Verdamper lek Clio III

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
DennisT
Moderator

Helaas is geconstateerd dat mijn verdamper lek is, Renault levert deze alleen in een compleet kachelhuis :( Universeel ook niet leverbaar helaas, maar ik heb wel een losse, gebruikte verdamper gevonden. Sloperij kan mij alleen niet vertellen of deze uit een kachelhuis komt, of het ook een variant was met Climate, en of deze hetzelfde zijn. Weet iemand dit toevallig? Onze Clio heeft Climate control, maar de meeste Clio's zijn uitgerust met een handbediende airco.

Onderdeelnummer kachelhuis Renault: 7701209853
Nummer op de verdamper: 669732 B-A

Ik zou natuurlijk mijn verdamper er uit kunnen halen, maar dat is een beetje veel werk om het na te kijken :~
DennisT
Moderator

669732 B-A is het blokventiel volgens Google, 669732 B-B zou de verdamper moeten zijn.
tutuur
Clubsponsor

Ik snap dat dit je nog geen uitsluitsel geeft maar kan me niet voorstellen dat ze 2 verschillende zouden gebruiken voor cc en handmatige bediening. Heb bij de clio 2's ook wel eens gezien dat de handmatige bediening voor cc werd vervangen, dit was niet meer dan het besturingspaneel in het dashboard vervangen en de uch programmeren
DennisT
Moderator

Het lijkt mij ook niet, maar kan een dure gok worden als het anders blijkt te zijn. Kachelhuis van een handbediende en climate heeft een ander onderdeelnummer in ieder geval.

Ik zag gisteren dat de verdamper naast het pollenfilter zit, misschien kan ik deze er makkelijk uit halen zonder dat het hele kachelhuis eruit hoeft. Dat zou het verhaal al een stuk simpeler maken :beer:
DennisT
Moderator

Het dashboard ligt er uit, alleen lijkt het erop dat Renault de dwarsbalk gemonteerd heeft nadat het kachelhuis geplaatst is. Opzich geen probleem, maar de dwarsbalk zit niet alleen met bouten, maar ook met een (kleine) lasnaad vast. Kan het kachelhuis eruit zonder deze los te halen? De ruimte is vrij krap, met een haakse slijper kom je er niet bij. Heeft iemand wellicht een digitale handleiding hiervoor beschikbaar? Google levert mij tot op heden niks op...
DennisT
Moderator

Gelukt! 2 Bouten over het hoofd gezien in de deursponning. Verdamper is er gewoon los uit te halen zonder het kachelhuis te hoeven slopen gelukkig. Morgen komt er een gebruikte met de post (niemand levert ze nieuw) en dan hopen dat het opgelost is! (Y)
tutuur
Clubsponsor

mooi dat het gelukt is man! nu snel weer de weg op met dat ding :D
Plaats reactie