Renault Megane RS rijder stelt zich voor!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Rollen 35 euro....dan kan ie vergelijken
stage 2 custom map kost 450 euro. Op zich schappelijk maar je moet het wel even hebben en dat heb ik momenteel niet i.v.m andere prioriteitencustom map bij henk is toch niet zo duur?
Heb mijn clio toen laten doen bij een rollenbankdag van hier...weet niet meer wat het kostte, maar was in vergelijking met de onderdelen waar je het over hebt zeker niet de grootste uitgave.

Overweeg wel eventueel om hem daar op de bank te komen zetten mits het uit komt met me werk enzo.
Gr,
Goedemiddag mede liefhebbers 
Ben een tijdje inactief geweest op het forum hier i.v.m. werk/prive en uiteraard druk bezig geweest met de RS.
Nu een jaartje verder is hij nu redelijk geworden zoals ik hem wil en ben enorm tevreden met het resultaat! Alles is op mekaar afgestemd en heb gekozen voor een strakke chique look en niet te schreeuwerig. Nocht kosten of moeite is gespaard! ( ieder zo zijn smaak natuurlijk!)
Bij deze de foto's ( deze zijn gemaakt door een professionele foto graaf waarvan het werk mijn zeer aanspreekt , foto's zijn bewerkt en is ook een kwestie van smaak! )
[img]http://i62.tinypic.com/n2e5wp.jpg[/img]
[img]http://i58.tinypic.com/2s1b2wi.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/m7w2dd.jpg[/img]
[img]http://i59.tinypic.com/2j5z441.jpg[/img]
[img]http://i58.tinypic.com/qq1ixx.jpg[/img]
[img]http://i61.tinypic.com/2zdxj4i.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/rj2kid.jpg[/img]
[img]http://i59.tinypic.com/opmcjq.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/29bkqco.jpg[/img]
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Groetjes,
Benjamin

Ben een tijdje inactief geweest op het forum hier i.v.m. werk/prive en uiteraard druk bezig geweest met de RS.
Nu een jaartje verder is hij nu redelijk geworden zoals ik hem wil en ben enorm tevreden met het resultaat! Alles is op mekaar afgestemd en heb gekozen voor een strakke chique look en niet te schreeuwerig. Nocht kosten of moeite is gespaard! ( ieder zo zijn smaak natuurlijk!)
Bij deze de foto's ( deze zijn gemaakt door een professionele foto graaf waarvan het werk mijn zeer aanspreekt , foto's zijn bewerkt en is ook een kwestie van smaak! )
[img]http://i62.tinypic.com/n2e5wp.jpg[/img]
[img]http://i58.tinypic.com/2s1b2wi.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/m7w2dd.jpg[/img]
[img]http://i59.tinypic.com/2j5z441.jpg[/img]
[img]http://i58.tinypic.com/qq1ixx.jpg[/img]
[img]http://i61.tinypic.com/2zdxj4i.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/rj2kid.jpg[/img]
[img]http://i59.tinypic.com/opmcjq.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/29bkqco.jpg[/img]
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Groetjes,
Benjamin
Dankje wel BoyBOY80 schreef:Goed bestede centen! Zeer aparte kleurencombinatie. Persoonlijk denk ik dat de zwarte delen in mat mooier zou zijn als in glans maar ik vind het al met al een stuk mooier als volledig zwart, zoals ie was. Top!

Jah iedereen zal zo ze persoonlijke voorkeuren hebben qua details. De zwarte delen zijn in de originele kleur van de auto gespoten ( Black Noir ) zwart met goud metallic zoals de meeste bekend mee zijn. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat in de zon het goude/bronze gloed naar boven mooi komt en om het mat weer te breken.
Gr, Ben
Echt heel erg dik Benjamin, mooi om te zien dat er zo veel liefde, tijd en moeite in is gestopt!!
Het pleintje lijkt een beetje op Purmerend, of zit ik er helemaal naast?
Het pleintje lijkt een beetje op Purmerend, of zit ik er helemaal naast?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik vind dat je er een unieke wagen van hebt gemaakt. Hierbij heb je toch de orginele vormen behouden
Erg gaaf gedaan en veel plezier ermee, bekijks zal je zeker hebben

Erg gaaf gedaan en veel plezier ermee, bekijks zal je zeker hebben

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
1 woord!!! WAUW!!!!!! 

Nee dit was niet in Purmerend manie maar op een meeting in Ulft! Ja zeer veel liefde en tijd en moeitemanie schreef:Echt heel erg dik Benjamin, mooi om te zien dat er zo veel liefde, tijd en moeite in is gestopt!!
Het pleintje lijkt een beetje op Purmerend, of zit ik er helemaal naast?

Dankje wel Patrick mooi compliment! Ja dat was ook het idee iets unieks maken maar toch de originele vormen behouden. Door middel van de matte wrap komt de verbreding er nog meer uit en nog een grotere kont haha!Patrick RS schreef:Ik vind dat je er een unieke wagen van hebt gemaakt. Hierbij heb je toch de orginele vormen behouden![]()
Erg gaaf gedaan en veel plezier ermee, bekijks zal je zeker hebben
Bedankt Rik

-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: zo 5 mei 2013 11:08
- Contacteer:
Klasse, echt super strak en mooi 

-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24
Dacht mijne ook hoor, 246 pk en in de buurt van 420nm?BOY80 schreef:Yep, en ik baseer dit overigens op uitspraken van Henk...Jochem de Haas schreef:Boy....Heb ik die andere stage 2 megane RS ?
Zou zomaar kunnen, Marc.
Zoals eerder gezegd was het gebaseerd op een uitspraak van Henk.
Daarnaast verwijs je naar een reactie van ruim een jaar geleden... ik heb geen idee of er in de tussentijd nog geslaagde stage 2 mappingen geplaatst zijn.
Hoe dan ook, je cijfers zijn indrukwekkend
Zoals eerder gezegd was het gebaseerd op een uitspraak van Henk.
Daarnaast verwijs je naar een reactie van ruim een jaar geleden... ik heb geen idee of er in de tussentijd nog geslaagde stage 2 mappingen geplaatst zijn.
Hoe dan ook, je cijfers zijn indrukwekkend

Mooie cijfers mannen
Inmiddels heb ik weer wat upgrades gedaan aan mijn auto wat mijn setup nu stage 3 maakt. Zit nu hybrid high flow turbo op. Ik ben dan ook zeer en zeer tevreden met het resultaat.
Ik ben bij een oud vertrouwd adres voor mij gegaan bij Henk Musterd van "De Ringsleutel"
Ik zal vandaag of morgen even de uitdraai uploaden. En voor de liefhebbers zijn dit de cijfers 339.8 pk en 559nm koppel.
Aan de wielen is het 304 pk en 500nm uit me hoofd zo even.
Groetjes,
Benjamin

Ik ben bij een oud vertrouwd adres voor mij gegaan bij Henk Musterd van "De Ringsleutel"
Ik zal vandaag of morgen even de uitdraai uploaden. En voor de liefhebbers zijn dit de cijfers 339.8 pk en 559nm koppel.
Aan de wielen is het 304 pk en 500nm uit me hoofd zo even.
Groetjes,
Benjamin
Zuigers en drijfstangen zijn gewoon standaard nog. Heb dit eerst uitgezocht of deze wel sterk genoeg zijn voor deze koppel/pk's dus aan de hand van die informatie ga ik er ook vanuit dat deze toereikend genoeg zijn. Meer dan dit op een voor wiel gedreven dit is gewoon overkill, dat is het nu eerlijk gezegd al een beetje d.m.v. die gekke koppel.Daan2D schreef:wat voor een zuigers en drijfstangen heb je dan nu? Hij pluimde wel flink zag ik, menig vw diesel jaloers op
Wanneer en waar zag je mij pluimen dan

groetjes, Benjamin
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Kwam een filmpje op facebook voorbij, kwam toch best wel wat zwarte zooi achter eruit en aantal keer.
Ik dacht dat standaart drijfstangen en zuigers tot 300pk safe zijn?
Ik dacht dat standaart drijfstangen en zuigers tot 300pk safe zijn?
Racing is the best way to convert money into noise
tja, wat ik van een post van Tutuur weet te herinneren was 300 pk de magische grens van de originele drijfstangen en ook de zuigers weet ik niet meer. Maar ieder geval loopt je motor nu serieus gevaar van stuk lopen. Vraag Henk van fastchip. hij heeft er al zoveel gedaan en weet zo te vertellen, als jij een mailtje met wat je aan je auto hebt gedaan naar hem toe stuurt hoeveel pk daar veilig uit moet komen rollen. En vergeet je uitdraai niet mee te sturen.
Ik weet zeker zat je auto als een kanon moet gaan, maar in de ogen van 95% van deze forum gebruikers is er maar 1 man die je auto veilig kan mappen naar jouw wensen en dat Henk van fastchip. Hier actief als fastchip. let wel hij is regel matig lange tijd het land uit, maar leest vaak hier mee. Echt iemand die verstand van zaken heeft, en zeer klant gericht werkt. Maar soms moet je geduld hebben. (al het goede komt langzaam.) mooiste optie is een nieuwe chip dag in Goes. Al de auto's worden op de zelfde bank getuned, zo dat je altijd de resultaten die je vergelijkt onderling ook echt zijn en niet een optimistische bank je blij maakt met kroeg peekaas
verder super mooie auto. 19"velgen?
Ik weet zeker zat je auto als een kanon moet gaan, maar in de ogen van 95% van deze forum gebruikers is er maar 1 man die je auto veilig kan mappen naar jouw wensen en dat Henk van fastchip. Hier actief als fastchip. let wel hij is regel matig lange tijd het land uit, maar leest vaak hier mee. Echt iemand die verstand van zaken heeft, en zeer klant gericht werkt. Maar soms moet je geduld hebben. (al het goede komt langzaam.) mooiste optie is een nieuwe chip dag in Goes. Al de auto's worden op de zelfde bank getuned, zo dat je altijd de resultaten die je vergelijkt onderling ook echt zijn en niet een optimistische bank je blij maakt met kroeg peekaas
verder super mooie auto. 19"velgen?
Ahh ja staat geupload op me fb. Jah roet is goed hahaDaan2D schreef:Kwam een filmpje op facebook voorbij, kwam toch best wel wat zwarte zooi achter eruit en aantal keer.
Ik dacht dat standaart drijfstangen en zuigers tot 300pk safe zijn?
Dat schijnt inderdaad het safe limiet te zijn voor de internals (aan de wielen). Echter word hier nergens garantie op gegeven... De ene motor kan wat meer aan en de ander wat minder.
Wat meer bepalend is de koppel die de internals het meeste belast en niet zo zeer de pk's.
Ik heb nauwkeurig contact met K-tec racing die me tot nu toe uitstekend met alles hebben geholpen en succesvol hebben geadviseerd. Hun zeggen zelf dat ze met de aandrijfassen nooit de grens hebben gevonden nog en dat eerder de versnellingsbak het begeeft deze kan tot 450pk en 600nm max aan.
Dag Abel,Abel schreef:tja, wat ik van een post van Tutuur weet te herinneren was 300 pk de magische grens van de originele drijfstangen en ook de zuigers weet ik niet meer. Maar ieder geval loopt je motor nu serieus gevaar van stuk lopen. Vraag Henk van fastchip. hij heeft er al zoveel gedaan en weet zo te vertellen, als jij een mailtje met wat je aan je auto hebt gedaan naar hem toe stuurt hoeveel pk daar veilig uit moet komen rollen. En vergeet je uitdraai niet mee te sturen.
Ik weet zeker zat je auto als een kanon moet gaan, maar in de ogen van 95% van deze forum gebruikers is er maar 1 man die je auto veilig kan mappen naar jouw wensen en dat Henk van fastchip. Hier actief als fastchip. let wel hij is regel matig lange tijd het land uit, maar leest vaak hier mee. Echt iemand die verstand van zaken heeft, en zeer klant gericht werkt. Maar soms moet je geduld hebben. (al het goede komt langzaam.) mooiste optie is een nieuwe chip dag in Goes. Al de auto's worden op de zelfde bank getuned, zo dat je altijd de resultaten die je vergelijkt onderling ook echt zijn en niet een optimistische bank je blij maakt met kroeg peekaas
verder super mooie auto. 19"velgen?
Waaruit concludeer jij uit dat mijn motor serieus gevaar loopt? Deze is gewoon goed afgesteld en niet zomaar ff turbo druk omhoog schroeven om aan de pk's o.i.d. te komen. Henk Musterd is ook een wel ervaren specialist die zijn vak ook verstaat. Ik zeg daar eerlijk bij dat hij gespecialiseerd is in diverse merken. En niet alleen specifiek Renault zoals Henk van fastchip.
Daarbij vul ik aan dat ik al eerst contact heb gehad met Henk van fastchip en mijn situatie uitgelegd heb wat betreft mijn auto en de complete setup. Het enige wat hij me aan kon bieden op dit moment was een stage 2 afstelling uitgevoerd door zijn collega in Goes.
Echter was dit voor mij geen goed alternatief omdat ik een setup nu rijd die een stage 3 afstelling vereist. Ook was het geen goed alternatief voor mij omdat ik niet kan wachten tot dat Henk zelf weer terug in Nederland is. Dit zou pas ergens in het voorjaar zijn gaf hij zelf al aan dus zodoende.
En wat betreft over 95% van de forum gebruikers hier heb ik dat verhaaltje al keer aan gehoord. Ik ben daar niet zo onder de indruk van en hecht daar ook niet zoveel waarde aan met alle respect.
Henk van fastchip zal absoluut 1 van de weinige experts zijn als het aan komt op renault. Maar hij is zeker niet de enigste en ik persoonlijk heb gekozen voor een oplossing die voor mij voor de hand liggend is.
De dyno bank van "De Ringsleutel" is geen optimistische bank maar juist een realistische bank en geeft geen sterrenstof pk's o.i.d.
Bedankt voor compliment verder. Ja zijn 19 inch velgen.
Groetjes,
Benjamin
Benjamin, als eerst wil ik zeggen dat ik het echt ontzettend gaaf vind dat je wat nieuws uit durft te proberen.
Helaas wordt er heel vaak in hokjes gedacht waarvan ik er ook geen ben! Bij mij moet ook alles net ff anders, beter, sneller en/of sterker.
Ik ken Henk ook goed en weet wat voor werk hij aflevert, zonder je nu voor je hoofd te willen stoten wil ik je alleen wel 1 ding mee geven, ten eerste lijken de waardes idd niet erg realistisch, tenzij er al een andere koppeling in zit want deze gaat het ongetwijfeld begeven als deze nog standaard is. Ten tweede zit je kwa koppel echt wel flink boven de veilige grens!
De reputatie van k-tec is in Engeland niet bepaald rooskleurig, ik zou dus niet al te veel op hun oordeel vertrouwen....
RStuning is ongeveer de grootste Renault tuner in Engeland en ook die gaat niet verder dan 320lb/ft op een standaard onderblok, wat gelijk staat aan 430nm, dit is ook zo'n beetje waar Henk (fastchip) eindigt met zijn mappings.
Doe er mee wat je zelf wilt, en zoals ik al aangaf heb ik echt respect voor het feit dat je wat nieuws durft te proberen, maar we zijn hier ook gerust niet gek
Helaas wordt er heel vaak in hokjes gedacht waarvan ik er ook geen ben! Bij mij moet ook alles net ff anders, beter, sneller en/of sterker.
Ik ken Henk ook goed en weet wat voor werk hij aflevert, zonder je nu voor je hoofd te willen stoten wil ik je alleen wel 1 ding mee geven, ten eerste lijken de waardes idd niet erg realistisch, tenzij er al een andere koppeling in zit want deze gaat het ongetwijfeld begeven als deze nog standaard is. Ten tweede zit je kwa koppel echt wel flink boven de veilige grens!
De reputatie van k-tec is in Engeland niet bepaald rooskleurig, ik zou dus niet al te veel op hun oordeel vertrouwen....
RStuning is ongeveer de grootste Renault tuner in Engeland en ook die gaat niet verder dan 320lb/ft op een standaard onderblok, wat gelijk staat aan 430nm, dit is ook zo'n beetje waar Henk (fastchip) eindigt met zijn mappings.
Doe er mee wat je zelf wilt, en zoals ik al aangaf heb ik echt respect voor het feit dat je wat nieuws durft te proberen, maar we zijn hier ook gerust niet gek

Hoi Tutuur,tutuur schreef:Benjamin, als eerst wil ik zeggen dat ik het echt ontzettend gaaf vind dat je wat nieuws uit durft te proberen.
Helaas wordt er heel vaak in hokjes gedacht waarvan ik er ook geen ben! Bij mij moet ook alles net ff anders, beter, sneller en/of sterker.
Ik ken Henk ook goed en weet wat voor werk hij aflevert, zonder je nu voor je hoofd te willen stoten wil ik je alleen wel 1 ding mee geven, ten eerste lijken de waardes idd niet erg realistisch, tenzij er al een andere koppeling in zit want deze gaat het ongetwijfeld begeven als deze nog standaard is. Ten tweede zit je kwa koppel echt wel flink boven de veilige grens!
De reputatie van k-tec is in Engeland niet bepaald rooskleurig, ik zou dus niet al te veel op hun oordeel vertrouwen....
RStuning is ongeveer de grootste Renault tuner in Engeland en ook die gaat niet verder dan 320lb/ft op een standaard onderblok, wat gelijk staat aan 430nm, dit is ook zo'n beetje waar Henk (fastchip) eindigt met zijn mappings.
Doe er mee wat je zelf wilt, en zoals ik al aangaf heb ik echt respect voor het feit dat je wat nieuws durft te proberen, maar we zijn hier ook gerust niet gek
Dankje wel man. Ja ik probeer niet respectloos of als een betweter over te komen.
Uiteraard zit er geen standaard koppeling meer in. Hier is wel aan gedacht om deze te upgraden naar een R26.R koppeling in combinatie met een lichter vliegwiel. Tevens zit er nu ook een hybrid turbo op gemonteerd zoals ik eerder had benoemd volgens mij.
Dat de reputatie niet rooskleurig is van K-tec is naar mijn mening subjectief. De 1 heeft goede ervaringen met hun en de ander minder goede ervaringen. Ik heb zeer veel aangeschaft bij hun en ben altijd zeer netjes geholpen en de spullen zijn kwalitatief ook goed tot nu toe.
Dus ik ben tot op heden nog altijd tevreden met hun

De setup die ik nu run vergt veel van het blok. De motor is echter in zeer goede conditie en heb altijd zeer nauwkeurig onderhoud uitgevoerd met A kwaliteit producten.
Voordat de turbo erop is gekomen heb ik nieuwe klepstoters + tuimelaars gemonteerd alleen vanwege omdat ik me stoorde aan een tikkende stoter.
Gelijk is er nieuwe distributie set e.d. op gekomen om niks aan toeval over te laten.
Echter weet je nooit wat er precies in het blok gebeurd. Als je gaat aanpassen / tunen buiten de veilige marges ga je grotere risico's opzoeken waarin je weet dat het stuk kan gaan al hoe wel je dat nooit hoopt natuurlijk maar dat is de hobby.
Uiteraard ga ik er niet vanuit dat jullie/jij gek bent en neem ik je mening absoluut met me mee.
Bedankt voor je toelichting en compliment verder

Groetjes,
Benjamin
Ik hoop dat we ongelijk hebben en de boel gewoon netjes heel blijft, grafiekje zou wel welkom zijn, altijd leuk om te zien!
Mocht je je een keer vervelen en over motorische upgrades/delen te willen praten ben je altijd welkom. Ik woon namelijk om de hoek en ben zelf momenteel ook bezig met een f4rT op te bouwen
Mocht je je een keer vervelen en over motorische upgrades/delen te willen praten ben je altijd welkom. Ik woon namelijk om de hoek en ben zelf momenteel ook bezig met een f4rT op te bouwen

Door drukte en steeds vergeten kwam ik er niet aan toe om ze up te loaden dus bij deze, 1 van het motor vermogen en 1 van de wielen.tutuur schreef:Ik hoop dat we ongelijk hebben en de boel gewoon netjes heel blijft, grafiekje zou wel welkom zijn, altijd leuk om te zien!
Mocht je je een keer vervelen en over motorische upgrades/delen te willen praten ben je altijd welkom. Ik woon namelijk om de hoek en ben zelf momenteel ook bezig met een f4rT op te bouwen
Uitdraai van motor vermogen :
[img]http://i65.tinypic.com/ff0nr7.jpg[/img]
Uitdraai van wiel vermogen :
[img]http://i68.tinypic.com/zoc406.jpg[/img]
Groetjes,
Benjamin
ik heb niet alles gelezen, waarvoor mij excuus, maar wel het stukje van Boy en Jochem (beide stg2).
Die van Boy hebben we "ff" op 510 Nm gehad in Goes. Zelfs de complete Helix combo trok dit niet.
En niet om lullig te doen maar eerder deze week zijn er weer 3 motoren gesneuveld, ook niet door de eerste de beste gemapped (RStuning), met als enige reden door "The Magical 300 Lb/ft limit" te gaan. De standaard drijfstangen kunnen dit gewoon niet aan en de compressie verhouding bij de 225/230 is gewoonweg niet optimaal. (9.0:1 btw)
Die van Boy hebben we "ff" op 510 Nm gehad in Goes. Zelfs de complete Helix combo trok dit niet.
En niet om lullig te doen maar eerder deze week zijn er weer 3 motoren gesneuveld, ook niet door de eerste de beste gemapped (RStuning), met als enige reden door "The Magical 300 Lb/ft limit" te gaan. De standaard drijfstangen kunnen dit gewoon niet aan en de compressie verhouding bij de 225/230 is gewoonweg niet optimaal. (9.0:1 btw)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ben wel benieuwd wat die onderste grafiek is, standaard vermogen?
Ik denk dat er nog wel meer uit je setup te halen valt, zeker als ik het verloop zo zie. Alleen het koppel is zoals Jo aangeeft echt onmogelijk!
Ik denk dat er nog wel meer uit je setup te halen valt, zeker als ik het verloop zo zie. Alleen het koppel is zoals Jo aangeeft echt onmogelijk!