Hee ik ben Pascal woon im friesland
Sinds kort eigenaar van een clio ll 1.4 16v
Beetje alround monteur en leer voor elektro niv 3
Daarvoor niv 2 en niv 2 werktuigbouwkundige of wel loodgieter xd migmag diploma niv 1 en metaal bewerking 1
Ja net nieuw hier dus zal ff kijkje nemen
Het gene wat ik wil doen en deels laten doen is een compressor in laten bouwen en chiptunen +inter cooler
Hier ben ik al voor aant kijken wat de beste opties zijn
Tot ziens!
Voorstellen pascal
klinkt spannend. Je weet wel dat je vele malen goedkoper uit bent met een compleet andere clio rs he. daar ben je in 1 keer mee klaar, onderstel en remmerij ook goede caliber. Ik snap wel dat het leuk en leerzaam is, maar vergis je niet in alle kosten en tijd die je moet steken in zo'n project. Ik heb hier al zo veel voorbij zien komen en nooit meer iets van gehoord. of in onder delen te koop voor een fractie van de investering.
wil je voor de gein eens een todo list maken? kunnen de knappe koppen hier je vooruit helpen misschien. Ik zelf heb ook zat ideeën gehad van motor projectjes maar vaak strand het al in de plan en reken fase. om dat CUSTOM jobs altijd erg duur worden en je je geld/pk verhouding niet in verhouding staan tot een kant en klaar systeem. Een clio met een megane rs blok bijvoorbeeld (standaard al 225PK) en ja met wat werk en ombouw gaat dat passen in een clio 2 van 2 blokken 1 maken. alle internals en externals op een clio 167 pk blok bouwen. anders past de bak niet.
wil je voor de gein eens een todo list maken? kunnen de knappe koppen hier je vooruit helpen misschien. Ik zelf heb ook zat ideeën gehad van motor projectjes maar vaak strand het al in de plan en reken fase. om dat CUSTOM jobs altijd erg duur worden en je je geld/pk verhouding niet in verhouding staan tot een kant en klaar systeem. Een clio met een megane rs blok bijvoorbeeld (standaard al 225PK) en ja met wat werk en ombouw gaat dat passen in een clio 2 van 2 blokken 1 maken. alle internals en externals op een clio 167 pk blok bouwen. anders past de bak niet.
-
- Car: Clio ll
Nou het gene waarmee ik zit is dat bij deze auto geen onderhoudistorie zit. Ik heb em nu 2 maand en er moest gelijk een nieuwe multieriem met rollers op de stabilisator stangen waren kapot motorkap wou niet normaal omhoog ivm apk
Banden gelijk ook vervangen en binnenkort word hij uitgelijnd..
Dusja om deze auto weg te doen voor een ander dat niet.
Hij reed heerlijk en weet nu wat hij nodig heeft.
Ik moet nog aan het rekenen maar grof geschat zat ik al op zn 2500 a 3000 euro voor het complete pakket..
Zal ook wel wat tijd in zitten want alles moet ik 1 weekend af of ik moet vrij van het werk nemen want heb door de week elke dag de auto nodig
Banden gelijk ook vervangen en binnenkort word hij uitgelijnd..
Dusja om deze auto weg te doen voor een ander dat niet.
Hij reed heerlijk en weet nu wat hij nodig heeft.
Ik moet nog aan het rekenen maar grof geschat zat ik al op zn 2500 a 3000 euro voor het complete pakket..
Zal ook wel wat tijd in zitten want alles moet ik 1 weekend af of ik moet vrij van het werk nemen want heb door de week elke dag de auto nodig
dat in 1 weekend gaat nooit lukken, dat kan ik je meteen verklappen. Het gaat nooit zo als je verwacht, en een chip op voorhand schrijven kan ook echt niet.
3000 klinkt wel reeel, maar wat is je doel? 200 pk? vergeet niet dat je bak en blok niet ontwikkeld zijn voor veel vermogen/koppel. dus eigenlijk moet je een todo list gaan maken. dan vertellen we wel of je iets mist
3000 klinkt wel reeel, maar wat is je doel? 200 pk? vergeet niet dat je bak en blok niet ontwikkeld zijn voor veel vermogen/koppel. dus eigenlijk moet je een todo list gaan maken. dan vertellen we wel of je iets mist

-
- Bestuurslid
- Car: 5AT,12TS
Kan het toch niet laten
Kan je in een weekend ophalen en nog 250 euro overhouden!http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

Kan je in een weekend ophalen en nog 250 euro overhouden!http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
-
Die zou ik ook doen. De ombouw die je wilt gaat veel geld en tijd kosten, net wat Abel zegtGaatze schreef:Kan het toch niet laten![]()

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Ik had een clio 1.6 16v die ik ook graag wat sneller wilde hebben.
Super veel onderdelen gekocht, sommige uiteindelijk niet eens allemaal gemonteerd.. (dus als je nog onderdelen zoekt!!
)
Uiteindelijk alsnog een RS gekocht..
Heb ik er spijt van?
Ja, soms... maar dat ligt er meer aan dat ik een RS gekocht heb met veel problemen terwijl mijn 1.6 redelijk probleemloos was. Maar als je goed onderzoek doet voor aankoop en niet zo stom en impulsief doet als mij.. en misschien nog wel belangrijker, als je je huidige auto particulier verkoopt ipv inruilt, hoef je vaak niet eens zoveel bij te leggen en heb je toch het vermogen wat je wil!
Maarja.. dat is mijn mening.. doe er mee wat je wil!
Super veel onderdelen gekocht, sommige uiteindelijk niet eens allemaal gemonteerd.. (dus als je nog onderdelen zoekt!!

Uiteindelijk alsnog een RS gekocht..

Heb ik er spijt van?
Ja, soms... maar dat ligt er meer aan dat ik een RS gekocht heb met veel problemen terwijl mijn 1.6 redelijk probleemloos was. Maar als je goed onderzoek doet voor aankoop en niet zo stom en impulsief doet als mij.. en misschien nog wel belangrijker, als je je huidige auto particulier verkoopt ipv inruilt, hoef je vaak niet eens zoveel bij te leggen en heb je toch het vermogen wat je wil!
Maarja.. dat is mijn mening.. doe er mee wat je wil!
-
dus nu heb je een RS? heb je foto's?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Leuke plannen inderdaad maar wel erg ambitieus, normaal ben ik wel van het 'out of the box' denken maar i. Dit geval zou ik ook lekker voor een RS gaan.
Mocht dat gaan vervelen is een supercharger weer een optie. Hou er wel rekening mee dat een supercharger zelf al zo'n €2000 kost. Dan heb je er nog niks bij....
Mocht dat gaan vervelen is een supercharger weer een optie. Hou er wel rekening mee dat een supercharger zelf al zo'n €2000 kost. Dan heb je er nog niks bij....