Goedendag iedereen,
Ik ging vandaag even met de hand mijn oliepeil controleren,stond perfect.
Nu viel het mij op dat er linksboven weer wat viezigheid cq olieresten zit.
Mijn camera is kapot dus kon even geen foto maken,zal het proberen om uit te leggen.
Als je het blok vanaf de bovenkant bekijkt dan ziet men de 4 cilinders waaruit de kabels komen.
Het viel mij op dat het zweterig is bij de 2 platte boutjes boven de meest linkse cilinder.
Zodra het kan maak ik een foto.
Enige weken geleden had ik het al schoongemaakt dus vandaar dat het me opviel.
Ook de ring waar de eerste cilinder zit vind ik nattig eruit zien.
Oliepeil veranderd niet en ook geen rookpluimen of wat dan ook.
Geen olielekkage en voor de rest is het blok mooi droog.
Zou het kunnen zijn dat er een nieuwe kleppendeksel pakking op moet?
Sorry voor dit verhaal,als iets niet duidelijk is hoor ik het graag.
Ter verduidelijking,er komt geen druppels uit ofzo,alleen steeds zweterig bij het bovenstaande.
Alvast superdank iedereen alvast.
Ps gaat om de clio rs.
kleine olielekkage op blok?
Ik zal zsm een foto maken,heb nog garantie gelukkig.
Als het de pakking zou zijn kan het kwaad om door te rijden of wordt het erger?
Wat zou het kosten qua reparatie?ze kunnen daar zeggen dat het natuurlijk geen kwaad kan of dat er niks mee is.
Ik ga sowieso een mail sturen dat ik het geconstateerd heb,dan kunnen ze er in iedergeval niet onderuit na de garantie als er grotere problemen komen.
Dan kan ik aantonen dat het gemeld is in mijn garantie.
Als het de pakking zou zijn kan het kwaad om door te rijden of wordt het erger?
Wat zou het kosten qua reparatie?ze kunnen daar zeggen dat het natuurlijk geen kwaad kan of dat er niks mee is.
Ik ga sowieso een mail sturen dat ik het geconstateerd heb,dan kunnen ze er in iedergeval niet onderuit na de garantie als er grotere problemen komen.
Dan kan ik aantonen dat het gemeld is in mijn garantie.
-
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
klinkt als de boutjes waarmee het klepdksel vastzit (houd ook de nokkenassen op hun plek.
heb ik ook gehad, advies van hier was toen om die boutjes eruit te draaien, een ietsiepietsie (echt maar een beetje, het moet er niet onderuit geperst worden) loctite of vloeibare pakking eronder te doen en dan weer vastdraaien.
Let op, wel 1 voor 1 doen!
heb ik ook gehad, advies van hier was toen om die boutjes eruit te draaien, een ietsiepietsie (echt maar een beetje, het moet er niet onderuit geperst worden) loctite of vloeibare pakking eronder te doen en dan weer vastdraaien.
Let op, wel 1 voor 1 doen!
Born Grippy
Dat klinkt zeker aannemelijk,de boutjes waren id vettig.Onder de boutjes zit een soort vierkant gaatje en daar zat dus een beetje olie in.
Ik denk dat het daar vandaan komt.
Loopt het dan zover naar beneden toe dat de ring ook nat of vettig kan worden waar de ring zit van de eerste cylinder?
Ik zal morgen proberen een foto te posten,heb het wel al beetje schoongemaakt met een doekje vanmiddag.
Mocht er wel wat aan de hand zijn met de pakking?waar komt meestal dan de olie uit?
Zal morgen ook de garage op de hoogte stellen,moet toch nog terug vanwege een wiellager.
Hoop dat het hierbij blijft in korte tijd al een nieuw scherm van boordcomputer vervangen,was bijna onleesbaar.
Daarna een nieuwe buitendeurhandgreep,reageerde niet meer via knopje en automatisch.
Nu dus de boutjes of evt kleppendekselpakking en wiellager.
En dat in anderhalve maand,hoop dat alles nu opgelost is.
Oja ik zat te zoeken in dit forum hoe je een foto plaatst,hoeveel mb mag de foto zijn of pixels e.d,maar kon niks vinden.
Alvast dank iedereen weer.
Ik denk dat het daar vandaan komt.
Loopt het dan zover naar beneden toe dat de ring ook nat of vettig kan worden waar de ring zit van de eerste cylinder?
Ik zal morgen proberen een foto te posten,heb het wel al beetje schoongemaakt met een doekje vanmiddag.
Mocht er wel wat aan de hand zijn met de pakking?waar komt meestal dan de olie uit?
Zal morgen ook de garage op de hoogte stellen,moet toch nog terug vanwege een wiellager.
Hoop dat het hierbij blijft in korte tijd al een nieuw scherm van boordcomputer vervangen,was bijna onleesbaar.
Daarna een nieuwe buitendeurhandgreep,reageerde niet meer via knopje en automatisch.
Nu dus de boutjes of evt kleppendekselpakking en wiellager.
En dat in anderhalve maand,hoop dat alles nu opgelost is.
Oja ik zat te zoeken in dit forum hoe je een foto plaatst,hoeveel mb mag de foto zijn of pixels e.d,maar kon niks vinden.
Alvast dank iedereen weer.
-
- Contacteer:
foto's moeten extern gehost worden (imageshack oid)
Born Grippy
Laatst gewijzigd door remco2706 op wo 1 apr 2015 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
De eerste foto is van boven genomen,de 2e via de zijkant.
Bij die boutjes blijft het steeds zwartig/vettig ook na het schoonmaken.
Bij de onderste foto zie je helemaal net onderaan een ring zitten die ook vaak vettig is,kan dat dus door de boutjes komen?
Het lijkt er niet op dat de pakking niet meer goed is ofzo.
Alvast iedereen erg bedankt voor het kijken.
Bij die boutjes blijft het steeds zwartig/vettig ook na het schoonmaken.
Bij de onderste foto zie je helemaal net onderaan een ring zitten die ook vaak vettig is,kan dat dus door de boutjes komen?
Het lijkt er niet op dat de pakking niet meer goed is ofzo.
Alvast iedereen erg bedankt voor het kijken.
is dat alles?
-
- Car: R19.R
Zal ergens iets langs 1 of meerdere boutjes iets zweten...
-
- Contacteer:
da's wat ik al dacht, makkelijk zelf te fixen!
Born Grippy
beste,olieverlies langs deze boutjes komt regelmatig voor bij f4r enige goede manier om dit op te lossen is kleppendeksel er af en nieuwe vloeibare pakking aanbrengen.
het probleem is dat dit een groot werk is,d-riem er af want de nokkenassen zitten gespannen met het kleppendeksel.
ik heb dit zelf gedaan maar je hebt specifiek gereedschap nodig.
grts
het probleem is dat dit een groot werk is,d-riem er af want de nokkenassen zitten gespannen met het kleppendeksel.
ik heb dit zelf gedaan maar je hebt specifiek gereedschap nodig.
grts
of een voor een demonteren, schroefgat schoonmaken met remmen reinigger. Vloeibare pakking er in en boutje weer monteren (aanhalen op moment)?
-
- Contacteer:
wat hij...(en ik) zei...Geert schreef:of een voor een demonteren, schroefgat schoonmaken met remmen reinigger. Vloeibare pakking er in en boutje weer monteren (aanhalen op moment)?

Born Grippy
Nu zit ik weer in dubio wat dus het beste,sommige zeggen de boutjes eraf,ander zegt nieuwe vloeiebare pakking ertussen.
Lijkt mij als je alleen de boutjes eraf schroeft en 1 voor 1 op de boutjes beetje pakking opdoet,je dan later geen ellende krijgt?
Als er dus als een zwakke plek in de kleppendekselpakking zit,dit dus niet alsnog aan het licht komt?
Kan beter vragen of ze een nieuwe pakking erop doen.
Lijkt mij als je alleen de boutjes eraf schroeft en 1 voor 1 op de boutjes beetje pakking opdoet,je dan later geen ellende krijgt?
Als er dus als een zwakke plek in de kleppendekselpakking zit,dit dus niet alsnog aan het licht komt?
Ik weet alleen niet of mijn garage dit dan accepteerd alszijnde garantie,nog niet erg genoeg voor denk ik.
En aangezien ik een pietjeprecies ben,zal een nieuwe pakking me het beste gevoel geven.
Wat zal de garage hiervoor ongeveer rekenen?
Of iemand evt. die tegen een leuke vergoeding dit kan fixen voor mij?
En aangezien ik een pietjeprecies ben,zal een nieuwe pakking me het beste gevoel geven.
Wat zal de garage hiervoor ongeveer rekenen?
Of iemand evt. die tegen een leuke vergoeding dit kan fixen voor mij?
-
- Contacteer:
Remco maak het nou niet zo moeilijk,
Nieuwe pakking kost je ook een distributie vervanging !
Hup boutje eruit draaien ,schoonspuiten , droogmaken , beetje pakkingshit op het boutje en die er weer in.
1 voor 1 doen , geen narigheid met je distributie riem enzo.
Nieuwe pakking kost je ook een distributie vervanging !
Hup boutje eruit draaien ,schoonspuiten , droogmaken , beetje pakkingshit op het boutje en die er weer in.
1 voor 1 doen , geen narigheid met je distributie riem enzo.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
alles kan misgaan ook bij het monteren van een nieuwe..remco2706 schreef:Nu zit ik weer in dubio wat dus het beste,sommige zeggen de boutjes eraf,ander zegt nieuwe vloeiebare pakking ertussen.
ik rij nu drie jaar rond met deze fix (waren bijna alle boutjes die lekten)...gebruikt nog geen drupje olie
Born Grippy
Okee jongens,dan ga ik op jullie tip af en zal ik de boutjes laten fixen door de garage.
Volgende week vrijdag moet hij er toch heen,voor mijn wiellager nog,dus kunnen ze meteen meepakken.
Bedankt iedereen totdusver.
Offtopic,had graag bij de meeting willen zijn,helaas verhinderd,wel jammer had ik wat mensen kunnen ontmoeten.
Volgende week vrijdag moet hij er toch heen,voor mijn wiellager nog,dus kunnen ze meteen meepakken.
Bedankt iedereen totdusver.
Offtopic,had graag bij de meeting willen zijn,helaas verhinderd,wel jammer had ik wat mensen kunnen ontmoeten.
Nog offtopic,ik zat even in mijn boordcomputer te neuzen en ik zag ineens wanneer de volgende beurt is.
Er staat 18 450km voor volgende onderhoudsbeurt,maar een rs heeft toch onderhoud nodig om de 15000km?
Vind het een lange interval,is het een voorgeprogrammeerde systeem of meet de auto ook zelf daadwerkelijk de kwaliteit van de olie en andere parameters afhankelijk hoe je rijdt?
Er staat 18 450km voor volgende onderhoudsbeurt,maar een rs heeft toch onderhoud nodig om de 15000km?
Vind het een lange interval,is het een voorgeprogrammeerde systeem of meet de auto ook zelf daadwerkelijk de kwaliteit van de olie en andere parameters afhankelijk hoe je rijdt?
Vandaag naar garage geweest,ze hebben conform jullie tips(was ook bij hun bekend),de boutjes 1 voor 1 eruit gedraaid en licht met vloeibare pakking weer ingedraaid.
Probleem lijkt opgelost,moet wel nog even in de gaten houden.
In mijn andere topic,over het kraken van me stuur,is ook een oplossing voor handen.
Dat heb ik neergezet in mijn desbetreffende topic,misschien ook handig voor evt. andere mensen die hier last van hebben.
Probleem lijkt opgelost,moet wel nog even in de gaten houden.
In mijn andere topic,over het kraken van me stuur,is ook een oplossing voor handen.
Dat heb ik neergezet in mijn desbetreffende topic,misschien ook handig voor evt. andere mensen die hier last van hebben.