Tuur's JS Clio R450T
Dan moet het inderdaad kunnen, yotah had alleen een circuit auto dus minder problemen met de ecu. Voor zover ik weet rijdt deze op standalone en heeft dus geen functies in de auto meer
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
- Car: Twingo Rs Cup
Wat werkt er waarschijnlijk allemaal niet meer na zo'n ombouw?? En de twingo zal gekeurd moeten worden omdat vermogen teveel toe is genomen.
tutuur schreef:Valt netjes binnen de 20% vermogensstijging dus zie het nut niet om €1500 uit te geven voor een ander getalletje op het kentekenNiels V Dijk schreef:Echt super gedaan Arthur!Dikke respect! Wat een verschil met het standaard atmo blok.. Totaal andere auto geworden zo!
Ben je nog van plan om een bezoekje rdw te doen of laat je hem zo? Staat wel erg stoer op kenteken
Hoe kom jij bij €1500? Auto met ander blok laten keuren bij RDW kost echt niet zoveel. Dacht iets van €70 kwijt te zijn.
En ik vond de vermogens toename niet zo belangrijk.
Het is meer dat je misschien in een andere gewichtsklasse uitkomt en daardoor meer belasting moet betalen. Als je hem dan, net als bij mij, al een paar jaar op naam hebt kan dat in de papieren gaan lopen.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dat ligt aan het bouwjaar van de auto, auto's van 1999 en ouder: je hoeft alleen maar naar een RDW keuringsstation betaald 50 euro en klaar (althans was 50 euro zou kunnen dat het 70 is geworden)
Auto's van na 1999 moet je naar Lelystad toe, en dan doen ze een eenmalige type goedkeuring, kost je rond de €800 geloof ik.
Auto's van na 1999 moet je naar Lelystad toe, en dan doen ze een eenmalige type goedkeuring, kost je rond de €800 geloof ik.
Anything worth doing is worth doing right!.
Dat van 1999 wist ik niet.
Ik ben persoonlijk langs de rdw gegaan en gevraagd wat ik nodig had en wat de kosten waren voor het omkeuren van mijn vijfje.
Er veranderd wel eens iets mbt de regelgeving hier in Nederland.
Ik bedoelde ook te zeggen dat niet alleen vermogens toename een rede voor omkeuring is.
Misschien dat ook een verzekering moeilijk kan doen als je ze nodig hebt.
Oom agent die er toevallig wel verstand van heeft?
Met deze argumenten kan €800 misschien toch niet zo duur zijn.
Ik ben persoonlijk langs de rdw gegaan en gevraagd wat ik nodig had en wat de kosten waren voor het omkeuren van mijn vijfje.
Er veranderd wel eens iets mbt de regelgeving hier in Nederland.
Ik bedoelde ook te zeggen dat niet alleen vermogens toename een rede voor omkeuring is.
Misschien dat ook een verzekering moeilijk kan doen als je ze nodig hebt.
Oom agent die er toevallig wel verstand van heeft?
Met deze argumenten kan €800 misschien toch niet zo duur zijn.
zullen we dit topic verder maar niet vervuilen?
I'll leave this here:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 9l3ay1.jpg[/img]
I'll leave this here:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 9l3ay1.jpg[/img]
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Mooie waardes Arthur!
Wat zal dat af gaan
Ben benieuwd wat je plannen verder zijn, jou kennende is dit nog niet genoeg 
Wat zal dat af gaan


Tuurlijk gaat het meer worden, dit is nog maar stage 1. Wel op het randje overigens, inlaatlucht werd wel een beetje warm zegmaar.
Spullen voor stage 2 liggen al klaar
Spullen voor stage 2 liggen al klaar

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gekke Henkie ! 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
tutuur schreef:Tuurlijk gaat het meer worden, dit is nog maar stage 1. Wel op het randje overigens, inlaatlucht werd wel een beetje warm zegmaar.
Spullen voor stage 2 liggen al klaar


En die naam, geweldig: Clio Tuur Turbo.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Simpel....omdat het 201 wielpk is.. ☺Bart0ving schreef:270 wielpk? Bizar dat je dan vanuit stilstand weg kan trekken zonder wielspin, aan het filmpje te zien...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hoop aandrijf verlies...
Kan toch ook minder gas geven?Bart0ving schreef:270 wielpk? Bizar dat je dan vanuit stilstand weg kan trekken zonder wielspin, aan het filmpje te zien...

@Jochem
Vergeleken met?
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: do 14 mar 2013 20:27
- Car: Clio 3 RS PH2
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ohja shit, gewoon kats verkeerd gelezen! Dan is het inderdaad nog goed te doen... gaat wel een boel verloren dan.Arno17 schreef:Simpel....omdat het 201 wielpk is.. ☺Bart0ving schreef:270 wielpk? Bizar dat je dan vanuit stilstand weg kan trekken zonder wielspin, aan het filmpje te zien...
Ook met 400pk aan de wielen is gewoon te rijden hoor, jij geeft toch ook niet altijd volgas 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als je 271 krukas pk's hebt...en er dan 201 overhoud aan de wielen. ..tutuur schreef:Kan toch ook minder gas geven?Bart0ving schreef:270 wielpk? Bizar dat je dan vanuit stilstand weg kan trekken zonder wielspin, aan het filmpje te zien...![]()
@Jochem
Vergeleken met?
Of lees ik het grafiek nou verkeerd uit ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Daan2D schreef:Met 260 aan de wielen kom je ook nog van de plek, goede bandjes wel verijst
Nou heb er soms wel moeite mee...
Naja de banden.....zeker als de asr uitvalt...
Dan heeft ie op droog wegdek bij lomp gebruik in zijn drie nog niet echt altijd grip.
Nee je leest het goed hoor, ik ben alleen benieuwd waarmee je het vergelijkt, alhoewel ik het antwoord natuurlijk wel weetJochem de Haas schreef:tutuur schreef:
Als je 271 krukas pk's hebt...en er dan 201 overhoud aan de wielen. ..
Of lees ik het grafiek nou verkeerd uit ?

Wil de dyno discussie wel opstarten als iemand denkt er wat van op te gaan steken, dan alleen niet in dit topic!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Correctie volgens DIN 70020 oftewel DIN pk (een omreken standaard uit 1986), altijd een beetje optimistisch. leesvoer.
In elk geval, 202 pk aan de wielen is erg lekker
In elk geval, 202 pk aan de wielen is erg lekker

Dat scheelt inderdaad maarliefst 1,371%
Maar laten we een topic openen en discussieren over testbanken, er zijn zoveel misconcepties over dat het me verbaast dat er nog nooit een topic over geweest is!

Maar laten we een topic openen en discussieren over testbanken, er zijn zoveel misconcepties over dat het me verbaast dat er nog nooit een topic over geweest is!
Zijn zat topics over, zoek maar eens op maha + dynojet, komen dan verschillende discussies naar boven.tutuur schreef:Dat scheelt inderdaad maarliefst 1,371%![]()
Maar laten we een topic openen en discussieren over testbanken, er zijn zoveel misconcepties over dat het me verbaast dat er nog nooit een topic over geweest is!
Maar idd, laten we jouw topic er niet mee vervuilen

Ik bedoel hier op het forum
Zal zo even een topic aanmaken, hopen dat mensen er wat van op kunnen steken 


Ja ik bedoel ook op dit forum, maar dat was van voor jouw tijd, 2003 enzo, toen fietste jij nog rond 
De topics van Robke's 16v, de eerste jouw vs. andere auto en de bankdag bij freddy cane zitten vol met de discussie 1 rol vs. 2
Maar maak m maar aan, altijd goed

De topics van Robke's 16v, de eerste jouw vs. andere auto en de bankdag bij freddy cane zitten vol met de discussie 1 rol vs. 2
Maar maak m maar aan, altijd goed

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ha ik begrijp ook wat jij bedoelt tuur...maar zo had ik nog niet eens gedacht.tutuur schreef:Nee je leest het goed hoor, ik ben alleen benieuwd waarmee je het vergelijkt, alhoewel ik het antwoord natuurlijk wel weetJochem de Haas schreef:tutuur schreef:
Als je 271 krukas pk's hebt...en er dan 201 overhoud aan de wielen. ..
Of lees ik het grafiek nou verkeerd uit ?![]()
Wil de dyno discussie wel opstarten als iemand denkt er wat van op te gaan steken, dan alleen niet in dit topic!
Ik zag alleen t verschil...blok of wiel. .
Verschil op diverse banken stond er voor mij buiten.
Heb inmiddels een topic aangemaakt met alles over dyno's, uitdraaien, verschillen en heel wat feiten. http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 31&t=33648
Dan behoudt ik mijn topic voor verdere ontwikkelingen
Dan behoudt ik mijn topic voor verdere ontwikkelingen

Erg mooie ontwikkeling Arthur! Respect wat je d'r allemaal mee kan/doet! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Inmiddels is de auto voorzien van een aftermarket intercooler, forge boostpipes, 3"decat downpipe, nu rest alleen het uitlaatsysteem nog en dan eens kijken hoeveel er uit te halen valt met de huidige setup.
Uiteraard!Steven schreef:Ik zat er al op te wachten
Mappie 'm zelf?
Het zal niks bijzonders zijn tov andere stage 2 auto's, enige verschil is dat er bij mij een nummertje aan hangt met krukas vermogen....
Thanks!
Hij is inmiddels weer omgebouwd naar zomertrim, nu ook eindelijk de cup spoiler er op en de H&R set gewisseld voor een KW V2 set met solid/camber topmounts:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... wgq0cv.jpg[/img]
Zitten inmiddels ook andere achterlichten in, daar heb ik alleen nog geen foto van gemaakt
Hij is inmiddels weer omgebouwd naar zomertrim, nu ook eindelijk de cup spoiler er op en de H&R set gewisseld voor een KW V2 set met solid/camber topmounts:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... wgq0cv.jpg[/img]
Zitten inmiddels ook andere achterlichten in, daar heb ik alleen nog geen foto van gemaakt
