toen ik mij 19 kocht ging ik voor eerste keer tanken en kwam benzine er ook uitlopen
ze hadden benzine pomp vervangen maar die ring niet goed aangedraaid + kapje van boven ook niet terug gezet
2 weken benzine dampen in auto gehad
Vanmiddag is de drukgroep van mn 5 1.8 16v overleden,
wie heeft er een goed adres waar ik een complete set op de kop kan tikken?
Ben voornemens om direct de distributie te vervangen en de waterpomp,ook hiervoor graag een interessante aanbieder.
Heb ik idd ook bij gekeken maar ze bieden voor de distributie 4 verschillende setjes aan.
Wat zit daar onderling voor een verschil in behalve de prijs.
Handleiding is niet noodzakelijk, maar extra info is altijd welkom.
Ik zou voor SKF of Contitech gaan en dan de hele set. Spanrollen + distr. riem. Waterpomp is discutabel. Zelf voel ik op de pomp speling heeft op de as. Zo ja vervangen, zo nee laten zitten. Je kunt er altijd bij. Hij zit niet in de lijn van de distr. riem.
Fusees wisselen is toch ook het werk niet marcel. Aandrijfas los, rembrackets los van het fusee, fuseekogel los en de 2 bouten bovenop je schokbreker en je tild de hehe boel er tussenuit.
77.00.746.375 240 euro excl btw in 2005 Ik zou een NGK kopen ben je 50 euro klaar (met stekker eraan!) en heb je een nulletje achter de komma bij emissietest.
Heb een 16v cabrio fase 2 staan die af en toe spontaan extreem verhoogd stationair gaat lopen.
De ene keer zo rond de 2000 met uitschieters naar 4000.
Het toerental blijft daar ook hangen tot ik het contact verbreek met ingetrapt koppeling, laat ik dan de koppeling weer opkomen loopt de auto weer normaal.
Al verwisseld/vervangen/gemeten:
* tps afgesteld op 0,14v
* stappenmotor gewisseld
Als de motor verhoogd stationair loopt dan kan ik aan alle stekkers en slangen prutsen maar het daalt niet.
Probeer es een (nieuwe) andere accu?
Als die slecht of leeg is geeft dat de gekste symptomen; de pas 6 jaar oude Citroen van mn vriendin had al 2 jaar verschijnselen zoals jij ze beschrijft, en nog diverse bijverschijnselen, maar de garage (auto-van-de-baas) vond nooit wat. Opeens startte dat ding niet meer op dr werk, heeft de garagist m op een aanhanger naar zn garage gebracht, alles uitgelezen wat er uit te lezen valt, maar niks. Accu vervangen voor een splinternieuwe : klaar. Geen enkele storing meer en aanslaan, heel even rond de 1000 toeren draaien, dan terugvallen naar ongeveer 900, zoals het hoort.
Er loopt een draad buiten de kabelboom om waarvan ik niet weet waarom.
Die loopt vanaf de accu naar het relais van de brandstofpomp en dan vanaf een zekering in de relais box rechtstreeks naar de stekker van de Ecu.
Misschien zit er idd wel een probleem in de Ecu, is die van een fase2 gelijk aan een fase1?