
ACT: Clio RS
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Is die How to ergens te vinden hier?
voor de duidelijkheid.....alles gebeurt onder mijn verantwoordelijkheid, ik zou nooit iemand anders verantwoordelijk houden, ik heb gewoon iemand nodig die me verteld wat ik moet doen, waar ik op moet letten enzo
Alles gebeurt in een garage waar ik een brug huur, dus ook geen gerotzooi met rare spullen enzo.
'tis regio Den Haag trouwens.
voor de duidelijkheid.....alles gebeurt onder mijn verantwoordelijkheid, ik zou nooit iemand anders verantwoordelijk houden, ik heb gewoon iemand nodig die me verteld wat ik moet doen, waar ik op moet letten enzo
Alles gebeurt in een garage waar ik een brug huur, dus ook geen gerotzooi met rare spullen enzo.
'tis regio Den Haag trouwens.
Born Grippy
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
distributieriem met rollen en waterpomp met multiriem is goed te doen zelf.
Als je de multiriemspanner wilt doen is een hel!!! dan moet eigenlijk om het netjes te doen de motor er uit.
let wel op dat je de riem nog een keer controleert met de pennen omdat het een spieloze krukaspoelie is.
als deze maar een halve tand scheeft staat is het vermogen aanzienlijk minder.
Als je het nog nooit heb gedaan is een 2 RS niet echt de auto om het te proberen
ruimte is zeer beperkt!
Als je de multiriemspanner wilt doen is een hel!!! dan moet eigenlijk om het netjes te doen de motor er uit.
let wel op dat je de riem nog een keer controleert met de pennen omdat het een spieloze krukaspoelie is.
als deze maar een halve tand scheeft staat is het vermogen aanzienlijk minder.
Als je het nog nooit heb gedaan is een 2 RS niet echt de auto om het te proberen

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Weet iemand een goede methode/manier of de zwarte plastic grille(tussen de koplampen)mooi zwart te krijgen?Die van mij slaat een beetje groen uit en vind ik zo lelijk dat ik me eigen eraan stoor.
Iemand opperde hier over zijn riem,die van mij moet medio volgend jaar,is het raadzaam om hiervoor naar iemand te gaan die dit meerdere malen heeft gedaan bij specifiek onze autoos?
Of zou ik er mee naar mij(overigens ook een vakkundige)garage kunnen gaan waar 1 renault specialist rondloopt?
Iemand opperde hier over zijn riem,die van mij moet medio volgend jaar,is het raadzaam om hiervoor naar iemand te gaan die dit meerdere malen heeft gedaan bij specifiek onze autoos?
Of zou ik er mee naar mij(overigens ook een vakkundige)garage kunnen gaan waar 1 renault specialist rondloopt?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Voor de mooiste budget oplossing zou ik gaan voor de fohn van je moederSteven schreef:De mooiste budget oplossing: Bumpershine van de action

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Serieus, wat denk je dat je met een fohn doet...remco2706 schreef:Fohn van mijn moeder?en dan?haha

Grill en auto goed wassen, en daarna met de fohn de grill rustig aan warm/heet maken. Daarmee komt de olie uit het plastic weer naar boven en wordt je grill weer zwart.

edit: een verfstripper kan ook maar daar moet je een stuk voorzichtiger mee zijn wat de warmte en dus afstand betrfet.

Project: GTT Blue Sport
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb je hem al gevonden? Op google iets met fotoverslag distributie rs 182. Kom je een topic op AW tegen.bozothenutter schreef:Is die How to ergens te vinden hier?
voor de duidelijkheid.....alles gebeurt onder mijn verantwoordelijkheid, ik zou nooit iemand anders verantwoordelijk houden, ik heb gewoon iemand nodig die me verteld wat ik moet doen, waar ik op moet letten enzo
Alles gebeurt in een garage waar ik een brug huur, dus ook geen gerotzooi met rare spullen enzo.
'tis regio Den Haag trouwens.
Zal morgen even zoeken. Overigens zelf doen? Das een pittige. Zorg sowieso voor juiste speciaal gereedschap en veel geduld. Het is echt de meeste rottige klus die ik gedaan heb.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
nope, nog niks gevonden, heb wel het werkplaatshandboek, en ik weet een renault monteur die hand en spandiensten verleent...ik ken hem echter niet goed en weet niet hoe goed/ervaren hij is.
Born Grippy
ik heb ook even een tijdje gezocht, via een oude tweakers post een linkje gevonden maar die werkte niet meer. Toen op AW zelf gaan zoeken en daar vind ik ook geen oude posts meer van je voor je vorige voorstel topicAdinsx schreef: Heb je hem al gevonden? Op google iets met fotoverslag distributie rs 182. Kom je een topic op AW tegen.
Zal morgen even zoeken. Overigens zelf doen? Das een pittige. Zorg sowieso voor juiste speciaal gereedschap en veel geduld. Het is echt de meeste rottige klus die ik gedaan heb.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Zelf ook maar even gekeken waar het moest staan. Inderdaad heeft autoweek het topics van 70 pagina's in de prullenbak gegooid.
Ik heb denk ik ergens nog een backup van die pagina op een externe schijf staan. Dan plaats ik de how-to hier wel op het forum.
Ik heb denk ik ergens nog een backup van die pagina op een externe schijf staan. Dan plaats ik de how-to hier wel op het forum.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
dat zou super zijn!
Born Grippy
Na een korte voorstelling (ander topic) heb ik een vraag voor de kenners. Iemand hier toevallig ervaring met de onderstaande Clio RS uit 2006 met kenteken GP-841_Z?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
Een verse import, kan er eignelijk niets over vinden. Net zo min als over het bedrijf.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
Een verse import, kan er eignelijk niets over vinden. Net zo min als over het bedrijf.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
BPM is 6743, dat oogt redelijk normaal. Althans, duidt niet op een schadeauto import. Verder heb ik geen info voor je. Kijk vooral of je iets van de kilometerstand kan achterhalen. Terugdraaien gebeurt ontzettend veel in Duitsland. En onderhoudsboekjes zeggen vaak weinig.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Zou goed kunnen. Ik plukte even een 2006 kenteken uit het register. Kan zijn dat ik een dik aangeklede te pakken had want die zat op 7500 bpm meen ik.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Moet inderdaad de info hebben over de invoer BPM (rest BPM). Heb dit opgevraagd, maar bedrijf is momenteel gesloten ivm Carnaval.
Het lastige is inderdaad de km-stand achterhalen. Staat dit bij Renault ergens in de sleutel / EU systemen geregistreerd?
Het lastige is inderdaad de km-stand achterhalen. Staat dit bij Renault ergens in de sleutel / EU systemen geregistreerd?
Goedemiddag,
Ik zit met een klein dilemma:
De einddemper van mijn Clio 2 Rs 172 phase 2 is afgebroken. Tijd voor wat nieuws dus.
Origineel is het goedkoopst maar schijnt lastig leverbaar te zijn.
Mooier vind ik om een zichtbare einddemper te hebben en die mag ook best wat meer geluid maken het betreft namelijk toch geen dailly driver.
Ik vind de looks van een Ktec recessed (supersports) exaust het mooiste. 1 enkele eindpijp met een nette uitsparing in de bumper. Het lijkt net alsof het af fabriek zo hoort.
Ik wil namelijk geen uitlaat die ergens onder de bumper hangt.
Ik hoor echter wisselende meningen over de kwaliteit. Wie wil zijn mening delen?!
Opmerkingen over geluid, montage en kwaliteit, alles is welkom!
Groet, Wouter
Ik zit met een klein dilemma:
De einddemper van mijn Clio 2 Rs 172 phase 2 is afgebroken. Tijd voor wat nieuws dus.
Origineel is het goedkoopst maar schijnt lastig leverbaar te zijn.
Mooier vind ik om een zichtbare einddemper te hebben en die mag ook best wat meer geluid maken het betreft namelijk toch geen dailly driver.
Ik vind de looks van een Ktec recessed (supersports) exaust het mooiste. 1 enkele eindpijp met een nette uitsparing in de bumper. Het lijkt net alsof het af fabriek zo hoort.
Ik wil namelijk geen uitlaat die ergens onder de bumper hangt.
Ik hoor echter wisselende meningen over de kwaliteit. Wie wil zijn mening delen?!
Opmerkingen over geluid, montage en kwaliteit, alles is welkom!
Groet, Wouter
Even een update van de Rode Clio 3 RS uit Veldhoven. Had een aantal vragen gesteld (inruil Panda 100HP en wat vragen over de km-stand en invoer BPM). Antwoord was zeer kort.
Inruil doen we niet, auto komt uit Spanje, geen schade auto.
Wellicht moet ik hieruit opmaken dat ik moet bellen voor meer informatie, maar zonder inruil doe ik het uberhaupt niet. Daarnaast had ik wel een iets uitgebreider antwoord verwacht.
Ik zet het Clio RS plan maar even in de koelkast tot iets later dit jaar. Hou de markt wel in de gaten.
Inruil doen we niet, auto komt uit Spanje, geen schade auto.
Wellicht moet ik hieruit opmaken dat ik moet bellen voor meer informatie, maar zonder inruil doe ik het uberhaupt niet. Daarnaast had ik wel een iets uitgebreider antwoord verwacht.
Ik zet het Clio RS plan maar even in de koelkast tot iets later dit jaar. Hou de markt wel in de gaten.
Op mijn Clio RS uit 2006 zat € 8301 BPM. Maar waarom zou je de rest-BPM willen weten? Er zijn toch wel zo'n 5 tot 6 manieren om de rest BPM te berekenen. Is dan maar net welke methode er gekozen is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Heeft de auto schade gehad terwijl ie werd ingevoerd dan is het BPM bedrag beduidend lager...
Geeft je een beetje een inzicht
Geeft je een beetje een inzicht
Inmiddels heb ik mijn Panda 100HP verkocht en is daar een Clio 197 voor in de plaats gekomen als 2e auto. Een zeer net exemplaar uit 2006, met 110k op de klok (originele NL auto met historie en top conditie).
Nu gelijk even een vraagje. Deze RS heeft natuurlijk nog de oudere versnellingsbak, met de korte 5 en 6. Het blokje draait bij 130km/u al ruim meer dan 4.000rpm en dat hoor je. Ik vind het geluid in de auto (lijkt op uitlaat drone) behoorlijk aanwezig vanaf 120km/u. Daaronder is hij heerlijk stil, daarboven behoorlijk luid.
Herkennen jullie dit? Zal hem eens op de brug zetten binnenkort en kijken of er iets met de middendemper gedaan is of iets dergelijks. Of ik word gewoon oud
Nu gelijk even een vraagje. Deze RS heeft natuurlijk nog de oudere versnellingsbak, met de korte 5 en 6. Het blokje draait bij 130km/u al ruim meer dan 4.000rpm en dat hoor je. Ik vind het geluid in de auto (lijkt op uitlaat drone) behoorlijk aanwezig vanaf 120km/u. Daaronder is hij heerlijk stil, daarboven behoorlijk luid.
Herkennen jullie dit? Zal hem eens op de brug zetten binnenkort en kijken of er iets met de middendemper gedaan is of iets dergelijks. Of ik word gewoon oud

Gefeliciteerd met de aankoop, een topic is natuurlijk altijd welkom!
Een drone zou ik het niet willen noemen maar het geluid van een 3 RS motor is inderdaad erg aanwezig op de snelweg, zelfs met standaard uitlaat!
Een drone zou ik het niet willen noemen maar het geluid van een 3 RS motor is inderdaad erg aanwezig op de snelweg, zelfs met standaard uitlaat!