kijk, ik heb er niet heel veelverstand van,maarwat maakt de carter uit?
ennuh, ikkom een beetje om in de bakken haha.
heb een JB3 Laguna bak
een GTE bak waarvan ik niet weet hoe die is
en een JB3 bak van een 16v, die heb ik van een maat van mij,en die moet helamaal goed zijn!
ACT: Renault 5 GTE.
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Je kunt een bak voor een alu carter onderop niet vastschroeven op een blok met stalen carter en vice versa.timtuimel schreef:kijk, ik heb er niet heel veelverstand van,maarwat maakt de carter uit?
ennuh, ikkom een beetje om in de bakken haha.
heb een JB3 Laguna bak
een GTE bak waarvan ik niet weet hoe die is
en een JB3 bak van een 16v, die heb ik van een maat van mij,en die moet helamaal goed zijn!
Vergelijk je bakken maar eens , jouw gte bak heeft onder een afgeschuinde kant. Bij je 16v bak istie recht en pas de bak dus niet op de steun die ook aan je blok zit
(Maar als je die 16v bak wilt ruilen tegen mijn 19 bak

Ik denk er nog even over na. de 16v bak is nog niet 100% van mij, als ik hem niet nodig ben mocht ikhem terug geven.
Ik wilde hem eerst op mijn Megane zetten maar dat lijkt mij niet goed te werken, is mij ook al eens afgeraden,en zelfs al gezegt dat het niet past.
Ik bekijk het nog ff
Ik wilde hem eerst op mijn Megane zetten maar dat lijkt mij niet goed te werken, is mij ook al eens afgeraden,en zelfs al gezegt dat het niet past.
Ik bekijk het nog ff
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wat een lulkoek. je hebt een 1.6e megane?
dat past echt wel, hoogstens kun je er 4 bouten niet onderin draaien, maar dat weet ik niet zeker. volgens mij heb ik je dit wel eerder verteld... wie heeft het je afgeraden dan?
dat past echt wel, hoogstens kun je er 4 bouten niet onderin draaien, maar dat weet ik niet zeker. volgens mij heb ik je dit wel eerder verteld... wie heeft het je afgeraden dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
zou dat een beetje werken qua overbrenging? ik heb daar niet veel verstand van hoor, dus je kunt mij daarover alles wijsmaken haha.
rij ik dan niet heel hoog in de toeren op de snelweg, of juist heel laag?
waar merk je het aan?
ik zoek even uit wie het is geweest.
rij ik dan niet heel hoog in de toeren op de snelweg, of juist heel laag?
waar merk je het aan?
ik zoek even uit wie het is geweest.
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
maakt niet uit wie het was 
verhoudingen zullen wel wat anders zijn, maar daar valt heus wel mee te rijden. ik weet niet veel van verhoudingen maar denk dat een cliko 16v bak best onder een megane 1.6e wil kwa verhoudingen..

verhoudingen zullen wel wat anders zijn, maar daar valt heus wel mee te rijden. ik weet niet veel van verhoudingen maar denk dat een cliko 16v bak best onder een megane 1.6e wil kwa verhoudingen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Laatst gewijzigd door timtuimel op ma 18 okt 2010 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
ok,
dan knutselen we die er gewoon onder:P ben het gekraak en geknars flink zat van deze bak haha.
dan knutselen we die er gewoon onder:P ben het gekraak en geknars flink zat van deze bak haha.
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
clio 16v bak heeft ophanging idd bovenop zitten, maar aan de clio 16v bak kun je ook gewoon je megane steun monteren hoor.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
pk thnx:)
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Weet iemand toevallig het bestelnummer van een GTE km teller kabel?
m1n1 (Jasper) schreef:Weet iemand toevallig het bestelnummer van een GTE km teller kabel?
Is die niet gelijk alsvan een GTX.
het is ook dezelfde type motor zeg maar , ja dan met injectie
Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
Wie heeft er ervaring met het rode tapijt te reinigen.
Ik heb hem inmiddels eruit gehaald, dus...
met welke middel gaat dat het beste en op welke manier dat moet ik weten.
denk dat de vlekken er misschien niet voor 100 % uit wil maar ja moet nartuurlijk dan wel met het beste middel doen nartuurlijk.
Of gebruiken jullie gewoon tapijtreiniger
Ik heb hem inmiddels eruit gehaald, dus...
met welke middel gaat dat het beste en op welke manier dat moet ik weten.
denk dat de vlekken er misschien niet voor 100 % uit wil maar ja moet nartuurlijk dan wel met het beste middel doen nartuurlijk.
Of gebruiken jullie gewoon tapijtreiniger
Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
Ik heb 'm gewoon zeiknat gemaakt, waspoeder erbij en laten weken. Daarna met de tuinslang alle zeep eruit gespoten en opgehangen om uit te laten lekken. Daarna met de waterzuiger al het vuil eruit gezogen. Hij werd weer zo goed als nieuw!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
C409 schreef:Wie heeft er ervaring met het rode tapijt te reinigen.
Ik heb hem inmiddels eruit gehaald, dus...
met welke middel gaat dat het beste en op welke manier dat moet ik weten.
denk dat de vlekken er misschien niet voor 100 % uit wil maar ja moet nartuurlijk dan wel met het beste middel doen nartuurlijk.
Of gebruiken jullie gewoon tapijtreiniger
Naar de stomerij brengen..... Ff stomen en komt terug als nieuw
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
dat heb ik met een hogedruk reiniger gedaan. ging prima, mooi rood en al het vuil spuit je er uit.C409 schreef:Wie heeft er ervaring met het rode tapijt te reinigen.
Ik heb hem inmiddels eruit gehaald, dus...
met welke middel gaat dat het beste en op welke manier dat moet ik weten.
denk dat de vlekken er misschien niet voor 100 % uit wil maar ja moet nartuurlijk dan wel met het beste middel doen nartuurlijk.
Of gebruiken jullie gewoon tapijtreiniger
misschien voor het mooie 2x met er tussen nog een zeep gebruiken die je er in borsteld
Abel schreef:dat heb ik met een hogedruk reiniger gedaan. ging prima, mooi rood en al het vuil spuit je er uit.C409 schreef:Wie heeft er ervaring met het rode tapijt te reinigen.
Ik heb hem inmiddels eruit gehaald, dus...
met welke middel gaat dat het beste en op welke manier dat moet ik weten.
denk dat de vlekken er misschien niet voor 100 % uit wil maar ja moet nartuurlijk dan wel met het beste middel doen nartuurlijk.
Of gebruiken jullie gewoon tapijtreiniger
misschien voor het mooie 2x met er tussen nog een zeep gebruiken die je er in borsteld
Ik heb zojuist het tapijt schoon gemaakt.
Heb eerst verfreiniger erop gedaan ( mooi van de baas) dat met warm water erover gegooit ingeborsteld met een harde bezem.
Toen alles schoon gespoten met een hoge druk reiniger..
Tapijt hangt nu om te drogen.
zo te zien wordt hij weer als nieuw op kleine sigarette brandtplekjes na
Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Wil je ook foto's maken als hij droog is? 

Gaan we doen.
Heb vanavon even gekeken naar matjes, want ja als de vloerbedekking schoon is moet het wel schoon blijven.
Bij bouwmarkt geweest en heb gezien dat je in bijna dezelfde rood een mat kan kopen.
zou men mooi op maat kunnen snijden,blijft het tenmiste rood, wat men gemakkelijker kan schoon maken.
zwarte matjes vind ik eigenlijk niet wat
ga het misschien doen
eerst even meten hoeveel ik nodig heb aan mat per meter is het € 32,50 en een meter breedt
bij 2 meter breedt is het per strekkende meter het dubbele.
ligt aan wat ik binnenkort verkoop aan rommel via marktplaats
Heb vanavon even gekeken naar matjes, want ja als de vloerbedekking schoon is moet het wel schoon blijven.
Bij bouwmarkt geweest en heb gezien dat je in bijna dezelfde rood een mat kan kopen.
zou men mooi op maat kunnen snijden,blijft het tenmiste rood, wat men gemakkelijker kan schoon maken.
zwarte matjes vind ik eigenlijk niet wat
ga het misschien doen
eerst even meten hoeveel ik nodig heb aan mat per meter is het € 32,50 en een meter breedt
bij 2 meter breedt is het per strekkende meter het dubbele.
ligt aan wat ik binnenkort verkoop aan rommel via marktplaats

Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
Ben even opgehouden met de GTE.
had eind vorig jaar volgens mij een front laten richten door een vriend van een buurman hal huurder.
kwam er afgelopen week achter met het monteren van de net gespoten onderdelen.
moet de niet goede of kapote delen vervangen , want ja geef zo'n man niet direkt het goede spul.
Zag opdie manier dat de front nog steeds verbogen is
, dat de lampen met ringetjes is opgevuld bij montage
,anders zat dat niet goed.
nieuwe motorkap past niet goed te veel naar achteren
.
Heb je als je iets laat doen bij een B de Haas Turk
Ja zegt die buurman heb het gezien dat hij met ketting aan het trekken was.
alleen niet te zien in de frontbalk
.
Kon net zo goed het geld in de prullebak doen was ik net zo ver geweest
Ze willen het herstellen alleen moet ik daar weer heen en doen ze het even tussen de bedrijfen door op de autoambulance Ja , Ja.
Heb al gezegt dat hij bij mij moet komen met het benodigde gereedschap.
kan ik tenminste zien wat er gebeurt.
auto achterlaten doe ik niet meer, vertrouw ze alleen als ik ze zie.
Ga denk ik maar sparen voor een echte Nederlandse Schadehersteller.
en als het moet heb een nieuw front liggen.
Zie deze fotoalbum van hoe de GTE nu is
http://imageshack.us/g/1/10385590/
dan kan men ook zien hoe schoon de vloerbedekking geworden is.
alles is zo angeveer klaar.
alleen nog de laatste fase met de rest onderdelen die ik nu even niet meer wilde terug plaatsen had er even de balen van
.
had eind vorig jaar volgens mij een front laten richten door een vriend van een buurman hal huurder.
kwam er afgelopen week achter met het monteren van de net gespoten onderdelen.
moet de niet goede of kapote delen vervangen , want ja geef zo'n man niet direkt het goede spul.
Zag opdie manier dat de front nog steeds verbogen is



nieuwe motorkap past niet goed te veel naar achteren

Heb je als je iets laat doen bij een B de Haas Turk

Ja zegt die buurman heb het gezien dat hij met ketting aan het trekken was.
alleen niet te zien in de frontbalk

Kon net zo goed het geld in de prullebak doen was ik net zo ver geweest

Ze willen het herstellen alleen moet ik daar weer heen en doen ze het even tussen de bedrijfen door op de autoambulance Ja , Ja.
Heb al gezegt dat hij bij mij moet komen met het benodigde gereedschap.
kan ik tenminste zien wat er gebeurt.
auto achterlaten doe ik niet meer, vertrouw ze alleen als ik ze zie.
Ga denk ik maar sparen voor een echte Nederlandse Schadehersteller.
en als het moet heb een nieuw front liggen.
Zie deze fotoalbum van hoe de GTE nu is
http://imageshack.us/g/1/10385590/
dan kan men ook zien hoe schoon de vloerbedekking geworden is.
alles is zo angeveer klaar.
alleen nog de laatste fase met de rest onderdelen die ik nu even niet meer wilde terug plaatsen had er even de balen van

Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Niet lullig bedoeld o.i.d. maar je bent met alles bezig om het netjes te herstellen waarom laat je dan niet ook nieuwe front erin zetten?
Zeker als je dat toch hebt liggen, dan ga je toch niet een oud roestig front laten richten
Zeker als je dat toch hebt liggen, dan ga je toch niet een oud roestig front laten richten

Ja daar zat ik ook al aan te denken, denk dat nu opnieuw richten duurder wordt als gewoon het nieuwe front erin laten zetten.
dan weet je ook zeker dat het goed wordt.
alleen het is wel weer even werk extra.
site skirts er af
zijschermen er af
bedrading terug trekken naar binnen toe ( wat door de lengte balken loopt)
diverse delen wat gewoon tegen het front aan zit verwijderen.ben wel benieuwd of het blok ook los moet, vanwege dat men er dan beter bij kan met lassen.
hoeveel cm heeft men nodig om goed te kunnen lassen
Ga nu eerst de exclusive klaar maken en dan weer verder met dit project.
heb ik deze winter in iedergeval toch iets klaar gemaakt
.
dan weet je ook zeker dat het goed wordt.
alleen het is wel weer even werk extra.
site skirts er af
zijschermen er af
bedrading terug trekken naar binnen toe ( wat door de lengte balken loopt)
diverse delen wat gewoon tegen het front aan zit verwijderen.ben wel benieuwd of het blok ook los moet, vanwege dat men er dan beter bij kan met lassen.
hoeveel cm heeft men nodig om goed te kunnen lassen
Ga nu eerst de exclusive klaar maken en dan weer verder met dit project.
heb ik deze winter in iedergeval toch iets klaar gemaakt

Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik denk dat als je het niet doet en de auto is klaar dat je later denkt had ik het toch maar wel gedaan
Ja het kost wel even wat moeite maar achteraf ben je er blij mee

Ja het kost wel even wat moeite maar achteraf ben je er blij mee

Maarten-Jan schreef:Ik denk dat als je het niet doet en de auto is klaar dat je later denkt had ik het toch maar wel gedaan![]()
Ja het kost wel even wat moeite maar achteraf ben je er blij mee
daarvan heb ikhem nu even weg gezet en dan kan men er zo weer tegenaan met frisse zin om de laatste fase te doen.
ondertussen even goede schadehersteller zoeken.
Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
Weet iemand het bestelnummer voor bij de dealer voor de rubbertjes die aan de bevestigingspunten van de achterste zijruiten zitten, maar dan de rubbers die aan de buitenkant zitten, die rechthoekige?
bij de dealer kreeg ik een heel onduidelijk plaatje te zien met weinig tot geen herleiding tot die punten.
bij voorbaat dank!
bij de dealer kreeg ik een heel onduidelijk plaatje te zien met weinig tot geen herleiding tot die punten.
bij voorbaat dank!