ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Past een gewone sportnaaf niet op het standaard stuur dan? Die kosten slechts 50 euro...
Zal wel niet, anders doet iemand natuurlijk niet de moeite om zo'n ding te maken.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

nope, een sportnaaf heeft een 6 gaats oppervlakte bevestiging, en geen spie
Born Grippy
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

ik heb gewoon een "deep dish" sportstuur gekocht destijds. Komt 10cm naar binnen :D
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

was ik ook van plan te doen, tot ik deze optie zag.
Born Grippy
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

hasennajat schreef:Mijn Nieuwe clio RS kenteken 7-TZL-12

FOTOS:


http://www.mijnalbum.nl/Album=CZE3Y7LN
Mooie wagen Hasennajat (of Meneer Plomp :p )!

Bij Renault Herbers vandaan! Ik was hem ook al een tijdje aan het volgen. Import uit Duitsland met een mooie verlaging (Y) ! Strak!!

Staat ook een leuke foto op de site van Herbers van je:
[img]http://www.renault-herbers.nl/images/rh/dscf0884.jpg[/img]
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Ik volgde hem ook al een tijdje, twijfelde of al hij verlaagd was.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Die verlaging zou standaard af fabriek moeten zijn! Wat een verschil. Normaal schreeuwt zon 4 rs om een verlaging
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niels V Dijk schreef:Die verlaging zou standaard af fabriek moeten zijn! Wat een verschil. Normaal schreeuwt zon 4 rs om een verlaging
+1
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Mooie kar zo zeg :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Stefan85
Berichten: 236
Lid geworden op: za 2 feb 2013 20:45
Car: Volvo 945 2.3 Turbo
Locatie: Heesch
Contacteer:

Staat super zo, met die verlaging!
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

kent iemand deze?
46mm zuiger dus wel redelijk serieus toch?

http://www.kamracing.co.uk/car-tuning/r ... 2-cup.html

merk is meer bekend in de japanse scene.....
Born Grippy
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

Ik zit te denken om een Guerrilla Bypass / Cut-out onder mijn 4 RS te nemen:
http://www.guerrilla-exhaust.com/nl/c-1 ... s--cut-out

Zij geven het volgende aan:
Bovendien verlaagt het omzeilen van de einddemper de tegendruk van de uitlaat, wat gunstig is voor vermogen en verbruik van de motor.

Hoe denken jullie over deze uitspraak? Alles (bv ECU) is toch afgesteld op de uitlaat vanaf fabriek? Levert dit geen problemen als de uitlaatgassen er ineens anders/makkelijker uit kunnen?
En wat als de klep dicht is, dan is dat aan het einde van het zijstukje, dus dat betekent dat de uitlaatgassen wel die zijkant een stukje in kunnen en niet allemaal geheel rechtstreeks doorgaat naar de uitlaat. Kan dit nog problemen of nadelige invloeden hebben?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

persoonlijk vindt ik het een beetje vreemde manier van tuning.

koop dan een fatsoenlijk sportuitlaatsysteem.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je kunt hem ook laten monteren voor 200 euro maar dan moet hij er zo onder passen zonder iets aan te passen. Anders kost het meer :lol: |: |:

Ik zou zeggen dat het goedkoper kan als he zoiets zoekt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Weet iemand toevallig de uitlijn waardes van een Clio 4 RS (Cup) ?

Kennis van mij laat een KW variant 3 monteren en het bedrijf die hem gaat uitlijnen had de waardes voor de 4 RS niet in de computer staan (ook al was deze onlangs geupdate). Begreep dat de vraag ook al iss uitgezet bij de dealer, maar kan nooit geen kwaad om hier de experts eens lastig te vallen :smile:
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

goos schreef:Ik zit te denken om een Guerrilla Bypass / Cut-out onder mijn 4 RS te nemen:
http://www.guerrilla-exhaust.com/nl/c-1 ... s--cut-out

Zij geven het volgende aan:
Bovendien verlaagt het omzeilen van de einddemper de tegendruk van de uitlaat, wat gunstig is voor vermogen en verbruik van de motor.

Hoe denken jullie over deze uitspraak? Alles (bv ECU) is toch afgesteld op de uitlaat vanaf fabriek? Levert dit geen problemen als de uitlaatgassen er ineens anders/makkelijker uit kunnen?
En wat als de klep dicht is, dan is dat aan het einde van het zijstukje, dus dat betekent dat de uitlaatgassen wel die zijkant een stukje in kunnen en niet allemaal geheel rechtstreeks doorgaat naar de uitlaat. Kan dit nog problemen of nadelige invloeden hebben?
moet je niet ook nog een stuk pijp erbij hangen?...anders heb je al die hete gassen onder je auto....(zij exit?, en dan licht gesmolten skirts?)
Born Grippy
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

@Marc, de reden waarom ik naar deze optie kijk is omdat een sportuitlaat altijd meer geluid maakt.
Mijn vrouw rijdt ook met deze auto en hij gaat ook mee op vakantie, dus dan is meer geluid niet altijd wenselijk. Dus harder als ik er alleen in zit en zachter als zij rijdt of op de lange snelweg ritten.

@Bozothenutter, ik heb contact met een ander bedrijf gehad die ook dit soort systemen aansluit. De bypass wordt weer aangesloten op het eindstuk, zodat de uitlaatgassen daar weer gewoon uitkomen.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Volgens mij geeft zo'n uitlaat met een herrieklep alleen maar extra lawaai en niet meer pk's. Beetje jammer van je geld.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

Dat klopt, het gaat ook om het geluid, dat is te braaf...

Qua vermogen betwijfel ik of dat uberhaupt wel verstandig is om dat ooit te doen... Ik heb op meerdere plekken al gelezen dat de bak niet veel meer koppel aan zou kunnen..
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Miltek al bekeken?
goos
Berichten: 44
Lid geworden op: za 28 sep 2013 12:48
Car: Renault Clio 4 RS

Niet echt, vertel...
Ik heb wel wat filmpjes gezien, maar dan weet ik nog niet hoe het in het echt is. Ene kant wil ik dus meer geluid, maar aan de andere kant moet het niet zo zijn dat lange snelwegritten niet meer te doen zijn.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Wel mooi dat alles aangescherpt is. Maar hopelijk komt er hier ook nog een versie van met handbak. Maar ik ben bang dat het helemaal niet meer gebeurd. Had ook wel recaro's of zo verwacht...

http://www.autoweek.nl/nieuws/32063/ext ... edc-trophy

[img]http://media.autoweek.nl/m/l2zy5e6bnl5e.jpg[/img]
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Om mijn eerste post maar is even goed te plaatsen; Ik heb op dit moment een Polo G40, welke in de bingo gaat. Ik wil graag overstappen op iets, minimaal net zo snels, maar wel iets wat nieuwer is. Een Clio 2 RS lijkt mij een hele mooie stap, hoor er veel goede dingen over van Ronald1916V ( ;) ). Nu was ik benieuwd of er mensen bekend zijn met de volgende Clio: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

Ziet er naar mijn mening erg goed uit, ook de gedane upgrades. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Dank!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Er is op de rtc een projecttopic van deze auto. Kan hem alleen niet zo snel vinden.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Volgens mij is dit de Clio van Jelrik. Hier is het projecttopic, maar alle foto's doen het niet meer...
Projecttopic Clio RS 172
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Top, dank heren! Zal ik het eens even doorlezen.
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Ik lees trouwens dat hij Decat is, is een katalysator makkelijk om te wisselen voor apk als ik er een standaard kat bij krijg of koop?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dat ligt eraan hoe het vast zit...
bijv bij een clio 1 16v zijn het 4 boutjes en je wisselt zo de katalysator. ..

Geen idee hoe het bij een RS 2 zit...en of hoe ze het gedaan hebben.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Jochem de Haas schreef:D
bijv bij een clio 1 16v zijn het 4 boutjes ...
die meestal zo rot als snot zijn en vergroeid zijn met de flens, afbreken en je de slijptol mag uithalen.

:D
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Op tijd de bouten vervangen.
Maar ik snap wat je bedoelt.
Had laatst juist de flens van de voorpijp die weg was.
Patrick91
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 9:35
Car: Renault Clio RS III

Hallo forum leden,

Ik ben sinds een week eigenaar van een Renault Clio RS F1 team uit 2007.
Nu had ik al opgemerkt toen ik de auto kocht dat er een klein beetje olie op het kleppendeksel lag.
De dealer zei dat het mischien een pakking is die niet meer helemaal goed is.
Het was heel minimaal en dacht zelf dat het ook geen kwaad kon.
Maar nu wil ik toch graag weten hoe dit te verhelpen is en wat het probleem kan zijn?
Voordat ik mijn auto heb gekocht ben ik ook eerst gaan kijken bij een andere Clio RS in Utrecht bij de Stam dealer.
Deze had precies hetzelfde en was ook een beetje nat van de olie op het kleppendeksel.

Is dit een veel voorkomend probleem en kan het kwaad?
Het ligt echt in een soort kuiltje waar ook twee boutjes zitten, lijkt me dat daar het kleppendeksel mee vast zit.
Ik hoor het graag als iemand een idee heeft!

Foto's van lekkage:
[img]http://imagizer.imageshack.com/img673/8677/0NkvPh.jpg[/img]

[img]http://imagizer.imageshack.com/img537/7379/X660MH.jpg[/img]
Clio III RS F1 team Grey Makaha
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Volgens mij niet zo spannend hoor.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

mijn Clio 2 deed dit ook, klepdeksel zou eraf moeten om het te fixen (en dat betekend nokkenassen los etc)
Heb toen op advies van hier èèn voor èèn de boutjes losgedraaid een ietsiepietsie loctite onde de kop, en weer vastdraaien.....et voila...droog klepdeksel.
Born Grippy
Patrick91
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 9:35
Car: Renault Clio RS III

Oke, bedankt voor de tip!
Binnenkort dat maar eens gaan doen dan
Clio III RS F1 team Grey Makaha
Plaats reactie