Goedenavond iedereen,volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit een bekend fenomeen is bij dit type blok,maar als mijn motor koud is en ik rij weg dan bokt hij.
Net of je niet kan rijden,je zit te schudden als een gek.
Snel lijkt het daarna minder te worden,klopt het dat dit bekend is?vooral bij dit type blok?
Ook mijn deur aan de bestuurderskant knakt een beetje bij het open doen,is dat een kwestie van opnieuw afstellen?
Kan ik allemaal even meenemen in het garantieverhaal.
Voor de rest rijdt een rs heerlijk.
Top weer en bedankt voor jullie antwoorden.
bokken bij koude motor
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bokken is "normaal"....
Laten Chippen door fastchip.
Dan word het minder tot niet meer.
Laten Chippen door fastchip.
Dan word het minder tot niet meer.
-
Is inderdaad een normaal verschijnsel, gewoon een minuutje wachten na het starten voor het wegrijden en je hebt er geen last van.
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Tank je Euro98? Dat maakt al een klein verschil tov 95. Als ik 102 tank in Duitsland is het bokken eigenlijk voor 90% weg.
Persoonlijk vind ik het wel charme dat ie dat doet
Maar fastchip krijgt idd het bokken er wel uit zeggen ze.
Persoonlijk vind ik het wel charme dat ie dat doet

Ik laat wel ff naar me deur kijken,hij sluit en opent goed,alleen 1 klein knakje bij het open doen.
Ik tank id.98 maar weet niet wat er hiervoor in heeft gezeten,ik tank een paar keer 98 en misschien wordt het dan nog wat minder.
Ben in ieder geval gerust gesteld dat het normaal is.
Is een injector reiniger die je in de tank nog aan te raden?
En even offtopic:is er wat bekend over jullie club tarieven?
Ik tank id.98 maar weet niet wat er hiervoor in heeft gezeten,ik tank een paar keer 98 en misschien wordt het dan nog wat minder.
Ben in ieder geval gerust gesteld dat het normaal is.
Is een injector reiniger die je in de tank nog aan te raden?
En even offtopic:is er wat bekend over jullie club tarieven?
Voor het eind van de maand zal daar nieuws over komen, Remco!
Hou het forum in de gaten.
Over het bokken... Het is een 'kwaal' van de RS'jes. Ze hebben het standaard allemaal, volgens mij. Hou er dus rekening mee dat het niet weggaat na het tanken van 98. Het zal hooguit iets minder worden... Mocht het je ernstig storen, dan kun je dit probleem laten verhelpen door Henk Dijkstra van Fastchip. Ik verwacht dat er dit jaar wel weer een aantal dagen worden gepland om je auto op de rollenbank af te laten stellen. Op dit soort dagen kun je je auto tegen een interessant tarief laten chippen.

Over het bokken... Het is een 'kwaal' van de RS'jes. Ze hebben het standaard allemaal, volgens mij. Hou er dus rekening mee dat het niet weggaat na het tanken van 98. Het zal hooguit iets minder worden... Mocht het je ernstig storen, dan kun je dit probleem laten verhelpen door Henk Dijkstra van Fastchip. Ik verwacht dat er dit jaar wel weer een aantal dagen worden gepland om je auto op de rollenbank af te laten stellen. Op dit soort dagen kun je je auto tegen een interessant tarief laten chippen.

Ik heb me wat ingelezen w.b.t de knak in me linkerportier,denk dat het de deurvanger is.
Als dit niet onder mijn garantie valt,zou iemand mij een keer willen helpen om dit te vervangen?
Wat kost dit onderdeel eigenlijk?
Hoeft niet heel snel,maar als iemand tijd heeft(tegen een vergoeding evt)dan heel graag dan ben ik weer blij.
Jullie kunnen me evt. een pm sturen,en meteen leuk om wat forumleden te zien.

Als dit niet onder mijn garantie valt,zou iemand mij een keer willen helpen om dit te vervangen?
Wat kost dit onderdeel eigenlijk?
Hoeft niet heel snel,maar als iemand tijd heeft(tegen een vergoeding evt)dan heel graag dan ben ik weer blij.
Jullie kunnen me evt. een pm sturen,en meteen leuk om wat forumleden te zien.

Heb zelf ook een 3 RS maar niet echt hinderlijk last van het bokken en wanneer motor warm is is het weg.
Wel heb ik misschien interesse in het chippen maar ben benieuwd wat dat nog meer oplevert naast het verhelpen van het bokprobleem.
Vertel vertel vertel
Wel heb ik misschien interesse in het chippen maar ben benieuwd wat dat nog meer oplevert naast het verhelpen van het bokprobleem.
Vertel vertel vertel

- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Bokken en in houden haalt fastchip je weg.
Vriend had een nieuwe RS200 en die wou hem na 25.000 al weg doen vanwegen het bokken en inhouden met koude motor.
Hij is toen mee geweest naar dynodag en nu rijdt hij nog altijd rond met de RS
Vriend had een nieuwe RS200 en die wou hem na 25.000 al weg doen vanwegen het bokken en inhouden met koude motor.
Hij is toen mee geweest naar dynodag en nu rijdt hij nog altijd rond met de RS
Racing is the best way to convert money into noise
Had mijn Clio 3 RS ook een klein beetje last van, alsook mijn Twingo RS en Clio 2 RS. Meestal stapte ik in, startte de motor, sloot mijn telefoon aan en deed de gordel om en het was al weer weg voordat ik wegreed. Tankte trouwens gewoon 95.
- Triggerhappy
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Zo ingewikkeld kan het niet zijn hoor. Bij mijn Meg III was het ook zo gedaan. Deurbekleding verwijderen, speaker eruit (dacht ik) en de vanger losschroeven/vervangen voor de ander en weer dichtschroeven allemaal. Even goed kijken waar de schroeven allemaal verstopt zitten (deuropener binnenkant) onderdeelnummer weet de dealer je ook zo aan te helpen. Als je een beetje vriendelijke dealer hebt wil ie je ook nog wel vertellen wat je allemaal moet loshalen om erbij te komen.
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Deurvanger is wel lastig te doen zonder ervaring... Deze zit in het scharnier.. Dus het scharnier moet vervangen worden. Deze is in kleur van de auto dus dient ook nog gespoten te worden. En tijdens het vervangen moet het portier worden afgesteld. Hopen dat dit dus ook nog onder garantie valt 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vat met wijn denk ik Tom
-
- Car: Clio 3 RS / V6
ESP/ASR uitschakelen bij het weg rijden met koude motor 

- Triggerhappy
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
ik heb enkel de rolletjes vervangen. Is het systeem van de clio anders dan de Megane? volgens mij was de deurvanger niet in kleur gespoten bij de megane...