staat in de sticker in je deur....Adrian schreef:Kan iemand mij vertellen wat de model code van een RS 182 is?
Ik bedoel dat de Clio 2 RS Phase 1 een CB0M is maar weet het niet van een Clio 2 RS phase 3 182![]()
ACT: Clio RS
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Born Grippy
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ja dat weet ik dat het daar normaliter staat. Vraag het niet voor niks...bozothenutter schreef:staat in de sticker in je deur....Adrian schreef:Kan iemand mij vertellen wat de model code van een RS 182 is?
Ik bedoel dat de Clio 2 RS Phase 1 een CB0M is maar weet het niet van een Clio 2 RS phase 3 182![]()

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Phase 1: CB0MAdrian schreef:Ja dat weet ik dat het daar normaliter staat. Vraag het niet voor niks...bozothenutter schreef:staat in de sticker in je deur....Adrian schreef:Kan iemand mij vertellen wat de model code van een RS 182 is?
Ik bedoel dat de Clio 2 RS Phase 1 een CB0M is maar weet het niet van een Clio 2 RS phase 3 182![]()
Phase 2: CB1N
Phase 3: CB22
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Thanks! Top!







Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Een soortgelijke vraag stelde je 8 januari 2011

Adinsx schreef:Is het nog van toepassing?Adrian schreef:Weet iemand welke chassis types de fase 3 allemaal heeft?
CB20, CB21, CB22, CB2P??
Klopt dit adinsx?
De phase3 had alleen CB22. Geleverd van 12-2003 tot 09-2005.
Althans, volgens mijn databankje hier.
@de aanvullingen.
Ik ga ze er binnenkort bijzetten
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Hahaha
Kan niet alles meer onthouden blijkbaar





Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Iemand bekend met lekkages in de kofferbak ?
Ik ben bij een mooie clio 3 rs cup gaan kijken. Bijna alles leek perfect alleen onder de kofferbakmat was alles vochtig, dus niet opgehoopt op 1 plek maar fijn verdeelde druppels over het gehele plaatwerk. (was net gereinigd zeiden ze, zou ook kunnen stond er net een paar dagen)
Zit er trouwens normaal verschil tussen de geluidisolatie/kit van de kofferbakbodem tussen een cup en een gewone rs ? Of tussen bj. 210 en 2011 ? Dat viel me namelijk op.
Ik ben bij een mooie clio 3 rs cup gaan kijken. Bijna alles leek perfect alleen onder de kofferbakmat was alles vochtig, dus niet opgehoopt op 1 plek maar fijn verdeelde druppels over het gehele plaatwerk. (was net gereinigd zeiden ze, zou ook kunnen stond er net een paar dagen)
Zit er trouwens normaal verschil tussen de geluidisolatie/kit van de kofferbakbodem tussen een cup en een gewone rs ? Of tussen bj. 210 en 2011 ? Dat viel me namelijk op.
Een 3 RS Cup heeft minder geluidsisolatie (overall). Dat stond tenminste in de verkoopbrochure. Die van mij was ook tamelijk luidruchtig. Meestal wel leuk, alleen op lange afstanden een probleempje.
De kofferbak was overigens droog; altijd.
De kofferbak was overigens droog; altijd.
Ok bedankt voor de reactie ik heb er inmiddels 3 gezien.
En bij de cup viel het me meteen op dat er minder dempingsmateriaal in de kofferbak zit op het plaatwerk. Alleen blijft het vreemd van die natte bak zou het echt van het poetsen/stomen kunnen zijn ?
Auto stond bij een handelaar in DE zag er voor de rest perfect uit alleen 1 naad tussen de deur en het spatscherm rechtsvoren was niet helemaal 100% t.o.v. de linkerkant, maar kon verder niet ontdekken dat hij bijgespoten was of zo. Blijkt nogal lastig te zijn een goede clio rs te vinden.
En bij de cup viel het me meteen op dat er minder dempingsmateriaal in de kofferbak zit op het plaatwerk. Alleen blijft het vreemd van die natte bak zou het echt van het poetsen/stomen kunnen zijn ?
Auto stond bij een handelaar in DE zag er voor de rest perfect uit alleen 1 naad tussen de deur en het spatscherm rechtsvoren was niet helemaal 100% t.o.v. de linkerkant, maar kon verder niet ontdekken dat hij bijgespoten was of zo. Blijkt nogal lastig te zijn een goede clio rs te vinden.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Er zou inderdaad minder isolatie in de cup uitvoering moeten zitten (/gewichtsbesparing), maar heb het zelf nooit vergeleken met een normale RS. Heb nooit last gehad van vocht in de kofferbak.
Aan de andere kant : de naad / pasvorm van het scherm linksvoor met het portier was bij die van mij af fabriek al niet helemaal 100%, terwijl rechts wel netjes was.
Aan de andere kant : de naad / pasvorm van het scherm linksvoor met het portier was bij die van mij af fabriek al niet helemaal 100%, terwijl rechts wel netjes was.
Ja bij deze clio is het rechts niet 100% net alsof iets niet goed uitgelijnd is. Maar zal nog eens heel goed kijken als ik terug ga. Nu kijken wanneer, niet dat hij al verkocht is. En of ik mijn eigen geld nog op tijd krijg bij mijn bank.
Hallo gezellige rs liefhebbers ff een vraagje van mijn kant,het viel me eigenlijk net pas op dat de afdekplekplaat onder me motorblok(clio 3 rs ph1)beetje naar beneden hangt met in het midden van die plaat wat op een scheur lijkt,kan niet zien of het zo hoort,of dat de plaat vlak tegen de onderkant moet zitten.
Voor de rest zit hij wel goed vast,dus vroeg me af of dat bij jullie ook is.
En meteen even een vraag over de clio 3 ph2:volgend jaar of het jaar daarop wil ik gaan shoppen voor de ph2 waarschijnlijk vanaf 2010t/m een 2012 afhankelijk van de prijzen,buiten dat de ph2 rond de 211 pk heeft,zijn er andere wijzigingen w.b.t het motorblok en evt andere zaken?
Is het een verschil qua rijden tussen de ph1 en ph2 anders?
Alvast veel dank,
Voor de rest zit hij wel goed vast,dus vroeg me af of dat bij jullie ook is.
En meteen even een vraag over de clio 3 ph2:volgend jaar of het jaar daarop wil ik gaan shoppen voor de ph2 waarschijnlijk vanaf 2010t/m een 2012 afhankelijk van de prijzen,buiten dat de ph2 rond de 211 pk heeft,zijn er andere wijzigingen w.b.t het motorblok en evt andere zaken?
Is het een verschil qua rijden tussen de ph1 en ph2 anders?
Alvast veel dank,
Ik ben nogal een zeikerd als het om me auto gaat,iets wat niet hoort hoe klein wil ik gefixt hebben.
Over een kleine 2 maanden moet hij toch voor apk en een beurtje,laat er meteen naar kijken.
Ik was alleen benieuwd of dat bij jullie 3 rs ook zo was,aan weerszijden zit hij goed vast,in het midden lijkt er geen bevestiging te zitten.

Over een kleine 2 maanden moet hij toch voor apk en een beurtje,laat er meteen naar kijken.
Ik was alleen benieuwd of dat bij jullie 3 rs ook zo was,aan weerszijden zit hij goed vast,in het midden lijkt er geen bevestiging te zitten.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Of er nooit mee rijden, dan gaat het ook niet stuk.martll schreef:Heeft Ronald je zeker verteld.Victor-J schreef:Mij werd verteld dat ik dan geen Renault moest kopenremco2706 schreef:Ik ben nogal een zeikerd als het om me auto gaat,iets wat niet hoort hoe klein wil ik gefixt hebben..
![]()



Hallo allemaal, even een vraagje mbt onderhoud wat moet er normaal allemaal gebeuren bij de 60k beurt van een clio 3 rs 2011 ? Behalve motoroliewissel, ook alle filters ? Bakolie moet dat ook gepeild of vernieuwd? Bougies kunnen langer mee ? Ik vond het onderhoudsschema namelijk nergens in de boekjes.
Ik reed gisteren weg,langzaam achteruit van een schuin stoepje(erfje)af met max stuuruitslag,ik hoorde bij langzaam draaien mijn stuur af en toe licht knarsen/piepen lijkt wel of het van de onderkant komt.
Ook hoorde ik de voortrein ergens licht kraken,met voorruit rijden en dan een verhoging oprijden hoor ik niks licht kraken.
W.b.t mijn stuur heb ik het getest nogmaals toen ik stilstond,langzaam aan stuur draaien,en weer hoor ik heel licht gekraak(niet constant,dan is het stil,dan weer licht een kraak emz)en af en toe een zachte piep.
Qua rijden en sturen merk ik verder niks aan de auto,kan dit aan het stuurhuis liggen?of niks aan doen als hij prima werkt?
W.b.t het kraken van me voortrein,kunnen het evt. rubbers zijn die droog zijn?ik weet niet of er iemand is die soortgelijke symptomen herkend?
Thanksss
Ook hoorde ik de voortrein ergens licht kraken,met voorruit rijden en dan een verhoging oprijden hoor ik niks licht kraken.
W.b.t mijn stuur heb ik het getest nogmaals toen ik stilstond,langzaam aan stuur draaien,en weer hoor ik heel licht gekraak(niet constant,dan is het stil,dan weer licht een kraak emz)en af en toe een zachte piep.
Qua rijden en sturen merk ik verder niks aan de auto,kan dit aan het stuurhuis liggen?of niks aan doen als hij prima werkt?
W.b.t het kraken van me voortrein,kunnen het evt. rubbers zijn die droog zijn?ik weet niet of er iemand is die soortgelijke symptomen herkend?
Thanksss
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Bekend probleem van de megane 2/3 rs en clio 3 rs. Hebben alle 3 andere fusees maar is het zelfde princiepe.
Dit is de boosdoener:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/DD31847C-DF3B-4425-AE92-F6066BE08EB2_zpsufjxodaa.jpg[/img]
Het rode ding op de foto:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/C046D769-B823-41E0-A6A4-D05E29E2E233_zpsazammtrx.png[/img]
Dit is de boosdoener:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/DD31847C-DF3B-4425-AE92-F6066BE08EB2_zpsufjxodaa.jpg[/img]
Het rode ding op de foto:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/C046D769-B823-41E0-A6A4-D05E29E2E233_zpsazammtrx.png[/img]
Racing is the best way to convert money into noise
Wat ik op internet vind is : olie ,oliefilter, interieurfilter, bougies. Maar geen luchtfilter. Klopt dit voor de 60k beurt ?srvip schreef:Hallo allemaal, even een vraagje mbt onderhoud wat moet er normaal allemaal gebeuren bij de 60k beurt van een clio 3 rs 2011 ? Behalve motoroliewissel, ook alle filters ? Bakolie moet dat ook gepeild of vernieuwd? Bougies kunnen langer mee ? Ik vond het onderhoudsschema namelijk nergens in de boekjes.
Moeten die platinumbougies al bij 60k vervangen ?
Veel dank voor jullie moeite om het op te zoeken en voor het schemaatje,dus die fusees kan dus voor al die nare geluiden zorgen?zowel in je stuur als ook kraken van voorveren?
Ik ga deze update doorgeven aan mijn dealer,vraag me af waardoor die busjes dat geluid maken,zijn de nieuwe beter?
Thanks iedereen.

Ik ga deze update doorgeven aan mijn dealer,vraag me af waardoor die busjes dat geluid maken,zijn de nieuwe beter?
Thanks iedereen.
