Edit: Het stond niet in je profiel, maar ik zie nu pas dat je een Clio III RS hebt. Dan geldt onderstaande m.b.t. het kleine stukje pakking wellicht niet.
Bougies zijn prijzig inderdaad, maar moeten om de 60k. Overigens moet daarvoor het hele inlaatspruitstuk eraf. Vergeet dan ook niet (of laat de garage niet vergeten) dat er een pakking zit tussen inlaatspruitstuk en een ander deel.
Lastig te omschrijven, maar ik heb er uiteraard een foto van gemaakt toen
Ok bedankt voor de reacties. Dat word dus voor een 60 k beurt van een 3 rs> bougies, pakking inlaatpruitstuk,olie en oliefilter, interieurfilter, luchtfilter. En dan nog ff alles nalopen.Monteur zal zich verheugen.
Goedenacht iedereen,in mijn vorige post(probleempjes bijgeluiden)opperde ik over krakende geluiden,vandaag weer een stukje gereden en ineens is het weer weg,snap er geen bal van.
Wel had ik last van een klotsend geluid van water aan de rechterzijde,ik dacht eerst aan me benzinetank maar na 10minuten was het weg,ik denk weer het probleem van wat water in de rechterdeur.
Hij staat morgen toch bij de garage laat ik meteen ff de afwateringsgaten checken,komt dat bij jullie bekend voor?een klotsend geluid?
En w.b.t mijn krakende geluiden,kan het alsnog aan de eerder genoemde oplossingen leggen?
Het klotsende geluid heb ik wel gehad bij mijn Megane.
Toen zat mijn parafaan verstopt door teveel bladeren en zooi.
En daar kwam ik achter toen t water ook weer naar binnen kwam.
Dus misschien is dat het.
Ja zat inderdaad ook aan de parafaan te denken,laat me garage er wel ff naar kijken.
Offtopic,wil wel een aantal van jullie medeliefhebbers keer zien bij een meeting,gaat er keer weer wat gebeuren omg rotterdam?
De garage heeft de parafaan gecheckt,en daar lag een nog net een heel klein laagje water op,ik kan niks voelen met een smal dingetje dus waarschijnlijk zit het verder naar beneden helemaal dicht,ze gingen hem open maken,weet niet hoe ze het doen als het helemaal dicht zit.
En me auto wordt meteen apk gekeurd,eigenlijk pas in december maar hij staat er toch voor een kleine onderzoek aan mijn onderstel,dus ik vroeg om een apk keuring nu ze toch moeten kijken,scheelt weer heen en weer terug kosten.
Ben benieuwd wat er uitkomt.
klotsen is zeker je parafaan, bekend "probleem" bij clio 3. Links en rechts zitten slangen naar benden met een doorlaat van +- 1cm wat al gauw verstopt zit.
Ruitenwissserarmen eraf plastic parafaanplaat weg en je kan het ff lekker uitsoppen en gaten doorblazen/prikken.
(Tip) haal gelijk ff de kapjes los bij de veerschotels en maak het daar ook goed schoon.
Bedankt voor de tips,hij is vandaag geweest en meteen een verse apk erop laten zetten.
Vrijdag terug voor een nieuwe stuurkogel,daar zat speling op,hij stond op de brug en mijn linkerwiel zat iets speling op,die ander niet.
Dat is de boosdoener van mijn klachten,de parafaan hebben ze doorgespoten,ik zal vragen of ze dan vrijdag inderdaad even de kappen eraf willen halen bij de veerschotels.
Voor de rest samen met de monteur alles nagelopen,verder was alles prima.
Aardige dag gehad vandaag,vannochtend nieuwe voorruit bij carglass en nieuwe ruitenwissers,daarna dus naar me garage.
Ik had geluk trouwens volgens carglass,de oude ruit lag los in zijn rubbers,zat bijna geen kit tussen,had bij een aanrijding eruit kunnen vallen,weet niet bij welke beunhaas de vorige eigenaar is geweest.
Ze hebben ook meteen een nieuwe strip gemonteerd aan de bovenkant.
Ben blij dat me auto verder 100procent is tenmiste.
Vandaag wordt mijn stuurkogel vervangen,alleen heeft heel de nacht geregend,dus bij het wegrijden hoorde ik weer sijpelen van water.
Niet echt een klotsend geluid maar een rustig sijpelend kabbelend geluid.
Dacht eerst aan me bezinetank maar die hoor je niet zo duidelijk,en dan moet het altijd aanwezig zijn
Na 10 min rijden is het geluid weer weg,als het droog blijft buiten dan hoor ik niks.
Dus ergens moet er nog steeds een beetje water in staan,parafaan is schoon.
Kan het in de achterste wielkuip zitten?
achter de voorstoelen even voelen, je hebt geen putdeksel in het dak? afwateringsgaten onderkant deuren ook al gecontroleerd? kofferbak onder de mat gecontroleerd?
Als je ergens wat hoort zul je het ook moeten kunnen vinden, daarna kun je verder zoeken waar het vandaan komt.
Toevallig heeft me garage ook vocht ontdek in het dak,zal id met het schuifdak te maken hebben.Ze hebben het opgelost zeggen ze.
Net weer bij het inparkeren zelfde geluid,als ik bijna stilsta en ik draai mijn stuur max hoor ik weer hetzelfde geluid.
Hij stuurt wel aanmerkelijk beter sinds die reparatie,voel dat de speling weg is van mijn linkerwiel(dat voelde ik nl ook een beetje in me stuur).
Maar wbt dat geluid(net of iets wringt)denk ik,zoals eerder geopperd door een medeforummer,dat het waarschijnlijk toch de bussen zijn.
Volgens mijn garage kan ik ze wel laten vervangen door nieuwe,maar de kans is groot dat het na een tijdje weer terugkomt,zou verder geen kwaad kunnen.
Ik hoor het ook niet altijd trouwens,maar kan het inderdaad geen kwaad?
Ik wil trouwens ook even de rubbers van me schuifdak insmeren,ik denk zuurvrije vaseline dat je het beste kan gebruiken?en kan iemand me vertellen waar de afwateringsgaatjes zitten van het dakje?
Druk in deze topic ,ff een vraagje begin volgend jaar moeten er nieuwe bougies in mijn auto.
Welke kan ik het beste nemen?en wat zou de prijs zijn?ik doe het tegelijk met een kleine beurt.
remco2706 schreef:Offtopic,wil wel een aantal van jullie medeliefhebbers keer zien bij een meeting,gaat er keer weer wat gebeuren omg rotterdam?
Heb ik ook wel oren naar. In de omgeving Rotterdam zijn een hoop RS'jes te vinden, maar ik zie ze nooit op meetings...
remco2706 schreef:Druk in deze topic ,ff een vraagje begin volgend jaar moeten er nieuwe bougies in mijn auto.
Welke kan ik het beste nemen?en wat zou de prijs zijn?ik doe het tegelijk met een kleine beurt.
Ik heb sinds maart dit jaar Iridium Though van Denso erin zitten. Gekocht bij Biesheuvel voor 27.72 p/s. Bij mijn garage was het bedrag voor de standaard NGK-R bougies 111 euro. De Denso's schijnen iets beter te werken voor het ruigere werk op straat en het matige werk op het circuit. Tot nog toe niet bijzonder veel van gemerkt, maar misschien dat het op een dyno wel zichtbaar is (???).
Vergeet het maar, verschil ga je niet merk en/of meten. Als ze stuk goedkoper zijn dan kan het interessant zijn, echter de originele bougies kun je ook
wel een stuk gunstiger vinden als die 111 p/s die de dealer rekent (ook rond de 25 p/s). Spruitstuk moet er ook af.
Was wel €111 voor 4 stuks, hè.. voor 111 p/s wil ik minimaal een paar pk extra zien.
Spruitstuk hoeft er volgens mij niet eens af. In 20 minuutjes ben je klaar.
Zijn de ngkr dus de originele die er in moeten?welke type dan?zie ngkr op sites staan vanaf 14,95euro maar zijn niet de goede neem ik aan?
Ik zou 300euro kwijt zijn voor een kleine beurt incl 4 nieuwe bougies,is dat redelijk qua prijs?
remco2706 schreef:Zijn de ngkr dus de originele die er in moeten?welke type dan?zie ngkr op sites staan vanaf 14,95euro maar zijn niet de goede neem ik aan?
Ik zou 300euro kwijt zijn voor een kleine beurt incl 4 nieuwe bougies,is dat redelijk qua prijs?
als ik voor mijn doblo langs de dealer ga voor een kleine beurt, moet ik 600 betalen voor een diesel, voor mijn Megane heb ik laatst bij een universele garage voor kleine beurt iets in de 200 betaald ook diesel(2.0 dci fucking 6,5 liter olie in het blok ) dus ja ik denk dat 300 heel redelijk is.
Bij vkv dus totaal 219 incl bougies ,w.b.t de inlaatspruitstuk,er is in dit topic een foto geplaatst van een motorblok van een 3rs,ook met de vraag of de inlaatspruitstuk eraf moest.
Werd geopperd dat dat id. moest,en nu lees ik van niet,de garage zal het wel weten,maar wat is het nu dan? .
Ik moet volgens mij binnenkort ook aan de bougie's (182), dus spruitstuk moet eraf. Is dit veel werk en moet er dan direct een nieuwe pakking op? Probeer het het liefst zelf gewoon.
Victor-J schreef:Ik moet volgens mij binnenkort ook aan de bougie's (182), dus spruitstuk moet eraf. Is dit veel werk en moet er dan direct een nieuwe pakking op? Probeer het het liefst zelf gewoon.
appeltje eitje, letterlijk loshalen , je ding doen en weer vastzetten. persoonlijk heb ik geleerd nooit een pakking te hergebruiken.