Na inmiddels een jaartje meelezen leek het mij eens tijd om mij te introduceren op het forum
Ik ben Felix, 27 jaar oud en ik rijd een Megane II 1.6 16v op LPG. Niet de meest indrukwekkende auto op het forum.
Deze auto heb ik in November 2014 overgenomen voor een prikkie (als opvolger van mijn Nissan Sunny N14 1.4 16v uit 1995). Hij had wat blikschade aan de zijkant en de airco werkte niet. Dat was de reden dat ik hem voor een appel en een ei kon overnemen.
De airco is na aanschaf gewoon bijgevuld en bleek nog prima te werken. De schade heb ik goedkoop laten herstellen via werkspot.nl. Daarbij is ook gelijk de rechter deur mee gespoten

De kilometerstand was bij aanschaf 156000 km, ik heb daar inmiddels 190000 van gemaakt. Dat gaat best hard in een jaar.
Inmiddels heb ik er diverse dingen van aangepast en gerepareerd. Een kleine opsomming:
Distributieriem, nokkenasversteller en waterpomp vervangen. De nokkenasversteller overleed helaas kort na aanschaf van de auto.
Remmen voor vernieuwd.
Phase 2 achterlichten gemonteerd.
Parkeersensoren ingebouwd.
Phase 1 Xenon lampen ingebouwd (overgenomen van forumgenoot tilpieter). Ik mis alleen nog de hoogtesensoren op de draagarmen, misschien komen die nog eens.
Voor verlaagd met 30mm Eibach verlagingsveren, achter verhoogd (!) met MAD versterkte veren voor de Megane II GT 165. Nu staat de auto mooi strak ipv helemaal plat achter, en stijgerend aan de voorzijde. Door de zware LPG tank waren de de veren in de loop der jaren nogal slap geworden. Met deze setup is de wegligging ook beter, de auto rijdt duidelijk prettiger.
Ik heb een Clio III radio en display ingebouwd. Dit werkt nu redelijk, maar nog niet 100%. het voordeel hiervan is dat ik gemakkelijk mp3 bestanden kan afspelen, kan streamen vanaf mijn telefoon en een carkit heb. Er zijn alleen nog een paar zaken die niet werken, zoals de verlichting, temperatuurweergave en het instellen van de klok.
Wat betreft tuning. Ik heb begin vorig jaar een Twingo RS inlaatspruitstuk van een forumgenoot overgenomen. Deze is inmiddels gemonteerd. Qua vermogenswinst is er erg weinig, wat in de de lijn der verwachtingen lag, maar wie weet laat ik hem ooit nog eens remappen. Het hele project op zich was al een leuke uitdaging

Zomers staat hij op 17" Nervasports, nu op 16" MAK Veloce velgen.
Het idee is deze auto 'op' te rijden. Dat wil zeggen dat ik er van plan ben nog een jaar of 3 mee te rijden. Daarna staat er vermoedelijk tegen de 3 ton op de teller. Misschien dat ik dan wel voor een Laguna Coupe, een Megane III of iets dergelijks ga.
Goed, een fototje er bij natuurlijk.
De auto hoe hij er zaterdag bij stond
Op zomersloffen
Twingo RS inlaatspruitstuk
Groeten,
Felix