ACT: Clio RS
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
nope, een sportnaaf heeft een 6 gaats oppervlakte bevestiging, en geen spie
Born Grippy
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
was ik ook van plan te doen, tot ik deze optie zag.
Born Grippy
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Mooie wagen Hasennajat (of Meneer Plomphasennajat schreef:Mijn Nieuwe clio RS kenteken 7-TZL-12
FOTOS:
http://www.mijnalbum.nl/Album=CZE3Y7LN

Bij Renault Herbers vandaan! Ik was hem ook al een tijdje aan het volgen. Import uit Duitsland met een mooie verlaging

Staat ook een leuke foto op de site van Herbers van je:
[img]http://www.renault-herbers.nl/images/rh/dscf0884.jpg[/img]
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Die verlaging zou standaard af fabriek moeten zijn! Wat een verschil. Normaal schreeuwt zon 4 rs om een verlaging
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
+1Niels V Dijk schreef:Die verlaging zou standaard af fabriek moeten zijn! Wat een verschil. Normaal schreeuwt zon 4 rs om een verlaging
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mooie kar zo zeg 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: za 2 feb 2013 20:45
- Car: Volvo 945 2.3 Turbo
- Locatie: Heesch
- Contacteer:
Staat super zo, met die verlaging!Rik Hamberg schreef:[img]http://www.renault-herbers.nl/images/rh/dscf0884.jpg[/img]
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
kent iemand deze?
46mm zuiger dus wel redelijk serieus toch?
http://www.kamracing.co.uk/car-tuning/r ... 2-cup.html
merk is meer bekend in de japanse scene.....
46mm zuiger dus wel redelijk serieus toch?
http://www.kamracing.co.uk/car-tuning/r ... 2-cup.html
merk is meer bekend in de japanse scene.....
Born Grippy
Ik zit te denken om een Guerrilla Bypass / Cut-out onder mijn 4 RS te nemen:
http://www.guerrilla-exhaust.com/nl/c-1 ... s--cut-out
Zij geven het volgende aan:
Bovendien verlaagt het omzeilen van de einddemper de tegendruk van de uitlaat, wat gunstig is voor vermogen en verbruik van de motor.
Hoe denken jullie over deze uitspraak? Alles (bv ECU) is toch afgesteld op de uitlaat vanaf fabriek? Levert dit geen problemen als de uitlaatgassen er ineens anders/makkelijker uit kunnen?
En wat als de klep dicht is, dan is dat aan het einde van het zijstukje, dus dat betekent dat de uitlaatgassen wel die zijkant een stukje in kunnen en niet allemaal geheel rechtstreeks doorgaat naar de uitlaat. Kan dit nog problemen of nadelige invloeden hebben?
http://www.guerrilla-exhaust.com/nl/c-1 ... s--cut-out
Zij geven het volgende aan:
Bovendien verlaagt het omzeilen van de einddemper de tegendruk van de uitlaat, wat gunstig is voor vermogen en verbruik van de motor.
Hoe denken jullie over deze uitspraak? Alles (bv ECU) is toch afgesteld op de uitlaat vanaf fabriek? Levert dit geen problemen als de uitlaatgassen er ineens anders/makkelijker uit kunnen?
En wat als de klep dicht is, dan is dat aan het einde van het zijstukje, dus dat betekent dat de uitlaatgassen wel die zijkant een stukje in kunnen en niet allemaal geheel rechtstreeks doorgaat naar de uitlaat. Kan dit nog problemen of nadelige invloeden hebben?
persoonlijk vindt ik het een beetje vreemde manier van tuning.
koop dan een fatsoenlijk sportuitlaatsysteem.
koop dan een fatsoenlijk sportuitlaatsysteem.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
je kunt hem ook laten monteren voor 200 euro maar dan moet hij er zo onder passen zonder iets aan te passen. Anders kost het meer
Ik zou zeggen dat het goedkoper kan als he zoiets zoekt.



Ik zou zeggen dat het goedkoper kan als he zoiets zoekt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Weet iemand toevallig de uitlijn waardes van een Clio 4 RS (Cup) ?
Kennis van mij laat een KW variant 3 monteren en het bedrijf die hem gaat uitlijnen had de waardes voor de 4 RS niet in de computer staan (ook al was deze onlangs geupdate). Begreep dat de vraag ook al iss uitgezet bij de dealer, maar kan nooit geen kwaad om hier de experts eens lastig te vallen
Kennis van mij laat een KW variant 3 monteren en het bedrijf die hem gaat uitlijnen had de waardes voor de 4 RS niet in de computer staan (ook al was deze onlangs geupdate). Begreep dat de vraag ook al iss uitgezet bij de dealer, maar kan nooit geen kwaad om hier de experts eens lastig te vallen

-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
moet je niet ook nog een stuk pijp erbij hangen?...anders heb je al die hete gassen onder je auto....(zij exit?, en dan licht gesmolten skirts?)goos schreef:Ik zit te denken om een Guerrilla Bypass / Cut-out onder mijn 4 RS te nemen:
http://www.guerrilla-exhaust.com/nl/c-1 ... s--cut-out
Zij geven het volgende aan:
Bovendien verlaagt het omzeilen van de einddemper de tegendruk van de uitlaat, wat gunstig is voor vermogen en verbruik van de motor.
Hoe denken jullie over deze uitspraak? Alles (bv ECU) is toch afgesteld op de uitlaat vanaf fabriek? Levert dit geen problemen als de uitlaatgassen er ineens anders/makkelijker uit kunnen?
En wat als de klep dicht is, dan is dat aan het einde van het zijstukje, dus dat betekent dat de uitlaatgassen wel die zijkant een stukje in kunnen en niet allemaal geheel rechtstreeks doorgaat naar de uitlaat. Kan dit nog problemen of nadelige invloeden hebben?
Born Grippy
@Marc, de reden waarom ik naar deze optie kijk is omdat een sportuitlaat altijd meer geluid maakt.
Mijn vrouw rijdt ook met deze auto en hij gaat ook mee op vakantie, dus dan is meer geluid niet altijd wenselijk. Dus harder als ik er alleen in zit en zachter als zij rijdt of op de lange snelweg ritten.
@Bozothenutter, ik heb contact met een ander bedrijf gehad die ook dit soort systemen aansluit. De bypass wordt weer aangesloten op het eindstuk, zodat de uitlaatgassen daar weer gewoon uitkomen.
Mijn vrouw rijdt ook met deze auto en hij gaat ook mee op vakantie, dus dan is meer geluid niet altijd wenselijk. Dus harder als ik er alleen in zit en zachter als zij rijdt of op de lange snelweg ritten.
@Bozothenutter, ik heb contact met een ander bedrijf gehad die ook dit soort systemen aansluit. De bypass wordt weer aangesloten op het eindstuk, zodat de uitlaatgassen daar weer gewoon uitkomen.
Dat klopt, het gaat ook om het geluid, dat is te braaf...
Qua vermogen betwijfel ik of dat uberhaupt wel verstandig is om dat ooit te doen... Ik heb op meerdere plekken al gelezen dat de bak niet veel meer koppel aan zou kunnen..
Qua vermogen betwijfel ik of dat uberhaupt wel verstandig is om dat ooit te doen... Ik heb op meerdere plekken al gelezen dat de bak niet veel meer koppel aan zou kunnen..
Niet echt, vertel...
Ik heb wel wat filmpjes gezien, maar dan weet ik nog niet hoe het in het echt is. Ene kant wil ik dus meer geluid, maar aan de andere kant moet het niet zo zijn dat lange snelwegritten niet meer te doen zijn.
Ik heb wel wat filmpjes gezien, maar dan weet ik nog niet hoe het in het echt is. Ene kant wil ik dus meer geluid, maar aan de andere kant moet het niet zo zijn dat lange snelwegritten niet meer te doen zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Wel mooi dat alles aangescherpt is. Maar hopelijk komt er hier ook nog een versie van met handbak. Maar ik ben bang dat het helemaal niet meer gebeurd. Had ook wel recaro's of zo verwacht...
http://www.autoweek.nl/nieuws/32063/ext ... edc-trophy
[img]http://media.autoweek.nl/m/l2zy5e6bnl5e.jpg[/img]
http://www.autoweek.nl/nieuws/32063/ext ... edc-trophy
[img]http://media.autoweek.nl/m/l2zy5e6bnl5e.jpg[/img]
Om mijn eerste post maar is even goed te plaatsen; Ik heb op dit moment een Polo G40, welke in de bingo gaat. Ik wil graag overstappen op iets, minimaal net zo snels, maar wel iets wat nieuwer is. Een Clio 2 RS lijkt mij een hele mooie stap, hoor er veel goede dingen over van Ronald1916V (
). Nu was ik benieuwd of er mensen bekend zijn met de volgende Clio: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
Ziet er naar mijn mening erg goed uit, ook de gedane upgrades. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Dank!

Ziet er naar mijn mening erg goed uit, ook de gedane upgrades. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Dank!
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Er is op de rtc een projecttopic van deze auto. Kan hem alleen niet zo snel vinden.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Zoek even op Jelrik en tadaa: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... k#p2360808
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Volgens mij is dit de Clio van Jelrik. Hier is het projecttopic, maar alle foto's doen het niet meer...
Projecttopic Clio RS 172
Projecttopic Clio RS 172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dat ligt eraan hoe het vast zit...
bijv bij een clio 1 16v zijn het 4 boutjes en je wisselt zo de katalysator. ..
Geen idee hoe het bij een RS 2 zit...en of hoe ze het gedaan hebben.
bijv bij een clio 1 16v zijn het 4 boutjes en je wisselt zo de katalysator. ..
Geen idee hoe het bij een RS 2 zit...en of hoe ze het gedaan hebben.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Op tijd de bouten vervangen.
Maar ik snap wat je bedoelt.
Had laatst juist de flens van de voorpijp die weg was.
Maar ik snap wat je bedoelt.
Had laatst juist de flens van de voorpijp die weg was.
Hallo forum leden,
Ik ben sinds een week eigenaar van een Renault Clio RS F1 team uit 2007.
Nu had ik al opgemerkt toen ik de auto kocht dat er een klein beetje olie op het kleppendeksel lag.
De dealer zei dat het mischien een pakking is die niet meer helemaal goed is.
Het was heel minimaal en dacht zelf dat het ook geen kwaad kon.
Maar nu wil ik toch graag weten hoe dit te verhelpen is en wat het probleem kan zijn?
Voordat ik mijn auto heb gekocht ben ik ook eerst gaan kijken bij een andere Clio RS in Utrecht bij de Stam dealer.
Deze had precies hetzelfde en was ook een beetje nat van de olie op het kleppendeksel.
Is dit een veel voorkomend probleem en kan het kwaad?
Het ligt echt in een soort kuiltje waar ook twee boutjes zitten, lijkt me dat daar het kleppendeksel mee vast zit.
Ik hoor het graag als iemand een idee heeft!
Foto's van lekkage:
[img]http://imagizer.imageshack.com/img673/8677/0NkvPh.jpg[/img]
[img]http://imagizer.imageshack.com/img537/7379/X660MH.jpg[/img]
Ik ben sinds een week eigenaar van een Renault Clio RS F1 team uit 2007.
Nu had ik al opgemerkt toen ik de auto kocht dat er een klein beetje olie op het kleppendeksel lag.
De dealer zei dat het mischien een pakking is die niet meer helemaal goed is.
Het was heel minimaal en dacht zelf dat het ook geen kwaad kon.
Maar nu wil ik toch graag weten hoe dit te verhelpen is en wat het probleem kan zijn?
Voordat ik mijn auto heb gekocht ben ik ook eerst gaan kijken bij een andere Clio RS in Utrecht bij de Stam dealer.
Deze had precies hetzelfde en was ook een beetje nat van de olie op het kleppendeksel.
Is dit een veel voorkomend probleem en kan het kwaad?
Het ligt echt in een soort kuiltje waar ook twee boutjes zitten, lijkt me dat daar het kleppendeksel mee vast zit.
Ik hoor het graag als iemand een idee heeft!
Foto's van lekkage:
[img]http://imagizer.imageshack.com/img673/8677/0NkvPh.jpg[/img]
[img]http://imagizer.imageshack.com/img537/7379/X660MH.jpg[/img]
Clio III RS F1 team Grey Makaha
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Volgens mij niet zo spannend hoor.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
mijn Clio 2 deed dit ook, klepdeksel zou eraf moeten om het te fixen (en dat betekend nokkenassen los etc)
Heb toen op advies van hier èèn voor èèn de boutjes losgedraaid een ietsiepietsie loctite onde de kop, en weer vastdraaien.....et voila...droog klepdeksel.
Heb toen op advies van hier èèn voor èèn de boutjes losgedraaid een ietsiepietsie loctite onde de kop, en weer vastdraaien.....et voila...droog klepdeksel.
Born Grippy