even voorstellen, aangenaam!!

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
RS260

Goedemiddag Renault adepten :D
Ik ben Marcel, kom uit ede en ben op zoek gegaan naar een Renault megane RS. Rij momenteel iets heel anders(Audi a4 cabrio 8) ) maar wil weer eens wat anders. Wel weer iets sportieve, iets kleinere.....ben wel een VAG man maar sta zeker open voor ander leuk speelgoed....vandaar terecht gekomen bij een megane RS. Ga zaterdag bij eentje kijken en was eens benieuwd of dat de auto hier misschien al een bekende is en/ of jullie eventueel nog waardevolle tips hebben om op te letten.
Ik wacht nieuwsgierig jullie reacties af......oh ja... :smile:

http://link.marktplaats.nl/m912252581
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

RS260 schreef:Goedemiddag Renault adepten :D
Ik ben Marcel, kom uit ede en ben op zoek gegaan naar een Renault megane RS. Rij momenteel iets heel anders(Audi a4 cabrio 8) ) maar wil weer eens wat anders. Wel weer iets sportieve, iets kleinere.....ben wel een VAG man maar sta zeker open voor ander leuk speelgoed....vandaar terecht gekomen bij een megane RS. Ga zaterdag bij eentje kijken en was eens benieuwd of dat de auto hier misschien al een bekende is en/ of jullie eventueel nog waardevolle tips hebben om op te letten.
Ik wacht nieuwsgierig jullie reacties af......oh ja... :smile:

http://link.marktplaats.nl/m912252581

Heej, welkom hier (Y)

Je hebt veel verschillende soort Megane rsjes. De verschillende uitvoeringen kan je in de register vinden. Dit is een normale ph1 (met volvo velgen/zelfde steek 5x108).

Ik heb van deze auto nog wel wat achtergrond info. Pm mij even je mail
Patrick RS
Moderator

Is voor elkaar (Y)
Rob72

je hebt PM
RS260

Nou....morgen nog ff geen RS kijken. Net maiothe van verkoper dat de RS voor APK en beurtje bij dealer stond....blijkt turbo kaduuk :(
Helaas pindakaas...wordt op de hoogte gehouden maar heeft iemand nog tips en/of reminders om straks misschien extra op te letten?
Abel
Über-Spammer

ja, staar je niet gek op pk's. 225 is al best veel, en stage 1 bij fastchip kost ook de wereld niet ;-)
RS260

Staar me zeker niet gek op de pk's. Vond de combi van auto, kleur, wielen en interieur gewoon mooi......dat chippie was mooi mee genomen :D
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Moet het een vijfdeurs zijn? En is budgettechnisch een phase2 niet haalbaar? Die zijn technisch gezien net even wat beter. Ook qua onderstel.

Overigens, turbo defect. Wil je de auto dan straks nog wel hebben? Als de garage het goed doet kijken ze waardoor het defect is ontstaan. Te kort aan olie, slijtage, er zijn meer redenen te bedenken.
Daarnaast moeten ze zowel de inlaatkant (incl. intercooler) en uitlaatkant goed nakijken / schoonmaken anders sta je zo weer voor problemen. Wil de huidige eigenaar daar nog (goed) in investeren vraag ik me dan af.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Abel
Über-Spammer

tuning certificaat zegt ook wel wat.. :p en een fase 2 vind ik persoonlijk ook mooier.. Maarja budget, eisen en auto moeten allemaal op 1 lijn zitten he. :D
RS260

Inderdaad gelezen dat een phase2 net ff wat beter schijnt te zijn....en ja ik wil liefst een vijfdeurs :D
Heb met garagebedrijf afspraak dat ie mij op de hoogte houdt......kan ik altijd nog beslissen, afhankelijk van het geconstateerde probleem, of ik er vanaf zie of niet.
RS260

Nou.....die gaat het niet meer worden :D
Bedrijf mailde gisteravond dat turbo zo aan gruzels was dat er serieuze motorschade was ontstaan.
Een kandelaartje ging t hok nu in de zwarte uurtjes proberen op te knappen maar garage die m nu te koop aan bood durfde dat niet meer aan...laatst aan nog verkopen.
Verder zoeken dus 8)
Patrick RS
Moderator

RS260 schreef:Nou.....die gaat het niet meer worden :D
Bedrijf mailde gisteravond dat turbo zo aan gruzels was dat er serieuze motorschade was ontstaan.
Een kandelaartje ging t hok nu in de zwarte uurtjes proberen op te knappen maar garage die m nu te koop aan bood durfde dat niet meer aan...laatst aan nog verkopen.
Verder zoeken dus 8)
Jammer hoor. Hij was op de RTC meeting. afgelopen zondag... Mogelijk daarna iets te enthousiast geweest??
Afbeelding
Rob72

is volgens mij ander kenteken Patrick.
Patrick RS
Moderator

Zo goeiemoguh |:

Wel vergelijkbare wielen :p
RS260

Lijkt er idd erg op en ik moest ook wel ff 2 keer kijken bij de foto's.... maar idd ander kenteken :grin:
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Die jij post patrick is van Nuno Ferreira. In het Mégane II RS topic heeft hij een post gedaan nadat ik hem gevraagd had zich hier aan te melden.
Hij heeft de auto nu enkele weken en kwam eens op de meeting kijken om ideeën op te doen. Hij is wel een en ander van plan volgens mij. Heb hem sowieso het belang van een goede mapping uitgelegd. De auto is nu wel gechipt, maar er is weinig bekend over. Of weet jij meer over deze vijfdeurs?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Dat is volgensmij de ex van mn collega Chris die 74-pf-pn. :)
Katosferreira
Car: Megane rs

Yep de eigenaar is toch wel een vrouwtje, maar wie ermee rijdt is inderdaad Nuno Ferreira (ik) !!!! ;)
Ik ben ook inderdaad net nieuw hier en kan me nog niet zo goed "bewegen" in de site.
Ik zou wel fijn vinden als ik info over het geschiedenis van de wagen kan krijgen ....
Katosferreira

Niels V Dijk schreef:Dat is volgensmij de ex van mn collega Chris die 74-pf-pn. :)
Volgens mij ook !!
Katosferreira

Patrick RS schreef:
RS260 schreef:Nou.....die gaat het niet meer worden :D
Verder zoeken dus 8)
Jammer hoor. Hij was op de RTC meeting. afgelopen zondag... Mogelijk daarna iets te enthousiast geweest??
Afbeelding
Ik was wel enthousiast geweest, maar niet zo enthousiast ....:p
Niets mis mee met de turbo hier.....
Rob72

De auto waar het topic over begon staat weer te koop zag ik.
RS260

Klopt....maar volgens verkoper( zelfde als eerst en is niet van eigenaar gewisseld in tegenstelling tot eerste verhaal) was het alleen een sensortje wat stoorde.. Dus.....of je loopt de boel te flessen of je hebt het hele verhaal van paar weken terug uit je duim lopen zuigen om mij om de tuiin te leiden en van mijn inruiler af te zijn. Heb hem nog wel gemaild afgelopen weekend maar volgens hem heb ik paar weken terug zijn laatste voorstel afgewezen......waarop ik onze mail wisseling nog even doorgestuurd heb. Daarna( voor mij niet verrassend) niks meer gehoord.
Ik laat de auto lekker staan.....leek mij het beste zeg maar
Rob72

RS260 schreef:Klopt....maar volgens verkoper( zelfde als eerst en is niet van eigenaar gewisseld in tegenstelling tot eerste verhaal) was het alleen een sensortje wat stoorde.. Dus.....of je loopt de boel te flessen of je hebt het hele verhaal van paar weken terug uit je duim lopen zuigen om mij om de tuiin te leiden en van mijn inruiler af te zijn. Heb hem nog wel gemaild afgelopen weekend maar volgens hem heb ik paar weken terug zijn laatste voorstel afgewezen......waarop ik onze mail wisseling nog even doorgestuurd heb. Daarna( voor mij niet verrassend) niks meer gehoord.
Ik laat de auto lekker staan.....leek mij het beste zeg maar
Is bovenstaande aan mij gericht? Want dan kan ik het even niet meer volgen. Ons contact is namelijk alleen geweest dat ik de vorige eigenaar ken, verder hebben we het nergens over gehad. Vorige eigenaar had 'm te koop staan en garage waar hij nu staat heeft 'm van hem overgenomen, that's it. Voor zover ik verder weet prima auto waar vorige eigenaar nooit problemen mee heeft gehad (stond dan ook raar te kijken toen ik hem vertelde dat de turbo stuk zou zijn)

Dus gaarne even een opheldering aan wie je verhaal gericht is want ik kan er geen touw aan vast knopen :-(
Tim
Car: E36 M3

Lijkt me niet dat het aan jou gericht is, jij bent toch niet de verkoper? Of heb jij met RS260 gemaild over dat jij hem de auto verkoopt? Zo warrig is het niet.
Rob72

Nee ik ben inderdaad niet de verkoper maar eerst schrijft hij "maar volgens verkoper" en daarna "dus... of JE loopt de boel etc". Dit laatste zou dan volgens Tim gericht zijn aan de verkoper dan was het duidelijker geweest om te schrijven "dus... of HIJ loopt etc" Nu gebruikt hij twee verschillende verwijzingen en dat roept bij mij verwarring op. Indien hij zijn verhaal aan de verkoper richt hoef je immers niet te schrijven "maar volgens verkoper". Daarna schrijft hij "heb hem nog wel gemaild etc" wat dan zou moeten zijn "heb je nog wel gemaild" indien het gericht is aan de verkoper (neem tenminste aan dat hij met de verkoper heeft gemaild). Dus zoals gezegd lopen de verwijzingen nogal door elkaar wat verwarring oproept.
Patrick RS
Moderator

MOD
Laten we weer on topic gaan. Deze meneer stelt zich hier voor en is op zoek naar een Megane rs. Verdere discussie mbt de eerder genoemde megane mag via pm (Y)
Plaats reactie