Ik ben Ron en sinds een paar weken de trotse bezitter van een Clio 4 RS uit 2014. Aangezien ik uit een Swiftje kom met 136 pk, is het voor mij nog elke dag genieten van de extra paardjes onder de motorkap. Ik wil hem liefst zo standaard mogelijk houden, alleen zal binnen een paar weekjes de speakers worden vervangen, want dat is het enige trieste aspect wat ik in mijn Clio kan vinden.
Ben voornemens om een aantal meetings te bezoeken en te mogen genieten van al het moois wat Renault met extra vermogen de weg op heeft gestuurd.
wat ik mij nu af vroeg nu ik een 1.6 dci heb en die 1.6 uit de rs een ontwikkelde motor is van Nissan. Is dat nu net zo als met de 2.0 geweest dat Nissan de benzine kop heeft ontwikkeld en Renault de diesel kop heeft ontwikkeld. Als dat zo is dan zou je 1.6RS een ketting hebben ipv een distributie riem volgens mijn redenering
maar misschien hen ik gewoon een jaar liggen slapen en is dat al lang eens voorbij gekomen..
Ronnie64 schreef:Van mijn Renaultdealer heb ik begrepen dat er een ketting in zit. Maar dat verhaal met Renault en Nissan zegt mij helemaal niks.
Renault is groot aandeelhouder van Nissan en doet regelmatig uitwisselingen van platform en ander delen. ik meen ook dat Renault sommige versnellingsbakken zo van het schap halen bij Nissan.
De 2.0 DCI en dus ook de 1.6 ontwikkelen ze samen, Nissan (nismo) de benzine kop en Renault de diesel variant.
De 1.6 RS motor heeft de eerste verschijning gehad in de Juke
wat ik mij nu af vroeg nu ik een 1.6 dci heb en die 1.6 uit de rs een ontwikkelde motor is van Nissan. Is dat nu net zo als met de 2.0 geweest dat Nissan de benzine kop heeft ontwikkeld en Renault de diesel kop heeft ontwikkeld. Als dat zo is dan zou je 1.6RS een ketting hebben ipv een distributie riem volgens mijn redenering
maar misschien hen ik gewoon een jaar liggen slapen en is dat al lang eens voorbij gekomen..
De 1.6 T is de M9M, de 1.6 Dci is de R9M, dus ja idd dat zijn in de basis dezelfde blokken en hebben dus ook allebei een ketting
wat ik mij nu af vroeg nu ik een 1.6 dci heb en die 1.6 uit de rs een ontwikkelde motor is van Nissan. Is dat nu net zo als met de 2.0 geweest dat Nissan de benzine kop heeft ontwikkeld en Renault de diesel kop heeft ontwikkeld. Als dat zo is dan zou je 1.6RS een ketting hebben ipv een distributie riem volgens mijn redenering
maar misschien hen ik gewoon een jaar liggen slapen en is dat al lang eens voorbij gekomen..
De 1.6 T is de M9M, de 1.6 Dci is de R9M, dus ja idd dat zijn in de basis dezelfde blokken en hebben dus ook allebei een ketting
haha nog leuker nu is het motor type van de 2.0 DCI dat is de M9R dus waar zit de R9R dan in
wat ik mij nu af vroeg nu ik een 1.6 dci heb en die 1.6 uit de rs een ontwikkelde motor is van Nissan. Is dat nu net zo als met de 2.0 geweest dat Nissan de benzine kop heeft ontwikkeld en Renault de diesel kop heeft ontwikkeld. Als dat zo is dan zou je 1.6RS een ketting hebben ipv een distributie riem volgens mijn redenering
maar misschien hen ik gewoon een jaar liggen slapen en is dat al lang eens voorbij gekomen..
De 1.6 T is de M9M, de 1.6 Dci is de R9M, dus ja idd dat zijn in de basis dezelfde blokken en hebben dus ook allebei een ketting
haha nog leuker nu is het motor type van de 2.0 DCI dat is de M9R dus waar zit de R9R dan in
Hahaha het lijkt wel veel op elkaar ja een R9R zou een niet bestaande 2 liter diesel zijn van de R famillie
M9R ==> M = de famillie / 9 = common rail diesel / R is de inhoud (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Renault_engines)
Ik laat vooralsnog alleen de speakers vervangen. Ze claimen de juiste speakers hiervoor te hebben, die maar weinig aansturing behoeven om een goede bas te produceren. Ik ben wat dat betreft behoorlijk kritisch en hoop ook dat zij hun bewering kunnen waarmaken.
Als ze erin zitten, dan zal ik het hier wel laten weten.
Mooie auto en Swift was ook een kek wagentje toch?
Maar 136 of 200pk...genieten lijkt mij.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje gemengde gevoelens bij heb. De Swift is met zijn 136 pk op net 1000 kg ook een hele rappe verschijning en enorm betrouwbaar. Daarnaast had ik de Swift nieuw gekocht en wist precies wat ik in huis had gehaald. De uitstraling van de RS, het leer, vermogen en de automaat hebben mij echter overstag doen gaan, maar Franse auto's en electronica..............
Ronnie64 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje gemengde gevoelens bij heb. De Swift is met zijn 136 pk op net 1000 kg ook een hele rappe verschijning en enorm betrouwbaar. Daarnaast had ik de Swift nieuw gekocht en wist precies wat ik in huis had gehaald. De uitstraling van de RS, het leer, vermogen en de automaat hebben mij echter overstag doen gaan, maar Franse auto's en electronica..............
Is geen probleem meer die electronica
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87