
Dynodag met Fastchip 27 juni 2015
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Prachtige dynodag wederom! Mooie resultaten en leuke mensen.
Nog geen digitale print maar de final mapping stg2 : 255pk en 396nm! Paul mag tevreden zijn

Nog geen digitale print maar de final mapping stg2 : 255pk en 396nm! Paul mag tevreden zijn


Racing is the best way to convert money into noise
Zo ook weer thuis na een extra afslag te hebben genomen. Standaard had mijn Meg 2.0 dci 136Pk en 330Nm aan de wielen. Helaas was de software van de auto niet uptodate en daarom lukte Henk het niet in een redelijke tijdbestek de mapping voor elkaar te krijgen. Dus helaas stock weer naar huis. Wel nu met Rs wielen onder de auto. Leuke goed georganiseerde dag die altijd weer anders gaat als gehoopt en gedacht voor sommigen.
Ps foto in mijn topic
Ps foto in mijn topic

-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Clio IV RS van de Veban
+14 pk +80NM deze mapping
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/Album%203104/IMG-20150627-WA013_zpswzrfdmtz.jpg[/img]
+14 pk +80NM deze mapping
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/Album%203104/IMG-20150627-WA013_zpswzrfdmtz.jpg[/img]
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Dat zijn mooie cijfers! Meg 250 turbo?Daan2D schreef:Prachtige dynodag wederom! Mooie resultaten en leuke mensen.
Nog geen digitale print maar de final mapping stg2 : 255pk en 396nm! Paul mag tevreden zijn![]()

Deze tuur.... ff terug lezenDaan2D schreef:[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/D04C4046-F505-49E7-BF26-5E53A4A32302_zpsawww7yq6.jpg[/img]
Net afgetankt
Tot morgen

- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Tuur bedoeld of er een 250turbo op de megane 2 zit. Maar nee stock turbo, wel airtec fmic, 3inch downpipe en catback 3inch. Met henk zijn stg2 mapping 291pk aan de motor en koppel terug geschroeft naar 396nm.
Racing is the best way to convert money into noise
Keurig! Koppel terug ivm standaard koppeling?
*** Resultaten van de dag ***
Clio 2 RS Dion - STG1
[img]http://s2.postimg.org/xf0l6ytyt/Dion_182.jpg[/img]
Megane 2 RS 225 Paul - STG2, Airtec FMIC, Decat
[img]http://s24.postimg.org/e963195ch/Paul_Megane_2_225.jpg[/img]
Megane 2 RS 225 Pieter - STG1 [Turbodruk niet voldoende]
[img]http://s22.postimg.org/ig7dj2619/RS_225_Pieter_Til_STG_1.jpg[/img]
Clio 4 RS EDC 200 Pieter - STG1
[img]http://s29.postimg.org/pl2qtml37/Ckio_4_RS_EDC_200_Pieter_Til.jpg[/img]
Clio 4 RS EDC 200 Albronda - STG1, Decat
[img]http://s17.postimg.org/f2czr4mwr/Ckio_4_RS_EDC_200_Ralph.jpg[/img]
Megane 3 RS 265 Chino-Chino - STG1, SS catback
[img]http://s23.postimg.org/vuauluk13/RS_265_Chino_Chino.jpg[/img]
Megane 3 RS 265 Dennis - STG1, Akra catback
[img]http://s14.postimg.org/jn6aoeqn1/RS_265_Dennis_Evertse.jpg[/img]
Megane 3 RS 265 Menno - STG1
[img]http://s12.postimg.org/9g1jb8m7d/RS_265_Menno_Horjus.jpg[/img]
Megane 3 RS 265 Peter - STG1, Akra catback
[img]http://s12.postimg.org/d27cnvskp/RS_265_Peter_RS.jpg[/img]
Megane 2 dCi 150 Abel - Stock
[img]http://s13.postimg.org/h96o1k16r/Abel_Megane_2_150_Dci.jpg[/img]
Clio 2 RS Dion - STG1
[img]http://s2.postimg.org/xf0l6ytyt/Dion_182.jpg[/img]
Megane 2 RS 225 Paul - STG2, Airtec FMIC, Decat
[img]http://s24.postimg.org/e963195ch/Paul_Megane_2_225.jpg[/img]
Megane 2 RS 225 Pieter - STG1 [Turbodruk niet voldoende]
[img]http://s22.postimg.org/ig7dj2619/RS_225_Pieter_Til_STG_1.jpg[/img]
Clio 4 RS EDC 200 Pieter - STG1
[img]http://s29.postimg.org/pl2qtml37/Ckio_4_RS_EDC_200_Pieter_Til.jpg[/img]
Clio 4 RS EDC 200 Albronda - STG1, Decat
[img]http://s17.postimg.org/f2czr4mwr/Ckio_4_RS_EDC_200_Ralph.jpg[/img]
Megane 3 RS 265 Chino-Chino - STG1, SS catback
[img]http://s23.postimg.org/vuauluk13/RS_265_Chino_Chino.jpg[/img]
Megane 3 RS 265 Dennis - STG1, Akra catback
[img]http://s14.postimg.org/jn6aoeqn1/RS_265_Dennis_Evertse.jpg[/img]
Megane 3 RS 265 Menno - STG1
[img]http://s12.postimg.org/9g1jb8m7d/RS_265_Menno_Horjus.jpg[/img]
Megane 3 RS 265 Peter - STG1, Akra catback
[img]http://s12.postimg.org/d27cnvskp/RS_265_Peter_RS.jpg[/img]
Megane 2 dCi 150 Abel - Stock
[img]http://s13.postimg.org/h96o1k16r/Abel_Megane_2_150_Dci.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Fastchip op do 2 jul 2015 8:39, 1 keer totaal gewijzigd.
440Nm vond hij niet zo leukDaan2D schreef:Tuur bedoeld of er een 250turbo op de megane 2 zit. Maar nee stock turbo, wel airtec fmic, 3inch downpipe en catback 3inch. Met henk zijn stg2 mapping 291pk aan de motor en koppel terug geschroeft naar 396nm.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Hahaha duidelijk! Wel weer mooi vergelijk met RS'en!
Ziet er naar uit dat die van Paul wel lekker reageert op het mappen!
Waardoor kwam Pieter zijn turbodruk er niet? Gare actuator?
Ziet er naar uit dat die van Paul wel lekker reageert op het mappen!
Waardoor kwam Pieter zijn turbodruk er niet? Gare actuator?
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Die van Paul had al een best goede stg1 mapping volgens henk, iig geen zip of unlimited. Maar dat is gedaan door vorige eigenaar.
Er was wel ruimte voor verbetering en de wens was om de esp uitschakelbaar te maken, dus toch fastchip mapping erop
De terug weg was een feest, bij 230 nog even naar de 6schakelen
De megane van Pieter hield geen druk, of door actutor of kat op turbo lek oid, wellicht heeft pieter daar al meer duidelijk over.
Er was wel ruimte voor verbetering en de wens was om de esp uitschakelbaar te maken, dus toch fastchip mapping erop

De terug weg was een feest, bij 230 nog even naar de 6schakelen

De megane van Pieter hield geen druk, of door actutor of kat op turbo lek oid, wellicht heeft pieter daar al meer duidelijk over.
Racing is the best way to convert money into noise
Helaas nog niet meer duidelijkheid over. Was redelijk gaar na 6uur rijden totaal. En had er gister geen zin meer in. Aankomende week maar een nalopen en anders wat jo zei toch de waste gate strakker zetten. Al met al was het een leuke dag iedereen bedankt voor de hulp en advies. Il be back 

Was een zeer leuke en leerzame dag.
Nogmaals iedereen bedankt die deze dag mogelijk heeft gemaakt en niet te vergeten de helpers voor het inspannen van de auto's en het gezelschap helemaal top.
Ruud natuurlijk bedankt voor het beschikking stellen van de bank.
En niet te vergeten natuurlijk Henk bedankt. De RS rijd werkelijk fenomenaal.
Nu is de RS standaard geen langzame auto, maar dit overtreft mijn verwachtingen. Een dikke
voor Henk.
De RS rijd nu veel soepeler, trekt beter / mooier door zijn versnellingen heen.
Vanaf 3500 toeren trekt ie er in elke versnelling zo hard door tot de max toeren, niet normaal meer zeg. Echt geweldig!!
Als ik naar de resultaten van de uitdraai voor en na de mapping kijk en hoe de RS nu reageert, ben ik zeer te vreden. Meer dan dat zelfs.
Qua vermogen zeker niets te klagen, is een sterk blok. Het koppel daar in tegen is, in vergelijk met de andere RS en iets onder de maat,
maar voor mij wel in de bruikbare bandwijdte.
Wat mij ook opvalt is dat bij mij de max toeren op 7050 is gezet, en de max koppel en vermogen bij hogere toerentallen wordt bereikt t.o.v. de andere RS en.
Nu had ik al geroepen dat ik niet verder dan stage 1 zou gaan, maar gezien het bereikte koppel kijk ik volgend jaar toch voor een downpipe met 200 cell sportcat. Hoop hier dan nog zo'n 20 Nm extra ? mee te halen.
Wat Henk ook al aangaf, is de OEM cat een grote restrictie in het uitlaatsysteem.
Dus tot volgend jaar
Nogmaals iedereen bedankt die deze dag mogelijk heeft gemaakt en niet te vergeten de helpers voor het inspannen van de auto's en het gezelschap helemaal top.

En niet te vergeten natuurlijk Henk bedankt. De RS rijd werkelijk fenomenaal.
Nu is de RS standaard geen langzame auto, maar dit overtreft mijn verwachtingen. Een dikke

De RS rijd nu veel soepeler, trekt beter / mooier door zijn versnellingen heen.
Vanaf 3500 toeren trekt ie er in elke versnelling zo hard door tot de max toeren, niet normaal meer zeg. Echt geweldig!!
Als ik naar de resultaten van de uitdraai voor en na de mapping kijk en hoe de RS nu reageert, ben ik zeer te vreden. Meer dan dat zelfs.
Qua vermogen zeker niets te klagen, is een sterk blok. Het koppel daar in tegen is, in vergelijk met de andere RS en iets onder de maat,
maar voor mij wel in de bruikbare bandwijdte.
Wat mij ook opvalt is dat bij mij de max toeren op 7050 is gezet, en de max koppel en vermogen bij hogere toerentallen wordt bereikt t.o.v. de andere RS en.
Nu had ik al geroepen dat ik niet verder dan stage 1 zou gaan, maar gezien het bereikte koppel kijk ik volgend jaar toch voor een downpipe met 200 cell sportcat. Hoop hier dan nog zo'n 20 Nm extra ? mee te halen.
Wat Henk ook al aangaf, is de OEM cat een grote restrictie in het uitlaatsysteem.
Dus tot volgend jaar

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zou het te maken kunnen hebben met een jongere km stand?Peter_RS schreef: Het koppel daar in tegen is, in vergelijk met de andere RS en iets onder de maat,
maar voor mij wel in de bruikbare bandwijdte.
Wat mij ook opvalt is dat bij mij de max toeren op 7050 is gezet, en de max koppel en vermogen bij hogere toerentallen wordt bereikt t.o.v. de andere RS en.
Dus tot volgend jaar
Of de manier van inrijden?
In ieder geval weer een bewijs dat geen een motorblok hetzelfde is, dus moet je altijd gaan voor custom mapping.

En laat dat nu net gebeuren in Goes...

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
@ Pieter, thats the spirit! Hou ons op de hoogte
Hier even een telefoonshot van de dyno uitdraai van Pauls megane.
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/09B3D6E0-AFF8-4DC2-BC24-E107DC2773FA_zpsshyg3sdr.jpg[/img]
Hij heeft hem net opgehaald en is erg blij ermee

Hier even een telefoonshot van de dyno uitdraai van Pauls megane.
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/09B3D6E0-AFF8-4DC2-BC24-E107DC2773FA_zpsshyg3sdr.jpg[/img]
Hij heeft hem net opgehaald en is erg blij ermee

Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
zow...die van Dion heeft een mooie sprong gemaakt....ik moest een RS2 monteren om zulke getallen te halen.. 

Born Grippy
Per ongeluk de grafiek van Dion's eroverheen geschreven. Als ik er aan denk zal ik hem Woensdag alsnog meenemen.Hier even een telefoonshot van de dyno uitdraai van Pauls megane.
Hij staat erbij Abel.Abel schreef:Henk, heb je mijn grafiek ook nog digitaal? De Diesel
Die van Paul (Daan) staat er nu ook.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 26 apr 2014 18:29
- Car: Megane III RS265 Cup
Zo heeft even geduurd maar hierbij mijn foto's en filmpjes van de dag:
Aan het begin van de dag, mooi rijtje RS
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2335.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2338.jpg[/img]
Eerste RS op de bank. (geen filmpje van)
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2340.jpg[/img]
Ondertussen is er een Clio 4 RS aangesloten
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2341.jpg[/img]
Eerste run wordt geanalyseerd
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2342.jpg[/img]
Snelle Renault verzameling buiten wordt ondertussen steeds groter
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2344.jpg[/img]
Clio 4 RS Monaco GP, super mooi zo met het GT interieur en een super geluid met de custos down-pipe!
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2345.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2347.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2348.jpg[/img]
Video:
Ene Clio RS op de bank, volgende staat al weer te wachten
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2349.jpg[/img]
"This is where the magic happens"
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2352.jpg[/img]
Megane RS van PeterRS op de bank
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2353.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2354.jpg[/img]
Henk hard aan het werk
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2355.jpg[/img]
Arty foto
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2356.jpg[/img]
Video:
Toen was mijn RS aan de beurt
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2358.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2359.jpg[/img]
Video van de 1e run en het uitstapje: (Als iemand dit filmpje weg wil hebben (Henk of Jo) laat maar even weten)
Alles checken na het uitstapje
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2360.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2361.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2362.jpg[/img]
Final run:
Megane met SuperSprint eronder:
Megane 2 RS
Clio 180
Einde van de dag, paar gram rubber minder en mooi wat PK's en Nm's meer mee naar huis
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2363.jpg[/img]
Henk, Jo, Arjan en iedereen die aanwezig was, bedankt voor de geweldige dag! Auto is echt super nu, rijdt echt fantastisch!!

Aan het begin van de dag, mooi rijtje RS
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2335.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2338.jpg[/img]
Eerste RS op de bank. (geen filmpje van)
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2340.jpg[/img]
Ondertussen is er een Clio 4 RS aangesloten
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2341.jpg[/img]
Eerste run wordt geanalyseerd
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2342.jpg[/img]
Snelle Renault verzameling buiten wordt ondertussen steeds groter
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2344.jpg[/img]
Clio 4 RS Monaco GP, super mooi zo met het GT interieur en een super geluid met de custos down-pipe!
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2345.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2347.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2348.jpg[/img]
Video:
Ene Clio RS op de bank, volgende staat al weer te wachten
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2349.jpg[/img]
"This is where the magic happens"
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2352.jpg[/img]
Megane RS van PeterRS op de bank
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2353.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2354.jpg[/img]
Henk hard aan het werk
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2355.jpg[/img]
Arty foto
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2356.jpg[/img]
Video:
Toen was mijn RS aan de beurt
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2358.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2359.jpg[/img]
Video van de 1e run en het uitstapje: (Als iemand dit filmpje weg wil hebben (Henk of Jo) laat maar even weten)
Alles checken na het uitstapje
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2360.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2361.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2362.jpg[/img]
Final run:
Megane met SuperSprint eronder:
Megane 2 RS
Clio 180
Einde van de dag, paar gram rubber minder en mooi wat PK's en Nm's meer mee naar huis
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2363.jpg[/img]
Henk, Jo, Arjan en iedereen die aanwezig was, bedankt voor de geweldige dag! Auto is echt super nu, rijdt echt fantastisch!!






-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 26 apr 2014 18:29
- Car: Megane III RS265 Cup
Jep, GoPro heeft weer goed werk geleverd. Heb alleen niet de moeite genomen ze te editen. 

Zou het voor mijn Twingo RS ook een optie zijn om te mappen? Auto is standaard, lees op internet waardes van 16 pk winst.
Komt dit beetje overeen met wat jullie vinden?
Als jullie het de moeite vinden om te doen ben ik wel geïnteresseerd voor de volgende keer.
Komt dit beetje overeen met wat jullie vinden?
Als jullie het de moeite vinden om te doen ben ik wel geïnteresseerd voor de volgende keer.
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: di 7 jul 2015 14:12
- Car: Twingo gt
Wil met mijn gt'tje ook wel die kant op.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
16 pk winst, ja en de paus is christelijk en homofiel.Richard schreef:Zou het voor mijn Twingo RS ook een optie zijn om te mappen? Auto is standaard, lees op internet waardes van 16 pk winst.
Komt dit beetje overeen met wat jullie vinden?
Als jullie het de moeite vinden om te doen ben ik wel geïnteresseerd voor de volgende keer.
Maar dat is kroegpraat en niet te behalen met alleen chippen.
Alleen chippen altijd doen, beter rijdende en koud startende auto.
Vermogen over breder gebied te gebruiken.
Winst in pk?...gok op 5 meer dan mag je al blij zijn.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
- Car: Twingo Rs Cup
16 pk is blablabla ja. Een aantal pk is al de moeite waard. Mijn Twingo Rs mag komende keer ook, hopelijk! Je krijgt er een rustiger lopende auto voor terug. De "dip" is eruit en de koudloop kan henk herprogrammeren dacht ik.
Al met al de moeite waard. En je weet wat het autotje echt presteert, gemeten op de wieltjes.
Al met al de moeite waard. En je weet wat het autotje echt presteert, gemeten op de wieltjes.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Het atmosferische torretje ( type aanduiding K4M ) is al uitgeknepen door de mensen van Renault Sport.
Daar is geen pk meer te behalen, een ieder die anders beweert verteld stierenstront.
Sla de oude dyno topic's er maar eens op na. Wel haalt Fastchip het probleem met de koude start eruit, ook is bij het autootje de driveability verbeterd.
Daar is geen pk meer te behalen, een ieder die anders beweert verteld stierenstront.
Sla de oude dyno topic's er maar eens op na. Wel haalt Fastchip het probleem met de koude start eruit, ook is bij het autootje de driveability verbeterd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: di 7 jul 2015 14:12
- Car: Twingo gt
Snap dat piekvermogens niet veel hoger worden,koppel wel. als ik een dyno uitdraai zie waarvan 1pk winst is behaald, maar waarbij je over bijna het gehele toerenbereik 15-40nm en en 5-15pk extra heb verhoogd dit de driveability enorm. Vind het dus de moeite zeker waard, vooral met het turboblokje.