5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Daan2D schreef:Die rs heeft altijd bij een dealer in delft (of iets in de buurt daar) gestaan.
Persoonlijk enorm zonde dat er een aftermarkt cruisecontrol setje is ingebouwd
Was van een van de monteurs van BAAF. Heeft ook een aantal maal op RTC meetings (Starlight Nijkerk) gestaan.
Dat is geen geld, als je een beetje handig bent... Die kit, de wielen, het blok (zou het echt een 2.0 zijn?). Als ik ruimte zou hebben, zou ik erover nadenken.
Willem-Jan schreef:Zitten geen papieren bij he. Wegens bijzondere omstandigheden. Wat als de oude eigenaar ineens opduikt met de papieren...
Dan heb je een probleem en kan je volgens mij de auto's gewoon inleveren. Als je pech hebt krijg je zelfs problemen met de politie. Heling, diefstal, bedenk maar iets
Chris schreef:
Toch bijzonder dat de ex auto van Martijn door niemand afgemaakt wordt... Na Martijn alweer wat eigenaren verder...
Ik denk dat het ook er mee te maken heeft dat er geen/weinig schadeherstellers/spuiters zijn die op deze manier garantie op het spuitwerk kunnen/willen geven. of je betaald de hoofdprijs ervoor natuurlijk. Zonder iemand af te vallen had ik die maxikit er op een andere manier op willen hebben. (voor mij destijds ook de reden om deze kit (ex martijn berkhout) te laten liggen. Daarna heeft toine deze kit en auto los van elkaar gekocht als ik me niet vergis.
Willem-Jan schreef:Zitten geen papieren bij he. Wegens bijzondere omstandigheden. Wat als de oude eigenaar ineens opduikt met de papieren...
dat is alleen de 2e als ik het goed lees.
maar ehm, als ik de foto's iets beter bekijk lijkt het wel een evo kit die er om die 2e zit.
Beide auto's zijn geen papieren van. De eigenaar is spoorloos en heeft al geruime tijd huurachterstand. Nu hebben ze als club beslot het spul te verkopen.
Ben beniewd, op naam krijgen wordt een hele toer.
Op naam krijgen valt volgens mij nog wel mee. Ze vragen wat ditjes en datjes die je tactisch moet beantwoorden, dan doen ze een check op diefstal enzo en als nergens iets uitkomt krijg je hem op naam. Echter je hebt nergens garanties en loopt dus zeker risico dat je hem niet op naam krijgt als ze ergens iets uit de hoge hoed toveren. Ik heb mijn bx 16v ook zonder papieren op naam gekregen, was echter wel een spaanse auto en heeft wel extra moeite en overtuigingskracht gekost.
Als je hem per se op naamt wil (is deze specifiek koets dat waard?) kun je importeren via TUV Nord naar duitsland en dan met duits papieren weer terug. Alles kan
Als ik het goed begrijp kan je de auto's kopen maar blijven van de oude eigenaar, want die heeft de papieren?! Lijkt een beitje op diefstal, waardoor de koper ook vervolgd kan worden. Of heb ik het helemaal mis?
Jep blijft discutabel. Maar in uitzonderlijke gevallen kan het wel. Iemand die schulden heeft kan eigenlijk niet. De koper doet dan aan heling? Huidge eigenaar kan zijn voertuig ook terugeisen lijkt me.
Als die al meerdere keren door verhandeld is wetende dat het een auto is zonder papieren dan hoef je er als huidige 'eigenaar' niet voor te vrezen denk ik.
Dus als jij op vakantie gaat voor een maand, ik op dag 1 jouw R26-R verkoop, vervolgens doen nog 7 mensen dat, en bij terugkomst heb jij geen recht van spreken meer? Dat kan toch niet zo zijn in de praktijk.
enne die van stevie, was iets met een snelweg toch? Dat is deze of niet
Niet te verwarren met mij, de Stevie waar hierboven over gesproken word, lijkt totaal niet op mij
Bovendien was de mijne de LL-DX-40, welke nu van een maat van Steven STK is in Rotterdam.
Rehc schreef:Op naam krijgen valt volgens mij nog wel mee. Ze vragen wat ditjes en datjes die je tactisch moet beantwoorden, dan doen ze een check op diefstal enzo en als nergens iets uitkomt krijg je hem op naam. Echter je hebt nergens garanties en loopt dus zeker risico dat je hem niet op naam krijgt als ze ergens iets uit de hoge hoed toveren. Ik heb mijn bx 16v ook zonder papieren op naam gekregen, was echter wel een spaanse auto en heeft wel extra moeite en overtuigingskracht gekost.
Als je hem per se op naamt wil (is deze specifiek koets dat waard?) kun je importeren via TUV Nord naar duitsland en dan met duits papieren weer terug. Alles kan
Via de TUV in Duitsland? Vergeet het maar, dan moeten er namelijk ook allemaal TUV certificaten zijn op al die onderdelen om dat gekeurd te krijgen en zeker met zo'n verbouwde auto kun je dat vergeten. Tenzij je die originele zou nemen, maar dan nog kun je beter via Engeland gaan.
Het blijft gewoon een risico dit, je koopt het dus eigenlijk alleen voor onderdelen.
Tim schreef:Dus als jij op vakantie gaat voor een maand, ik op dag 1 jouw R26-R verkoop, vervolgens doen nog 7 mensen dat, en bij terugkomst heb jij geen recht van spreken meer? Dat kan toch niet zo zijn in de praktijk.
ghehehe. Wanneer ga je op vakantie?
Ik vind het ook maar een beetje een vreemd verhaal. Als het echt allemaal zo makkelijk op naam te krijgen is zou ik het lekker laten doen door de huidige aanbieder. Zo niet en je wilt het toch hebben zou ik er een schriftelijke verklaring bij laten maken.
De voorzitter van de club geeft aan dat zij er een officiële verklaring/verkoopovereenkomst bij doen. Daarmee kun je volgens hem bij de RDW aantonen dat je de auto's legaal hebt verkregen wegens 'onvindbaarheid' en wanbetaling van de huidige eigenaar.
Ik heb daar toch mijn vraagtekens bij.
Ik bedoelde die verklaring niet zo zeer als manier om het spul op je naam te krijgen maar meer als de andere eigenaar met papieren ineens opduikt. Wellicht heb je er idd geen fluit aan maar beter iets dan niets.
Ook met een verklaring blijft het lastig en ik vraag me inderdaad, zoals al eerder aangegeven, af of dat wel rechtsgeldig is. Als de eigenaar op wiens naam het kenteken nu staat moeilijk gaat doen heb je geen poot om op te staan.
Is het niet zo dat de tenaamstellings niets meer zegt over bezit of niet?
Vroeger had je idd deel 3 (eigendomsbewijs) maar dat bestaat niet meer.
(eerst overschrijvingsbewijs geworden en tegenwoordig tenaamstellingscode).
Echter een tenaamstelling is geen eigendomsbewijs, net zo min als het kentekenbewijs (dit staat als het goed is zelfs vermeld op het kenteken bewijs).
Dus ik denk dat je grootste uitdaging ligt in het op naam krijgen van het voertuig maar voor de rest...
De huidige eigenaar kan gewoon aangifte doen van diefstal en dan krijgt hij de auto's gewoon terug zodra ze gevonden zijn. Zo simpel is het. Ze staan op zijn naam en dat verandert niet zolang hij het zelf niet regelt en toestemming geeft.
De eigendom van een auto (roerend goed, geen registergoed) gaat niet over door inschrijving in een register, maar gaat over door de feitelijke bezits verschaffing ter uitvoering van een daartoe strekkende overeenkomst (meestal een koopovereenkomst)... zo als gezegd, tenaamstelling is geen eigendomsbewijs. Dus als de huidige "eigenaar" niet met een koopovereenkomst kan aan tonen dat hij de eigenaar is dan heeft die geen poot om op te staan. Dat geld uiteraard ook voor de verkoper, die kan niet aan tonen dat hij eigenaar is en mag dus officieel niet verkopen.
Maarten-Jan schreef: Dus als de huidige "eigenaar" niet met een koopovereenkomst kan aan tonen dat hij de eigenaar is dan heeft die geen poot om op te staan
Ik geloof d'r niets van
Het zal vast ergens mooi beschreven staan maar uiteindelijk is de persoon die de oorspronkelijke eigenaar is, gewoon de rechtmatige eigenaar en krijgt na aangifte van diefstal, gewoon zijn auto's terug.