cup schokdempers

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

Beste forumleden,

ik heb vandaag een setje cupdempers gekocht voor € 50,-
voor mijn clio 3 rs phase 2 ( geen cup )
maar de dempers zijn afkomstig van een clio 3 rs phase 1 ( wel cup ).

ik ga over 2 weken me auto verlagen met H&r veren dus dacht icm met de cup dempers is dit wel mooi.


ik heb 2 vragen hierover :

1. past dit wel op mijn phase 2?

2.Ik heb ze op laten halen omdat ik zelf niet kon en eenmaal thuis aangekomen zag ik dat er best veel roest op de dempers zaten kan dit kwaad of zeggen jullie dat dit niet goed is en dat ik ze er niet onder moet zetten.

hier wat foto's.

[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd517/bmw325iii/IMG_2327.jpg[/img]

[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd517/bmw325iii/IMG_2326.jpg[/img]

[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd517/bmw325iii/IMG_2325.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kijk eens op eenonderdelen site als misterauto.nl of daar ook verschillende onderdelen coor zijn. vaak is de basis het zelfde met een kleine weiziging voor een nieuwe fase, Modificaties aan de uitlaat- en inlaatlijn van de clio2 rs bijvoorbeeld. zonder probleem op de fase 1 te monteren.

misschien dat de veerpoot in zijn totaal een fase 1 moet zijn wil hij passen. maar dat kun je wel zijn op de onderdelen sites. suc6 en maar ze weer netjes! (Y)
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

Abel schreef:kijk eens op eenonderdelen site als misterauto.nl of daar ook verschillende onderdelen coor zijn. vaak is de basis het zelfde met een kleine weiziging voor een nieuwe fase, Modificaties aan de uitlaat- en inlaatlijn van de clio2 rs bijvoorbeeld. zonder probleem op de fase 1 te monteren.

misschien dat de veerpoot in zijn totaal een fase 1 moet zijn wil hij passen. maar dat kun je wel zijn op de onderdelen sites. suc6 en maar ze weer netjes! (Y)

Dank je wel abel ik ga eens even op onderzoek uit.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Megane250 schreef:
Abel schreef:kijk eens op eenonderdelen site als misterauto.nl of daar ook verschillende onderdelen coor zijn. vaak is de basis het zelfde met een kleine weiziging voor een nieuwe fase, Modificaties aan de uitlaat- en inlaatlijn van de clio2 rs bijvoorbeeld. zonder probleem op de fase 1 te monteren.

misschien dat de veerpoot in zijn totaal een fase 1 moet zijn wil hij passen. maar dat kun je wel zijn op de onderdelen sites. suc6 en maar ze weer netjes! (Y)

Dank je wel abel ik ga eens even op onderzoek uit.
Top mounts zijn iedergeval het zelfde.

Ik heb http://www.mister-auto.nl gebruikt. is goedkoop en werkt prima (Y) ruim vantevoren bestellen iedergeval, iets kan wel eens misgaan.

En roest aande buitenkant kan niets kwaad. Gewoon schoonmaken, ff hammerite er op en klaar. De stofkappen er even afhalen. Als je olie ziet dan zijn ze aan het kapotgaan. of reeds stuk. Maar nu zie ik ook geen olie dus zal wel goed zitten.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Abel schreef:
Megane250 schreef:
Abel schreef:kijk eens op eenonderdelen site als misterauto.nl of daar ook verschillende onderdelen coor zijn. vaak is de basis het zelfde met een kleine weiziging voor een nieuwe fase, Modificaties aan de uitlaat- en inlaatlijn van de clio2 rs bijvoorbeeld. zonder probleem op de fase 1 te monteren.

misschien dat de veerpoot in zijn totaal een fase 1 moet zijn wil hij passen. maar dat kun je wel zijn op de onderdelen sites. suc6 en maar ze weer netjes! (Y)

Dank je wel abel ik ga eens even op onderzoek uit.
Top mounts zijn iedergeval het zelfde.

Ik heb http://www.mister-auto.nl gebruikt. is goedkoop en werkt prima (Y) ruim vantevoren bestellen iedergeval, iets kan wel eens misgaan.

En roest aande buitenkant kan niets kwaad. Gewoon schoonmaken, ff hammerite er op en klaar. De stofkappen er even afhalen. Als je olie ziet dan zijn ze aan het kapotgaan. of reeds stuk. Maar nu zie ik ook geen olie dus zal wel goed zitten.

Topmounts het zelfde? Dat is juist het enigste verschil tussen Ph.1 en Ph.2 schokdempers! samen met de bovenste veerschotel.

Of het gaat passen durf ik niet te zeggen, als de ph 2 topmounts over de ph1 demper vallen dan past het wel al weet ik niet hoe het met je verschotel uit komt dan.

weet wel dan ph.2 de veerwinding 1/2 slag meer/minder is en niet uitkomt en dat de ph.2 topmounts veel kleiner zijn dan ph.1 (inc het gat in de carosserie)


edit: gaat over een Gordini toch? horen deze niet std een cup onderstel te hebben net als de R27 enz?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

derbimarcel schreef:
Abel schreef:
Megane250 schreef:
Abel schreef:kijk eens op eenonderdelen site als misterauto.nl of daar ook verschillende onderdelen coor zijn. vaak is de basis het zelfde met een kleine weiziging voor een nieuwe fase, Modificaties aan de uitlaat- en inlaatlijn van de clio2 rs bijvoorbeeld. zonder probleem op de fase 1 te monteren.

misschien dat de veerpoot in zijn totaal een fase 1 moet zijn wil hij passen. maar dat kun je wel zijn op de onderdelen sites. suc6 en maar ze weer netjes! (Y)

Dank je wel abel ik ga eens even op onderzoek uit.
Top mounts zijn iedergeval het zelfde.

Ik heb http://www.mister-auto.nl gebruikt. is goedkoop en werkt prima (Y) ruim vantevoren bestellen iedergeval, iets kan wel eens misgaan.

En roest aande buitenkant kan niets kwaad. Gewoon schoonmaken, ff hammerite er op en klaar. De stofkappen er even afhalen. Als je olie ziet dan zijn ze aan het kapotgaan. of reeds stuk. Maar nu zie ik ook geen olie dus zal wel goed zitten.

Topmounts het zelfde? Dat is juist het enigste verschil tussen Ph.1 en Ph.2 schokdempers! samen met de bovenste veerschotel.

Of het gaat passen durf ik niet te zeggen, als de ph 2 topmounts over de ph1 demper vallen dan past het wel al weet ik niet hoe het met je verschotel uit komt dan.

weet wel dan ph.2 de veerwinding 1/2 slag meer/minder is en niet uitkomt en dat de ph.2 topmounts veel kleiner zijn dan ph.1 (inc het gat in de carosserie)


edit: gaat over een Gordini toch? horen deze niet std een cup onderstel te hebben net als de R27 enz?
Nee niet alle gordini's hebben cup onderstel de mijne heeft gewoon grijze brembo klauwen.


Ik heb ook een maat nodig weet jij die toevallig ook?

Ik las hier en daar 83 mm maar weet niet of dat klopt.
En op de site van h&r staat ook het vlgende :

year: 2010> | 2WD | Lowering VA: 30 | Lowering HA: 30 |
Comments:Modell 2011, nur für Fzg. mit VA-Federtellerinnendurchmesser oben: 83 mm/only for cars with FA-spring plate inner diameter top: 83 mm, VA-Feder ø oben messen/measure spring top FA ø
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Je moet gewoon even kijken of je de 197/vroege 200 of de late 200 topmounts hebt. Dan weet je direct welke veren je moet bestellen.
Maat 100mm: 197/vroege 200
Maat 83mm: late 200

197/vroege 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... to2-12.jpg[/img]

Late 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... 7ddad6.jpg[/img]

Dit is het verschil in veren, links 197/vroege 200, rechts late 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... bba91a.jpg[/img]
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

martll schreef:Je moet gewoon even kijken of je de 197/vroege 200 of de late 200 topmounts hebt. Dan weet je direct welke veren je moet bestellen.
Maat 100mm: 197/vroege 200
Maat 83mm: late 200

197/vroege 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... to2-12.jpg[/img]

Late 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... 7ddad6.jpg[/img]

Dit is het verschil in veren, links 197/vroege 200, rechts late 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... bba91a.jpg[/img]
Ok thanks dan ga ik eens kijken vanavond demonteer ik effe het afdekkap Dan zie ik het wel meteen
Bedankt voor de uitleg
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

martll schreef:Je moet gewoon even kijken of je de 197/vroege 200 of de late 200 topmounts hebt. Dan weet je direct welke veren je moet bestellen.
Maat 100mm: 197/vroege 200
Maat 83mm: late 200

197/vroege 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... to2-12.jpg[/img]

Late 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... 7ddad6.jpg[/img]

Dit is het verschil in veren, links 197/vroege 200, rechts late 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... bba91a.jpg[/img]
Ik heb het gemeten kwam op +/- 98mm uit
Dus dan is het de vroege 200 en het ziet eruit als op foto 1
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Dan heb ik evt nog 1 jaar oude H&R -30/-40 veren voor je liggen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

derbimarcel schreef:Dan heb ik evt nog 1 jaar oude H&R -30/-40 veren voor je liggen.
Je hebt pb:D
Megane250
Berichten: 91
Lid geworden op: za 5 mei 2012 5:42

martll schreef:Je moet gewoon even kijken of je de 197/vroege 200 of de late 200 topmounts hebt. Dan weet je direct welke veren je moet bestellen.
Maat 100mm: 197/vroege 200
Maat 83mm: late 200

197/vroege 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... to2-12.jpg[/img]

Late 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... 7ddad6.jpg[/img]

Dit is het verschil in veren, links 197/vroege 200, rechts late 200:
[img]http://i986.photobucket.com/albums/ae35 ... bba91a.jpg[/img]
Ik heb ze gemeten dat was +/- 98 mm maar nu komt de garage terug ja er zijn geen veren voor je auto
Maar op de site van HR staat articel nr 29103-1 en 29103-2 1 van die moet passen toch ?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat weet een garage er nu van? als je zo iets zeker wilt weten moet je gewoon bij Renault sport kenners zijn. Veban is hier vast wel mee bekend. En misschien kan je ook bij Vkv wel informatie vragen. Check Ivo of Anthony ff
Plaats reactie