Sommigen hebben hem al kunnen bewonderen tijdens het Ringweekend, maar ik ben sinds vorige week eigenaar van een Renault 9 GTL met Cleon en 4-hand bak.
Was altijd wel een beetje aan het rond kijken naar een low-budget gebakje voor erbij en vind de 9 gewoon een leuk model, vooral deze Phase 1. Rijd echt prima, maar helt wel ontzettend over in de bochten wat ik niet gewend was, na 16V, Megane RS, Clio RS en 5AT.
Na aanschaf een grote beurt gegeven, bumper gespoten in de Motip en gele lampen erin.
Tijdens Ringweekend alleen de spanningsregelaar compleet versleten maar dankzij Marcel en Ronald veilig thuis gekomen met goede laadstroom
Plannen: dikke set velgen (wat is eigenlijk maximale breedte velg achter?) en verlagen
Ook hier updates. De Neuf rijd nog steeds super en glijdt over alle hobbels. Maar niet lang meer..
Morgen de 16V schoepenvelgjes halen en binnenkort schroefset er onder. En heb ook nog echte Renault 9 sideskirts weten te vinden
Maar eerst een nieuwe vintage sleutelhanger.
[img]http://i66.tinypic.com/144bvnl.jpg[/img]
kijk das mooi nieuws.
maak maar een fotoreportage van het ombouwen naar schroefset van een gtt ph 1 zeker ????
ben daar erg benieuwd naar de r11 moet ook nog zakken dit jaar .
tutuur schreef:Komop Marcel, dat kun je zelf toch ook wel uitvinden!
wordt ook een dagje ouder,de jeugd heeft het de toekomst.
en alle spullen om het goed te doen de 1 ste keer.
kijken hoe het moet is makelijker dan zelf weer moeten kijken hoe het kan .
Dat komt goed Marcel, zal wat fotos voor je schieten geen probleem.
Afgelopen weekend schoepenwieltjes opgehaald van die andere Marcel (Alpine) en gemonteerd. Passen er super onder met meer dan genoeg ruimte in de kuipen om te zakken.
Tevens vandaag nieuwe startmotor gemonteerd, de oude is toch overleden na heel wat ferme tikken met de hamer
Verder nog een fotootje van de sideskirts, echt NOS uit de eighties. De inmiddels verrotte popnagels zitten er nog bij in het zakje.
Dat schreeuwt om een verlaging, maar ze staan er perfect onder.
Trek je er nog wel ff (minimaal) 2 andere banden omheen, zou zonde zijn om dit project met een klapband af te schrijven.
Torsiestaven van de achteras compleet vastgerot en na dagen van beuken en vetten toch de hoop opgegeven en op zoek gegaan naar een nieuwe as. Deze heb ik uiteindelijk gevonden onder een sloop Negen, na ook heel wat gebeuk op deze as dan toch eindelijk de torsiestaven los gekregen. Meteen even opgeknapt met nieuwe remleidingen etc.
Alpine schreef:Dat schreeuwt om een verlaging, maar ze staan er perfect onder.
Trek je er nog wel ff (minimaal) 2 andere banden omheen, zou zonde zijn om dit project met een klapband af te schrijven.
Ook nog nieuwe bandjes en nieuwe voorschermen in kleur! Dus nu gaat de Negen weer door het leven zonder ductape en pur
[img]http://i64.tinypic.com/28vvzac.jpg[/img]
achteras van een 19 past toch ook? als je een upgrade wilt qua wegligging dit lijkt me net zo'n zwabberas als onder mijn gewone r5 zat. dan is een gt achteras toch wel een super upgrade. Ben je meteen minder bang dat je niet van een rotonde afrolt
Maar niettemin knapwerk dat je hem helemaal lekker strak maakt