Opnieuw voorstellen: Patjuh

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Patjuh
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 21:01
Locatie: Rotterdam

Ik zag dat ik mij in 2005 al had voorgesteld als 17 jarig jochie. :D Dus stel ik mij opnieuw voor. Misschien nou iets wijzer? 8)
Ben inmiddels 26 jaar en ik heb nog steeds geen Renault maar daar komt wel verandering in.
T begon in 2007 toen ik net mijn rijbewijs had gehaald en toen kwam mijn tante op t idee dat ik haar auto kon krijgen voor niks. Golf 2 CL 1.6 8 klepper van 69pk. Heb de auto 4 jaar in bezit gehad en eigenlijk alleen maar ellende ermee gehad. Maar ben er wel mee voor t eerst op de nurburgring geweest en toen kwam voor mij ook het ringvirus! In 2011 de Golf ingeruild voor een Daihatsu Charade uit 99. Toen dacht ik van laat ik is wat tuning aan de Charade gaan doen aangezien er hier niks voor te krijgen is had ik er flink wat werk van gemaakt. Verlaagd, stijver gemaakt, kuipstoelen met sportstuur erin en wat motor tuning. In 2012 weer paar rondjes over de nordschleife ermee geweest. Best een skelter was t toen maar niet genoeg power voor de ring. In 2013 is de auto totalloss gereden door de tegenpartij die door rood reed op een kruissing. En toen heb ik de auto gekocht die ik nog steeds in bezit heb, een Toyota corolla E11 1.6 uit 98. Ben daarmee ook over de ring geweest en ik heb wat probleempjes aan de auto. Een hoog olieverbruik en hij is niet echt zuinig. Mensen prijzen Toyotas echt de hemel in maar ik vind het geen auto voor mij. En er zit geen funfactor in en aan de motor kan je niks spectaculairs doen, Je moet gaan swappen als je verder wilt gaan dan een uitlaatje of een luchtfilter en das gewoon erg duur bij Toyota en ben zelf niet zo van t swappen.
Afijn ik denk ik meld mij opnieuw aan omdat ik mijn Corolla in zou willen ruilen voor een Clio RS 170. Ik vind dat echte leuke bommetjes. Dus wil ik vanaf nu alle informatie winnen over deze auto en wil natuurlijk wel een meeting bezoeken om ze te bewonderen.

Maar voor de geinteresseerde heb ik wel wat foto's van mijn auto's.
De Golf.
1.6 8v met pierburg carb. 69pk. De auto was standaard aan alle kanten op de audio na die had ik wel aangepakt.
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 71883ab5a4[/img]
[img]https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=5551D8D0[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... cfd127f6d3[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5496be983f[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1901a65acf[/img]
De Charade.
1.3 16v sohc 84pk standaard
Motorisch: k&n cai, rvs open pijp vanaf de kat 2,25'' en een simons rvs demper 2,25''
Uiterlijk: windowvisors, getinte ramen en raamband, runninglights met gele verlichting
Interieur: ltec deepdish stuur, sparco hub, civic ek4 stoelen met custom frame
Onderstel: cobra verlagingsveren 40mm, charade gti veerpootbrug voor, ultraracing achter veerpootbrug
Remmen: goodrich rvs remslangen, gti remmen voor
Audio: pioneer 90watt speakers, actieve sub onder de passagiersstoel
Velgen/banden: anzio light 6j et42 uniroyal rainsport 2 195/45/15
[img]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 01a98ab34b[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... ba7b8ea46d[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0bd9523015[/img]
[img][https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 40888f/img]
[img]https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55507207[/img]
[img]https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55921D1A[/img]
[img]https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=5582FC1F[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 3754c3e726[/img]
[img]https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55498075[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... e49f859ce3[/img]
[img]https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=558E980D[/img]
En mijn huidige auto de Corolla.
1600cc dohc 16v 110pk 145nm standaard. 113pk 130nm op de dyno
Motorisch: aluminium aanzuigbuis, pipercross inlegfilter
Uiterlijk: Renault laguna voorlip, rvs sierstuk gelast
Interieur: standaard
Audio: standaard
Onderstel: vogtland verlagingsveren, toyotline veerpootbrug
Remmen: national gegroefde schijven, ferrodo ds2500 remblokken, goodrich rvs remslangen rondom
Velgen/banden: staal 6j voorbanden: arrowspeed cp661 195/50/15 achterbanden: toyo t1r 195/50/15
Heb geen ringfotos ervan maar wel een unboard movie.
[img]https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=5594EC64[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 29730a24c6[/img]
[img]https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55814B47[/img]

https://www.youtube.com/watch?v=xs1pYSTEBVk

Van de Charade is er ook een film maar die moet nog geupload worden.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Welcome back! :D Altijd leuk om te zien, dit soort foto's. (Y)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Welkom, op de openingsmeeting kun je er genoeg bekijken denk ik :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En, trouwens... Mocht je je willen vergapen aan wat Clio RS'jes, dan is 12 april de ideale dag om dat te doen. :) We organiseren dan namelijk onze jaarlijkse openingsmeeting, waar we flink wat auto's verwachten!

Hier is meer info te vinden: KLIK
Hier kun je je aanmelden (niet verplicht, wel leuk :)): KLIK

Like RTC op Facebook en spread the word!

Official Renault Tuning Club Facebook page: KLIK
Openingsmeeting op FB: KLIK
Patjuh
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 21:01
Locatie: Rotterdam

Haha thanks en ja daar ben ik bij :D
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Ik ben normaal niet zo van toyota's maar die generatie Corolla heb ik altijd wel leuk gevonden. Die foto van de zijkant met dat uitlaatje er onderuit, subtiel spoilertje en gewoon een cleane auto ziet er wel goed uit. (Y)

Als je bang for your buck wilt dan zit je met een 172 zeker goed..

Kijk je voor een Phase I of Phase II??

Als je echt van ringen houd zit je hier ook wel goed. De club brengt sowieso 2x per jaar een bezoekje aan de ring.
Patjuh
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 21:01
Locatie: Rotterdam

Ja ik hou ook van subtiele aanpak. de phase 1 heeft weer een mooier front en de 2 een mooiere achterkant. Maar is er technisch verschil tussen de 1 en 2?
Ik wil meerdere circuits bezoeken maar de Nordschleife blijft de beste eigenlijk. Wil best een keer met jullie mee dan.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Grootste technische verschil dat me te binnen schiet is het elektronische gaspedaal van de ph2.
Heb zelf 3 jaar in een ph1 gereden en kan m niets anders dan aanraden, wat een plezier heb ik aan die auto gehad!
Het is tegenwoordeig wel even goed zoeken naar een mooi en goed onderhouden exemplaar met gunstige km stand.
De ph2 is net even wat frisser qua looks.
Plaats reactie