ACT: Chiptuning / remappen
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Volgens mij had die 95 getankt i.p.v. 98, staat me iets van bij.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
MgHammer schreef:Heeft deze RS172 een remap nodig? https://www.youtube.com/watch?v=LIKBiyzk2l4
Een algehele check bedoel je denk ik.
Gast reed inderdaad op ron 95 en er zal wel meer aan het handje zijn.
Kan me vaag nog iets herinneren dat er in Goes ook zo iets aan de orde was. Ding stond compleet verkeerd afgesteld en de duw vanaf 3500 rpm bleef weg daardoor.
Variabele kleptiming niet in orde, niet te verwarren met VTEC.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 292
- Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
- Car: Megane Cabrio F4R746
- Locatie: Melkweg
Ik bedoel eigenlijk de verhouding (gemeten) wiel (150) -en krukas (172) pk's.
Hoeveel wiel pk's zou dan optimaal zijn in goede staat verkerend en v.v. RON98 ?
Hoeveel wiel pk's zou dan optimaal zijn in goede staat verkerend en v.v. RON98 ?
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
De bank die ze gebruiken geeft aan de gecorrigeerde waardes, dus dit is 150 pk aan de krukas.MgHammer schreef:Ik bedoel eigenlijk de verhouding (gemeten) wiel (150) -en krukas (172) pk's.
Hoeveel wiel pk's zou dan optimaal zijn in goede staat verkerend en v.v. RON98 ?
In Goes zitten de meeste Clio 172 RSjes op en rond de 150 wielpk zo uit me blote hoofdje.
Kortom, de RS is dus flink ziek.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als je de resultaten van de rollenbank sessies door kijkt zit het idd rond de 150/155 aan de wielen.
Deze mist er dus meer dan je alleen op basis van de 95 zou verwachten, als de kleptiming niet vervroegd wordt
zou je maar zo eens op dit resultaat kunnen uitkomen.
(overigens... vtec voegt daar alleen variabele lift aan toe, dus dat je het er makkelijk mee verwart is niet zo heel raar).
Deze mist er dus meer dan je alleen op basis van de 95 zou verwachten, als de kleptiming niet vervroegd wordt
zou je maar zo eens op dit resultaat kunnen uitkomen.
(overigens... vtec voegt daar alleen variabele lift aan toe, dus dat je het er makkelijk mee verwart is niet zo heel raar).
Dat ligt zelfs nog iets anders, vtec is alleen variabele lift. I-vtec is variabele lift gecombineerd met variabele timing op de inlaat 

Dat ligt zelfs nog iets anders, vtec is alleen variabele lift
Nou nee, VTEC is een 2e nokprofiel.
2 nokprofielen in 1 motor, normaal en sport. Dus ook verschillende openings- en sluitingstijden (timing) en bijbehorende verschillende lichthoogtes.
VVT ( Clio 2) is een 2-standen (aan/uit) inlaat nokkenastiming. (vaste klep lichthoogte)
VVT ( Clio 3) is een variable inlaat nokkenastiming. (vaste klep lichthoogte)
VVT ( Clio 4) is een variable inlaat- & uilaat nokkenastiming. (vaste klep lichthoogten)
Varibel is niet het correcte woord idd, Henk heeft het precies goed
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
filter is toch snel te vervangen....eerst een run met ori filter, dan met de K&N?fredje schreef:Ik ga 1 julie naar fastchip voor een custommapping heeft een KenN inlegfilter dan een toegevoegde waarde bij een clio 3 rs fase 2 ?
en daarna mappen
Born Grippy
Ja das waar maar als iemand al het antwoord weet dan hoef ik hem misschien niet te bestellen !bozothenutter schreef:filter is toch snel te vervangen....eerst een run met ori filter, dan met de K&N?fredje schreef:Ik ga 1 julie naar fastchip voor een custommapping heeft een KenN inlegfilter dan een toegevoegde waarde bij een clio 3 rs fase 2 ?
en daarna mappen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kort antwoord.. NEEVictor-J schreef:Ik zit een beetje te kijken voor een remap voor de 182. Nu vind ik Goes wel erg ver weg vanaf Zwolle, zijn er alternatieven die dichterbij zijn?

genoeg die ook chippen, maar Fastchip is wat dat betreft gewoon een van de beste binnen het renaultprogramma.

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
fredje schreef:Ja das waar maar als iemand al het antwoord weet dan hoef ik hem misschien niet te bestellen !bozothenutter schreef:filter is toch snel te vervangen....eerst een run met ori filter, dan met de K&N?fredje schreef:Ik ga 1 julie naar fastchip voor een custommapping heeft een KenN inlegfilter dan een toegevoegde waarde bij een clio 3 rs fase 2 ?
en daarna mappen
ik bedoelde het eigenlijk meer als test van het filter..

Born Grippy
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Aanrader Victor, mijn rs kwam als een hele andere auto van de dyno, niet zozeer als pk monster maar wel een veel een heel stuk soepeler en een prachtige koppelkurve
Nog meer rijplezier dus 


Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Gewoon doen! Lekker ritje en leuke mensen bij elkaar.Victor-J schreef:Hmm dan maar even overwegen of ik 1 juli die kant op ga. Zou wel een goed begin van de vakantie zijn
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 292
- Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
- Car: Megane Cabrio F4R746
- Locatie: Melkweg
En een K&N filter kun je daar ook bestellen als je die nog niet hebt.larsdijkstra schreef:Gewoon doen! Lekker ritje en leuke mensen bij elkaar.Victor-J schreef:Hmm dan maar even overwegen of ik 1 juli die kant op ga. Zou wel een goed begin van de vakantie zijn
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel 

Goedemorgen,
Mijn ervaring met VW en JD Engineering Lochem is zeer goed geweest.
De dealer kon ten allertijde gewoon in de "computer" van de auto, ivm evt
storingen.
Nou heb ik gelezen dat dat bij sommige Renault tuners niet meer kan,
dus dat de "computer" geblokkeerd word en dat dan zelfs de dealer er niet
meer in kan.
Iemand ervaring ?
Hoor veel positieve verhalen over BR Performance uit Belgie ??
Groet,
Martin
Mijn ervaring met VW en JD Engineering Lochem is zeer goed geweest.
De dealer kon ten allertijde gewoon in de "computer" van de auto, ivm evt
storingen.
Nou heb ik gelezen dat dat bij sommige Renault tuners niet meer kan,
dus dat de "computer" geblokkeerd word en dat dan zelfs de dealer er niet
meer in kan.
Iemand ervaring ?
Hoor veel positieve verhalen over BR Performance uit Belgie ??
Groet,
Martin
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Fastchip en geen problemen. Dealer kan erin en ziet niet dat er in gezeten is door een tuner. Al diverse malen bij de dealer geweest. Auto is al 150.000 km verder nu.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Vertel! 
Ik heb voor mijn VAG-slet dezelfde vraag gesteld bij een andere tuner. Die vertelde me ongeveer hetzelfde, maar wist wel te melden dat als ze gaan zoeken, ze het wél kunnen zien. En dus kan dat een mogelijk verval van garantie veroorzaken, mocht je motorische problemen krijgen.

Ik heb voor mijn VAG-slet dezelfde vraag gesteld bij een andere tuner. Die vertelde me ongeveer hetzelfde, maar wist wel te melden dat als ze gaan zoeken, ze het wél kunnen zien. En dus kan dat een mogelijk verval van garantie veroorzaken, mocht je motorische problemen krijgen.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Was het niet zo dat als je zoekt dat je vaak de dingen vind?
Maar ben ook benieuwd waarom men ging zoeken...
Maar ben ook benieuwd waarom men ging zoeken...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Renault controleert inderdaad (sinds een tijdje) de mapping bij schade aan de aandrijflijn als er nog sprake is van garantie.
Arno17 schreef:Was het niet zo dat als je zoekt dat je vaak de dingen vind?
Maar ben ook benieuwd waarom men ging zoeken...
Heel simpel, om onder garantie uit te komen. Is toch ongeveer hetzelfde als verzekeringen, die zoeken ook net zo lang tot ze een reden hebben gevonden om niet uit te keren

Nou ja... Laten we eerlijk zijn, met toch best wat hobby-kezen in het chip/map-wereldje kan ik me wel voorstellen dat de dealer/importeur niet wil opdraaien voor andermans fouten. Dat zouden jij en ik ook niet willen. Dus ergens snap ik het wel!
Ik heb ook niet gezegd dat ik het niet snap, als ik geld moet betalen ga ik ook grondig uitzoeken waarom 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja snap ik, maar wat was de oorzaak en reden dat er garantie moest worden geclaimd.Merijn schreef:Nou ja... Laten we eerlijk zijn, met toch best wat hobby-kezen in het chip/map-wereldje kan ik me wel voorstellen dat de dealer/importeur niet wil opdraaien voor andermans fouten. Dat zouden jij en ik ook niet willen. Dus ergens snap ik het wel!
Mijn mapping is recent up to date gemaakt, maar daarvoor zonder extra slijtage de 150.000 km achter wielen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
als je een auto op de weg zet die gebouwd is met 225Pk en 300Nm Mag je toch wel aan nemen dat sommige delen met 40 pk en 100Nm meer eerder stuk gaan dan verwacht. Dus als ik dealer was en jij kom terug met een getunde wagen en gaat klagen dat er iets stuk is, zou ik ook zeggen Pech. Jij wilt tunen mag je ook voor de kosten op draaien. Want je weet nu nooit zeker of dat onderdeel op het zelfde tijdstip ook kapot zou zijn gegaan, of überhaupt kapot zou zijn gegaan... 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
40 pk en 100nm....tja dat is best wel een flinke slok meer.
Maar hoe komt het dat een garage de link legt met chippen. Of zouden ze op voorhand al controle doen.
En waar is dan de grens.
Koppeling die verbrand is bij 40.000 km...tja dan zou ik ook gaan zoeken.
Of remschijven die te heet zijn geworden door rondjes op een circuit te boenderen.
Maar hoe komt het dat een garage de link legt met chippen. Of zouden ze op voorhand al controle doen.
En waar is dan de grens.
Koppeling die verbrand is bij 40.000 km...tja dan zou ik ook gaan zoeken.
Of remschijven die te heet zijn geworden door rondjes op een circuit te boenderen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Dealers moeten vaak bij problemen de historie van het herprogrammeren mee geven bij een garantie claim. Daar zie je precies op welke software erop heeft gestaan. Verwacht dat bij een auto die gemapt is hier geen renault nummer te vinden. Heb er geen ervaring mee, als ik ooit een gechipte heb thuis met de clip zal ik er eens op letten 
