Ik heb een Megane coupe ph1 uit 1998. En ik heb een kortsluiting in mijn UCH. De bekende problemen; knetteren in de zekeringenkast, moeizaam starten ivm onderbreker, knipperdende lampjes etc etc.
Nu heb ik mijzelf de perfecte donorauto gevonden en wil ik dit boeltje overbouwen. [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/908/XzxB9l.jpg[/img]
Ik ben vandaag begonnen met de oude ( te repareren )Mégane verlossen van de kapotte unit.
Ik heb met heel veel pijn en moeite de zekeringenkast weten los te krijgen ( als iemand daar een makkelijkere manier voor weet, hou ik me aanbevolen ). Ook heb ik de ECU en het sensortje voor de CV verwijderd.
Nu heb ik een vraag:
Moet het contactslot ook overgezet worden?? En zo ja,
Hoe kan ik deze het beste losmaken?
En heb ik dan alles wat ik nodig heb om de auto weer te laten rijden?
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/905/An2EeF.jpg[/img]
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/910/glJZur.jpg[/img]
Hulp gevraagd: Megane 1 UCH/ECU
Laatst gewijzigd door Alleycat op di 15 dec 2015 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
slot net zo zeer,wel het IR gedeelte van de sleutel,de motor ecu en de ubix (interieur ecu/zekeringkast)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Als het stuurslot moeilijk is te verwijderen, zou ik de hele stuurkolom overzetten. Die zit met 4 M8 moeren vast en onderaan op het stuurhuis met een M8 geborgd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Als ik je zo lees Chris, is het net of je: "Slot niet zo zeer" schrijft? bedoel je wel of niet?chris-mc schreef:slot net zo zeer,wel het IR gedeelte van de sleutel,de motor ecu en de ubix (interieur ecu/zekeringkast)
Vreemd. Alles overgebouwd; werkt niet. Het "oude" onderdeel terug gebouwd in de donor; werkt wel! Dus het lag niet aan de zekeringenkast. Wat kan het zijn? Kapotte accu? Kan ik me niet voorstellen. Ergens anders kortsluiting wel, maar waar?
Dat zwarte kastje naast de accu, wat doet dat?
Of die grote zwarte bak met drie zekeringen en een relais erin, voor de linker veerpoot, wat is dat?
Ik snap niet wat er mis kan zijn. De garagehouder beweerde stellig dat de zekeringenkast een kortsluiting had, ik heb inmiddels proefondervindelijk bewezen dat dit niet het geval is.
Wie weet raad?
Dat zwarte kastje naast de accu, wat doet dat?
Of die grote zwarte bak met drie zekeringen en een relais erin, voor de linker veerpoot, wat is dat?
Ik snap niet wat er mis kan zijn. De garagehouder beweerde stellig dat de zekeringenkast een kortsluiting had, ik heb inmiddels proefondervindelijk bewezen dat dit niet het geval is.
Wie weet raad?
Hoe bedoel je?
Wat ook vreemd is; als ik de knop voor de cv indruk, gaat de binnenverlichting knipperen.
Ik heb hem aan een lader gezet. Als de accu kapot is, geeft ie dat aan....Abel schreef:heb je je accu niet uitgesloten dan?
Als ik er een multimeter op zet, geeft die ook netjes 13 volt aan.
Hier even wat beeldmateriaal:
[img width=43 height=75]http://imagizer.imageshack.us/v2/100x75q90/908/VYgRZd.jpg[/img]
[img width=43 height=75]http://imagizer.imageshack.us/v2/100x75q90/907/ygTuSu.jpg[/img]
Er zit in de grijze ( want dit is het slachtoffer )ook een kabeltje niet helemaal lekker. Hier ga ik morgen naar kijken. Er is een kabeltje doorgeknipt en er is een tweede kabeltje met een klemmetje aan vast gezet. Dit tweede kabeltje is echter loos. Morgen maar eens met een kroonsteentje in de weer.
Op deze foto kun je het zien zitten; een geel draadje met een rood klemmetje en een rood kabeltje.
[img width=43 height=75]http://imagizer.imageshack.us/v2/100x75q90/903/PnVfYa.jpg[/img]
[img width=43 height=75]http://imagizer.imageshack.us/v2/100x75q90/908/VYgRZd.jpg[/img]
[img width=43 height=75]http://imagizer.imageshack.us/v2/100x75q90/907/ygTuSu.jpg[/img]
Er zit in de grijze ( want dit is het slachtoffer )ook een kabeltje niet helemaal lekker. Hier ga ik morgen naar kijken. Er is een kabeltje doorgeknipt en er is een tweede kabeltje met een klemmetje aan vast gezet. Dit tweede kabeltje is echter loos. Morgen maar eens met een kroonsteentje in de weer.
Op deze foto kun je het zien zitten; een geel draadje met een rood klemmetje en een rood kabeltje.
[img width=43 height=75]http://imagizer.imageshack.us/v2/100x75q90/903/PnVfYa.jpg[/img]
De accu is zeker weten goed. De lader heeft er nu een aantal uur op gezeten en nu is ie vol/het lampje brandt groen.
Morgen ga ik een kabeltje solderen, waar misschien sluiting door wordt veroorzaakt.
Als dit het niet oplost, weet ik niet waar ik nog naar moet kijken....
Heeft er iemand enig idee???
Morgen ga ik een kabeltje solderen, waar misschien sluiting door wordt veroorzaakt.
Als dit het niet oplost, weet ik niet waar ik nog naar moet kijken....
Heeft er iemand enig idee???