Dynodag met Fastchip 27 juni 2015

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

-jo- schreef:Heren (en dames),

toch nogmaals benadrukken:

BRANDSTOF VAN GOEDE KWALITEIT IS EEN ABSOLUTE VEREISTE VOOR DE MAPPING !!!

We halen er de auto's, gevuld met uilenzeik, zo uit tijdens het programmeren.
Is dat een kwestie van prijs of moet je nog op andere dingen letten? Q8 is de enige bij ons die nog super heeft en daar hoor ik gemengde berichten over.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

En vergeet niet dat je na het mappen ook op die zelfde brandstof moet blijven rijden. Het is dus niet alleen voor het mappen zelf. Als je dus geen 98 in de buurt kan krijgen kan je beter gaan mappen op 95, wat dan uiteraard minder florissante cijfers tot gevolg heeft.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

okido schreef:
-jo- schreef:Heren (en dames),

toch nogmaals benadrukken:

BRANDSTOF VAN GOEDE KWALITEIT IS EEN ABSOLUTE VEREISTE VOOR DE MAPPING !!!

We halen er de auto's, gevuld met uilenzeik, zo uit tijdens het programmeren.
Is dat een kwestie van prijs of moet je nog op andere dingen letten? Q8 is de enige bij ons die nog super heeft en daar hoor ik gemengde berichten over.
Laten we zeggen dat de witte pompen en bijv de tinQ. .tango niet de beste zijn...
Ik tank ten alle tijden BP ultimate 98...en nog nog problemen gehad met pingelen op de bank wegens $@$:##benzine.

Maar als t verder nergens bij jou in de buurt zit of op een dagelijke route....
Dan zou ik ook mijn afstelling aan laten passen op die benzine die wel in de buurt heb.
Zo zomaar kunnen dat de presentatie in verhouding minder is ...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

BP Ultimate 98 bestaat niet meer sinds 2009 , aldus het www. Bij de BP kan je max 97 krijgen. Deze brandstof voldoet aan de eisen maar zoals Jochem reeds zei, TinQ-Tango of andere witte pompen moet je echt vermijden.

Zoals eerder gezegd, we halen ze er zo uit tijdens het mappen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Ik dacht juist dat BP met de Ultimate de laatste was met echte 98. Waar zou je dan moeten tanken om toch die 98(+) te halen in Nederland? Competition 102 is dan nog de enige mogelijkheid?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik zou het niet weten, in BE hebben we al die shizzle niet met brandstoffen. Aan elke pomp kan je gewoon 98 krijgen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

http://www.bp.com/nl_nl/on-the-road/net ... od-98.html

Volgens dit nog gewoon 98 hoor Jo...
:smile:

Ben jij niet in de war met Shell ?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij is Ultimate altijd 98 in Nederland. Bij Esso en Total hebben ze ook nog 98, voor zover ik weet. Niet alle tankstations verkopen het nog, dus hou daar wel rekening mee.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Vraag aan Peter en Dennis: De Akrapovic evo-line uitlaatsystemen, zijn deze met catvervanger/decat/sportcat ? Indien met sportcat kan je ook voor een STG2 opteren.
-jo- schreef:-Peter RS: Megane265,BP ultimate,Akrapovic evolution line (titanium) uitlaat,BMC luchtfilter,KTR turbo inlet pipe
-jo- schreef:-Dennis Evertse, RS265,KN inlegfilter en Akrapovic Evolution uitlaat systeem.


Paul, bij jou heb ik reeds antwoord maar onze vraag is wederom, wordt het een STG1 of STG2 ? Met deze modificaties kan je voor een STG2 gaan.
-jo- schreef:-PaulClioSport, Megane 2 RS ph1, 3" vanaf de turbo incl kat vv, airtec intercooler, en inductie kit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Peter_RS
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 12:44
Car: Megane 265 R.S.

-jo- schreef:Vraag aan Peter en Dennis: De Akrapovic evo-line uitlaatsystemen, zijn deze met catvervanger/decat/sportcat ? Indien met sportcat kan je ook voor een STG2 opteren.
-jo- schreef:-Peter RS: Megane265,BP ultimate,Akrapovic evolution line (titanium) uitlaat,BMC luchtfilter,KTR turbo inlet pipe
-jo- schreef:-Dennis Evertse, RS265,KN inlegfilter en Akrapovic Evolution uitlaat systeem.


Paul, bij jou heb ik reeds antwoord maar onze vraag is wederom, wordt het een STG1 of STG2 ? Met deze modificaties kan je voor een STG2 gaan.
-jo- schreef:-PaulClioSport, Megane 2 RS ph1, 3" vanaf de turbo incl kat vv, airtec intercooler, en inductie kit.
Hoi Jo,
De Evolution line is vanaf de oem kat. Dus geen catvervanger/decat/sportcat bij mij.
Zit er wel aan te denken om dit nog een keer aan te pakken, maar (nog) niet in de nabije toekomst.
En voor stage 2 heb je toch nog een grotere intercooler nodig?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Stg2 "kan" met oem intercooler maar je hebt sowieso een sportcat nodig.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
PaulClioSport
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 22 aug 2011 9:26
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Uiteraard een stage 2 mapping, ik zal Shell V-Power tanken aangezien we vlak bij de grens wonen! Is het trouwens ook mogelijk om de traction control eruit te laten halen zodat die niet meer inspringt vanaf 30km/h, ik weet dat dit alleen bij de Phase 1 zo is
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Aanmeldingslijst:

Custom map:

-Chico-chino (Cartsen): megane RS265 supersprint catback systeem.BP ultimate, STG1
-Menno H, Megane RS265 CUP, BP Ultimate. stock, STG1
-Dennis Evertse, Megane RS265,KN inlegfilter en Akrapovic Evolution uitlaat systeem, STG1
-Peter RS: Megane265,BP ultimate,Akrapovic evolution line (titanium) uitlaat,BMC luchtfilter,KTR turbo inlet pipe STG1

-Tilpieter: Megane 225, volledig miltek incl sportcat en forge intercooler STG2
-Ericon: Megane 225, RON98,stock, STG1
-PaulClioSport, Megane 225 ph1, 3" vanaf de turbo incl kat vv, airtec intercooler, en inductie kit, STG2

-Tilpieter: clio IV EDC Monaco gp, STG1

-Abel: Megane DCi 150

-PaulClioSport, Laguna 3,GT205, stg1



-Francis, RS250, REPROG.

Rollen + optie mappen:

-Dion, Clio182 miltek catback + sportcat miltek en inleg filter itg
-Franx, clio ragnotti, shrick (optie remap indien nodig)


Rollen:
-Jochem, R5GTTi, bleukrot ;)
-
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Beste deelnemers,

de komende dagen zullen jullie een informatieve pm ontvangen alsook de betalingsinfo (voorschot 100€).

Alvast succes en we kijken er naar uit. Tevens een mooie line-up om vergelijkingen te maken. (Y)


Edit: de dag is volzet (onder voorbehoud van betaling)

Groeten,
Jo
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Gadver, er heeft gisteren iemand een pm gestuurd ivm de tractioncontrol. Zou je deze pm nog even kunnen sturen, ik heb hem per ongeluk verwijderd.

Dank U.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

-jo- schreef:Gadver, er heeft gisteren iemand een pm gestuurd ivm de tractioncontrol. Zou je deze pm nog even kunnen sturen, ik heb hem per ongeluk verwijderd.

Dank U.
PaulClioSport schreef:Uiteraard een stage 2 mapping, ik zal Shell V-Power tanken aangezien we vlak bij de grens wonen! Is het trouwens ook mogelijk om de traction control eruit te laten halen zodat die niet meer inspringt vanaf 30km/h, ik weet dat dit alleen bij de Phase 1 zo is
klein stukje naar boven dezelfde lijkt me :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

OMG, dringend aan vakantie toe denk ik. |:

EDIT: ik stuur je ff een pm ivm de vraag.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Reprog bij Francis...wat betekent dat?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Peter_RS
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 12:44
Car: Megane 265 R.S.

Arno17 schreef:Reprog bij Francis...wat betekent dat?
Her programmeren in het Nederlands :p
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Peter_RS schreef:
Arno17 schreef:Reprog bij Francis...wat betekent dat?
Her programmeren in het Nederlands :p
Ja lijkt me logisch, maar waarvoor. Eerder al gechipt elders of wat.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Arno17 schreef:
Ja lijkt me logisch, maar waarvoor. Eerder al gechipt elders of wat.
Hij heeft er later een sportcat / decat onder gezet en ziet nu 'luchtverontreiniging storing' op z'n dash.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

PaulClioSport schreef:Uiteraard een stage 2 mapping, ik zal Shell V-Power tanken aangezien we vlak bij de grens wonen!
Brandstof kwaliteit benodigd voor / en na een tuning

NA - Atmospherische motoren

F7x
minimaal Shell vPower 95 (97).

F4x
minimaal (Tier-1) merkbenzine RON 95. Exxon Mobil, Shell, BP.
Shell vPower 95 (97) aanbevolen.


- Turbo motoren

Stage 1
minimaal Shell vPower 95 (97).
Exxon Mobil, Shell, BP - RON98 aanbevolen

Stage 2
minimaal Exxon Mobil, Shell, BP - RON98
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Fastchip schreef:
PaulClioSport schreef:Uiteraard een stage 2 mapping, ik zal Shell V-Power tanken aangezien we vlak bij de grens wonen!
Brandstof kwaliteit benodigd voor / en na een tuning

NA - Atmospherische motoren

F7x
minimaal Shell vPower 95 (97).

F4x
minimaal (Tier-1) merkbenzine RON 95. Exxon Mobil, Shell, BP.
Shell vPower 95 (97) aanbevolen.


- Turbo motoren

Stage 1
minimaal Shell vPower 95 (97).
Exxon Mobil, Shell, BP - RON98 aanbevolen

Stage 2
minimaal Exxon Mobil, Shell, BP - RON98
Paul bedoeld vpower 100 uit duitsland (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Aha, wat ik me dan afvraag:

Heeft het ook invloed wat voor merk diesel je tankt?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Paul bedoeld vpower 100 uit duitsland
Het is mij bekend dat brandstoffen per land / regio verschillen. Mijn post was ook als algemene informatie bedoelt, aangezien Paul niet aangeeft over welke grens ie het heeft.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Arno17 schreef:Aha, wat ik me dan afvraag:

Heeft het ook invloed wat voor merk diesel je tankt?
Vanwege het hoge druk inspuitssyteem (1600 bar) is vooral schone brandstof van belang.
Tijdens het afstellen kan ik niet zien wat voor kwaliteit het is, zoals bij de benzine motoren wel het geval is.
Als je de prijs van 4 diesel injectors even opvraagt, denk ik dat je nooit meer anders dan merkdiesel tankt. ;-)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:
Arno17 schreef:Aha, wat ik me dan afvraag:

Heeft het ook invloed wat voor merk diesel je tankt?
Vanwege het hoge druk inspuitssyteem (1600 bar) is vooral schone brandstof van belang.
Tijdens het afstellen kan ik niet zien wat voor kwaliteit het is, zoals bij de benzine motoren wel het geval is.
Als je de prijs van 4 diesel injectors even opvraagt, denk ik dat je nooit meer anders dan merkdiesel tankt. ;-)
:-( dank voor de info.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
MichelRS172PH2
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 31 mei 2015 14:35
Car: Clio RS 172 PH2

Kan ik mij voor deze dag nog aanmelden voor een custom remap?
Gr. Michel.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Helaas, helemaal volzet
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MichelRS172PH2
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 31 mei 2015 14:35
Car: Clio RS 172 PH2

jammer volgende keer beter!
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

Weer een lekkere volle planning word weer een leuk dagje de 27ste ben der weer bij voor de nodige hulp (Y) .Jo die Megane 2 Rsen hebben die versterkte koppeling omdat ze voor stage 2 willen? Anders zullen we koppelingsvoering gaan ruiken :grin: .
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Henk weet tot waar hij kan gaan met die dingen ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Aanmeldingslijst:

Custom map:

-Chico-chino (Cartsen): megane RS265 supersprint catback systeem.BP ultimate, STG1
-Menno H, Megane RS265 CUP, BP Ultimate. stock, STG1
-Dennis Evertse, Megane RS265,KN inlegfilter en Akrapovic Evolution uitlaat systeem, STG1
-Peter RS: Megane265,BP ultimate,Akrapovic evolution line (titanium) uitlaat,BMC luchtfilter,KTR turbo inlet pipe STG1

-Tilpieter: Megane 225, volledig miltek incl sportcat en forge intercooler STG2
-Ericon: Megane 225, RON98,stock, STG1 AFGEMELD TECHNISCHE PROBLEMEN
-PaulClioSport, Megane 225 ph1, 3" vanaf de turbo incl kat vv, airtec intercooler, en inductie kit, STG2

-Tilpieter: clio IV EDC Monaco gp, STG1

-Abel: Megane DCi 150

-PaulClioSport, Laguna 3,GT205, stg1



-Francis, RS250, REPROG.

Rollen + optie mappen:

-Dion, Clio182 miltek catback + sportcat miltek en inleg filter itg
-Franx, clio ragnotti, shrick (optie remap indien nodig)


Rollen:
-Jochem, R5GTTi, bleukrot ;)
-
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

Dat is waar Jo (Y) Henk is de specialist. Hoop dat het voor de mensen die komen mappen nu wel duidelijk is dat brandstof kwaliteit erg belangrijk is uilenzeik afstelling heeft Henk niet :grin: .
MichelRS172PH2
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 31 mei 2015 14:35
Car: Clio RS 172 PH2

Plek vrij?? interesse!
Plaats reactie