even voorstellen rehc: GTTurbo & ClioRS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Rehc

Ik heb het enige tijd uit weten te stellen, maar uiteindelijk moet ook ik aan het voorstellen geloven. Sinds alweer anderhalf jaar struin ik geregeld met veel plezier op de RTC site rond. Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik citroen gereden (ja even vloeken :evil: ). Met heel veel plezier precies tien jaar lang bx (gti 16v) gereden en xm v6. Tussendoor een xantia v6 gehad maar dat was het gewoon net niet. Op het moment dat ik tien jaar citroen reed was ik het sleutelen waar ik nooit tijd voor had maar wel moest gewoon meer dan zat. Daarnaast waren onderdelen allemaal nfp aan het raken (een bx 16v is niet zo courant als een bx 14 of bx 16) dus uiteindelijk werd het exit citroen en hello Twingo ECO2. Bij citroen ken ik de auto's van haver tot gort. Nodige blokken gewisseld ombouwen van 1.6 naar 1.9 16v, abs inbouwen, cx blokken wisselen enzovoorts. Dan is renault wel echt weer wennen. Alles opnieuw leren al is de basis wel hetzelfde toch is het wennen. Ik heb nog steeds moeite met dialogys bijvoorbeeld. Zal vanzelf wel wennen. Ik heb er wel echt verschrikkelijk veel plezier van dus de rest komt vanzelf wel.

Ondertussen een nieuwe vriendin gekregen en jawel hoe verzin je het: schoonpaps is helemaal into renault.... dus daar gingen we weer. Na twee jaar het volgehouden te hebben met de Twingo ECO2 waarover niks dan lof, maar op de snelweg was de fut er toch wel aardig uit kwam de GT Turbo van Nanko langs. Tijdens mijn citroen carriere was de 5 gt turbo altijd wel je-van-het samen met de Clio Williams die tegenhanger van de bx 16v was maar véél duurder in aanschaf. Zelfde geval met de ZPJ v6 waar renault een turbo op geplakt heeft in de R25 en Alpine. Allemaal nét wat leuker! De GTT was altijd het geval van nooit gekocht maar altijd willen hebben en jaloers op mensen geweest die er een hadden. Nanko heeft de GTT 21,8 jaar (achter de komma kan afwijken :D ) gehad en natuurlijk wel een plekje hier of daar maar oh oh oh een witte gt turbo met striping die de laatste 18 jaar alleen plezier ritjes gedaan heeft en binnen gestaan heeft plus technisch helemaal aangepakt is en dat op de dag dat ik op vakantie ga. Donderdagavond de GTT te koop gespot op autoscout en vrijdagochtend vertrekken op vakantie. Pfff dat was de grootste op vakantie ga stress van de afgelopen jaren. Dus op alle mogelijke manieren Nanko proberen te bereiken. Via het forum hier, via autoscout, etc. maar donderdagavond geen reactie. Dan maar iPad , laptop en internet abonnement voor op vakantie om die auto maar niet mis te lopen. En dan weten dat je nog twee weken op vakantie bent en er meer kapers op de kust zullen zijn die wél echt langs kunnen komen tegen ik die alleen een mailtje of belletje kan doen... enfin het is gelukt :smoke: rijdt echt als een tierelier en de GTT is technisch als nieuw (group A race carb, schrik nokkenassen, nieuwe clio williams bak, doorgelast subframe, onderblok aangepakt (nieuwe bussen, zuigers, etc), sterkere koppeling, flexi rubbers, alles opnieuw gepoedercoat, grotere turbo, voorbereid op injectie, en alles is bemeten om heel te blijven tot zo'n 200pk, daar zit hij nu nog een slok onder). Ondertussen heeft het nieuwe blok zo'n 6.000km gelopen en hij rijdt echt strak dus ik ben er helemaal mee in mijn nopjes. De ombouw is gedaan op een ander GTT blok. Het originele blok, bak, carb, turbo, etc heb ik erbij gekocht. Dus terug naar origineel zou altijd kunnen. Verder uiterlijk: helemaal origineel alleen andere velgen zitten er nu onder en originele zijn erbij.
Te zijner tijd wil ik hem qua carrosserie aan gaan pakken. Precies in het midden onder de voorruit zit een roestplek en bij het klapraam links en rechts zie ik wel iets, maar geen roestplek. Ik vermoed dat daar een beginnend iets zit, waarschijnlijk al 20 jaar beginnend. Ik heb foto's van tien jaar terug en toen zat deze roest er al en was het echt exact even groot. Bang ben ik er niet voor aangezien de auto geen druppel regen ziet, binnen staat en afgelopen najaar een volledige dinitrol behandeling gehad heeft. Ook de dorpels zijn nog origineel. Bij dinitrol behandelen merkte je wel dat ze dun waren, maar niet door. Ik twijfel ook hoe dun ze origineel zijn aangezien de rest van het plaatwerk ook echt dun is ;) misschien nog iemand die daar iets over kan zeggen? Maar goed de GTT moet gewoon echt tiptop worden, komt wel maar heeft gewoon tijd nodig. Qua interieur is ie heel netjes. Via Artvo een nieuw radio bakje kunnen scoren (zaten schroefgaatjes in van een EQ). Zoek nu alleen nog het plastic dat rond het stuur zit. Daar zit een scheurtje in. Als iemand dat nog weet te liggen ben ik weer helemaal blij! Auto is verder altijd bij Renault onderhouden en alle facturen vanaf 1993 zijn erbij :)

Verder met het volgende object: Clio III RS 197.
De Twingo ECO2 is nieuw gekocht dec 2011 en doet echt probleemloos en goed zijn werk. Benzineverbruik is me wel altijd tegengevallen. Hoe ik ook rijd en wat ik ook doe het zal altijd ergens rond de 1:17 zijn en die 1:23 die renault in de folder heeft staan never nooit. Mijn xantia 3.0 v6 24v en bx 1.9 16v deden altijd wel 1:12-1:13 met mijn rijstijl dus eningszins tegenvallen vond ik het wel. Ik heb altijd zoiets van: of het moet heel zuinig zijn of heel snel zijn maar de twingo vond ik eigenlijk beide niet. Aangezien ik een nieuw huis gekocht heb rij ik ondertussen 80-100km per dag woonwerk verkeer dus ik was al wat aan het kijken naar een Clio III DCi night & day of initiale paris (import) van 2012. De initiale zou sowieso import worden, de night & day niet. Maar het eisen pakket was én de carkit radio én het pack met parkeersensoren en elektrische ramen achterin én acceptabele kmstand. Carkit en parkeersensoren is blijkbaar een onmogelijke combinatie want veel zijn ze er niet. Maar goed. Mijn schoonmoeder heeft in 2006 als een van de eerste Clio III RS 197 besteld (xx-TB-XZ) omdat ze eigenlijk de eerste in NL geleverde wilde hebben. Daar reed ze al vanaf nieuw mee maar ze begon de auto toch wel duur te vinden. Tja wat te doen. Dat is gewoon een fantastische auto om te zien en nog de echte 2.0 16v met 197pk. Maar goed 1:10 rijden en ach zo spectaculair vond ik de bx 16v qua vermogen ook niet meer (die heeft 160pk en pas boven 4500 toeren veel vermogen en ik rij vaak laag in toeren). Dus met de gedachte van allemaal leuk maar zo snel en soepel op koppel als een DCi rijdt het niet. De Clio RS ken ik niet dus tja toch maar een rondje rijden om te zien of het wat is. WOW wat een fantastische auto (L) meteen verkocht. De looks zijn prachtig en wat rijdt dat lekker zeg. Ik vind 'm wel erg stug afgeveerd maar goed dat neem ik voor lief. En het blijft gewoon maar sleuren op de snelweg FAN-TAS-TISCH. Gewoon in de 6 blijven, gas geven en weg issie! precies wat ik zoek: lui en snel :D historie bekend vanaf 0km en nooit gekke dingen mee geweest. De twingo heb ik nog anderhalve maand aangehouden maar daar is in die tijd geen kilometer meer mee gereden dus vorige week is ie weg gegaan. De Clio RS 197 is wel een blijvertje. Ik rij 'm nu dagelijks kleine 100km per dag met veel plezier. Als er iets anders voor komt over een paar jaar is mijn streven 'm naast de GTT te zetten, want het is wel een heel erg leuke en mooie auto.

Dat is zo'n beetje het verhaal achter de twee auto's die ik nu heb. Verder deel ik de collectie met mijn schoonvader. In dat kader zijn er nog de nodige renaults en alpines maar om nou precies te schrijven hoe en wat gaat me wat te ver. Op een meeting hier of daar komt dat wel een keer ter sprake. Afgelopen jaar heb ik vrijwel alle ARCN en een aantal CAR (kampeerweekenden) meetings gezien. Verder zijn we ook lid van CRS. En tja ondertussen ben ik ook maar begonnen met 1:18 of groter modelletjes van Otto en Norev te sparen rondom de Renault 5 GTT. Ondertussen die allemaal in bezit dus nu ben ik langzaam aan het zoeken naar drie betaalbare R5 Turbo(1/2) 1:12 modellen van Otto. Je moet toch wat doen om de vitrines gevuld te krijgen. De garage is ondertussen ook al een beetje aangekleed: heb twee renault dealer vlaggen kunnen scoren. Een 6 meter vlag met het renault logo erop en een 6 meter vlag met de tekst RENAULT erop. Ooit wordt het dus wel wat!

Wat is er dan nog meer aan speelgoed om mee te rijden? Mijn wederhelft rijdt in een captur dci dynamique. Die wordt het meeste gebruikt ook door mij als ie voor de deur staat. Verder heeft ze ook nog een renault 4cv waarmee we vaak naar CAR gaan, maar komende CAR wil ik de GTT een keer meenemen. Ploatjes van de GTT en Clio kan ik wel opzoeken als daar liefhebbers voor zijn.

om af te sluiten dan: waarom RTC? op een gegeven moment merk je dat je een beetje op een forum blijft plakken en het er wel naar je zin hebt. Ik kijk ook wel eens rond op CRS forum en de andere clubs maar heb het wel naar mijn zin op RTC forum. Eigenlijk ben ik geen 'meeting' figuur maar afgelopen jaar hadden we om de week wel een meeting van een van de renault of alpine clubs :lol: ik moet eerlijk zeggen dat ik het op het einde ook wel prima vond dat het winterstop was, want om de week weg zijn is wel veel...

tot zover even.

edit: even twee (slechte) foto's van de telefoon gepakt. iets is beter dan niets. met het mooie weer op komst en de GTT die weer van stal mag komen er tzt wel mooiere platen.

Clio RS

[img]http://img.beuningen.org/ClioRS.JPG[/img]

GT Turbo zoals ie er nu bij staat

[img]http://img.beuningen.org/GTT.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Rehc op di 10 mar 2015 20:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Éindelijk een voorsteltopic! Mooi verhaal... :biertjuh:

Om het even compleet te maken... Wat voor werk doe je? En uit welke regio kom je?! (0)

Je bent geen meeting man zeg je, maar we gaan er allemaal vanuit dat je GTTurbo erbij is in Kampen op 12 april! :beer:

Hier alvast een oud plaatje, schoot ik ooit tijdens een meeting bij VKV Rotterdam;

[img]http://www.5gt.nl/images/d5b5a12e0fc95a ... 9-2940.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Mooi voorstelverhaal 8) Ik zag je al veel voorbij komen in de topics, dus leuk om nu je voorsteltopic ook te zien.
Het zou wel erg leuk zijn als je komende 12 april langs komt op de Openingsmeeting in Kampen. Toch wel dé manier om de RTC te leren kennen.
In ieder geval nog veel plezier hier op ons forum!
Rehc

dank! even snel twee foto's toegevoegd.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Leuk voorstelverhaal (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
martll

Mooi verhaal. Zelf heb ik de 91-TB-XZ gehad. :grin:
Rehc

En weggedaan voor een V6 of niet :D
Zijn prachtauto's en echte cult met het blok achterin. Een V6 phase2 staat heel heel heel hoog op mijn lijstje om in de komende jaren een keer aan te schaffen. Nog nooit in (mee)gereden zelfs dus dat komt op kortere termijn wel een keer hoop ik. Voor nu geniet ik van het zien en horen van de V6 op elke meeting dat er eentje is (L)
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Leuk verhaal en 2 hele mooie auto's!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Welkom,

en plaatjes van een 4cv zijn ook welkom hoor. ;-) :foto:
zijn hier ook een aantal leden die ze hebben/gehad hebben. :D
Plaats reactie