Wie heeft dit al eens gedaan!
Betekend: cilinderbussen, zuigers, drijfstang, cil.kop, spruitstuk
Vervangen door die van een van een turbo blok!
Ik kan niets vinden door gebruik te maken van de search knop
Wie kan me op een juist topic wijzen ??
Mvg. Arthur
R5 super 1400 standaard blok ombouwen naar R5 1400 turbo
- R5-SL-1988
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
- Car: see below Signature
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
Als je een C3J hebt kun je het onderblok behouden (met een kleine aanpassing) en de krukas, verder niet. Nokkenas, zuigers bussen kop etc etc moeten allemaal van een GTT zijn. M.a.w. kun je voor een GTT het onderblok en krukas van een C3J gebruiken, ik zou het geen ombouw noemen omdat je alles zo'n beetje vervangt.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
- R5-SL-1988
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
- Car: see below Signature
- Locatie: Nieuw-Vennep
Gerald ja die topic had ik al geleken maar geen van alle foto s doet t
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Spiral/krijn zal ze vast nog hebben.R5-SL-1988 schreef:Gerald ja die topic had ik al geleken maar geen van alle foto s doet t

enne, als ik zo vrij mag zijn om te vragen waarom een gtt blok en waarom niet bv een volvo of 16v blok?
zeker als je toch bijna alles al moet vervangen.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
@daniel, hoe heb jij het destijds aangepakt? Ombouw om een complete swap?
Project: GTT Blue Sport
- R5-SL-1988
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
- Car: see below Signature
- Locatie: Nieuw-Vennep
Mag ook een 480T blok zijn hoor !
CAT had er toch mog een liggen ?
CAT had er toch mog een liggen ?
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
- R5-SL-1988
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
- Car: see below Signature
- Locatie: Nieuw-Vennep
Had ik net al gezien ja de advertenie
toch bedantk

- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Mooiste is een donor auto voor weinig, dan weet je zeker dat je alles hebt wat er nodig is.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid...
Ik heb, net als Daniël, een gtt-blok in een standaard 5 gehangen.
De vraag hier gaat echt om het ombouwen van een standaard blokkie naar gtt-blok.
Iets dat mij helemaal niet handig lijkt....
Gewoon een ander blok (gtt/clio/volvo/etc) erin hangen. Klaar.
En misschien denken aan een upgrade voor de remmen.... Maar dat terzijde.
Ik heb, net als Daniël, een gtt-blok in een standaard 5 gehangen.
De vraag hier gaat echt om het ombouwen van een standaard blokkie naar gtt-blok.
Iets dat mij helemaal niet handig lijkt....
Gewoon een ander blok (gtt/clio/volvo/etc) erin hangen. Klaar.
En misschien denken aan een upgrade voor de remmen.... Maar dat terzijde.
Gt ombouw van je blok is alleen de blok, ditributie zelf en de krukas bruikbaar. de rest is redelijk uniek en dan heb je nog een hele bult randorganen nodig. En ombouwen kost altijd een stuk meer dan een donor blokje
- R5-SL-1988
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 20 jul 2014 17:15
- Car: see below Signature
- Locatie: Nieuw-Vennep
Abel thanx En dat mocht de pret niet drukken toch 

- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-50-BJ
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
- Renault 5 Parisienne 2 (1983) KK-24-PD
- Renault 5 TL Le Car (1984) LL-15-GZ
- Renault 5 GTL (1985) NN-28-GJ
- Renault 5 GTS (1985) NJ-90-VH
- Renault 5 GTTurbo (1986) HN-GD-82
- Renault 5 SL (1988) TS-76-ND
- Renault 5 GTX (1989) XV-61-GV
- Renault 5 TR (1990) YK-61-TY
- Renault 5 TR FIVE (1993) GR-ZT-71
nee klopt, ik was ook even bezig om alles te verzamelen voor een nieuw fris blokje voor in de r5 van mij. maar toen ik ging tellen en naar mijn geringe wensen keek werd het me toch snel te gortig. En ik heb nu eigenlijk alleen nog maar lagers en bussen nodig. de krukas moet voor het mooie ook 5 nieuwe geslepen hoofd lagers,
krukas 100
lagers 100
bussen 200
zuiger ringen en drijfstangen (tja, ik had ze nog maar nieuwe zuigers en ringen ook 200 euro en dan heb je ze los liggen zonder drijfstangen)
olie pomp (had ik maar een nieuwe kost zo meer dan 100)
distributie in totaal ook zo'n 60 euro nieuw, (had ik)
pakking set totaal blok ook zo'n 100 euro minimaal (had ik)
carter pan is uniek
kop ook.
tja. en dat terwijl ik een jonge donor blok had liggen.
krukas 100
lagers 100
bussen 200
zuiger ringen en drijfstangen (tja, ik had ze nog maar nieuwe zuigers en ringen ook 200 euro en dan heb je ze los liggen zonder drijfstangen)
olie pomp (had ik maar een nieuwe kost zo meer dan 100)
distributie in totaal ook zo'n 60 euro nieuw, (had ik)
pakking set totaal blok ook zo'n 100 euro minimaal (had ik)
carter pan is uniek
kop ook.
tja. en dat terwijl ik een jonge donor blok had liggen.
heb nog wel een zwarte 11 turbo staan ben je in 1x klaar
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
En dan heb je iets waar alles goed op elkaar afgestemd is, het is maar net wat je wilt natuurlijk. Ben 't zeker met Spir@l eens.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'