ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor

Ook al iets bekend over de nieuwe prijzen?
Steven
Car: M536

Nee niet dus, anders zouden ze die prijzen van 2014 niet nog even hanteren tot 1 mei :p

Hier even een directe kopie van Michel van t Ringforum:
Michel schreef:Goed nieuws ; de huidige prijzen voor alle tickets incl. JK gelden tot 30 April 2015.
Der Nürburgring startet mit einem besonderen Highlight für die Touristenfahrer in die Saison 2015.

Denn alle Touristenfahrer haben bis zum 30.04.2015 die Chance sowohl Saisonkarten (Jahreskarten) für 2015 als auch Rundentickets für 2015 noch zu den Preisen von 2014 zu bestellen.

Ab 1. Mai 2015 tritt dann ein neues Preis- und Nutzungssystem für Touristenfahrten auf dem Nürburgring in Kraft. Durch die innovativen Änderungen erwartet der Nürburgring insbesondere an den stark frequentierten Wochenenden und Feiertagen kürzere Stand- und Wartezeiten und damit längere Fahrzeiten für unsere Touristenfahrer.

Die bis zum 30.04.2015 erworbenen Saisonkarten und Rundentickets behalten selbstverständlich auch ab dem 01.05.2015 ihre Gültigkeit und sind sowohl für Fahrten auf der Nordschleife als auch auf der Grand-Prix-Strecke einsetzbar. Einzig die Saisonkarte verliert am 31.12.2015 ihre Gültigkeit.

Mehr Informationen zum neuen Preis- und Nutzungssystem folgen bald.
http://www.nuerburgring.de/fahren-erleb ... leife.html
tutuur
Clubsponsor

Heeft iemand al nagedacht over het ringweekend dit jaar?

Deze staat momenteel op 2-3 Mei en mijns inziens is dit een prachtige datum! De ring is dan vrij t/m zondag de hele dag open. Tevens is het weekend daarna de 30 ANS GTT dus die datum lijkt me dan niet erg handig.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken, dan kan ik vast verlof gaan aanvragen :)

Tot 1 Mei worden ook nog de oude tarieven gehanteerd dus kunnen we voor die tijd online alvast wat rondes kopen :D
Tim
Car: E36 M3

Ik heb hem laatst ook vast in m'n agenda gezet. Datum is wat mij betreft prima. De tip om vast online een rondekaart te kopen is wel een aardige, dat scheelt bij meerrondenkaarten, mooi woord voor scrabble, nog wel een paar euro's :)
LexRS
Car: Megane RS

Staat ook in mijn agenda,eens kijken of er nog vrij te vragen is op mijn werk.
Hoop nog een setje semi slicks te scoren voor die tijd eigenlijk,zal toch echt niet vol blazen op de ring worden omdat ik toch nog niet echt mijn rs 100% ken nog.
Is dit gewoon op een dagje heen en weer of zo?Of is er een vast hotel adres?Weet wel dat je in de zomer maanden toch een paar maanden van tevoren moet boeken
tutuur
Clubsponsor

Afgelopen jaar hebben we in het Onroad cafe geslapen, heel simpel, goedkoop hotel met een goed ontbijt en vriendelijke gastvrouw. Dit lijkt mij nu ook weer een prima optie!

Net even gekeken, online komt er nog 5,90 bij voor het verzenden van het pasje :( Dan is natuurlijk de vraag, wat worden de nieuwe tarieven?
Tim

LexRS schreef:Staat ook in mijn agenda,eens kijken of er nog vrij te vragen is op mijn werk.
Hoop nog een setje semi slicks te scoren voor die tijd eigenlijk,zal toch echt niet vol blazen op de ring worden omdat ik toch nog niet echt mijn rs 100% ken nog.
Is dit gewoon op een dagje heen en weer of zo?Of is er een vast hotel adres?Weet wel dat je in de zomer maanden toch een paar maanden van tevoren moet boeken
Maanden van te voren boeken hoeft gelukkig niet, enkel op bijzondere dagen met heel druk bezochte evenementen. Al is het denk ik wel handig dat er iets opgezet gaat worden over niet al te lange tijd.
tutuur schreef:Afgelopen jaar hebben we in het Onroad cafe geslapen, heel simpel, goedkoop hotel met een goed ontbijt en vriendelijke gastvrouw. Dit lijkt mij nu ook weer een prima optie!

Net even gekeken, online komt er nog 5,90 bij voor het verzenden van het pasje :( Dan is natuurlijk de vraag, wat worden de nieuwe tarieven?
Onroad cafe was ik vorig jaar niet bij, ik ben enkel de zondag geweest, maar ik hoorde wel goede verhalen (Y)
tutuur
Clubsponsor

Ik heb vorig jaar heerlijk genoten van de rit door de Eiffel maar achteraf baalde ik toch wel dat ik niet de volle 2 dagen naar de Ring ben gegaan. Ik denk dus dat ik lekker op eigen houtje die kant op ga, zou wel gaaf zijn om elkaar daar te meeten natuurlijk....
Tom
Moderator
Car: MB

LexRS schreef:Is dit gewoon op een dagje heen en weer of zo?
Het heet ringweekend dus wat denk jezelf? (0) :lol:

Het is normaal gesproken dus een weekend. Zat. heen via een toertocht (meestal startend ergens tussen Venlo en Zuid limburg). En zondag lekker zelf naar de ring. Dan weer naar huis wanneer je wilt vertrekken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
LexRS
Car: Megane RS

was vorig jaar met een paar vrienden 3 dagen geweest,zo'n beetje het hele weekend rond de ring gehangen ,beetje wachten tot de baan opdroogt en het niet zo enorm druk was.
een ring weekendje vind ik dan ook meer dat je zaterdagochtend al op de ring te vinden bent als het ware..nu is het dan(waarschijnlijk)zondag zelf naar de ring..wat er op neer komt..s ochtends vroeg toch daar zijn en het begin van de middag op huis aan omdat je toch maandag weer moet werken.
er op gokken dat er zondag geen ongelukken gebeuren en dat de baan niet zeiknat is en dan hopelijk er een paar rondjes uit kan halen.
ik zal het topic in de gaten houden en kijken wat er uit komt rollen.
Tim

Tijdens het ringweekend is vaak na de toertocht nog wel voldoende tijd om eventueel op zaterdag te rijden, doorgaans is de baan dan ook nog geopend.
Daarbij is het altijd een erg gezellig weekend en zeker de moeite waard om heen te gaan! Ik zou het niet af laten hangen van een deel van de zaterdag die je niet kan rijden op de ring zelf, maar dat compenseer je door de toertocht (wat bij sommigen niet echt op een laag tempo gaat) en gezelligheid :)
Aan het begin van de middag op zondag naar huis doet eigenlijk niemand, met gemiddeld 3 uurtjes ben je thuis. De meeste mensen gaan aan het eind van de middag/begin van de avond weg.
m1n1 (Jasper)
Car: R5 GT Turbo PH1
Contacteer:

Tim geeft in mijn ogen de juiste samenvatting hier boven :-)
Ik heb er iig wel weer zin in!
tutuur
Clubsponsor

Helaas weinig animo bij m'n maten om het weekend te pakken dus ik ben alleen zondag aanwezig, 3 Mei dus...
Tim

Wij zitten er met een groepje wel het hele weekend, zaterdag mountainbiken, zondag racen!
Tom
Moderator
Car: MB

LexRS schreef:was vorig jaar met een paar vrienden 3 dagen geweest,zo'n beetje het hele weekend rond de ring gehangen ,beetje wachten tot de baan opdroogt en het niet zo enorm druk was.
een ring weekendje vind ik dan ook meer dat je zaterdagochtend al op de ring te vinden bent als het ware..nu is het dan(waarschijnlijk)zondag zelf naar de ring..wat er op neer komt..s ochtends vroeg toch daar zijn en het begin van de middag op huis aan omdat je toch maandag weer moet werken.
er op gokken dat er zondag geen ongelukken gebeuren en dat de baan niet zeiknat is en dan hopelijk er een paar rondjes uit kan halen.
ik zal het topic in de gaten houden en kijken wat er uit komt rollen.
Je moet je ook niet vergissen dat de meesten hier al 10+ keer am ring geweest zijn. Drie dagen langs die baan hangen zou ik ook voor passen :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
oldskool

voor de motormuizen die ook wel eens op de ring willen .

Wir feiern die Motorrad-Saisoneröffnung!

Am 19. April 2015 geben die Biker auf dem Nürburgring wieder kräftig Gas: Zum Auftakt lockt die Motorrad-Saisoneröffnung mit dem Highlight "Anlassen", dem ökumenischen Motorrad-Gottesdienst.

Es werden wieder tausende Motorradfahrer und -fans an der Motorsportstätte in der Eifel erwartet. Ob beim Biker-Korso über die Nordschleife, dem traditionellen ökumenischen Gottesdienst, bei Aktionen im Fahrerlager oder verschiedenen Vorführungen – an diesem Tag dreht sich alles um die Themen Motorrad und Sicherheit. Die gesammelte Kollekte kommt einem gutem Zweck zugute.

hier meer erover op feestboek.
https://www.facebook.com/events/1532022820356038/

ik ga er denk ik heen .
tutuur
Clubsponsor

Deze crashed z'n Clio iig in stijl:

Steven

Hehehe 'oeps'

Was afgelopen maandag nog ff op de ring met Timmie, z'n V40 moest nog even gedoopt worden.
Zoals ouderwets kutweer voorspelt, wat uiteindelijk reuze meeviel en prachtig weer werd (Y)

Viel me op dat het tempo wel weer serieus hoog lag, veel E46 M3's en Megane 3RS-en die toch wel op het scherpst van de snede rijden.
Nog even een mooi rondje met onze ring-Marcel meegereden, al kan die wel n verse benzinepomp gebruiken geloof ik ;)

Hopelijk verderop in het seizoen weer met de lijkwagen 8)
tutuur
Clubsponsor

Kom je 3 Mei ook gezellig langs?
Steven

Ja wij zijn er met een groepje op 2-3 mei, mountainbikes mee voor de zaterdag, zondag op en aan de baan hangen.
m1n1 (Jasper)
Contacteer:

Het RTC ringweekend staat toch ook gepland op 2-3 mei volgens de meetingkalender.
Is daar al verdere info over? want ik was wel van plan om ook die kant op te gaan.
Tim

Dat is de geplande datum inderdaad maar ik meen dat het 16 en 17 mei gaat worden om organisatorische redenen. Dat weekend kunnen er alleen een paar niet wegens andere plannen, dus gaan we 2 en 3 mei die kant op. Maar ik moet bekennen dat ik al wel een topic had verwacht. Anders wordt het wel wat kort dag voor sommigen.
m1n1 (Jasper)
Contacteer:

16 - 17 mei gaat mij ook niet lukken, dan is de ring ook dicht trouwens zie ik net.
Ik ben er iig zondag de 3e samen met Erik, de Subaru man. Eventueel dat ik het hele weekend kom.
Tim

Dan ben ik benieuwd hoe dit opgelost wordt :smile:
tutuur
Clubsponsor

We gaan gewoon gezellig dat weekend naar de ring toe, mét of zonder ringweekend :p
Tim

Dat is in elk geval mijn plan ook, andere weekenden kan ik niet dus het moet dan wel gebeuren. Ben al druk doende om m'n auto klaar te maken zodat ik er eindelijk eens de Ring mee op kan!
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Steven schreef:
Nog even een mooi rondje met onze ring-Marcel meegereden, al kan die wel n verse benzinepomp gebruiken geloof ik ;)

)
Misschien na 6 jaar toch maar eens voor een nieuwe pomp kijken dan (U)
zou dat echt het probleem zijn van met een vrij lege tank inhouden?

Voor mij was het ook weer een heerlijk weekend. totaal 45 RONDES gereden in 3 dagen (L)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Tim

Kijk, dat zijn flinke cijfers! Een boel rondes :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

IK WIL OOK! :P

(Y)
Tim

Ja ik ook! Maar eens kijken of er nog eens een jaarkaart komt :)
Steven

derbimarcel schreef: Misschien na 6 jaar toch maar eens voor een nieuwe pomp kijken dan (U)
zou dat echt het probleem zijn van met een vrij lege tank inhouden?
Een jankende pomp is bij BMW's overwegend meteen vervangen, omdat je dan meteen drukverlies hebt.
Zo heb ik mijn huidige blok volgens mij ook om zeep geholpen, door met n bijna lege tank toch nog een ronde te doen.

Hij heeft even lucht (en misschien ook wat troep) gehapt en daarna hield ie toch vrij veel in (en jankte behoorlijk), met de koelvloeistoffontijnen als gevolg ;)
tutuur
Clubsponsor

Ik ga zondag helaas toch niet heen.

Ik weet dat de weervoorspelling daar niks zegt maar met de huidige voorspelling durf ik het niet aan!

Voor degene die wel gaan, have fun!
m1n1 (Jasper)
Contacteer:

Ga morgen iig nog even kijken, Erik komt ook mee met z'n Legacy
tutuur
Clubsponsor

Laat even weten wat de nieuwe prijzen zijn en hoe het nieuwe systeem is, ben wel benieuwd!
Victor-J

Ik ben er vandaag ook te vinden met mn Clio! Denk niet dat het tot een rondje komt, maar ik rijd waarschijnlijk zat rond daaro. Hopen dat het weer een beetje meezit!
Plaats reactie