel er in drukken en klaar. Heb het met mijn DCI bak op de 9 ook gedaan.
Oude jb3 er bij en het kost je niet meer dan tijd....
Tuur, waar kan ik dat handboek vinden?
wil m'n bak ook wel eens opengooien (eigen 2e bak kopen om die te reviseren)
Born Grippy
-
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
tnx! 

Born Grippy
Iemand die dez klus kan en wilt uitvoeren voor mij? Gebrek aan kennis maar vooral gebrek aan speciaal gereedschap...
Dus het binnenwerk van de JC5 overzetten in het huis van de JB3, inclusief de kmvertanding/teller aandrijfgedeelte. De behuizing glasparelen en weer in elkaar zetten. Glasparelen kan ik eventueel als de behuizingen kaal zijn.
Let me know
Dus het binnenwerk van de JC5 overzetten in het huis van de JB3, inclusief de kmvertanding/teller aandrijfgedeelte. De behuizing glasparelen en weer in elkaar zetten. Glasparelen kan ik eventueel als de behuizingen kaal zijn.
Let me know

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Yup.Mrtn schreef:Heb hem al gePBt net, Reinier toch?
Project: GTT Blue Sport
al gelukt?
-
- Contacteer:
Jup
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
De JB3 lag sneller los dan de JC5, die zit iets ingewikkelder in elkaar met losse assen en meer verborgen kogeltjes. Beide bakhelften zijn gestraald, de nieuwe lagers en keerringen zijn binnen, van de week de gaten boren voor de kmkabel. De snelheidsring voor kabeloverbrenging is overgezet op het dif van de JC5 

Mrtn = Maarten
Wat ik zo raar vind, het wormwiel van de km overbrenging is een soort tandwiel (die wordt aangedreven door de ring op het dif) met een staafje eraan die 'koud' door het gat in de bak gaat. Zonder keerring dus... nooit eerder opgelet of opgevallen, maar daar gaat toch bakolie doorheen lekken?
Mrtn = Maarten