ACT : Megane III
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Megane kent inderdaad weinig bijzondere rarirteiten... kentekenverlichting (unit) wil nog wel eens corroderen (en valt dus uit).
De EDC (Getrag) heeft een aantal lichtingen waarin er eigenlijk een te lichte koppeling in zit die na +/- 100k al slipt / versleten is.
Als je naar een handbak kijkt boeit dat uiteraard niet.
Voor de rest, de radio's werken niet altijd even probleemloos.
De EDC (Getrag) heeft een aantal lichtingen waarin er eigenlijk een te lichte koppeling in zit die na +/- 100k al slipt / versleten is.
Als je naar een handbak kijkt boeit dat uiteraard niet.
Voor de rest, de radio's werken niet altijd even probleemloos.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dat is nog wel een goede inderdaad. Soms reset de radio / TomTom zich. Ligt er een beetje aan welke firmware er op staat. Bij mij gaat het eigenlijk al heel lang goed 
Dealer kan er altijd even de laatste versie op zetten.

Dealer kan er altijd even de laatste versie op zetten.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Deze opties zijn voor mij ook wel een must eigenlijk. Als ik de verbruiksmeter van AW moet geloven voor een 1.4 TCe 1:13 gemiddeld doen, een 2.0 TCE zal niet verder komen als 1:11 denk ik? Als het verschil in verbruik verwaarloosbaar begint te worden heeft een GT natuurlijk mijn voorkeur. Met de Clio rij ik gemiddeld 1: 14,5 terwijl die ook als zuipert bekend staat.Adinsx schreef:Die 1.4 is sowieso een zuipert![]()
Niet voor niets is dat blok er al heel snel uitgegaan voor de 1.2 TCe130 zoals ik hem heb. In mijn geval blijft het een zuipert met 1:12 (rechter voetje staat nog op RS-stand), maar de 1.4 TCe haalde nauwelijks 1:10 meen ik. Ook niet naar software-updates. Een fijn blok is het wel.
1:12 is ook vast haalbaar met dat blok hoor, maar hij stond wel bekend als 'zuipert'
Need-2-have-opties zijn wat mij betreft: Xenon, Bose, Elektrische handrem (handmatige is briljant lelijk).
Panoramadak is ook heerlijk, en je kunt natuurlijk er altijd nog 18" onder schroeven
Een 2.0TCe GT is niet haalbaar?
Deze is auto is 100% zoals ik 'm wil hebben (ook de kleur), alleen staat het budget het nog niet toe

http://voorraad.synyco.nl/renault/megan ... l;pid=true
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
1.4 TCe doet 7,8 L/100 volgens http://www.werkelijkverbruik.nl/
De 2.0 TCe 9,0 L/100.
Scheelt grofweg een liter op honderd kilometer. Als je 20.000 per jaar rijdt is dat 200 liter, * 1,50 = 300,- per jaar. Dat is nog geen euro per dag.
Verzekering en wegenbelasting zijn wellicht wel wat hoger.
Prachtige GT trouwens, en die kleur is geweldig. Ik mis alleen nog de kontverwarming
Absoluut een 'dat is toch helemaal niet nodig', maar achteraf (ik wilde hem eerst schrappen) ben ik er toch wel blij mee. Ook al heb ik hem een paar minuten aan om net even de kou eraf te hebben.
De 2.0 TCe 9,0 L/100.
Scheelt grofweg een liter op honderd kilometer. Als je 20.000 per jaar rijdt is dat 200 liter, * 1,50 = 300,- per jaar. Dat is nog geen euro per dag.

Verzekering en wegenbelasting zijn wellicht wel wat hoger.
Prachtige GT trouwens, en die kleur is geweldig. Ik mis alleen nog de kontverwarming

Absoluut een 'dat is toch helemaal niet nodig', maar achteraf (ik wilde hem eerst schrappen) ben ik er toch wel blij mee. Ook al heb ik hem een paar minuten aan om net even de kou eraf te hebben.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wegenbelasting is idd een schaal hoger, maar dat is 10 euro per maand ofzo. Voordeel van de GT: zal stukken beter rijden met de caravan er achter (zeker na mapping)
Lastig kiezen allemaal, maar het verschil van 1-2 liter per 100 km is ook niet spannend te noemen.

Lastig kiezen allemaal, maar het verschil van 1-2 liter per 100 km is ook niet spannend te noemen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Klinkt een beetje als de afweging die wij maakten voor de Clio IV.
Een volle TCe90 Dynamique vs een volle 1.2 TCe GT. Die laatste was nog eens 2k duurder.
Bij ons viel het kwartje toch naar de TCe90 vanwege de lagere schaal in wegenbelasting en het zuiniger zijn. Vooral omdat de auto nog geen 10k per jaar maakt vonden we het wat gekkigheid om nog eens extra kosten te maken voor 'de tweede auto'.
Ik zou het wel weten, de Mégane GT die je daar plaatst. Nu moet die prijs nog even zakken dus.
Een volle TCe90 Dynamique vs een volle 1.2 TCe GT. Die laatste was nog eens 2k duurder.
Bij ons viel het kwartje toch naar de TCe90 vanwege de lagere schaal in wegenbelasting en het zuiniger zijn. Vooral omdat de auto nog geen 10k per jaar maakt vonden we het wat gekkigheid om nog eens extra kosten te maken voor 'de tweede auto'.
Ik zou het wel weten, de Mégane GT die je daar plaatst. Nu moet die prijs nog even zakken dus.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Geen Mégane, of geen Renault?
Tja, een nieuwe / andere auto kopen is altijd wel wat geld weggooien.
Afschrijving zie ik over een jaar of zes wel van de Clio IV.
Als een GT te duur blijft is de 1.4 TCe natuurlijk een prima tussenweg. Met 130 paardjes kom je ook prima vooruit ben ik inmiddels wel achter. Sleurhut (1300kg) gaat ook nog wel, al houdt het niet over natuurlijk.
Edit:
Goedkoopste GT waar in ieder geval xenon, elektrische ramen en parkeersensoren op zitten is deze:
http://www.autotrader.nl/auto/renault-m ... non-navi-/
98k gelopen, vraagprijs 15k.

Tja, een nieuwe / andere auto kopen is altijd wel wat geld weggooien.
Afschrijving zie ik over een jaar of zes wel van de Clio IV.
Als een GT te duur blijft is de 1.4 TCe natuurlijk een prima tussenweg. Met 130 paardjes kom je ook prima vooruit ben ik inmiddels wel achter. Sleurhut (1300kg) gaat ook nog wel, al houdt het niet over natuurlijk.

Edit:
Goedkoopste GT waar in ieder geval xenon, elektrische ramen en parkeersensoren op zitten is deze:
http://www.autotrader.nl/auto/renault-m ... non-navi-/
98k gelopen, vraagprijs 15k.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Ik heb nog geen moment spijt van mn GT (180) in de 2 jaar dat ik hem alweer rijdt. En qua verbruik valt het reuze mee! 1:11,6 momenteel. En dat is na een fastchipkuur en een chronische RS rechtervoet
Voor het verbruik hoef je het dus niet te laten. En qua rijplezier is het toch wel even wat anders dan een tce130.
kuurtjes tot nu toe:
- deurvanger vervangen (slijt snel => geeft knakkend geluid) de nieuwe zijn van ijzer geloof ik de oude kunststof. heb er zelf RVS exemplaar ingezet.
- kentekenverlichting is corrosiegevoelig.
- incidentje in mijn geval dat de koppeling slipte na 68k ongeveer. Verder geen klachten gehoord over de koppeling.
Bouwjaar is 2010 en heb m zelf omgetoverd naar het front van het 2012 model (met de led DRL)

kuurtjes tot nu toe:
- deurvanger vervangen (slijt snel => geeft knakkend geluid) de nieuwe zijn van ijzer geloof ik de oude kunststof. heb er zelf RVS exemplaar ingezet.
- kentekenverlichting is corrosiegevoelig.
- incidentje in mijn geval dat de koppeling slipte na 68k ongeveer. Verder geen klachten gehoord over de koppeling.
Bouwjaar is 2010 en heb m zelf omgetoverd naar het front van het 2012 model (met de led DRL)
Nog niks gevonden hier, maar er schiet me wel een vraagje te binnen: Zit er nog een reservewiel in de auto icm het Bose systeem? Ik meen dat er standaard geen wiel inzit maar een pompset, maar dat er wel ruimte voor is. Zit er überhaupt veel verschil tussen de normale speakers en het Bose systeem?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bose heeft de subwoofer inderdaad bij de passagiersvoeten. Vloer komt een 4 tot 5 cm omhoog, en dat lastig voor een passagier met wat langere benen. Zeker ook omdat de in hoogte verstelbare passagiersstoel alleen mogelijk is met vol leer. (bij de phase1 had de Mégane dat wel meen ik.)
Mijn wederhelft heeft er geen last van, m'n schoonvader krijgt na een uurtje wel last van zijn benen. Heb al eens overwogen om zo'n verstelbaarframe te bestellen en in te bouwen. Maar dat ging ruim over de 1,5k heen met al het materiaal, andere kapjes, etc. etc.
Wellicht trek ik het nog eens uit een sloopauto, maar voor die twee jaar dat ik de auto nog heb moet de passagier maar afzien.
Mijn wederhelft heeft er geen last van, m'n schoonvader krijgt na een uurtje wel last van zijn benen. Heb al eens overwogen om zo'n verstelbaarframe te bestellen en in te bouwen. Maar dat ging ruim over de 1,5k heen met al het materiaal, andere kapjes, etc. etc.
Wellicht trek ik het nog eens uit een sloopauto, maar voor die twee jaar dat ik de auto nog heb moet de passagier maar afzien.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Lange benen hebben wij gelukkig beide niet
Gisteren maar even de stoute schoenen aangetrokken en wezen kijken bij een GT om er even wat gevoel bij te krijgen, http://www.autosmeeing.nl/renault+megan ... to=9101032. Deze gaat het sowieso niet worden omdat hij o.a. niet voldoet aan mijn optie lijstje, maar de auto zag er wel erg mooi uit
Rijdt erg lekker zo'n GT, wat heerlijk om weer wat koppel onder je gat te hebben! 1.4 TCe is gelijk afgevallen bij deze
Wel een paar vraagjes welke bij mij naar boven kwamen, wellicht kan iemand hier antwoord op geven:
- Is een automatisch dimmende binnenspiegel een optie op de GT? Op de RS had ik 'm ook zitten en een klapspiegel is echt not-done...
- Hebben latere uitvoeringen ook visuele weergave van de parkeersensoren op het navigatiescherm?
- Bij het gebruiken van het knipperlicht bij inhalen knippert deze niet 3x bij enkel aantikken, is dit bij alle bouwjaren? Peug heeft dit al wel langere tijd en vind dat wel erg prettig werken.

Gisteren maar even de stoute schoenen aangetrokken en wezen kijken bij een GT om er even wat gevoel bij te krijgen, http://www.autosmeeing.nl/renault+megan ... to=9101032. Deze gaat het sowieso niet worden omdat hij o.a. niet voldoet aan mijn optie lijstje, maar de auto zag er wel erg mooi uit

Rijdt erg lekker zo'n GT, wat heerlijk om weer wat koppel onder je gat te hebben! 1.4 TCe is gelijk afgevallen bij deze

- Is een automatisch dimmende binnenspiegel een optie op de GT? Op de RS had ik 'm ook zitten en een klapspiegel is echt not-done...
- Hebben latere uitvoeringen ook visuele weergave van de parkeersensoren op het navigatiescherm?
- Bij het gebruiken van het knipperlicht bij inhalen knippert deze niet 3x bij enkel aantikken, is dit bij alle bouwjaren? Peug heeft dit al wel langere tijd en vind dat wel erg prettig werken.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Die bij Smeeing mist sowieso de getinte ramen en panodakje is wel erg lekker hoor. Heb hem laatst weer losgehad binnen bebouwde kom.DennisT schreef:Lange benen hebben wij gelukkig beide niet![]()
Gisteren maar even de stoute schoenen aangetrokken en wezen kijken bij een GT om er even wat gevoel bij te krijgen, http://www.autosmeeing.nl/renault+megan ... to=9101032. Deze gaat het sowieso niet worden omdat hij o.a. niet voldoet aan mijn optie lijstje, maar de auto zag er wel erg mooi uit![]()
Rijdt erg lekker zo'n GT, wat heerlijk om weer wat koppel onder je gat te hebben! 1.4 TCe is gelijk afgevallen bij dezeWel een paar vraagjes welke bij mij naar boven kwamen, wellicht kan iemand hier antwoord op geven:
- Is een automatisch dimmende binnenspiegel een optie op de GT? Op de RS had ik 'm ook zitten en een klapspiegel is echt not-done...
- Hebben latere uitvoeringen ook visuele weergave van de parkeersensoren op het navigatiescherm?
- Bij het gebruiken van het knipperlicht bij inhalen knippert deze niet 3x bij enkel aantikken, is dit bij alle bouwjaren? Peug heeft dit al wel langere tijd en vind dat wel erg prettig werken.
Dimmende spiegel is geen optie op de GT. Tenminste, niet op de phase2 toen ik ging bestellen. Alleen op de Bose. Is wel in te bouwen overigens, maar niet elke dealer heeft daar zin in i.v.m. het barsten van de voorruit. Schijnt gemakkelijk te gebeuren bij de- en montage van de binnenspiegel.
Raadpleeg eventueel een folder van de phase1 Mégane. Is vast nog wel te vinden op internet.
Visuele weergave inderdaad alleen met R-link. Nog beter is de achteruitrijcamera met de lijnen die de afstand maar ook de toekomstige richting a.d.h.v. stuuruitslag weergeven. Geeft leuke reacties als je maar achteruit blijft rollen en de auto op een paar cm na stopt.

Geen idee wanneer de achteruitrijcamera zijn intrede deed overigens.
Knipperen inderdaad vanaf de phase2, en erg prettig. Het duurde sowieso lang voordat Renault dit standaard had.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Deze GT was inderdaad "kaal", voor hoever je dat kan zeggen natuurlijk.
Open dak is een must in ieder geval voor een volgende auto. Wil je zeggen dat geen enkele GT een automatisch dimmende binnenspiegel heeft???
Welke halfgare stokbroden vreter heeft dat besloten??? 
Open dak is een must in ieder geval voor een volgende auto. Wil je zeggen dat geen enkele GT een automatisch dimmende binnenspiegel heeft???


- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
In ieder geval de phase 2 en phase 3 niet. Was niet mogelijk volgens de brochure. Een wijziging rond de zomer van 2013 wat betreft de phase2 maakte de automatisch dimmende binnenspiegel een nieuwe optie voor uitsluitend de Bose uitvoering. Uit die tekst herleid ik eigenlijk dat er dus eerder nooit die optie was?
Wellicht kan Antony daar meer over zeggen, of ik moet thuis even de brochure van de Mégane III phase1 (want daar kijk je naar? Of wellicht nog een phase2 zoals ik heb?) opzoeken.
Wellicht kan Antony daar meer over zeggen, of ik moet thuis even de brochure van de Mégane III phase1 (want daar kijk je naar? Of wellicht nog een phase2 zoals ik heb?) opzoeken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik kan de brochure zo snel nergens vinden op internet helaas. Phase 2 kan ik vrij weinig vinden, en die valt voorlopig in ieder geval nog even buiten het budget 
Ik zal er maar mee moeten leren leven dan, een binnenspiegel zal al snel € 300,- kosten, dat is het mij nou ook weer niet waard
Toch vreemd dat mijn RS uit 2006 het wel had...

Ik zal er maar mee moeten leren leven dan, een binnenspiegel zal al snel € 300,- kosten, dat is het mij nou ook weer niet waard

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De dimmende binnenspiegel heb ik overwogen, net als standkachel.
Uiteindelijk wonnen de 18" GT wielen en de stoelverwarming, waar ik zeker geen spijt van heb
De dimmende binnenspiegel kwam langs op het Autoweek-forum. Hier kun je je wel een paar uur vermaken met info verzamelen denk ik:
Deel 1: #nietmeerbeschikbaar
Deel 2: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4121705,page=1
Deel 3: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5080298,page=1
In die laatste staat ook de prijs van de dimmende binnenspiegel vermeldt:
Uiteindelijk wonnen de 18" GT wielen en de stoelverwarming, waar ik zeker geen spijt van heb

De dimmende binnenspiegel kwam langs op het Autoweek-forum. Hier kun je je wel een paar uur vermaken met info verzamelen denk ik:
Deel 1: #nietmeerbeschikbaar
Deel 2: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4121705,page=1
Deel 3: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5080298,page=1
In die laatste staat ook de prijs van de dimmende binnenspiegel vermeldt:
- Automatisch dimmende binnenspiegel (meer info: Code 77.01.066.967 prijs Excl. BTW € 142,39 | Klein materiaal € 4,30 | Monteren € 71,70 |
Totaal € 259,88 incl. BTW.)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Als er op een GT de optie "volleer" gekozen is, ben je dan ook de lekkere kuipstoelen kwijt?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Daar was wel iets mee ja. Hoe en wat moet ik nazoeken. Heb je die topics op AW al nagelezen? Daar moet het in langs zijn gekomen.
Ik meen dat bij de phase1 het zo was dat als je volleer koos, je niet de normale RS-stoelen (zoals de GT en GTline hem hebben), kreeg maar de normale Dynamique / Bose stoelen.
Je hebt de brochure van phase1 nog niet bemachtigd?
Ik meen dat bij de phase1 het zo was dat als je volleer koos, je niet de normale RS-stoelen (zoals de GT en GTline hem hebben), kreeg maar de normale Dynamique / Bose stoelen.
Je hebt de brochure van phase1 nog niet bemachtigd?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De brochure van 2011 gevonden via Google: http://www.renaultvelserbeek.nl/wp-cont ... estate.pdf
Nu nog de optielijst waarin wat meer details staan.
Nu nog de optielijst waarin wat meer details staan.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Toen ik mijn GT bestelde was het idd zo dat je bij leer normale stoelen kreeg en geen kuipjes. Ik had er een uit 2011.DennisT schreef:Als er op een GT de optie "volleer" gekozen is, ben je dan ook de lekkere kuipstoelen kwijt?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja nu ja Ivo, maar destijds ook. Dus in 2010/2011 daar waar Dennis in zoekt qua GT?
Ik meen dat er toen wel die periode was dat het niet kon?
De stoelen zitten inderdaad prima, mits je niet al te breed geschouderd ben. Daar zit het bij mij net wat minder lekker.
Ik meen dat er toen wel die periode was dat het niet kon?
De stoelen zitten inderdaad prima, mits je niet al te breed geschouderd ben. Daar zit het bij mij net wat minder lekker.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands



Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hey mannen, is er iemand die een foto voor me heeft van een GT uivoering, en dan met name het Gt logo?
alvast bedankt.
alvast bedankt.

Project: GTT Blue Sport
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
En wat verwacht je dan specifiek op de foto? logo voor binnen achterop, welk bouwjaar...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik zag van de week een GT met iets van extra tekst er naast/onder. Dacht iets van renault sport gelezen te hebben maar zat in de auto dus kom het niet goed zien. Bouwjaar? Was een megane 3 station in ieder geval.Triggerhappy schreef:En wat verwacht je dan specifiek op de foto? logo voor binnen achterop, welk bouwjaar...

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Dan staat er GT renault sport idd.. Naast elkaar. Betekend wel dat het een echte GT is 
