Voorstellen, Martijn

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
x3ro

Nou, maar eens voorstellen dan. Ik ben Martijn, 25, studeer op het moment nog en ben woonachtig in Breda. Van origine kom ik uit het altijd pittoreske Maastricht in het diepe zuiden. Auto's is iets wat mij met de paplepel is ingegoten en zodoende was mijn eerste auto ook een '89 Peugeot 205 gti 1.9. Electra was compleet opnieuw gedaan en hij was compleet leeg gehaald voor meer experience tijdens het rijden en natuurlijk minder gewicht.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v674/sero/205gti.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v674/sero/205gti3.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v674/sero/Foto3.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v674/sero/Foto4.jpg[/img]

Auto had bij aankoop zo'n 185k gelopen en was dus echt een pareltje mbt tot stand roest en motorische staat. Uiteindelijk gaan samenwonen met mijn vriendin en er was wat nodig met iets meer daily mogelijkheden. Gezien ik verknocht was geraakt aan Franse stokbroden overgestapt naar een lage km stand 206 gti uit 2002. Auto was net, complete historie en bij aankoop een km stand van 101k.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v674/sero/1-2.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v674/sero/3-1.jpg[/img]

Deze 206 heb ik uiteindelijk met veel plezier en veel preventief onderhoud zo'n 2.5 jaar en 60k km gereden totdat een paar dagen geleden er iets minders gebeurde. Voor mij remde iemand voor een zebrapad. Zelf kwam ik ook tot stilstand. Maar de persoon achter mij was met andere zaken bezig en parkeerde zijn VW in de rechter achterkant van mijn geliefde gti. Gevolgen:

[img]http://i.imgur.com/Vu2f7mB.jpg[/img]

Aan de rechterkan staat het achterwiel een stuk verder naar voren en ondanks een stapel rekeningen van bijna 6k over 2 jaar, lijkt het erop dat de auto total verklaard gaat worden. Gezien ik door een ander forum in contact ben gekomen met clio 3 RS'jes rond gaan kijken richting een Renault. Nu ben ik onderstaande Renault tegen gekomen en vroeg mij af of het hier een bekende is. Over het bedrijf kom ik wisselende reacties tegen echter zijn de negatieve berichten van circa 2 jaar geleden... Iemand hier toevallig ervaring met deze import en/of het bedrijf waarbij deze tekoop staat? Op het oog ziet deze er namelijk netjes en origineel uit. Ook lijkt op de foto's van de stoelen afgaande de km stand te kloppen met de beschrijving.

http://www.carsaleshillegom.nl/autos/14 ... -Clio.html
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Welkom hier!
Mooi autoverleden heb je! (Y) Patrickrs zou je eens een berichtje kunnen sturen. Hij houd het register bij dus misschien heeft hij meer info.
Het bpm bedrag bij invoer zit wel goed, deze is mooi hoog. Heeft alleen al wel 6 eigenaren gehad sinds hij in nederland is?
Succes met de zoektocht!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welkom! Leuk om je verhaal te lezen.

Ik heb zelf ook een aantal 205jes & 206jes GTI gereden, als dailey naast m'n GTTurbo. 8)

Hoe kwam je precies op een RS uit?! In Hillegom zitten een aantal bedrijven die (bijna) jaarlijks van naam veranderen. Let dus goed op.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
x3ro

Niels V Dijk schreef:Welkom hier!
Mooi autoverleden heb je! (Y) Patrickrs zou je eens een berichtje kunnen sturen. Hij houd het register bij dus misschien heeft hij meer info.
Het bpm bedrag bij invoer zit wel goed, deze is mooi hoog. Heeft alleen al wel 6 eigenaren gehad sinds hij in nederland is?
Succes met de zoektocht!
Dankjewel, ben er ook blij mee (Y) Zelf heb ik al in het bestaande en hier geposte register gekeken, echter de auto niet terug kunnen vinden. Via welke weg kan ik Patrick berichten? Account zoeken en gewoon een pm sturen neem ik aan? BPM bedrag had ik nog niet aan gedacht, kunnen ze inderdaad nog wel eens mee rommelen qua schadeauto. Die 6 eigenaren klopt inderdaad, maar hebben maar 2 langdurigere eigenaren bijgezeten. De overige lijken handelaren welke de auto geflipt hebben. Het zijn immers niet de meest courante auto's voor de 2ehands markt, dus dat zou het een en ander kunnen verklaren lijkt mij.
Chris schreef:Welkom! Leuk om je verhaal te lezen.

Ik heb zelf ook een aantal 205jes & 206jes GTI gereden, als dailey naast m'n GTTurbo. 8)

Hoe kwam je precies op een RS uit?! In Hillegom zitten een aantal bedrijven die (bijna) jaarlijks van naam veranderen. Let dus goed op.
Dankjewel Chris, het zijn en blijven leuke auto's, vooral die 205 gti'tjes. Alleen zonde dat de prijzen van een net origineel exemplaar enorm aan het stijgen zijn. De RS ben ik bij uitgekomen naar aanleiding van extreem blije gebruikers op het driving-fun forum. Men heeft niets dan lof over deze auto en dan voornamelijk de beleving en rijeigenschappen. Prachtig overigens, zo'n GT Turbo, tijdloos ontwerp. Zo'n brede turbo II staat hier ook nog ooit eens op de verlanglijst, maar dat is nog heel ver weg. Dat met die bedrijven ben ik mij bewust, echter zag de auto er zo netjes uit en naar aanleiding van het telefoontje omtrent historie ben ik zeer zekers bereid te gaan kijken.

Hoe zit het overigens met onderhoudshistorie van import. Ik weet dat dat dan duidelijk te checken is aan de hand van de ingevulde en afgestempelde boekjes. Echter heb ik ook zaken gelezen dat ze hier in NL bij de Renaultdealer, ook de renaulthistorie van in het buitenland kunnen zien? Zou het voor mij aanzienlijk vergemakkelijken.

Tweede puntje; hoe goed/uitgebreid is een standaard aankoopkeuring bij een Renaultdealer en zijn er nog aspecten waar extra op gelet moet worden bij een P1 Clio 3 RS?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Welkom! Stuur mij even via pm je email., Ik heb nog een advertentie van deze auto bij een Bosch bedrijf. Verder heb ik geen gekke dingen staan. Maar goed ik weet natuurlijk niet alles.

Een Anwb keuring oid is bij elke aankoop te adviseren.
tutuur
Clubsponsor

Welkom hier, goede keuze van auto!

Wel een aantrekkelijke prijs opzich, als hij ook in goede staat verkeerd heb je er geen miskoop aan lijkt me ;-)
x3ro

Patrick RS schreef:Welkom! Stuur mij even via pm je email., Ik heb nog een advertentie van deze auto bij een Bosch bedrijf. Verder heb ik geen gekke dingen staan. Maar goed ik weet natuurlijk niet alles.

Een Anwb keuring oid is bij elke aankoop te adviseren.
Dankjewel voor het warme onthaal en de info, mijn mailadres komt eraan (Y)
tutuur schreef:Welkom hier, goede keuze van auto!

Wel een aantrekkelijke prijs opzich, als hij ook in goede staat verkeerd heb je er geen miskoop aan lijkt me ;-)
Was exact mijn gedachte. Gezien hij helemaal standaard is en ook niet beschikt over alle (leuke) opties zoals bijvoorbeeld de recaro's, een mooie basis om te starten.
tutuur
Clubsponsor

Als je er Recaro's in wilt hebben kun je beter meteen voor een R27 gaan!
x3ro

tutuur schreef:Als je er Recaro's in wilt hebben kun je beter meteen voor een R27 gaan!
Mogen bij mij vaste kuipen in daar de achterbank niet gebruikt gaat worden ;-) Zondag als het goed is kijken bij de clio. Hoe zit het overigens met de versnellingsbakken? En dan specifiek doelende op die synchro ringen in de bak waarover je nogal eens wat horrorverhalen leest. Vooral op de engelse fora.

Werd overigens ook aangeschreven door een andere bekende welke een nette Megane II RS Trophy heeft staan uit 2005 met de nodige aanpassingen(intercooler, turbo, uitlaat etc). Onderhoud van deze is met complete historie bekend en zijn een aantal zaken aan vervangen(distri, fusee). Nette wagen al met al, hoewel mijn hart meer bij een clio ligt. Echter zetten sommige lappen tekst op Engelse en Belgische fora je ook wel aan het denken.
Laatst gewijzigd door x3ro op wo 23 dec 2015 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Bij een megane sneuvelt ook het 1 en ander wel eens hoor ;-)
De megane staat hier ook aangeboden op het forum:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 5#p2390765

Clio en megane zijn wel 2 totaal verschillende autos kwa karakter, bedenk je dus goed wat je zoekt in een auto.
Racing is the best way to convert money into noise
x3ro

Daan2D schreef:Bij een megane sneuvelt ook het 1 en ander wel eens hoor ;-)
De megane staat hier ook aangeboden op het forum:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 5#p2390765

Clio en megane zijn wel 2 totaal verschillende autos kwa karakter, bedenk je dus goed wat je zoekt in een auto.
Dat verschil in karakter ben ik mijzelf inderdaad bewust van. Zoals gezegd ligt mijn hart enigszins bij de Clio echter sta ik redelijk open voor andere driving fun apparaten. Probleem is echter dat ik na de laatste pagina's en fora's nogal mijn vraagtekens heb bij die P1 clio 3 bak(en in mindere mate ook de P2). Vroeg mij af hoe de ervaringen er hier mee zijn.

Dat is 'm inderdaad :D Daar is mijn 206 GTI altijd tot zijn overlijden in onderhoud geweest, naar alle tevredenheid overigens.
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Clio ph2 bakken waren het ergste, maar denk dat die allemaal al een keer gemaakt of gewisseld zijn ondertussen.
Racing is the best way to convert money into noise
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

De verhalen over de versnellingsbakken vallen wel mee vind ik. Ik heb het nog niet meegemaakt als monteur bij Renault.. Eerder de ph2's zijn "slechter".. Als er gewoon normaal mee gereden is zal er niks aan de hand zijn. Tijdens de proefrit is dat ook wel te merken, gewoon opletten of hij niet kraakt tijdens het overschakelen.
Die zwarte staat idd scherp geprijsd als ie netjes is (Y)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

x3ro schreef:
tutuur schreef:Als je er Recaro's in wilt hebben kun je beter meteen voor een R27 gaan!
Mogen bij mij vaste kuipen in daar de achterbank niet gebruikt gaat worden ;-) Zondag als het goed is kijken bij de clio. Hoe zit het overigens met de versnellingsbakken? En dan specifiek doelende op die synchro ringen in de bak waarover je nogal eens wat horrorverhalen leest. Vooral op de engelse fora.

Werd overigens ook aangeschreven door een andere bekende welke een nette Megane II RS Trophy heeft staan uit 2005 met de nodige aanpassingen(intercooler, turbo, uitlaat etc). Onderhoud van deze is met complete historie bekend en zijn een aantal zaken aan vervangen(distri, fusee). Nette wagen al met al, hoewel mijn hart meer bij een clio ligt. Echter zetten sommige lappen tekst op Engelse en Belgische fora je ook wel aan het denken.

Als dit de 01 sb kt is moet je even het register bekijken. Heb heel veel foto materiaal van deze auto ;-)
Plaats reactie