Dag allemaal,
Zojuist heb ik een Clio GT 3 uit bouwjaar 2010 gekocht, de auto heeft 20.000 op de teller staan. Na een proefrit te hebben gereden was ik verkocht. Alles zit erop en eraan en de auto is 5 deurs.
Voor de toekomst wil ik de auto chippen, er komt dan ongeveer 20 pk bij. De clio heeft nu 128 pk.
A.s. vrijdag haal ik de auto bij de garage op en dan zullen er ook fotos op dit forum verschijnen.
Voor nu: groetjes van Rick.
Voorstellen: Rick (Clio GT 3)
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Welkom hier inderdaad.Merijn schreef:Top! Mooie auto.Chippen kun je laten doen bij Fastchip. Die heeft daar vast wat moois voor!
Welkom hier!
Maar die 20 pk extra ga je niet halen ben ik bang.
Dit blokje is dezelfde als die in de Twingo RS zit/zat, met alleen een minder stoer uitlaat spruitstuk.
Dus vandaar de 128 pk ipv de 133.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Welkom 

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Welkom!! Ben benieuwd naar de foto's!!
20pk uit een niet turbo motor extra met een chippie? Echt niet sorry. De 1.6 16V is met die 130PK al aardig aan de max. Als je een 1.2 tce had gekocht had je er wel meer kunnen bij chippen idd maar 20PK is wel veel. Misschien bij een 1.4 tce die schijnen wel goed te chippen zijn.
Trouwens welkom
Trouwens welkom

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
137 om precies te zijn, aan de krukas dus. Globale omrekening.Abel schreef:20pk uit een niet turbo motor extra met een chippie? Echt niet sorry. De 1.6 16V is met die 130PK al aardig aan de max. Als je een 1.2 tce had gekocht had je er wel meer kunnen bij chippen idd maar 20PK is wel veel. Misschien bij een 1.4 tce die schijnen wel goed te chippen zijn.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik heb een Twingo RS gehad en laten chippen bij Fastchip, zelfde motor als in jouw Clio GTClio3GT schreef:Hoeveel zou er dan max bij kunnen komen Merijn? Zonder eventuele inhoudelijke dingen in de motor te vervangen, dus echt puur chippen. Alvast bedankt.
De winst lag in een beter lopende motor ( driveability, koud startprobleem ) en hooguit 5 pk meer dan normaal.
Koppel ging wel wat meer omhoog en bleef dit langer vasthouden.
De Twingo werd door deze kuur een andere auto om te rijden ( lees beter ) en kon hem wat langer doorhalen omdat de begrenzer ruimer werd gezet.
Verwacht dus geen wonderen van dit al uitgeknepen motorblokje door chip tuning.
Of je moet naar ZIP gaan, die verrichten wonderen als ik het zo allemaal lees.

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Oké, bedankt voor je reactie! Ga het nog niet doen hoor, maar het is echt voor in de toekomst. Ik hou je advies in mijn gedachtenArno17 schreef:Ik heb een Twingo RS gehad en laten chippen bij Fastchip, zelfde motor als in jouw Clio GTClio3GT schreef:Hoeveel zou er dan max bij kunnen komen Merijn? Zonder eventuele inhoudelijke dingen in de motor te vervangen, dus echt puur chippen. Alvast bedankt.
De winst lag in een beter lopende motor ( driveability, koud startprobleem ) en hooguit 5 pk meer dan normaal.
Koppel ging wel wat meer omhoog en bleef dit langer vasthouden.
De Twingo werd door deze kuur een andere auto om te rijden ( lees beter ) en kon hem wat langer doorhalen omdat de begrenzer ruimer werd gezet.
Verwacht dus geen wonderen van dit al uitgeknepen motorblokje door chip tuning.
Of je moet naar ZIP gaan, die verrichten wonderen als ik het zo allemaal lees.

[img]http://i57.tinypic.com/5d1l3s.jpg[/img]
Dit is 'm dan. Na een week ermee te hebben gereden ben ik erg tevreden over deze auto!
Als puntje op de i heb ik zojuist bij de dealer nog een 2 tal GT logo besteld, dit was een optie die je kon nemen bij aanschaf van de auto. Rechts achterop de auto zal er als logo GT line komen te staan en voorop in de grill een embleem met GT.
Dit is 'm dan. Na een week ermee te hebben gereden ben ik erg tevreden over deze auto!
Als puntje op de i heb ik zojuist bij de dealer nog een 2 tal GT logo besteld, dit was een optie die je kon nemen bij aanschaf van de auto. Rechts achterop de auto zal er als logo GT line komen te staan en voorop in de grill een embleem met GT.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Mooie GT !
Het lijkt mij alleen dat het logo op de achterkant niet op jou clio thuishoort, beetje jammer om er een "GT line" van te maken terwijl het een echte GT is. Daar hoort toch het echte logo op thuis (zelfde als bij een Megane GT)
Het lijkt mij alleen dat het logo op de achterkant niet op jou clio thuishoort, beetje jammer om er een "GT line" van te maken terwijl het een echte GT is. Daar hoort toch het echte logo op thuis (zelfde als bij een Megane GT)
Hoi Jacob, typefoutje:p ik bedoel GT renault sport.Jacob Priem schreef:Mooie GT !
Het lijkt mij alleen dat het logo op de achterkant niet op jou clio thuishoort, beetje jammer om er een "GT line" van te maken terwijl het een echte GT is. Daar hoort toch het echte logo op thuis (zelfde als bij een Megane GT)